Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #26 Skrevet 5. juni 2015 Lurer litt på reaksjonen din...... Hvorfor blir du så hysterisk og gjør alt du kan for at de ikke skal sende bekymringsmelding? Altså, selv har jeg ikke opplevd at noen har vurdert å sende melding på meg,men om det skulle skjedd ville jeg tatt det helt med ro og ikke stresset i det hele tatt. Jeg vet jo at jeg gjør en god jobb og at det ikke er noe å sette fingeren på... Om man vet at alt erpå stell og at det helt enkelt er en feil-vurdering av bhg, eller bare tullete påstander så har man jo ingenting å uroe seg for... Anonymous poster hash: 92ca1...079 Jeg blir ikke hysterisk. Men det er ikke noe ålreit og gang på gang komme gråtende ut av møter med barnehagen. Jeg har heller ingen positive opplevelser med barnevernet, og har hørt mange skrekkhistorier fra familie, venner og bekjente. Har 2 søskenbarn som er barnevernsbarn, og de har IKKE hatt det lett. Også leser man jo skrekkhistorier i hytt og pine om flotte foreldre som plutselig blir fratatt barna sine over bagateller. Men selvfølgelig, det er ikke slik realiteten alltid er. Og det kan godt hende jeg kan få nyttig informasjon og hjelp av barnevernet, men saken er den at det har jeg ikke behov for. Barna har fått mange timer med spesialpedagog hver, og jeg vil få veiledning der når jeg trenger det. PPT er på banen og prøver å hjelpe barna til å utvikle seg mer og raskere, ettersom de er 11 uker premature og henger veldig langt etter. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Det er ytterst sjelden at barnevernet gjør slike grove feil som å ta barn fra foreldre uten virkelig grunnlag Men de få gangene det skjer blir det forsidesaker i media. Og mange som sier at det var helt uten grunn har nok ikke veldig innsikt i egen sak.... og evne. Slapp av, dette går bra! Hadde jeg vært deg ville jeg "tatt" barnehagen litt i stedet. Møtt opp og sagt at de gjerne må sende en mld - med et smil. Ikke la de få gleden av å skremme deg og herse. Så ringer du barnevernet med en gang og sier at bhg sender en bekymringsmelding, og at du gjerne inviterer dem hjem på kaffe og samtale en dag. Vær avslappet og imøtekommende. Tenker det blir med et hjembesøk av bv jeg, om ikke de avslutter saken etter en tlf samtale. Anonymous poster hash: 92ca1...079
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #27 Skrevet 5. juni 2015 Det høres rett og slett ut som barnehagepersonalet har noe mot DEG, som person. Og det er IKKE greit. Jeg synes du høres kjempeflink ut! :-) Har to små jenter på 1 og 3 år, og til høsten er begge i barnehage... Da kommer jeg også til å en liste med ting jeg ikke har husket på. Forlvrig gjør det meg ingenting, det er lov å glemme ting og tang. Jeg ville kanskje tatt opp dette med sjefen for barnehagene i kommunen? Er i allefall helt tullete at de skal sende bekymringsmelding til barnevernet for dette... Stor klem til deg! Anonymous poster hash: de0f0...848
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #28 Skrevet 5. juni 2015 Om barna allerede er innunder bup og har oppfølging av spesialpedagog osv så er du jo i systemet og har mange folk på din side som kan fortelle at du er en pliktoppfyllende og god mor som absolutt følger opp dine to barn på en god måte. Jeg ville ringt barnevernet og spurt om råd, fortalt som det var at barnehagen stadig er etter deg og truer med barnevernet og du vet ikke hva du kan gjøre med det. Inviter dem til å snakke med både bup, helsesøster, og andre som hjelper deg med oppfølgingen av barnet og si at du trenger hjelp fordi du føler barnehagen driver en personlig heksejakt av deg og du blir helt utslitt av det. Snakk med helsesøster også, så vidt jeg kan forstå er det barnehagen som trenger veiledning her og ikke du. Anonymous poster hash: f139d...f43
