Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2015 #51 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Herregud for noen gammeldagse holdninger det er her inne!! Vi lever faktisk i en tid der folk gjerne har bodd sammen i flere år før de gifter seg, og har skapene fulle av ting! Det er jo mye bedre å ønske seg penger så man kan invitere flere på fest, eller dra på en drømmereise og skape minner for livet, enn en ennå mer unødvendig skap-fyll!! Da kan man likesågodt ønske seg at gjestene kaster penger i do! At det å ønske seg penger er fy og skam, er en holdning som tilhører 40-tallet. Skjerp dere!!Ja, men hva er greia med å ta imot gaver hvis man ikke trenger dem? Bare å si at man ikke tar imot gaver, det! Folk er jo ikke pukka nødt til å holde et bryllup til 120.000?? Og si at man ønsker seg penger da er jo bare idioti, "jeg ønsker meg penger som skal finansiere noe gloriøst sløseri dere alle kan komme og se på". Hadde man holdt stilen litt mer nedpå ville det ikke være noen grunn til å ønske seg penger... Mennesker sulter i hjel, men en fest som koster en halv årslønn, det fortjener vi, lizm... Endret 7. juni 2015 av Pashla&pashlingene
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. juni 2015 #52 Skrevet 7. juni 2015 Herregud for noen gammeldagse holdninger det er her inne!! Vi lever faktisk i en tid der folk gjerne har bodd sammen i flere år før de gifter seg, og har skapene fulle av ting! Det er jo mye bedre å ønske seg penger så man kan invitere flere på fest, eller dra på en drømmereise og skape minner for livet, enn en ennå mer unødvendig skap-fyll!! Da kan man likesågodt ønske seg at gjestene kaster penger i do! At det å ønske seg penger er fy og skam, er en holdning som tilhører 40-tallet. Skjerp dere!! Kall meg gjerne gammel og konservativ, jeg gir ikke penger til folk for at de skal bruke dem opp på luksusferie. Akkurat den slags unødvendigheter sparer man til selv. Men jeg kan godt gi penger til noe varig; oppussing av hus, bygging av garasje og slike ting.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #53 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2015 #54 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Hvis man ikke trenger noe, hvorfor bør man få noe? Bryllupsgaver var jo en hjelp til unge i etableringsfasen. Når de har klart å etablere seg selv, og har levd sammen i 12 år og fått 3 barn blir jo selve giftermålet og festen symbolsk. Da gjør det vel ingen verdens ting om også gavene er på symbolnivå, f eks en fin cd, en geit til et u-land eller en ripsbusk å plante i parets hage??
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #55 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Hvis man ikke trenger noe, hvorfor bør man få noe? Bryllupsgaver var jo en hjelp til unge i etableringsfasen. Når de har klart å etablere seg selv, og har levd sammen i 12 år og fått 3 barn blir jo selve giftermålet og festen symbolsk. Da gjør det vel ingen verdens ting om også gavene er på symbolnivå, f eks en fin cd, en geit til et u-land eller en ripsbusk å plante i parets hage?? Jeg synes uansett hvor lenge man har vært sammen at brudeparet må få lov til å ønske seg det de vil selv. Og så får man evt gi etter eget ønske deretter. Er jo mange unge som gifter seg som ikke vil ha ting, men kanskje heller vil reise. Skal de ikke få lov til det da, men heller få symbolsk gave?,men hadde de ønsket seg servise, da hadde det vært greit? Jeg skjønner ikke logikken ved at man gir gladelig bort en sum "låst" i noe fysisk, mens å ønske seg pengene ikke er greit. Summen er jo den samme. