Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #26 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ville lagt det fram på en annen måte i så fall...Hva med å skrive en ønskeliste, der penger også er med på lista?Vi tenkte å ta med gavekort på et sted der vi skal kjøpe alt vi trenger til det nye badet vi tenker på pusse opp. Samt noe servise vi sparer på Anonymous poster hash: f4ef3...348
skjotta Skrevet 4. juni 2015 #27 Skrevet 4. juni 2015 Synes det er veldig på kanten. Har man ikke råd til bryllup uten at gjestene betaler for det burde man heller spare et år til før man gifter seg. Gaveønsker rettet mot et spesifikt prosjekt er bedre (f.eks gavekort på byggevareforretningen eller baderomsleverandør osv)
LME1001 Skrevet 6. juni 2015 #28 Skrevet 6. juni 2015 Vi ønsket oss penger, men kalte det "et bidrag til bryllupsreisen". Det funket fint. Jeg ser uansett ikke problemet med å gi penger. I disse tider har de aller fleste par bodd sammen og etablert et hjem over flere år før de gifter seg, kjøpt de servisene og vasene de vil ha, og da er det vanskelig å finne på noe å ønske seg fra en hel haug med folk.Ja, men hvorfor ta imot gaver da? Hvorfor ikke opprette en konto til fadderbarnet i SOS-barnebyen, eller en skole i det nedraste Nepal? Eee, atte hæ? Hvorfor i alle dager skulle vi det? Bryllupet kostet 120.000 kr, og du mener at de 130.000 kronene vi fikk i gaver like gjerne (eller helst) kunne blitt donert bort istedet? Joda, SELVFØLGELIG kunne vi ha donert bort 130.000kr, men det gjorde vi altså da ikke. Jeg synes ditt "tips" er litt merkelig. Jeg gir penger til nødhjelp, men å donere bort bryllupsgavene var ikke noe jeg vurderte.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #29 Skrevet 6. juni 2015 Når man gifter seg, er det godkjent å ønske seg kjøkkenutstyr og pynteting. Vi ønsket oss hagemøbler og penger til opppussing av badet. Folk lurte på hva de skulle gi til oss og noen kjøpte service og glass, selv om vi har nok fra før. Er det mulig😕 Anonymous poster hash: 7d0df...4b7
Kamomille Skrevet 6. juni 2015 #30 Skrevet 6. juni 2015 Rene pengegaver er HELT no-no i min verden! Man ber rett og slett ikke gjestene betale for hverken byllupet eller byllupsreisen! Har man ikke råd til fest eller reise, så lar man være. I ytterste fall er det greit med gavekort rettet mot er spesielt prosjekt, f.eks på en byggevarekjede hvis man pusser opp huset el.l Hvis man er i den situasjonen at man har alt man trenger, så kan man fint be gjestene om en donasjon til et veldedig formål framfor gave. Hvorfor gi noe til noen som har alt når man heller kan gi litt til de som trenger det:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. juni 2015 #31 Skrevet 6. juni 2015 Nei, akkurat det synes jeg er supert! Mange sparer til en flott reise osv. MYE heller dette enn enda en materialistisk gjenstand! Mye hyggeligere å bidra til at de får gjort noe helt spesielt:) Eller spart til noe de virkelig trenger:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #32 Skrevet 6. juni 2015 Nei. Man ønsker seg ikke penger i bryllupsgave. Trenger man penger, så kan man droppe 3 retters middag og fri bar og heller invitere på grillfest i hagen. De fleste kjeder livet av seg i de overprisa middagsselskapene uansett. Anonymous poster hash: 0c26e...65b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #33 Skrevet 6. juni 2015 Å gi penger i bryllupsgave er fy fy. Å gi penger i konfirmasjonsgave er greit.😨 Anonymous poster hash: 7d0df...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #34 Skrevet 6. juni 2015 Ufint Ja. Anonymous poster hash: 1df72...e2a
Daquiry Skrevet 6. juni 2015 #35 Skrevet 6. juni 2015 Vi ønsker oss penger til opplevelser og turer. Vi har så mye ting og tang at garasjen er smekkfull. Har møtt kun forståelse for dette og gjestene våre syns det er så mye enklere enn å finne en gave.
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2015 #36 Skrevet 6. juni 2015 Det mener jeg må få Være opp til hver enkelt brudepar og bestemme!
Mrs Smith Skrevet 6. juni 2015 #37 Skrevet 6. juni 2015 Jeg satte ikke selv penger på ønskelisten, men synes det er helt greit å gjøre det. Synes heller ikke det har så mye å si om pengene er øremerket, det må være opptil brudeparet hva de bruker pengene til. Regner jo med at de ikke går til "melk og brød".