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #29 Skrevet 5. juni 2015 Dette er sykt! At pedleder hadde snakket med deg om glemte ting er ok, men at de går så langt som dette... jeg har ikke ord! Har jobbet i bhg selv i flere år og ingen har blitt meldt til bv av slike saker. Har de glemt regnklærne så gir vi beskjed når de henter: husk å ta med regntøy i morgen Jeg er glemsk selv og trenger av og til påminnelser. Utetøyet og sko har alltid vært i orden, men bleier, skiftetøy har jeg glemt jeg også. Vi er mennesker. Hadde tatt barna ut av den barnehagen jeg. Ville ikke tvilt i det heletatt! Anonymous poster hash: 78af1...4e8
Sint naken biltyv Skrevet 5. juni 2015 #30 Skrevet 5. juni 2015 Hei! Jeg har to tvillinggutter på snart 4 år som går i barnehage. De har gått der i snart 2 år, og det er den eneste barnehagen de har gått i. Jeg er alene og ganske ung (22), og har hatt mye problemer med barnehagen. De tar meg ikke seriøst, de overkjører meg og bemerker absolutt ALT jeg gjør feil. Først var det problemer ang. legging i bhg. Etter sist sommerferie sa jeg at jeg hadde kuttet ut dagsoving og var superfornøyd med dette. Gutta sovnet kl 1930 istedenfor kl 2300, og hverdagen var en helt annen. Det ville de tydeligvis ikke ha noe av, og begynte å legge guttene igjen. Sa ifra utallige ganger, men ingen reaksjoner. Til slutt sendte jeg en lang mail til sjefen i bhg, hvor jeg fortalte at jeg følte meg overkjørt og at sovingen skulle kuttes ut. Endelig gikk det igjennom. For et års tid siden datet jeg en mann, som jeg fant ut at var eksen til barnehagetanta til gutta. Det ble et helvete, og jeg bare endte hele greia. Etter det har de vært utrolig på hugget etter meg. Siden jeg jobber et stykke unna og har en reisevei på 1 time til jobb, blir det ofte litt stress på morgenen, derfor har jeg AV OG TIL glemt å ta med et par ting i barnehagen. Det skal det tydeligvis bli barnevernssak av. De har kokket opp en fin liste over grunner til at de er såpass bekymret av barnevernet burde få en bekymringsmelding: - Mor glemmer av og til å ta med klær i bhg hun har hatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til å ta med klær i bhg - Mor glemmer av og til å sjekke om det er nok klær i kurven - Mor sjekker kurven med klær for sjelden - Mor har sendt barna i barnehagen med søvn i øyet - Mor må bli mint på å ta med lapper hjem - Mor kjørte vekk fra barnehagen med dunkemusikk (?!?!) - Mor har sendt barna i barnehagen med skittent tøy - Barna er av og til uopplagte når de kommer i barnehagen - Mor forteller at barna har sølt blanco på sofaen hjemme Altså, de er jo bare helt på JORDET! Greit, jeg har kanskje glemt en 5-6 ganger å ta med tøy jeg har vasket tilbake i barnehagen dagen etter. De fleste gangene har jeg kjørt hjem igjen og hentet det med en gang. Jeg har dårlig syn og har nettopp begynt med linser, så jeg har vel ikke lagt merke til en liten gul klump med søvn i øyet. Krise... Hvis jeg tar med 2 gensere hjem fra barnehagen som er skitne, tar jeg med 2 tilbake dagen etter. Derfor ser jeg ikke noe stort behov for å grave i kurvene - når jeg vet de har det de trenger. En gang var guttene umulige å få ut av barnehagen og inn i bilen fordi de ikke fikk ta med seg en leke, og jeg ble irritert - når jeg skrudde på bilen kom musikk på, og jeg kjørte vekk fra barnehagen (vedrørende dunkemusikk påstanden) Jeg syns det er helt vilt. De har også sagt at de har en egen liste som kun gjelder meg, og når jeg glemmer ting. Ingen andre foreldre har det. Jeg ble også beskyldt for vold mot barna under siste møte i barnehagen, da han ene tvillingen hadde røde merker på rumpa/låra. Avdelingslederen begynte også å spørre om kjæresten min hadde overnattet hos meg den dagen, og jeg skjønte fort hva som lå i korta. Hylgrinende ringte jeg mamma etter møtet, og vi kjørte rett til pappaen til guttene for å se på merkene. Gjett hva det var? LEPPESTIFT! Jeg hadde nevnt til avdelingslederen tidligere på dagen at guttene hadde lekt med sminka mi. Og hvorfor prøvde de heller ikke å ta en våtserviett på det røde? Jeg fikk heller aldri en unnskyldning etter anklagene. På sist møte, hvor hun dro opp den fine lista over her og sa at hvis jeg ikke viste forbedringer ville bekymringsmeldinga bli sendt. Det møtet var på starten av året, og siden den gang har jeg glemt 1 ting - bleier på mandagen som var. Jeg lå med høy feber og orket såvidt å levere guttene i barnehagen, ja så glemte jeg bleier da. Da var visst grensa nådd. I går var det nytt møte igjen, pga. dette. Og nå skulle de sendte bekymringsmeldinga. Jeg tok med pappaen til guttene og min mor på møtet, fordi jeg er så utrolig dårlig til å forsvare meg selv. Der satt de å skrøyt pappaen opp i skyene - mens de svartmalte meg. La oss kalle pappaen M. "M glemmer aldri noe", "M sjekker kurven til guttene hver dag", "M har aldri glemt bleier eller klær" osv, osv. "Du har mye å lære av M!" Jeg blir så utrolig forbanna og skuffa. For det første bor M med mora si, som lager alt av matpakker og vasker klær. Han har også innrømt til meg at han sjelden sjekker kurva, og han glemmer støtt og stadig bleier - så må jeg kjøpe bleiene istedenfor. De sitter der å juger!! Etterhvert ble mamma så frustrert at hu stilte seg skikkelig på bakbeina - det går jo ikke an å sende bekymringsmelding av dette. Og fortsatte i det vie og det breie over hvor flink jeg er med barna, og at de må se litt gjennom fingrene på glemming av ting. (igjen, kun glemt EN ting siden nyåret). Sjefen og avdelingslederen ble da etterhvert medgjørlige på å ikke sende bekymringsmeldinga. Men vi skulle derimot ha nytt møte på høsten, og hvis jeg hadde glemt noe innen den tid så visste jeg hva som skjedde. I tillegg sitter de å sier at "hadde det vært opp til meg, hadde jeg sendt bekymringsmelding for leeeenge siden!". Jeg blir så såra. Det er ingen andre barn som blir mer glad enn mine når jeg henter barna i barnehagen. De ser hvor mye vi koser og duller hver dag ved levering og henting, og de er alltid superglade når de ser meg. Jeg gjør alt jeg kan. Jeg ble gravid som 17åring med tvillinger, og fødte i tillegg 3 mnd prematurt. Det har vært en vanskelig vei, og jeg har gjort så å si alt alene siden guttene var 6 mnd gamle. Jeg fortjener ikke et slikt press, og pisspreik fra fagfolk, som er der for å ta vare på barna mine mens jeg er i full jobb! Bytte barnehage er uaktuelt... Det er kun 2 år igjen, og hadde uansett ikke fått byttet før til neste år. Det er uansett definitivt det beste for barna mine å bli i kjente omgivelser, ettersom de ikke er så tilpasningsdyktige. Er det noe jeg kan gjøre? Vurderer nesten å gå til avisa med hele opplegget.. Ingenting jeg sier eller gjør hjelper uansett, og nå sitter de jo bare på vakt og venter på neste gang jeg eventuelt skulle glemme noe... Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Alt dette har jeg glemt/gjort også utenom dunkemusikk. Var på foreldresamtale i dag og de var storfornøyd med både barn og foreldre. Enten er det mye du ikke forteller eller så er barnehagen såpass ille at jeg ville laget et ordentlig helvete for de. Bare spør om tips😉
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #31 Skrevet 5. juni 2015 Jeg tenker at det alltid er to sider av en sak.. Anonymous poster hash: 71086...14f
the amazing spidermamma Skrevet 5. juni 2015 #32 Skrevet 5. juni 2015 Fy fader, jeg synes faktisk at en ung mor som er alene med tvillinger burde få litt mer slack enn mange andre som er to om å oppfostre ett barn og likevel glemmer både det ene og det andre. Jeg tror jeg husker den tråden om legging også, der Hi måtte plundre til seine kvelden fordi bhg ignorerte hennes ønske om å la ungene sove mindre på dagtid. Jeg synes virkelig du burde vurdere å bytte. Det høres ut som om dere bor langt unna bhg, er du sikker på at det ikke er mulig å få plass nærmere bostedet? Selv om de må begynne på nytt, får dere kanskje plass nærmere, evt sammen med noen som kan bli skolekamerater seinere?