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2015 #56 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Hvis man ikke trenger noe, hvorfor bør man få noe? Bryllupsgaver var jo en hjelp til unge i etableringsfasen. Når de har klart å etablere seg selv, og har levd sammen i 12 år og fått 3 barn blir jo selve giftermålet og festen symbolsk. Da gjør det vel ingen verdens ting om også gavene er på symbolnivå, f eks en fin cd, en geit til et u-land eller en ripsbusk å plante i parets hage?? Jeg synes uansett hvor lenge man har vært sammen at brudeparet må få lov til å ønske seg det de vil selv. Og så får man evt gi etter eget ønske deretter. Er jo mange unge som gifter seg som ikke vil ha ting, men kanskje heller vil reise. Skal de ikke få lov til det da, men heller få symbolsk gave?,men hadde de ønsket seg servise, da hadde det vært greit? Jeg skjønner ikke logikken ved at man gir gladelig bort en sum "låst" i noe fysisk, mens å ønske seg pengene ikke er greit. Summen er jo den samme. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Og det er der kjeden ryker av, for meg, når folk begynner å si "summen er jo den samme." For det å gi gaver er ikke bare en transaksjon av finansiell verdi, det er i høyeste grad også en sosial institusjon. Etter din logikk er jo en romantisk middag mer romantisk, desto dyrere maten er. Elsker han deg mer hvis han spanderer det dyreste på menyen? Er det like fint og hyggelig å få fem tusen kroner i en plastpose som å få en gullring i et fint skrin, pakket i fint papir? Jeg vet f eks godt hvem av mine venner som nesten ikke har penger. Men når de tar seg bryet med å strikke meg et par votter til jul, er det en mye større kjærlighetserklæring enn en tusenlapp fra faren min, som har penger nok, men som ikke gidder sende en mer personlig gave. Å si "summen er jo den samme" er for meg en slags vulgærutilitarisme, der nytteverdien er eneste verdi. Da er det jo klart at tusen kroner fra pappa kunne skaffe meg 30 par votter, men jeg ser ikke at det er "bedre" likevel.
JudoMor Skrevet 7. juni 2015 #57 Skrevet 7. juni 2015 Vi har ønsket oss penger til bryllupsreise og gavekort
LME1001 Skrevet 7. juni 2015 #58 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Hvis man ikke trenger noe, hvorfor bør man få noe? Bryllupsgaver var jo en hjelp til unge i etableringsfasen. Når de har klart å etablere seg selv, og har levd sammen i 12 år og fått 3 barn blir jo selve giftermålet og festen symbolsk. Da gjør det vel ingen verdens ting om også gavene er på symbolnivå, f eks en fin cd, en geit til et u-land eller en ripsbusk å plante i parets hage??Jeg synes uansett hvor lenge man har vært sammen at brudeparet må få lov til å ønske seg det de vil selv. Og så får man evt gi etter eget ønske deretter. Er jo mange unge som gifter seg som ikke vil ha ting, men kanskje heller vil reise. Skal de ikke få lov til det da, men heller få symbolsk gave?,men hadde de ønsket seg servise, da hadde det vært greit? Jeg skjønner ikke logikken ved at man gir gladelig bort en sum "låst" i noe fysisk, mens å ønske seg pengene ikke er greit. Summen er jo den samme. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Og det er der kjeden ryker av, for meg, når folk begynner å si "summen er jo den samme." For det å gi gaver er ikke bare en transaksjon av finansiell verdi, det er i høyeste grad også en sosial institusjon. Etter din logikk er jo en romantisk middag mer romantisk, desto dyrere maten er. Elsker han deg mer hvis han spanderer det dyreste på menyen? Er det like fint og hyggelig å få fem tusen kroner i en plastpose som å få en gullring i et fint skrin, pakket i fint papir? Jeg vet f eks godt hvem av mine venner som nesten ikke har penger. Men når de tar seg bryet med å strikke meg et par votter til jul, er det en mye større kjærlighetserklæring enn en tusenlapp fra faren min, som har penger nok, men som ikke gidder sende en mer personlig gave. Å si "summen er jo den samme" er for meg en slags vulgærutilitarisme, der nytteverdien er eneste verdi. Da er det jo klart at tusen kroner fra pappa kunne skaffe meg 30 par votter, men jeg ser ikke at det er "bedre" likevel. Jeg ser hva du mener, og e enig i noe av det. Hadde jeg fått 500 kr av ei god venninne som jeg vet har veldig lite å rutte med, så ville det vært en mye større gave enn om min far gav meg noen få tusenlapper. Alt er relativt. Men allikevel mener jeg at folk må få lov til å ønske seg det de vil, om det er penger eller kaffeservise. Selv om de fleste i dag har skapene fulle av vaser og fat, skal vel også de få gaver? Der ser jeg ikke argumentet om å donere til et godt formål. Og om folk bruker disse pengene på reise, oppussing, bil eller hva som helst, har ingen noe de skulle ha sagt. Gaven er gitt, takkekort er sendt.