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #38 Skrevet 6. juni 2015 Hadde nok stusset om brudeparet ikke hadde noen andre ønsker enn penger. Gir gjerne penger men vil gjerne vite hva de skal gå til. Anonymous poster hash: 56667...db1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #39 Skrevet 7. juni 2015 Jeg skjønner ikke HVORFOR enkelte gaver er lov å ønske seg, som sengetøy, servise, kjøkkenmaskiner, mens opplevelser er fyfy... Anonymous poster hash: 6d8dc...2ad
mamma_til_verdens_beste Skrevet 7. juni 2015 #40 Skrevet 7. juni 2015 Det er KOLOSSALT provoserende at noen faktisk ønsker seg penger i gave til bryllupet eller konfirmasjon. Av prinsipp gir jeg aldri penger i gave, da er jo hele vitsen med gave borte. Det er kynisk utnyttelse av gjestene, og viser en enorm grådighet og total mangel på folkeskikk!Anonymous poster hash: 8db0a...067 Hvorfor ikke til konfirmasjon? Jeg brukte konfirmasjonspengene mine på en ny sykkel og en 3 ukers språkreise. Synes den dag i dag det var super fornuftig!! Moped, spare til førerkort er andre nyttige ting man kan bruke penger til. Hva skal man med en haug av smykker og annet skvip?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #41 Skrevet 7. juni 2015 Penger er helt innafor. Jeg har null glede av kjøkkenmaskin og porselenservise. Anonymous poster hash: ae0c5...db7
hilde og gutta Skrevet 7. juni 2015 #42 Skrevet 7. juni 2015 I enkelte land og tradisjoner er det ganske vanlig å gi penger til dåp,konfirmasjon og bryllup. Ser ikke noe galt i det. For da kan man kjöpe seg akkurat det man vil. Og ikke alt unödvendig man får.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #43 Skrevet 7. juni 2015 Penger er den perfekte gave. Det fleste er godt etablert når de gifter seg, dermed får en fort mye unødvendige ting i gave. Anonymous poster hash: 5dc02...384
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #44 Skrevet 7. juni 2015 Mange har huset fullt avvting og tang og er allerede godt etablerte når de gifter seg. Aldeles bortkastet å skulle ønske seg en masse greier man ikke trenger! Min svigerinne og mannen ønsket seg penger til bryllupet da de har alt annet og bryllup er dyrt. Pengene skulle brukes til bryllupsferie med ungene, og jeg syns det var kjempeflott. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe kakespade da.... Anonymous poster hash: 3cb51...ce3
*Miss Marple* Skrevet 7. juni 2015 #45 Skrevet 7. juni 2015 Ufint og fullstendig mangel på klasse og folkeskikk
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #46 Skrevet 7. juni 2015 Jeg synes ikke noe om det. Jeg gir det aldri. Opplevd en gang at det sto i innbydelsen at pengegave var ønskelig. Takket nei til å komme. Anonymous poster hash: 47ec6...094
Alle gode ting er tre:) Skrevet 7. juni 2015 #47 Skrevet 7. juni 2015 Vi ønsket oss penger til vårt bryllup og de aller fleste var positive til det. Vi skrev ingen ting om dette i innbydelsen for det synes jeg ikke passer seg, men til de som spurte ( de aller fleste) sa vi at vi ønsket oss penger. Pengene skulle utelukkende gå til ny seng som vi virkelig trengte og det som eventuelt var igjen etter seng gikk til bryllupsreise😊 At vi hadde konkrete ting vi ønsket å bruke pengene til tror jeg gjorde at mange ble positive til å gi penger. Flere hadde kjøpt en liten gave ved siden av å gi penger😊
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #48 Skrevet 7. juni 2015 Vi opprettet en konto til kunstfond. Vi ga ikke beskjed om dette annet enn til foreldrene våre og de som spurte. Etter bryllupet reiste vi rundt for å finne kunstverket vi ønsket oss. Til slutt fant vi kunstneren vi ville bestille fra innenfor den prisklassen vi måtte forholde oss til. Hun lagde et fantastisk kunstverk ut i fra våre ønsker om farge og interesser. Henger på hedersplassen i stua og det minner oss alltid om bryllupet vårt og venner og familie. Anonymous poster hash: 0b694...e4a
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. juni 2015 #49 Skrevet 7. juni 2015 Herregud for noen gammeldagse holdninger det er her inne!! Vi lever faktisk i en tid der folk gjerne har bodd sammen i flere år før de gifter seg, og har skapene fulle av ting! Det er jo mye bedre å ønske seg penger så man kan invitere flere på fest, eller dra på en drømmereise og skape minner for livet, enn en ennå mer unødvendig skap-fyll!! Da kan man likesågodt ønske seg at gjestene kaster penger i do! At det å ønske seg penger er fy og skam, er en holdning som tilhører 40-tallet. Skjerp dere!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #50 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er så glad mine venner og familie ikke har de samme snerpete holdningene som mange her inne. Hvis brudeparet ønsker seg penger, om så til garasje, reise eller annet det er vel ikke for meg å legge meg borti?? Vi har ofte gitt en liten ting og gavekort/penger til våre venner. Synes det er helt innafor. MÅ alle ønske seg sølv og porselen i disse dager? Anonymous poster hash: 6fc43...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå