Gå til innhold

Dere som er abortmotstandere...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder det uansett årsak?

 

Feks voldtekt?

 

Anonymous poster hash: e8002...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i grunnen abortmotstander, men mer som at det ikke skal brukes som en prevensjonsmetode. Jeg ser heller ikke mange grunnene til å faktisk ta en abort og selv om jeg skulle bli gravid nå som 40 åring med 3 barn som begynner bli litt store, en sykdom som egentlig tilsier ingen flere barn, et hus som er litt for lite osv, ville jeg aldri tatt abort. Hva andre gjør legger jeg meg ikke i, men jeg ville ikke først og fremst anbefalt ei datter på 15 abort heller... Etter en voldtekt aner jeg ikke hva jeg ville gjort, eller anbefalt. Vi snakker jo uansett om et barn som ikke får vokse opp som er uskyldig i egne foreldres handlinger.

Jeg mener vi må beholde lov om selvbestemt abort, men jeg er villig til å vurdere tvangssterilisering til de som kommer igjen og kommer igjen. Så vanskelig er det ikke å unngå graviditet!

 

Anonymous poster hash: 2b234...832

Skrevet

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd



Anonymous poster hash: 4923f...fc0
Skrevet

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Skrevet

Er ikke abortmotstander. Men ville aldri gjort det selv, uansett årsak. Jeg må stå for det jeg gjør og så må andre stå for det de gjør.

 

Anonymous poster hash: 1ecd8...00d

Skrevet

Jeg er ikke motstander generelt, men jeg tenker også i utgangspunktet at jeg aldri kunne gjort det selv. Men om jeg hadde blitt gravid etter voldtekt så tror jeg faktisk jeg ville gjort det likevel.

 

Med de syke samværsreglene vi har, hvor fedre som har misbrukt og mishandlet både mor og barn får rett til samvær, så ville jeg risikert å måtte forholde meg til og overlate barnet mitt til voldtektsmannen i mange år fremover. Det ville uansett vært grusomt for meg å ta abort, men alternativet i dette tilfellet fremstår som enda verre.



Anonymous poster hash: ac5f2...24c
Skrevet

Jeg er ikke abortmotstander, men jeg er imot abort som prevensjon. Jeg tror egentlig abort aldri er en enkel ting, så kan ikke dømme noen for det. Kvinner som bare ikke passer på prevensjon er jo en annen sak. Uansett er det abort et personlig valg ingen har rett til å dømme!

Skrevet

jeg var abort motstander selv, frem til dagen kom hvor jeg sto i en vanskelig situasjon selv.

fikk mitt første barn som 21, studerte fulltid, bodde langt unna familie og ble raskt alene om alt ansvaret. barnefaren stilte opp ettersom det passet for han, og mer eller mindre for syns skyld.

jeg var kronisk utslitt, og barnet har i etterkant fått en diagnose som hjelper meg forstå veldig mye. 

 

midt oppi dette havnet jeg til sengs med en kar jeg var inderlig forelsket i, det gikk som det gikk. fant veldig fort ut at jeg var gravid, da jeg fikk symptomer som kvalme, lukt, oppkast mm nesten med en gang. 

innså raskt at jeg ikke ville klare fullføre studiene mine, ivareta det barnet som alt var der, eller stolte på at barnefar nr 2 ville stille opp. det var fremdeles et tungt valg, men tok abort den gangen. 

 

jeg lurer fremdeles på om det var mer enn et barn der inne, siden jeg fikk symptomer så tidlig. hvem det barnet ville vert, hvordan vi ville klart oss osv. jeg har dager hvor jeg angrer bittert.

samtidig ville jeg ikke hatt mannen jeg har i dag dersom jeg hadde beholdt. jeg har fullført høyskolen, har god jobb og følger opp første barnet mitt på en god måte (i dag med god hjelp der det trengst). jeg har også fått den familien jeg ønsker meg.

 

jeg vil aldri dømme de som velger abort, unntaket må være de som bruker abort som prevensjon. abort må være opp til hver enkelt og noe man avgjør utifra situasjonen man er i.



Anonymous poster hash: e2633...5b6
Skrevet

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Skrevet

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

I mitt hode er ikke abort drap.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Skrevet

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

I mitt hode er ikke abort drap.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

Det er greit, men da burde også årsaken til aborten være irrelevant. Noe annet blir hykleri.

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Skrevet

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du høres ut som en av disse som har glidd gjennom livet med gull skei i munnen fra fødselen av. uten evne til å sette seg inn i at andre ikke har det like lett som deg.