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #59 Skrevet 7. juni 2015 Så fordi man ikke ønsker seg noe materialistisk, fortjener man ikke gave?? Hva med de som ønsker å prioritere opplevelser etc over blender, har de ikke lov til å ønske seg det de da, fordi DU mener at det er teit? Ikke alle bryllup koster flere hundre tusen heller. Blir oppgitt over folk her inne. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Hvis man ikke trenger noe, hvorfor bør man få noe? Bryllupsgaver var jo en hjelp til unge i etableringsfasen. Når de har klart å etablere seg selv, og har levd sammen i 12 år og fått 3 barn blir jo selve giftermålet og festen symbolsk. Da gjør det vel ingen verdens ting om også gavene er på symbolnivå, f eks en fin cd, en geit til et u-land eller en ripsbusk å plante i parets hage??Jeg synes uansett hvor lenge man har vært sammen at brudeparet må få lov til å ønske seg det de vil selv. Og så får man evt gi etter eget ønske deretter. Er jo mange unge som gifter seg som ikke vil ha ting, men kanskje heller vil reise. Skal de ikke få lov til det da, men heller få symbolsk gave?,men hadde de ønsket seg servise, da hadde det vært greit? Jeg skjønner ikke logikken ved at man gir gladelig bort en sum "låst" i noe fysisk, mens å ønske seg pengene ikke er greit. Summen er jo den samme. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f Og det er der kjeden ryker av, for meg, når folk begynner å si "summen er jo den samme." For det å gi gaver er ikke bare en transaksjon av finansiell verdi, det er i høyeste grad også en sosial institusjon. Etter din logikk er jo en romantisk middag mer romantisk, desto dyrere maten er. Elsker han deg mer hvis han spanderer det dyreste på menyen? Er det like fint og hyggelig å få fem tusen kroner i en plastpose som å få en gullring i et fint skrin, pakket i fint papir? Jeg vet f eks godt hvem av mine venner som nesten ikke har penger. Men når de tar seg bryet med å strikke meg et par votter til jul, er det en mye større kjærlighetserklæring enn en tusenlapp fra faren min, som har penger nok, men som ikke gidder sende en mer personlig gave. Å si "summen er jo den samme" er for meg en slags vulgærutilitarisme, der nytteverdien er eneste verdi. Da er det jo klart at tusen kroner fra pappa kunne skaffe meg 30 par votter, men jeg ser ikke at det er "bedre" likevel. Da har du misforstått meg helt. Jeg setter stor pris på sentimental verdi. Og ikke materiell verdi. Men det jeg ikke forstår er nettopp derfor, hvorfor vil folk gladelig gi 1000,- til sølvskje men ikke 1000,- som paret kan bruke på f.eks en tur sammen til et sted de ønsker å dra? Jeg setter veldig stor pris på personlige gaver jeg Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2015 #60 Skrevet 7. juni 2015 Fordi man ikke drar på lange turer hvis man ikke har økonomi til det, og fordi en tusenlapp ikke er en tusenlapp lenger hvis noen har lagt krefter ned i å finne noe de tror du kan like. "En sølvskje til 1000 kr er ikke noe annerledes enn en andel av en ferie til 1000 kr" - det er jo som å bruke "summen er jo den samme"-argumentet, bare sagt på en ny måte. Og det er det argumentet jeg ikke kjøper.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #61 Skrevet 7. juni 2015 Jeg synest det er upassende med disse øbskelistene til servise, kopper og kar de legger ut på det lokale kjøpe senteret også. Fire middagsrallerkner 😳 det kommer de nok å huske de fikk av oss. Det er jo en personlig og fin ting å gi. not! Jeg kjøper ofte dyrere gaver enn hva som er påkrevd, men det der bestillings greiene det gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: f0a56...a54
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #62 Skrevet 7. juni 2015 Blir litt nedstemt av å lese denne tråden jeg. Vi skal gifte oss i høst, og ønsker oss helst gavekort eller penger. Vi bor i en liten leilighet, men skal snart i gang med husbygging. Vi trenger både utstyr til kjøkkenet, litt servise og annet, men har for liten plass her vi bor nå til å ønske oss slikt. Tanken var derfor å ønske seg gavekort eller penger, på en egen bryllupskonto, som vi kan bruke på nettopp disse tingene, når huset står ferdig. Trodde det var greit å gjøre. Føler meg "frekk, smålig, ufin og grådig" etter å ha lest denne tråden. Anonymous poster hash: 74047...e84
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #63 Skrevet 7. juni 2015 Blir litt nedstemt av å lese denne tråden jeg. Vi skal gifte oss i høst, og ønsker oss helst gavekort eller penger. Vi bor i en liten leilighet, men skal snart i gang med husbygging. Vi trenger både utstyr til kjøkkenet, litt servise og annet, men har for liten plass her vi bor nå til å ønske oss slikt. Tanken var derfor å ønske seg gavekort eller penger, på en egen bryllupskonto, som vi kan bruke på nettopp disse tingene, når huset står ferdig. Trodde det var greit å gjøre. Føler meg "frekk, smålig, ufin og grådig" etter å ha lest denne tråden. Anonymous poster hash: 74047...e84 Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger og gavekort. For noen er dette med å kjøpe noe personlig og varig veldig viktig, mens andre ikke ser det på samme måte. For meg er det å finne den riktige gaven mer en plikt og et nødvendig onde, fordi jeg ikke er noe god på det, og jeg blir lettet om jeg kan slippe unna med penger eller gavekort uten at mottaker blir fornærmet. Jeg har bare ikke svart på denne tråden tidligere fordi jeg ser at de som mener det er greit å ønske seg penger blir dømt nord og ned her, og har dermed tenkt at det er jeg som tar feil. Men det er sikkert flere som tenker det samme som meg som lar være å svare for å ikke bli sablet ned. Anonymous poster hash: 18daa...0a5
beef sister Skrevet 7. juni 2015 #64 Skrevet 7. juni 2015 Jeg har heldigvis aldri opplevd slike skamløse ønsker, men det hadde vært nok til at jeg kunne ha takket nei til å komme. Jeg gir ikke penger i gave. Hvis man ikke vil ha servise eller pyntegjenstander, så kan man ønske penger til et veldedig formål. Hvis man drømmer om å pusse opp kjøkken eller reise til eksotiske steder, er det lurt å prioritere det fremfor bryllup.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #65 Skrevet 7. juni 2015 Blir litt nedstemt av å lese denne tråden jeg. Vi skal gifte oss i høst, og ønsker oss helst gavekort eller penger. Vi bor i en liten leilighet, men skal snart i gang med husbygging. Vi trenger både utstyr til kjøkkenet, litt servise og annet, men har for liten plass her vi bor nå til å ønske oss slikt. Tanken var derfor å ønske seg gavekort eller penger, på en egen bryllupskonto, som vi kan bruke på nettopp disse tingene, når huset står ferdig. Trodde det var greit å gjøre. Føler meg "frekk, smålig, ufin og grådig" etter å ha lest denne tråden. Anonymous poster hash: 74047...e84 Du har jo en god grunn, men jeg syns fortsatt at det er utrolig ubehagelig å ikke kunne gi noe annet enn penger, man blir automatisk målt etter hva man kan gi. Vi skal i bryllup og har fått spesifisert at de ikke vil ha noe som helst annet enn penger, for de "gidder ikke å få ting de ikke trenger bare for å ønske seg noe annet". Jeg syns det er ganske frekt. Anonymous poster hash: 87a0c...db1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #66 Skrevet 7. juni 2015 Jeg var en gang i et bryllup hvor brudeparet ga beskjed om at de ikke hadde noen ønsker, for de hadde alt