Roheryn Skrevet 5. juni 2015 #33 Skrevet 5. juni 2015 Haha, den lista (hvis "av-og-til"-påstanden stemmer) er jo helteit og dekker sikkert halvparten av alle barnehageforeldre uansett alder og sosial status. Jeg har glemt klær. Regnklær på regnværsdager, skifteklær, votter og luer og sko. Hvis jeg har hatt mulighet og sett det ved levering har jeg hentet det, hvis ikke har barnehagen sagt "slapp av, vi har låneklær". Bleier har gått tomt før jeg fikk tatt med ny pakke. Jeg er KRONISK for sen med påmeldinger til ferie og andre lapper, og trenger påminnelser i rikt monn. Barn har blitt levert uflidd etter dårlige morgener, og det har skjedd at de har bæsjet på vei til barnehagen uten at jeg rakk å bytte før jeg løp til bussen. Ingenting av dette har gjort meg fortjent til noen bekymringsmelding, tvert i mot har vi bare fått positive tilbakemeldinger. Alle kan glemme av og til! Jeg ville gått et hakk over styrer, og bedt om møte med opplæringskontoret i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #34 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte - Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg. - Mor sender barna i barnehagen med skitne klær - Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene - Mor sjekker kurven med klær sjelden - De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder - Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene - Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk - Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen - Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Roheryn Skrevet 5. juni 2015 #35 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte - Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg. - Mor sender barna i barnehagen med skitne klær - Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene - Mor sjekker kurven med klær sjelden - De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder - Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene - Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk - Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen - Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 I verste fall får du kaffebesøk av barnevernet og et klapp på skuldra for hederlig innsats. Min datter tegna seg i ansiktet med lilla og grønn tusj mens jeg rydda opp en katastrofe etter bikkja som hadde tatt kål på en pose aviser utover hele kjøkkenet. Treåringen satt ute av syne i sikkert et kvarter... Alene med tvillinger og barnehagen reagerer på blanco i sofaen? Fantastisk. En familie jeg bodde hos hadde forresten en attpåklatt som på det skoleåret jeg bodde der rakk over følgende: -tømme ti liter vann utover stua for å vaske gulvet -vannskade kjøkkenet fordi han tok seg drikke midt på natta uten å skru av vannet -sminke hele innsiden av familiens minibuss -slippe ned frontlasteren på traktoren med storesøster oppi -lage skiføre på stua med flere kg sukker +++ Han var tre, og usedvanlig oppfinnsom når det kom til å sno seg unna voksne øyne. En liten Emil... Ingen barnevern, kun historier man kunne le av i ettertid (noen av dem trengte riktignok å bearbeides litt først 😛 ) Et tvillingpar som maler sofaen er virkelig INGENTING. Ei heller en utslitt alenemor som sovner fra dem. Ikke bekymre deg. Men ta det med kommunen, og gjerne også barnevernet. Den barnehagen trenger rett og slett en liten smekk for å komme på bedre tanker, hvis det du forklarer her stemmer.