Gå til innhold

Den verste sykdommen du har hatt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken var det?

 

Anonymous poster hash: 7ed17...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen tvil astmaen min som både er alvorlig og kronisk.

Skrevet

Migrene



Anonymous poster hash: e2574...2f8
Skrevet

Halsbyll, hadde sansynlig vis vært dødlig om det hadde gått et døgn før jeg hadde fått behandling.



Anonymous poster hash: d3485...72d
Skrevet

Salmonella på flytur

 

Anonymous poster hash: 8b6c1...900

Skrevet

Kyssesyken. Var så dårlig at jeg lå innlagt i nesten 2 uker. Jeg husker nada fra den uken. Har sett bilder av meg selv og jeg var ikke til å kjenne igjen. Hele ansiktet og halsen var hoven og deformert! Jeg hadde store problemer med å puste fordi halsen var så hoven.

Jeg hadde dessuten så høye leververdier at jeg var helt gul. Tok over et år før leververdiene var i nærheten av normalt nivå og det var en stund snakk om kronisk hepatitt.

 

Har aldri blitt helt meg selv igjen etter sykdommen. Det første året sov jeg mye og overalt. Sovnet stående, sittene, i skoletimene osv. Sliter fremdeles med lav energi og trøtthet, men ikke så ille at jeg ikke mestrer hverdagen med jobb og unger. Men det er slitsomt ;)



Anonymous poster hash: 80c9e...b29
Skrevet

Hyperemesis i svangerskapet, tror jeg. Eventuelt halsbrannen nå i slutten av svangerskapet. 

Ellers er tannverk på andreplass.
Migrene på tredje. 
Influensa på fjerde.



Anonymous poster hash: 2d138...c9f
Skrevet

Kyssesyken og lungebetennelse, var lagt inn på sykehuset med pustehjelp, næring og antibiotika intravenøst. Har aldri blitt 100% frisk igjen, har diagnosen ME.



Anonymous poster hash: 22d51...2b1
Skrevet

Vestibulær migrene, hatt daglige anfall siden januar men til og fra i flere år. Begynner endelig å bli bra.

 

Ellers så er kraftig omgangssyke ganske ille og.

 

Anonymous poster hash: 4f9b4...2a3

Skrevet

Malingt melanom, nå er det et spøkelse som aldri vil forsvinne. 



Anonymous poster hash: 5bdb2...7e8
Skrevet

Det må være hyperemesis i svangerskap nr 2, med ei jente på 3 år som syntes det var fælt med mamma på sykehuset.

 

Anonymous poster hash: f4552...2cd

Skrevet

Betennelse i tannkjøttet... Var så ille at jeg ikke kunne spise, sugde i meg næringsdrikk fra apoteket igjennom sugerør. Ble satt på morfintabletter i 14 dager, samt 3 kurer antibiotika før det gikk an å spise vanlig. Og så blusset betennelsen opp igjen.. Holdt på i ca 1 år før vi fikk ut alle visdomstennene (som var årsaken)...

 

Kyssesyken var jævlig det og, lå på sjukehus i 8 dager, men betennelsen i kjeften var 10 ganger verre :(

 

Anonymous poster hash: 177c6...03b

Skrevet

Svineinfluensa. Var en av de aller første i Norge som fikk det, og dermed var jeg ikke klar over at det var svineinfluensa. Lå med 43 i feber og var for syk til å komme meg til legen. Hodet ble så kokt at jeg ikke forsto en døyt av hva som foregikk rundt meg. Husker jeg skulle logge inn på facebook men forsto ikke at jeg måtte skrive inn passordet bla.

 

Ellers har jeg hatt dobbelsidig lungebetennelse å lå innlagt i 3 uker, men svineinfluensaen var desidert det verste!

 

Anonymous poster hash: abde7...47f

Skrevet

Omgangsyken og rotaviruset! Det slår alt det andre jeg har hatt.

 

 

Omgangsyken kommer jo igjen og igjen. Varer i 24timer med helvete, og man er uggen i flere dager etterpå, og før det bryter ut. Samtidig er det faren for smitte og at de andre i huset blir syke. Må desinfisere alt, og alt er bare dritt..

 

 

 

Vi er nå på tredje uka med omgangsyke.. For fjerde gang i år..



Anonymous poster hash: 580b8...d67
Skrevet

Er hyperemesis en sykdom? I så fall må det være det verste. Det gode med hyperemesis er at man vet det går over.

Har også hatt dysenteri da jeg var på en avsides øy i Asia. Det var ganske alvorlig, men kvalmen ved hyperemesis var verre. Så det mest alvorlige må være dysenteri, og det mest plagsomme hyperemesis.

Skrevet

Gallestein

Psykisk

 

Anonymous poster hash: c4e62...388

Skrevet

Svineinfluensa. Var en av de aller første i Norge som fikk det, og dermed var jeg ikke klar over at det var svineinfluensa. Lå med 43 i feber og var for syk til å komme meg til legen. Hodet ble så kokt at jeg ikke forsto en døyt av hva som foregikk rundt meg. Husker jeg skulle logge inn på facebook men forsto ikke at jeg måtte skrive inn passordet bla.

 

Ellers har jeg hatt dobbelsidig lungebetennelse å lå innlagt i 3 uker, men svineinfluensaen var desidert det verste!

 

Anonymous poster hash: abde7...47f

43 i feber, også gikk det bra?

Jeg har lært at over 41 i feber er potensielt farlig, over 42 gjør at proteiner i hjernen koagulerer og man blir hjerneskadet......?

 

Sønnen min hadde forresten også svineinfluensa og var skikkelig syk i over to uker.

 

Anonymous poster hash: 22d51...2b1

Skrevet

Svineinfluensa. Var en av de aller første i Norge som fikk det, og dermed var jeg ikke klar over at det var svineinfluensa. Lå med 43 i feber og var for syk til å komme meg til legen. Hodet ble så kokt at jeg ikke forsto en døyt av hva som foregikk rundt meg. Husker jeg skulle logge inn på facebook men forsto ikke at jeg måtte skrive inn passordet bla.

 

Ellers har jeg hatt dobbelsidig lungebetennelse å lå innlagt i 3 uker, men svineinfluensaen var desidert det verste!

 

Anonymous poster hash: abde7...47f

Hvis du hadde 43 i feber så tviler jeg på at du i det hele tatt hadde vært i stand til å tenke på FB

 

Anonymous poster hash: e2574...2f8

Skrevet

Influensa for 10 år siden, etter den turen tar jeg vaksine hvert år med en gang den er tilgjengelig. 



Anonymous poster hash: f00f7...b1b
Skrevet

Må vel si mageproblemene jeg har hatt i nesten hele mitt liv og som styrer mye av hverdagen min pga jeg er livredd for å bli dårlig. Våger nesten ikke spise noe lenger i frykt for at jeg skal reagere på det på en eller annen måte, selv om jeg ikke har fått slatt fast matallergi eller intoleranse mot noe, og heller ikke har fått en diagnose (annet enn irritabel tarm, noe jeg ser for meg blir gitt alle man ikke finner ut av) og at det ikke kan gjøres noe med. Får sånne voldsomme magesmerter i blant, at jeg bare ligger og vrir meg i smerte i timesvis, ofte etterfulgt av diarè eller oppkast.

 

Jeg må også si at da jeg hadde svulst i låren hadde jeg det ganske kjipt også. Den var heldigvis godartet, men veldig smertefull. Hadde fått vokst og kost seg helt fra barneskolealder og ble ikke oppdaget før jeg var 18 år. Etterhvert ble jeg nesten avhengig av smertestillende (gikk på paralgin forte i over ett år) før den ble operert ut. Det var fryktelig smertefullt etterhvert, og så var det jo en usikkerhet ift om den var god - eller ondartet. Hele bakmuskelen på låret mitt ble operert ut, så svulsten var blitt rimelig stor. Heldigvis har sidemusklene kompensert for den manglende bakmuskelen, sånn at jeg har like mye styrke i det låret som det andre + at jeg ikke har et søkk inn etter muskelen som mangler.



Anonymous poster hash: 999ea...eed
Skrevet

Hjertesykdom diagnosert under svangerskap. Heldigvis kom jeg meg til sykehus før det tok helt kverken på meg.

 

Anonymous poster hash: 53862...602

Skrevet

Definitivt hyperemesis!

 

Anonymous poster hash: 6e304...51f

Skrevet

Helvetssild. Skjønner godt hvorfor den har fått det navnet....

 

Anonymous poster hash: ae4c6...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...