de trengte, men hvis noen veldig gjerne ville gi noe likevel, så ble de veldig glade for å få penger. Dette var etter mye mas fra flere kanter om ønsker. Er det greit da, eller skulle de stilt seg på bakbeina og nektet plent å ta imot noe? Og hva med de som i stedet for dyrt og flott bryllup arrangerte grillfest for hele bygda, hvor de skrev i invitasjonen at de i stedet for gaver ønsket et bidrag til festen på f.eks. 200,- per person. På denne måten kunne de invitere mange, og det var det eneste de ønsket seg, å dele dagen med alle de kjente. Det ble satt opp en sparebøsse på festen hvor man kunne legge dette bidraget, så ingen så hvem som ga hva. Blir dette også feil? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de som ønsker seg sølvbestikk kan få det, mens de som ønsker seg reise eller stor bryllupsfest ikke kan få dette, for "sånt gjør man ikke hvis man ikke har råd til det selv". Kan man ikke like gjerne si at man ikke kan ha sølvbestikk hvis man ikke har råd til det selv? Anonymous poster hash: 18daa...0a5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #67 Skrevet 7. juni 2015 Jeg var en gang i et bryllup hvor brudeparet ga beskjed om at de ikke hadde noen ønsker, for de hadde alt de trengte, men hvis noen veldig gjerne ville gi noe likevel, så ble de veldig glade for å få penger. Dette var etter mye mas fra flere kanter om ønsker. Er det greit da, eller skulle de stilt seg på bakbeina og nektet plent å ta imot noe? Og hva med de som i stedet for dyrt og flott bryllup arrangerte grillfest for hele bygda, hvor de skrev i invitasjonen at de i stedet for gaver ønsket et bidrag til festen på f.eks. 200,- per person. På denne måten kunne de invitere mange, og det var det eneste de ønsket seg, å dele dagen med alle de kjente. Det ble satt opp en sparebøsse på festen hvor man kunne legge dette bidraget, så ingen så hvem som ga hva. Blir dette også feil? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de som ønsker seg sølvbestikk kan få det, mens de som ønsker seg reise eller stor bryllupsfest ikke kan få dette, for "sånt gjør man ikke hvis man ikke har råd til det selv". Kan man ikke like gjerne si at man ikke kan ha sølvbestikk hvis man ikke har råd til det selv? Anonymous poster hash: 18daa...0a5 Den største forskjellen her, ligger i at sølvtøy har varig verdi, bryllupsfesten og -reisen er over og borte når dagen er over og reisen er slutt. Anonymous poster hash: 5444b...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #68 Skrevet 7. juni 2015 Vi ønsket pengegaven, til bryllupsreisen. Da bryllupet i seg selv hadde kostet så mye Anonymous poster hash: 5da51...ca8
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #69 Skrevet 7. juni 2015 Vi ønsket pengegaven, til bryllupsreisen. Da bryllupet i seg selv hadde kostet så myeAnonymous poster hash: 5da51...ca8 Da hadde jeg takket høflig for invitasjonen, men beklaget at jeg ikke kunne komme, og så hadde jeg sendt en blomsterkvast på bryllupsdagen. Så måtte du sendt meg et takkekort. Ergo: Du fikk utgifter på meg, jeg slapp å gå i bryllupet ditt. Digg! Anonymous poster hash: 5444b...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #70 Skrevet 7. juni 2015 Vi ønsket pengegaven, til bryllupsreisen. Da bryllupet i seg selv hadde kostet så myeAnonymous poster hash: 5da51...ca8 Da hadde jeg takket høflig for invitasjonen, men beklaget at jeg ikke kunne komme, og så hadde jeg sendt en blomsterkvast på bryllupsdagen. Så måtte du sendt meg et takkekort. Ergo: Du fikk utgifter på meg, jeg slapp å gå i bryllupet ditt. Digg!Anonymous poster hash: 5444b...8fd Er du seriøs? Er folk virkelig så barnslige og smålige? Anonymous poster hash: ea88f...459
