Gå til innhold

Frekt å bare ønske seg penger til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo veldig avslørende. Enkelte vil jo heller gi gave for å ikke vise at de har brukt 500 kr. Kan jo selvsagt gi noe brudeparet ikke ønsker, men... Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 3dba8...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre å ønske seg penger om man sparer til / ønsker seg større ting enn å få masse "filldall" som man egentlig ikke har bruk for

Anonymous poster hash: 1fdaa...5ca
Skrevet

Jeg synes det er ufint.

Anonymous poster hash: 421b4...c09

Skrevet

Jeg synes det er ufint å ønske seg penger i bryllupsgave.

Anonymous poster hash: 5444b...8fd

Skrevet

Ja det syns jeg. Har man så mye at man ikke trenger noe kan man la vær å ønske seg noe.

Anonymous poster hash: 6efe5...bbd

Skrevet

Jeg syns det er helt greit å ønske seg penger til bryllupet. Gjestene bestemmer jo selv om det er noe de ønsker å gi eller ei. 
De fleste har vel andre ønsker i tillegg til penger?

Skrevet

Ufint 

Skrevet

Vi skal ønske oss pengegave. Gjestene får mene hva de vil. De trenger ikke gi noe, eller de kan kjøpe en vase eller et kakefat.

Men når de spør hva vi ønsker oss eller trenger, skal de få et ærlig svar.

Anonymous poster hash: ec448...468

Skrevet

Har vært i flere bryllup der de kun ønsket penger. er jo helt greit det:-)

Anonymous poster hash: 21e94...0c9

Skrevet

Er jo veldig avslørende. Enkelte vil jo heller gi gave for å ikke vise at de har brukt 500 kr. Kan jo selvsagt gi noe brudeparet ikke ønsker, men... Hva tenker dere?

Vi finansierte deler av bryllupet på denne måten. Uten å gjøre det sånn ville det ikke blitt bryllup.

Ser ikke problemet. Folk gir det dem har råd til uansett.

Anonymous poster hash: 6fc9b...251

Skrevet

Kan dere ikke like gjerne invitere til fest og oppgi kurvet prisen, og ta betalt fra gjestene?

Det er ufint.

Anonymous poster hash: f0a56...a54
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes, heller mot ufint. Jeg har ikke noe i mot å gi et gavekort hvor jo summen er synlig, men penger rett på konto synes jeg ikke noe om.

Anonymous poster hash: 439a7...946

Skrevet

Det er KOLOSSALT provoserende at noen faktisk ønsker seg penger i gave til bryllupet eller konfirmasjon. Av prinsipp gir jeg aldri penger i gave, da er jo hele vitsen med gave borte. Det er kynisk utnyttelse av gjestene, og viser en enorm grådighet og total mangel på folkeskikk!

Anonymous poster hash: 8db0a...067

Skrevet

Jeg synes det er litt feil, jeg. Da ber man liksom gjestene betale for bryllupet, er litt rart i mine øyne. Og så er det litt ubehagelig for gjestene, de blir usikre på hvilken sum de skal gi, og synes det er litt ekkelt at det blir så synlig. Det er hva jeg hører fra andre og hva jeg tenker selv. Ønsker man seg både gaver, men også penger, er det litt annet, da føles det mer som om pengene skal brukes til å kjøpe noe fint, og mer en mulighet for de som ikke finner eller vil gi noe annet.

Alle må jo gjøre som de vil, da. Jeg ville nok likevel funnet noe annet, dersom brudeparet kun ønsket seg penger -selv gavekort er bedre, da går det liksom til en gave, i alle fall. Så det er jo litt risiko, også, man ender kanskje opp med masse gaver man ikke liker, i stedet for å i alle fall ønske seg ting man synes er fint.

Anonymous poster hash: b7c64...75c
Skrevet

Jeg syns det er helt greit å ønske seg penger til bryllupet. Gjestene bestemmer jo selv om det er noe de ønsker å gi eller ei. 

De fleste har vel andre ønsker i tillegg til penger?

Ikke i dette tilfellet. Det er til og med skrevet på Facebook så alle Venner og bekjente kan se det, som et svar på et innlegg om en som takket ja til invitasjon.... Også en merkelig ting å gjøre på fb forøvrig....

Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi nettopp pusset opp 2 bad. Vi manglet bare å pusse opp kjøkkenet derfor ønsket vi oss penger for å pusse opp kjøkkenet, ingen synes det var rart vi fikk penger og ble veldig fornøyd med vårt nye kjøkken :-D

Anonymous poster hash: 72262...281

Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi nettopp pusset opp 2 bad. Vi manglet bare å pusse opp kjøkkenet derfor ønsket vi oss penger for å pusse opp kjøkkenet, ingen synes det var rart vi fikk penger og ble veldig fornøyd med vårt nye kjøkken :-D

Anonymous poster hash: 72262...281

En noe annen sak, synes jeg, siden pengene skal gå til noe nyttig og varig. DA kunne jeg vurdert å gi en pengegave, men ikke hvis summen skal finansiere bryllupet og ev. bryllupsreise.

Anonymous poster hash: 5444b...8fd

Skrevet

Helt greit at det står pengegaver på ønskelisten, men da må det stå andre ønsker der også.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er no-no på min liste. Det er brudd på all gavekotyme. Tror jeg må sjekke i "Skikk og bruk" hva den sier om bryllupsgaver, men pengegaver er generelt forbeholdt ungdommer uten egen lønn.

Skrevet

At voksne mennesker ønsker seg penger i bryllupsgave viser bare at de mangler oppdragelse.

Anonymous poster hash: 955f3...9f3

Skrevet

Vi ønsket oss penger, men kalte det "et bidrag til bryllupsreisen". Det funket fint. Jeg ser uansett ikke problemet med å gi penger. I disse tider har de aller fleste par bodd sammen og etablert et hjem over flere år før de gifter seg, kjøpt de servisene og vasene de vil ha, og da er det vanskelig å finne på noe å ønske seg fra en hel haug med folk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi ønsket oss penger, men kalte det "et bidrag til bryllupsreisen". Det funket fint. Jeg ser uansett ikke problemet med å gi penger. I disse tider har de aller fleste par bodd sammen og etablert et hjem over flere år før de gifter seg, kjøpt de servisene og vasene de vil ha, og da er det vanskelig å finne på noe å ønske seg fra en hel haug med folk.

Ja, men hvorfor ta imot gaver da?

Hvorfor ikke opprette en konto til fadderbarnet i SOS-barnebyen, eller en skole i det nedraste Nepal?

Skrevet

Var i et bryllup der brude paret hadde bodd sammen i mange år og byggd seg hus. De hadde alt så de ønsket seg penger til garasje. Syns det var helt innafor jeg. :)

Anonymous poster hash: bfa0f...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...