 

hvorfor mener du det skal være nødvendig å sende barn til en overgriper, for andre leve i fattigdom over lang tid, eller ikke ha kapasitet til å ivareta de barna som alt er der, for å nevne noen konsekvenser?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

Skrevet

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du høres ut som en av disse som har glidd gjennom livet med gull skei i munnen fra fødselen av. uten evne til å sette seg inn i at andre ikke har det like lett som deg.

 

hvorfor mener du det skal være nødvendig å sende barn til en overgriper, for andre leve i fattigdom over lang tid, eller ikke ha kapasitet til å ivareta de barna som alt er der, for å nevne noen konsekvenser?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

 

Adopsjon.

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Skrevet

 

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verdAnonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.Anonymous poster hash: 1a5f0...f24
Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?Anonymous poster hash: 4923f...fc0
I mitt hode er ikke abort drap.Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Det er greit, men da burde også årsaken til aborten være irrelevant. Noe annet blir hykleri. Anonymous poster hash: 4923f...fc0

For meg er all abort før uke 12 greit. Det var du som trakk inn barnets verdi. Jeg ville bare påpeke at det ikke er verdien på barnet man rangerer når man har større forståelse for at noen velger abort etter en voldtekt enn om det bare ikke passer helt med baby - selv om jeg forsvarer selvbestemt abort i alle tilfeller.

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Skrevet

 

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du høres ut som en av disse som har glidd gjennom livet med gull skei i munnen fra fødselen av. uten evne til å sette seg inn i at andre ikke har det like lett som deg.

 

hvorfor mener du det skal være nødvendig å sende barn til en overgriper, for andre leve i fattigdom over lang tid, eller ikke ha kapasitet til å ivareta de barna som alt er der, for å nevne noen konsekvenser?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

 

Adopsjon.

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du mener det er en reel mulighet i dagens Norge?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

Skrevet

 

 

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du høres ut som en av disse som har glidd gjennom livet med gull skei i munnen fra fødselen av. uten evne til å sette seg inn i at andre ikke har det like lett som deg.

 

hvorfor mener du det skal være nødvendig å sende barn til en overgriper, for andre leve i fattigdom over lang tid, eller ikke ha kapasitet til å ivareta de barna som alt er der, for å nevne noen konsekvenser?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

 

Adopsjon.

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du mener det er en reel mulighet i dagens Norge?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

 

Ja

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Skrevet

Jeg er abortmotstander, MEN syns det er greit hvis barnet har blitt til i en voldtekt. Og også hvis det viser seg at barnet har så store skader at det ikke kommer til å få et bra liv.

Syns ikke det er en god grunn til å ta abort hvis man har slurvet med prevensjon!



Anonymous poster hash: 1dff1...59f
Skrevet

 

 

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

 

 

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du høres ut som en av disse som har glidd gjennom livet med gull skei i munnen fra fødselen av. uten evne til å sette seg inn i at andre ikke har det like lett som deg.

 

hvorfor mener du det skal være nødvendig å sende barn til en overgriper, for andre leve i fattigdom over lang tid, eller ikke ha kapasitet til å ivareta de barna som alt er der, for å nevne noen konsekvenser?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

 

Adopsjon.

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

 

du mener det er en reel mulighet i dagens Norge?

 

Anonymous poster hash: e2633...5b6

 

Ja, hvorfor skulle det ikke være det???

 

Anonymous poster hash: 1dff1...59f

Skrevet

Når er det et barn, da?

 

Med en gang eggcellen har blitt befruktet?

Når det har blitt en blastocyst?

Når hjertet har begynt å slå (men det ikke finnes noen hjerne ennå?)

Senere?

Skal man aldri kunne ta abort?

Ser dere på nødprevensjon (angrepille) som abort?

 

 

 

Anonymous poster hash: 9febd...270

Skrevet

 

Jeg er abortmotstander, MEN syns det er greit hvis barnet har blitt til i en voldtekt. Og også hvis det viser seg at barnet har så store skader at det ikke kommer til å få et bra liv.

Syns ikke det er en god grunn til å ta abort hvis man har slurvet med prevensjon!

 

Anonymous poster hash: 1dff1...59f

Så ditt grunnlag for å være abortmotstander er kvinners moralske standard? Lever de ikke opp til din, bør de ikke få ta abort...

 

Jeg respekterer de som er mot abort prinsipielt pga at de mener abort er drap. Jeg er ikke enig med dem, men forstår at de tenker anderledes enn meg og respekterer synet deres.

 

De som vil kreve at noen kvinner ikke får velge selv basert på en wishy washy moralsk kode derimot, de har jeg ikke mye forståelse eller respekt for. Det blir sånn "abort er drap og barnet er uskyldig! Med mindre det var voldtekt da... da kan barnet drepes.... eller om det har Downs,... mange med Downs lever ikke gode liv og sånn..."

Skrevet

 

 

Jeg er abortmotstander, MEN syns det er greit hvis barnet har blitt til i en voldtekt. Og også hvis det viser seg at barnet har så store skader at det ikke kommer til å få et bra liv.

Syns ikke det er en god grunn til å ta abort hvis man har slurvet med prevensjon!

 

Anonymous poster hash: 1dff1...59f

Så ditt grunnlag for å være abortmotstander er kvinners moralske standard? Lever de ikke opp til din, bør de ikke få ta abort...

 

Jeg respekterer de som er mot abort prinsipielt pga at de mener abort er drap. Jeg er ikke enig med dem, men forstår at de tenker anderledes enn meg og respekterer synet deres.

 

De som vil kreve at noen kvinner ikke får velge selv basert på en wishy washy moralsk kode derimot, de har jeg ikke mye forståelse eller respekt for. Det blir sånn "abort er drap og barnet er uskyldig! Med mindre det var voldtekt da... da kan barnet drepes.... eller om det har Downs,... mange med Downs lever ikke gode liv og sånn..."

Sååååå enig.

 

Anonymous poster hash: 9febd...270

Skrevet

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verdAnonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig. Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Du kan ikke bestemme hvilke utgangspunkt debattanter skal ha. For noen dreier det seg om barnets verdi også ved voldtekt.

 

Anonymous poster hash: 2f61f...6bf

Skrevet

Jeg er ingen abortmotstander, men jeg synes de høye aborttallene er både trist og skremmende. Enda tristere er det å observere hvordan mange som er helt følelsesløs rundt emnet, og kaller foster for celleklump, parasitt osv. Tipper at disse menneskene skifter mening eller endrer atferd når de selv venter barn. Uansett, abort er en privat sak og ikke noe jeg skal råde folk til eller fra, men jeg menervat man bør forholde seg til abort som det det faktisk er, nemlig å terminere et påbegynt liv (som i en organisme). Kvinner er sterke, men å gjøre dem til stakkarslige ofre i en abortsituasjon blir feil i mine øyne. Kvinnen er selvstendig til å ta egne valg, også ang abort. Slik skal det også være, men denne stakkarsliggjøringen blir helt feil. Kvinner tåler å høre fakta, også angående abort (snakker ikke om barn som blir gravide).

 

Anonymous poster hash: 2f61f...6bf

Skrevet

 

 

 

Ja, uansett årsak. Et barn unnfanget ved voldtekt har like mye verdi som barn som ble unnfanget i fylla uten kondom. Forstår ikke de som mener at enkelte barn kan bli abortert fordi de tydeligvis er mindre verd

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

Det er jo ikke snakk om barnets verdi, men belastningen det er for mor å få et barn som er resultat av vold, angst og smerte.

 

Om du ikke engang skjønner såpass blir en diskusjon nærmest umulig.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Det er fortsatt et barn som blir tatt bort. Resultatet er det samme uansett om barnet ble unnfanget ved voldtekt eller uten bruk av kondom. Et barn blir drept. Så hvorfor er det greit å drepe noen barn?

 

Anonymous poster hash: 4923f...fc0

I mitt hode er ikke abort drap.

 

 

Anonymous poster hash: 1a5f0...f24

Fra ca uke 5 banker et bitte bitte lite hjerte, som for meg betyr LIV, å får man det lille hjerte til å stoppe å slå med vilje.... ja, hva annet en drap er det da???

 

 

Anonymous poster hash: b771d...9e3

Skrevet

Et liv er et liv. Et bitte bitte lite hjerte begynner å slå rundt uke 5.. jeg kan på en måte forstå de som velger abort etter en voldtekt. Men det er likevel fult ut et bitte lite liv.

Har det vært meg, hadde jeg bært frem barnet, å far hadde blitt ukjent. Dette for å unngå å ha noe med drittsekken som voldtok. 

Men barnet hadde jeg elsket like høyt, ikke barnas skyld at de blir unnfanget.

 

Jeg støtter  de som velger abort der barnet er så sykt at det ikke vil klare å leve etter fødselen, det tror jeg er en kjempestor belastning å vite at etter timer med smerter å barnet er født, så skal det dø...



Anonymous poster hash: b771d...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...