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #71 Skrevet 7. juni 2015 Vi ønsket pengegaven, til bryllupsreisen. Da bryllupet i seg selv hadde kostet så myeAnonymous poster hash: 5da51...ca8 Da hadde jeg takket høflig for invitasjonen, men beklaget at jeg ikke kunne komme, og så hadde jeg sendt en blomsterkvast på bryllupsdagen. Så måtte du sendt meg et takkekort. Ergo: Du fikk utgifter på meg, jeg slapp å gå i bryllupet ditt. Digg!Anonymous poster hash: 5444b...8fd Glad jeg ikke har deg til venninne, smålig....huff.. Anonymous poster hash: 5da51...ca8
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #72 Skrevet 7. juni 2015 Jeg var en gang i et bryllup hvor brudeparet ga beskjed om at de ikke hadde noen ønsker, for de hadde alt de trengte, men hvis noen veldig gjerne ville gi noe likevel, så ble de veldig glade for å få penger. Dette var etter mye mas fra flere kanter om ønsker. Er det greit da, eller skulle de stilt seg på bakbeina og nektet plent å ta imot noe? Og hva med de som i stedet for dyrt og flott bryllup arrangerte grillfest for hele bygda, hvor de skrev i invitasjonen at de i stedet for gaver ønsket et bidrag til festen på f.eks. 200,- per person. På denne måten kunne de invitere mange, og det var det eneste de ønsket seg, å dele dagen med alle de kjente. Det ble satt opp en sparebøsse på festen hvor man kunne legge dette bidraget, så ingen så hvem som ga hva. Blir dette også feil? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de som ønsker seg sølvbestikk kan få det, mens de som ønsker seg reise eller stor bryllupsfest ikke kan få dette, for "sånt gjør man ikke hvis man ikke har råd til det selv". Kan man ikke like gjerne si at man ikke kan ha sølvbestikk hvis man ikke har råd til det selv? Anonymous poster hash: 18daa...0a5 Den største forskjellen her, ligger i at sølvtøy har varig verdi, bryllupsfesten og -reisen er over og borte når dagen er over og reisen er slutt. Anonymous poster hash: 5444b...8fd -men det blir jo et minne for livet for brudeparet! Det viktigste er vel at de får noe de faktisk setter pris på?... Anonymous poster hash: 834dc...fde
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #73 Skrevet 8. juni 2015 Blir litt nedstemt av å lese denne tråden jeg. Vi skal gifte oss i høst, og ønsker oss helst gavekort eller penger. Vi bor i en liten leilighet, men skal snart i gang med husbygging. Vi trenger både utstyr til kjøkkenet, litt servise og annet, men har for liten plass her vi bor nå til å ønske oss slikt. Tanken var derfor å ønske seg gavekort eller penger, på en egen bryllupskonto, som vi kan bruke på nettopp disse tingene, når huset står ferdig. Trodde det var greit å gjøre. Føler meg "frekk, smålig, ufin og grådig" etter å ha lest denne tråden. Anonymous poster hash: 74047...e84 Dette virker fornuftig synes jeg! Jeg synes det er helt innafor å ønske seg penger og gavekort. Vi fikk det til vått bryllup, og det var fint å gå og kjøpe det vi ville ha selv etter bryllupet. Trøst deg med at de du har bedt i ditt bryllup, mest sannsynlig unner deg det dere har ønsket dere. Ikke sånn som her inne hvor smålighet råder. Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #74 Skrevet 8. juni 2015 Vi ønsket pengegaven, til bryllupsreisen. Da bryllupet i seg selv hadde kostet så myeAnonymous poster hash: 5da51...ca8 Da hadde jeg takket høflig for invitasjonen, men beklaget at jeg ikke kunne komme, og så hadde jeg sendt en blomsterkvast på bryllupsdagen. Så måtte du sendt meg et takkekort. Ergo: Du fikk utgifter på meg, jeg slapp å gå i bryllupet ditt. Digg! Anonymous poster hash: 5444b...8fd Går det virkelig an å tenke sånn?? For øvrig, jeg hadde ikke sendt deg takkekort for en "blomsterkvast ". Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Suzie Que Skrevet 8. juni 2015 #75 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger, i hvert fall om man presiserer om/hva man sparer til. Jeg har gladelig bidratt med penger til både bryllupsreiser, serviser og annet, og synes egentlig det er helt greit å slippe å vri hodet for å finne den "perfekte" bryllupsgaven som uansett sikkert blir byttet bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå