Gå til innhold

Frekt å bare ønske seg penger til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er KOLOSSALT provoserende at noen faktisk ønsker seg penger i gave til bryllupet eller konfirmasjon. Av prinsipp gir jeg aldri penger i gave, da er jo hele vitsen med gave borte. Det er kynisk utnyttelse av gjestene, og viser en enorm grådighet og total mangel på folkeskikk!

Anonymous poster hash: 8db0a...067

KOLLOSALT provoserende, kynisk utnyttelse av gjestene og enorm grådighet??!!!

Virkelig??!!

Jeg er sannelig glad på dine vegne for at du ikke har større problemer i livet enn st dette er det som får det til å tippe over for deg. Jøss...

Ellers er jeg dypt fascinert over hvor mange som tillegger andre utrolige stygge tanker og egenskaper bare fordi de ikke ønsker seg "passende" gaver til bryllupet sitt. Hva i all verden er det for noe??

Anonymous poster hash: 79f49...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort for å handle servicer eller annet til huset senere på grunn av plassmangel er innafor. Jeg misliker pengegaver, men misliker det på generelt grunnlag ikke bare til bryllup.

Gjest Antarctica
Skrevet

Blir litt nedstemt av å lese denne tråden jeg. :(

Vi skal gifte oss i høst, og ønsker oss helst gavekort eller penger. Vi bor i en liten leilighet, men skal snart i gang med husbygging. Vi trenger både utstyr til kjøkkenet, litt servise og annet, men har for liten plass her vi bor nå til å ønske oss slikt. Tanken var derfor å ønske seg gavekort eller penger, på en egen bryllupskonto, som vi kan bruke på nettopp disse tingene, når huset står ferdig.

Trodde det var greit å gjøre.

Føler meg "frekk, smålig, ufin og grådig" etter å ha lest denne tråden. :(

Anonymous poster hash: 74047...e84

Dette virker fornuftig synes jeg! Jeg synes det er helt innafor å ønske seg penger og gavekort. Vi fikk det til vått bryllup, og det var fint å gå og kjøpe det vi ville ha selv etter bryllupet.

Trøst deg med at de du har bedt i ditt bryllup, mest sannsynlig unner deg det dere har ønsket dere. Ikke sånn som her inne hvor smålighet råder.

Anonymous poster hash: 6fc43...e4f

Hvorfor er det smålig å ville gi en skikkelig gave, evt en donasjon til et veldedig formål? Da kan man jo også si at summen er den samme, og generøsiteten også. Forskjellen er at mottakeren ikke styrer hva giveren skal gi. Og sånn er nå livet da - den som gir, bestemmer faktisk helt og holdent hva hun/han vil gi. Om folk blir glade og takknemlige for det kan man ikke styre, men dersom de har et snev av dannelse, blir de jo det. Eller later som det.

Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang til noen som ønsket seg penger. De drev med ivf-behandling og ønsket seg derfor penger til dette. De hadde vært samboere (og prøvere) i flere år, og hadde derfor alt de trengte. Jeg er ikke tilhenger av forbrukersamfunnet og syns at en pengegave til det de ønsker seg mest her i livet, et barn, absolutt var "verdt pengene". I dag har de to flotte barn og er fortsatt lykkelig gift.

Hvorfor skal andre dømme hva noen bruker pengene på? Hvorfor er det greit å ha tre sett med sølvbestikk, men ikke ønske seg en fantastisk bryllupsreise og minner for livet?

Anonymous poster hash: d0701...ac9

Skrevet

Det er fascierende å se hvor mange som mener at mottaker ikke kan ønske seg det man har lyst på, fordi det er giver som skal bestemme gaven. Men når julegavetrådene kommer, så MÅ gavene være mulig å bytte, for det er jo ingen som liker det de får allikevel....

Anonymous poster hash: 6d8dc...2ad
Skrevet

Vi skal gifte oss og ønsker oss både penger og har lagt ut en liten gavelisten på Kitchn. Vært sammen i 7 år og har så mye fra før. Skal kjøpe oss båt for pengene vi får😊 hvorfor er det ufint å ønske seg penger?

Anonymous poster hash: 2e866...169

Skrevet

Det er fascierende å se hvor mange som mener at mottaker ikke kan ønske seg det man har lyst på, fordi det er giver som skal bestemme gaven. Men når julegavetrådene kommer, så MÅ gavene være mulig å bytte, for det er jo ingen som liker det de får allikevel....

Anonymous poster hash: 6d8dc...2ad

:legrine:

Anonymous poster hash: a1e16...f57

Skrevet

Vi skal gifte oss og ønsker oss både penger og har lagt ut en liten gavelisten på Kitchn. Vært sammen i 7 år og har så mye fra før. Skal kjøpe oss båt for pengene vi får hvorfor er det ufint å ønske seg penger? Anonymous poster hash: 2e866...169

Grunnene er listet opp i tråden her. Er vel på linje med å komme i dongeribukse og helsetrøye i begravelse, det bare passer seg ikke.

Anonymous poster hash: 3dc04...4e5

Skrevet

Det er vel ikke frekt, men jeg liker ikke å gi penger i gave såfremt ikke det er til barn i familien. Andre vil jeg heller gi en gave eller donere pengerr til en organisasjon.

Så om jeg hadde ønsket meg penger ville jeg skrevet det øverst på lista, og helst hva de skulle gått til. Om det er bryllupsreise, pusse opp huset, bygge garasje osv. Og noen gaveønsker. Da kan de velge selv hva de ønsker å gi og ikke høres det så "gjerrig ut" som bare å ønske seg penger.

Alle er vi forskjellige, så jeg syns det er lurt å ha litt forskjellig på ønskelista i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 5ade3...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...