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #36 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte - Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg. - Mor sender barna i barnehagen med skitne klær - Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene - Mor sjekker kurven med klær sjelden - De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder - Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene - Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk - Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen - Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Det der kan du bare le av altså, det er ikke barnevernmateriale. Si til barnehagen at nå er du lei av denne heksejakten, den listen der kan skrives om sikkert halvparten av foreldrene i barnehagen og at de gjerne må ta den til barnevernet for å se hva slags reaksjon de får der. Barnevernet er overarbeidet nok som det er, skal de liksom rykke ut for å sjekke alle foreldre som har glemt bleier eller skiftetøy skal de jammen få travle dager. Jeg har flere barn selv, og selv om jeg faktisk ikke har glemt noe særlig i barnehagen har jeg opplevd rampestreker som tegning på veggen (det kan vel likestilles med blanco i sofaen), riper i gulvet o.l. jeg også. Barna har blitt levert i barnehagen med flekk på genseren og hull på buksekne, likevel anser jeg meg selv som en god mor altså. Herlighet. Anonymous poster hash: f139d...f43
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #37 Skrevet 5. juni 2015 Den lista der er bare tull, la BV komme da, de må jo undersøke uansett da de er lovpålagt dette, men de kommer aldri til å synes dette er grunner til omsorgssvikt. Dette er små filleting, kjøre med dunkemusikk?? Det beviser bare at det er noen snerpete gamle tuller som har skrevet den lista. Jeg sovner også på sofaen - selvsagt vil innimellom ungen finne på noe morsomt som å tegne på noe han ikke får lov til dersom han ser muligheten. Men det som er at man våkner jo tvert det blir stilt. Dét er noe innebygget. Du er alene med tvillinger, det har ingenting med alder å gjøre, jeg er 36 år og jeg hadde dødd om jeg var alene med tvillinger på 4 år!! At du har glemt noen klær 5-6 ganger på ett år er ikke en vane, det er uhell og som du sier så drar du bare hjem og henter det når du har glemt det. Kan ikke skjønne annet enn at dette er personlig. Anonymous poster hash: 3b21a...f46
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #38 Skrevet 5. juni 2015 Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen. Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak. Anonymous poster hash: 44256...8d8 HAHA! Tror du virkelig at alt blir bra bare man står opp en time tidligere? For da klarer man helt plutselig å huske ting? Det er ikke bare dårlig tid som gjør at man glemmer ting, jeg glemmer ofte ting selv om jeg har god tid! Eller, det er nesten en regel at jeg glemmer ting når jeg har god tid, det er når jeg har det travelt at hjernen min er som mest skjerpet. Anonymous poster hash: 25b7e...623
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #39 Skrevet 5. juni 2015 Haha, kom til å tenke på den gangen jeg kom i barnehagen med jenta mi uten sekk, altså lå både matpakke, vottene og det andre jeg hadde pakket i sekken hjemme i gangen Som deg reiste jeg jo bare hjem og hentet det, men det kan skje altså, at man glemmer noe. Anonymous poster hash: f139d...f43
Sint naken biltyv Skrevet 5. juni 2015 #40 Skrevet 5. juni 2015 Haha, kom til å tenke på den gangen jeg kom i barnehagen med jenta mi uten sekk, altså lå både matpakke, vottene og det andre jeg hadde pakket i sekken hjemme i gangen Som deg reiste jeg jo bare hjem og hentet det, men det kan skje altså, at man glemmer noe. Anonymous poster hash: f139d...f43 Eller da jeg bar en hylende, skrikende, sinna unge i pysjen inn i barnehagen! Sa bare at nå får dere ta krapylet så hadebra og lykke til😂
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #41 Skrevet 5. juni 2015 Barnehagen ser sansynlig vis to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, kommer trøtte og slitne i barnehagen, en mor som uttrykker seg dårlig, ikke takler kritikk og har behov for oppfølging selv i møter ol som er litt vansklige. Du fremstår sansynlig vis for dem som umoden og lite ansvarlig. Selv om du har gode grunner for at det er slik blir dette ting barnehagen reagerer på og som gjør dem bekymret. Snakk med barnevernet. Vis dem din side av saken og ikke vær negativ mot barnehagen. De melder fordi de faktisk bryr seg om barna dine, ikke for å "ta" deg. Anonymous poster hash: eef1e...914
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #42 Skrevet 5. juni 2015 Barnehagen ser sansynlig vis to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, kommer trøtte og slitne i barnehagen, en mor som uttrykker seg dårlig, ikke takler kritikk og har behov for oppfølging selv i møter ol som er litt vansklige. Du fremstår sansynlig vis for dem som umoden og lite ansvarlig. Selv om du har gode grunner for at det er slik blir dette ting barnehagen reagerer på og som gjør dem bekymret. Snakk med barnevernet. Vis dem din side av saken og ikke vær negativ mot barnehagen. De melder fordi de faktisk bryr seg om barna dine, ikke for å "ta" deg. Anonymous poster hash: eef1e...914 Vel, hvis det Hi skriver her stemmer, ser det ut som om det i dette tilfellet er å ta moren som er barnehagens hovedmotiv. Anonymous poster hash: e666c...c44
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #43 Skrevet 5. juni 2015 Haha, kom til å tenke på den gangen jeg kom i barnehagen med jenta mi uten sekk, altså lå både matpakke, vottene og det andre jeg hadde pakket i sekken hjemme i gangen Som deg reiste jeg jo bare hjem og hentet det, men det kan skje altså, at man glemmer noe. Anonymous poster hash: f139d...f43 Jeg kom i barnehagen med datteren min uten sekk senest i dag. Var så oppsatt på at jeg skulle huske posen med regnklær og skifteklær, at jeg glemte sekken med matboksen i. Bor heldigvis like ved bhg, så løp bare hjem og hentet den. Men, HI, alle disse punktene bhg har ramset opp her, skjer med oss ALLE!!! Dette er HELT normalt!!! Anonymous poster hash: 90b82...822
Sint naken biltyv Skrevet 5. juni 2015 #44 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Barnehagen ser sansynlig vis to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, kommer trøtte og slitne i barnehagen, en mor som uttrykker seg dårlig, ikke takler kritikk og har behov for oppfølging selv i møter ol som er litt vansklige. Du fremstår sansynlig vis for dem som umoden og lite ansvarlig. Selv om du har gode grunner for at det er slik blir dette ting barnehagen reagerer på og som gjør dem bekymret. Snakk med barnevernet. Vis dem din side av saken og ikke vær negativ mot barnehagen. De melder fordi de faktisk bryr seg om barna dine, ikke for å "ta" deg. Anonymous poster hash: eef1e...914 Strengt talt så er de som jobber i barnehage mennesker som alle andre. Og mange mennesker er forutinntatte, kjipe, liker å ta andre for å føle seg bedre osv osv. Mange av de jobber i barnehage og man skal være rimelig naiv for å tro at barnehagen er fri for slike mennesker. Finner det ikke litt usannsynlig en gang at hi kan ha rett i denne saken. Endret 5. juni 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #45 Skrevet 5. juni 2015 Jeg jobber i barnehagen og har mine egene barn i en annen. Å glemme nie er helt normalt. Der jeg jobbet har jeg til tider tenkt at herregud har de ikke mer klær nå om vinteren? Nok så få har alt de trenger. Noen har nesten aldri, mens noen kan glemme noen ganger. Blir sjelden BV sak av dette. Om jeg glemmer noe til mine. Evt ikke tatt skiftetøy tilbake og de mangler. Minnet de bare på også tar jeg det med. De minner om bleier når det er tomt osv. Samme der jeg jobber. De fleste har mer eller mindre stressende hverdag. Alle glemmer da innimellom. Anonymous poster hash: 5c5ae...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #46 Skrevet 5. juni 2015 Barnehagen ser sansynlig vis to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, kommer trøtte og slitne i barnehagen, en mor som uttrykker seg dårlig, ikke takler kritikk og har behov for oppfølging selv i møter ol som er litt vansklige. Du fremstår sansynlig vis for dem som umoden og lite ansvarlig. Selv om du har gode grunner for at det er slik blir dette ting barnehagen reagerer på og som gjør dem bekymret. Snakk med barnevernet. Vis dem din side av saken og ikke vær negativ mot barnehagen. De melder fordi de faktisk bryr seg om barna dine, ikke for å "ta" deg. Anonymous poster hash: eef1e...914 Ja, barnehagen ser to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, ettersom de er født 11 uker før tiden. Barnehagen har også pratet om at de vil ha guttene utredet for ADHD/autisme, men PPT sa de ikke så noe grunnlag for det. Noen dager er de slitne i barnehagen, som alle andre barn. Spesielt de dagene de har sovet lengre enn vanlig, søvn avler søvn og det er tydelig på disse barna. De sovner kl 1900-1930 hver kveld (avhengig av hvor trøtte de er), og våkner ca. 0700. De har tidligere pleid å våkne rundt kl. 06, som de gjorde rundt den tiden bekymringsmeldinga ble skrevet. Jeg har alltid sagt ifra, om alt fra dagsoving til beskyldninger osv. Men jeg er ikke den som roper høyest, og prater jeg til et dødt øre så prater jeg til et dødt øre. Da sender jeg gjerne en mail hvor jeg får forklart meg uten avbrytelser. Jeg vil ha støtte i møtene jeg er i ja, og jeg syntes ikke det er noe umodent med det - det er lurt. Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #47 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte - Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg. - Mor sender barna i barnehagen med skitne klær - Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene - Mor sjekker kurven med klær sjelden - De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder - Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene - Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk - Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen - Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Jeg forstår at du føler deg mistenkeliggjort at de er "etter deg". men jeg kan forstå barnehagen også. Det er høyst normalt å glemme noe nå og da. De aller fleste av oss har noen ganger reist fra regntøyet eller glemt vottene hjemme. men utfra det de skriver her kan det virke som du glemmer veldig mye. Du glemmer å ta med skitten tøy hjem, du glemmer å ta med lapper og beskjeder, du glemmer å sjekke skiftekurvene, du glemmer å ta med rent tøy tilbake osv. I tillegg opplever barnehagen slitne og trøtte barn, barn som kommer uvasket og i skitne klær samt de har blitt fortalt en episode hvor du faktisk har sovnet på sofaen mens barna lekte med blanco. Det er mulig å lese historien slik at barnehagen har forsøkt å komme med noen råd ift mat (spise frokost i barnehagen) og søvn (barn som er trøtte og slitne trenger kanskje å sove i barnehagen), uten at de synes du har tatt det inn over deg. Kanskje har ikke de greit å formidle dette på en god måte heller. At du nå føler deg overvåket, forfulgt og nærmets truet av barnehagen er ikke bra. Det er mulig barnehagen tenker at du trenger veiledning og kanskje litt avlastning? Dette har barnevernet mulighet til å gi. Kanskje er ikke en bekymringsmelding rette veien å gå heller dersom dette skremmer deg. Barnevernet kan fint gi deg (og barnehagen) veiledning uten at det renger å forelige en bekymringsmelding! Anonymous poster hash: a7fcb...5cc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #48 Skrevet 5. juni 2015 Jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke du ser deg selv i dette. Og om det er som du sier så skjønner jeg ikke hvorfor du frivillig vil ha ungene i denne barnehagen i to år til. Noe lyver du om. Anonymous poster hash: dee2c...b8b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #49 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Barnehager er full av Einsteins! Anonymous poster hash: 5bc3e...072
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #50 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask - Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte - Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg. - Mor sender barna i barnehagen med skitne klær - Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene - Mor sjekker kurven med klær sjelden - De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder - Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene - Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk - Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen - Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Jeg forstår at du føler deg mistenkeliggjort at de er "etter deg". men jeg kan forstå barnehagen også. Det er høyst normalt å glemme noe nå og da. De aller fleste av oss har noen ganger reist fra regntøyet eller glemt vottene hjemme. men utfra det de skriver her kan det virke som du glemmer veldig mye. Du glemmer å ta med skitten tøy hjem, du glemmer å ta med lapper og beskjeder, du glemmer å sjekke skiftekurvene, du glemmer å ta med rent tøy tilbake osv. I tillegg opplever barnehagen slitne og trøtte barn, barn som kommer uvasket og i skitne klær samt de har blitt fortalt en episode hvor du faktisk har sovnet på sofaen mens barna lekte med blanco. Det er mulig å lese historien slik at barnehagen har forsøkt å komme med noen råd ift mat (spise frokost i barnehagen) og søvn (barn som er trøtte og slitne trenger kanskje å sove i barnehagen), uten at de synes du har tatt det inn over deg. Kanskje har ikke de greit å formidle dette på en god måte heller. At du nå føler deg overvåket, forfulgt og nærmets truet av barnehagen er ikke bra. Det er mulig barnehagen tenker at du trenger veiledning og kanskje litt avlastning? Dette har barnevernet mulighet til å gi. Kanskje er ikke en bekymringsmelding rette veien å gå heller dersom dette skremmer deg. Barnevernet kan fint gi deg (og barnehagen) veiledning uten at det renger å forelige en bekymringsmelding! Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke så ofte jeg har glemt nei. Som jeg sa på møtet med barnehagen er det en 5-6 ganger det er snakk om. Hvis jeg glemmer posen med skittentøy er det ingen som kreperer av at jeg tar den med dagen etterpå, som hvis barna er ute å leker og de står rett ved porten og venter på meg - setter jeg ikke istand en halvtime med hyl og skrik for at jeg skal gå ned å hente en pose med en skitten genser eller to i. Da tar jeg den heller med når jeg leverer ungene dagen etterpå. Men det kan man tydeligvis ikke gjøre. Jeg sov forresten ikke på sofaen mens de lekte med blanco, jeg sov i senga - kl. var 05 på morgenen og de våknet tidlig, sneik seg inn i stua og fant en blanco i et penalhus. Tidligere har de fått tak i melposer og diverse - men det er jo for all del ikke snakk om omsorgssvikt fordi. De er simpelthen bare litt slue av og til. Jeg har heller ikke sendt de i barnehagen med uvasket tøy, men det har selvfølgelig hendt at de har sølt på genseren under frokosten. En periode hadde de også som vane og spurte til nærmeste vanndam for å bli søkk våte på parkeringsplassen til barnehagen. Det er litt vanskelig å unngå, og da har jeg selv skiftet på dem når jeg har kommet inn. Det er selvfølgelig mulig at barnehagen vil komme med råd, men det er ikke sånn jeg ser det. Den krasse måten de prater til meg på og svartmaler meg - det henger ikke på greip. Jeg klarer jo ikke å holde hodet kaldt engang, så det ender jo bare med at jeg sitter å tuter. Også nekter avdelingslederen på ting jeg har sagt, og sitter å juger foran alle. Heldigvis hadde jeg motsigende beviser. Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå