Gå til innhold

Kongefamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld, men det er altså skremmende lavt kunnskapsnivå du bærer rundt.Anonymous poster hash: 2b872...6d4

Og så??? Jeg har fast jobb, god inntekt, og er nok en bedre mor enn mange kunne drømt om å være. Det er ikke NOE som helst hinder for meg at jeg gir komplett F i kongefamilien, politikk, litteratur, geografi osv...Anonymous poster hash: cc3a1...643
Å gi fullstendig F i kongefamilien er helt greit, men resten du sier du gir F i er galskap. Særlig politikk. Hva slags samfunnsborger er du hvis du overhodet ikke har noe som helst innblikk i landets politiske system og situasjon? I mitt hode er også litteratur og geografi, og selvfølgelig masse annet, viktige byggesteiner i prosessen det er å bli en fullverdig samfunnsborger.Anonymous poster hash: 110fe...003
Det er DIN mening. Skjønner du det? :) jeg mener at å jobbe i frivillige organisasjoner, støtte redd barna eller ligende er å være en god samfunnsborger.

Jeg har jobb, hva med de som sitter hjemme og følger med på politikk og leser bøker til det svir i øynene mens de venter på uføretrygda, dagpengene osv??

Jeg bryr meg ikke om politikk, det er så kjedelig at jeg tar heller mitt eget liv enn å bruke fritiden min til å sette meg inn i dette og følge med. Er du klar over hvor mange det er som ikke bryr seg om politikk, eller for den saks skyld: ikke engang stemmer ?Anonymous poster hash: cc3a1...643

Men hva snakker du om når du ikke kan diskutere fag? Hva diskuterer dere når vennegjengen er samlet? Hva gjør du når barna dine trenger hjelp med samfunns/historie/norsk/geografi leksene? Googler du alt? Hvilke signaler gir det ungene at man ikke trenger å interessere seg for samfunnet man lever i?

Ikke kan diskutere fag? Finnes mange "fag" å diskutere, kjære deg. Når barna trenger hjelp til leksene så hjelper jeg dem. Det er INGEN av dere som kan ALLE svar på barnas lekser. Folk klarer ikke hjelpe barna med matteleksene så snart de bikker tredje trinn!

Vi leser historieleksa sammen, og jeg hører barnet, spør barnet, og barnet svarer stort sett riktig på alt da han er utrolig skoleflink. Så slapp av, vi er en helt vanlig familie, vi gjør lekser og koser oss.

Jeg ville heller reagert på foreldre som forer sine allerede overvektige barn med sukker og usunt fett. De som gir fast føde ved 3 mnd alder. Røyking i svangerskapet. Da snakker man om mangel på både allmennkunnskap og VETT, mine mangler gir per i dag ingen alvorlige konsekvenser.Anonymous poster hash: cc3a1...643

Jeg kan alle svar på barnas lekser, selv det barnet som går i videregående. Vet du hvorfor? Fordi jeg gikk på skolen selv en gang, og fikk med meg det de sa. Er ikke akkurat rocket science å regne matten opp til vgs eller svare på spørsmål fra samfunnsfagpensumet. Det de skal kunne i grunnskole og videregående skole er minste fellesnevner av allmennkunnskap, du vet det?

Anonymous poster hash: 659fe...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha.

Seriøst? Høres jo ut som en gjeng med Paradise Hotel deltakere her.

Underholdning.

Å ikke vite hvem kongen er fordi man driter i kongefamilien. Klarer ikke slutte å le.

Hvordan i helvete klarer du å leve et liv uten å få med deg hvem kongen er og hvem som er tronarving?

På ein plass der ingen skulle tru at nokon kunne bu?

Anonymous poster hash: 80756...c83

Hvem vet ikke hvem kongen er? Les før du svarer vær så snill.

Anonymous poster hash: cc3a1...643

Kjære deg. Ikke bare du som svarer her.

Verden dreier seg ikke BARE om deg.

Anonymous poster hash: 80756...c83

Det er ingen som har nevnt dette. Ikke bare jeg som er dum heldigvis.

Skrevet

Unnskyld, men det er altså skremmende lavt kunnskapsnivå du bærer rundt.Anonymous poster hash: 2b872...6d4

Og så??? Jeg har fast jobb, god inntekt, og er nok en bedre mor enn mange kunne drømt om å være. Det er ikke NOE som helst hinder for meg at jeg gir komplett F i kongefamilien, politikk, litteratur, geografi osv...Anonymous poster hash: cc3a1...643
Å gi fullstendig F i kongefamilien er helt greit, men resten du sier du gir F i er galskap. Særlig politikk. Hva slags samfunnsborger er du hvis du overhodet ikke har noe som helst innblikk i landets politiske system og situasjon? I mitt hode er også litteratur og geografi, og selvfølgelig masse annet, viktige byggesteiner i prosessen det er å bli en fullverdig samfunnsborger.Anonymous poster hash: 110fe...003
Det er DIN mening. Skjønner du det? :) jeg mener at å jobbe i frivillige organisasjoner, støtte redd barna eller ligende er å være en god samfunnsborger.

Jeg har jobb, hva med de som sitter hjemme og følger med på politikk og leser bøker til det svir i øynene mens de venter på uføretrygda, dagpengene osv??

Jeg bryr meg ikke om politikk, det er så kjedelig at jeg tar heller mitt eget liv enn å bruke fritiden min til å sette meg inn i dette og følge med. Er du klar over hvor mange det er som ikke bryr seg om politikk, eller for den saks skyld: ikke engang stemmer ?Anonymous poster hash: cc3a1...643

Men hva snakker du om når du ikke kan diskutere fag? Hva diskuterer dere når vennegjengen er samlet? Hva gjør du når barna dine trenger hjelp med samfunns/historie/norsk/geografi leksene? Googler du alt? Hvilke signaler gir det ungene at man ikke trenger å interessere seg for samfunnet man lever i?

Ikke kan diskutere fag? Finnes mange "fag" å diskutere, kjære deg. Når barna trenger hjelp til leksene så hjelper jeg dem. Det er INGEN av dere som kan ALLE svar på barnas lekser. Folk klarer ikke hjelpe barna med matteleksene så snart de bikker tredje trinn!

Vi leser historieleksa sammen, og jeg hører barnet, spør barnet, og barnet svarer stort sett riktig på alt da han er utrolig skoleflink. Så slapp av, vi er en helt vanlig familie, vi gjør lekser og koser oss.

Jeg ville heller reagert på foreldre som forer sine allerede overvektige barn med sukker og usunt fett. De som gir fast føde ved 3 mnd alder. Røyking i svangerskapet. Da snakker man om mangel på både allmennkunnskap og VETT, mine mangler gir per i dag ingen alvorlige konsekvenser.Anonymous poster hash: cc3a1...643

Jeg kan alle svar på barnas lekser, selv det barnet som går i videregående. Vet du hvorfor? Fordi jeg gikk på skolen selv en gang, og fikk med meg det de sa. Er ikke akkurat rocket science å regne matten opp til vgs eller svare på spørsmål fra samfunnsfagpensumet. Det de skal kunne i grunnskole og videregående skole er minste fellesnevner av allmennkunnskap, du vet det?

Man lærte faktisk også om styreform og om hvordan monarkiet etc funker på grunnskolen. Det vi snakker om her ER "minste fellesnevner av allmennkunnskap".

Anonymous poster hash: ca3ca...a36

Skrevet

Haha.

Seriøst? Høres jo ut som en gjeng med Paradise Hotel deltakere her.

Underholdning.

Å ikke vite hvem kongen er fordi man driter i kongefamilien. Klarer ikke slutte å le.

Hvordan i helvete klarer du å leve et liv uten å få med deg hvem kongen er og hvem som er tronarving?

På ein plass der ingen skulle tru at nokon kunne bu?Anonymous poster hash: 80756...c83

Hvem vet ikke hvem kongen er? Les før du svarer vær så snill.Anonymous poster hash: cc3a1...643
Kjære deg. Ikke bare du som svarer her.

Verden dreier seg ikke BARE om deg. Anonymous poster hash: 80756...c83

Det er ingen som har nevnt dette. Ikke bare jeg som er dum heldigvis.Anonymous poster hash: cc3a1...643

Ja, heldigvis (?). Det er nok trøst i å være fler.

Anonymous poster hash: 73726...0e9

Skrevet

Unnskyld, men det er altså skremmende lavt kunnskapsnivå du bærer rundt.

Anonymous poster hash: 2b872...6d4

Og så??? Jeg har fast jobb, god inntekt, og er nok en bedre mor enn mange kunne drømt om å være. Det er ikke NOE som helst hinder for meg at jeg gir komplett F i kongefamilien, politikk, litteratur, geografi osv...

Kongefamilien er nå en ting, men hvis du gir blaffen i både politikk, litteratur og politikk er du et vanvittig uinteressant menneske. Lykke til videre i ditt overfladiske liv.

Anonymous poster hash: 67ffe...11b

Skrevet

Du sier selv at du kun er interessert i ditt fag. Da konkluderer jeg med at det er det du kan diskutere. Om du kan mye om flere fag har du jo mye allmennkunnskap? Vet du ikke helt hva som menes med allmennkunnskap, kanskje? Du sier i ett innlegg at du ikke interesserer deg for hverken politikk eller litteratur, men plutselig kan du så mye om alt?

Og hvorfor trekker du inn mennesker som bedriver omsorgssvikt? Det er det bare du som trekker inn i debatten.

Er du full? Jeg spør om noe om kongefamilien og får slengt i trynet at jeg mangler allmennkunnskap. Jeg bryr meg ikke om politikk osv sier jeg, og jeg sier at jeg kan litt, ikke MYE. Sier at jeg kan et minimum men der stopper det.

Det er ikke jeg som påstår at jeg mangler allmennkunnskap. Jeg mangler bare interessen og kunnakap innen visse felt som er svært viktige for andre.

Skrevet

Jeg fulgte også med, og søkte høyere utdanning med et snitt på 5.3. Betyr ikke at jeg husker alt den dag i dag.

Hvis du tror alle klarer å hjelpe til med matte hele skolegangen, da er du dum...

Skrevet

Hahahaha!! Åh, stakkars deg som helt blodseriøs spør om dette. VELDIG bra du stilte det her inne og ikke noen andre.

Anonymous poster hash: 87cac...1bf

Mer synd på deg. Sosiale antenner er hakket viktigere enn å vite hvem som blir konge/dronning etter håkon og MM ;)

Jeg mener ikke å være frekk, men dette forundrer meg. Hvordan kan man i det hele tatt fungere sosialt uten å ha et minimum av kunnskap om politikk, geografi og generelt samfunnet vi lever i?

Anonymous poster hash: 7a2a8...ffa

Sosiale ANTENNER. Jeg oppfører meg normalt, er ikke en klyse slik hun over her fremstår. Alle liker meg, jeg har mange svært gode og nære venner, osv osv. Jeg har aldri vært i en setting der man må diskutere politikk for å henge med i en samtale.

Jeg har en lederrolle og er svært godt likt. Jeg oppnår svært gode resultater. Jeg er god når det kommer til personal, økonomi, alt innen HR er mitt ekspertområde. Jeg er også verdens beste mamma selv om jeg ikke bryr meg om erna, harald eller fotballfrue for den saks skyld.

Jeg kan mye om sport, noe jeg kunne tenkt var allmennkunnskap. Tviler på at mer enn 2 % av de her inne kan mer enn meg på MINE ekspertfelt og interesseområder ;)

Føler at en kommentar her blir overflødig.

Men så klarer jeg ikke å dy meg, da. Sikker på at du er både hyggelig og snill, men hvilken omgangskrets har du som aldri diskuterer politikk? Hvordan kan du være verdens beste mamma når du ikke kan hjelpe en førsteklassing med leksene? Eller oppdra er barn som skal delta i samfunnet? Stemmer du ikke ved valg, heller? Å ikke kunne navngi statsministeren i landet man bor i er hårreisende.

Jeg vet hvem statsministeren er, måtte bare huske navnet. Er du seriøs? Klarer da å hjelpe min 8. klassing med leksene ! Jeg er bedre enn gjennomsnittet i matte, norsk, engelsk osv. Barna mine gjør det svært bra på skolen.

Har per i dag ikke hatt kongefamilien som lekse, sa har det i så fall vært staving av ordet kongefamilie. Er det ting jeg ikke vet så finner jeg ut av det dersom barna trenger et svar.

Jeg vet hva ibsen har skrevet, jeg vet sånn type allmennkunnskap. Men jeg husker ærlig talt ikke hvem som skrev fifty shades bøkene ol. Hvem bryr seg? Barna mine lider ingen nød. Om de en dag spør så skal jeg da klare å google frem hvem som skrev bøkene 👍

Er dere klare over hvor mange narkiser, psykisk syke, ja whatever, som får barn? Men hun som ikke bryr seg om politikk kan umulig være en god mor? Snakker om ...

Men altså... Jeg tror ikke det er forfatteren til fifty shades Of grey vi tenker at du bør kunne, når vi snakker om litteratur..

Skrevet

Jeg kan alle svar på barnas lekser, selv det barnet som går i videregående. Vet du hvorfor? Fordi jeg gikk på skolen selv en gang, og fikk med meg det de sa. Er ikke akkurat rocket science å regne matten opp til vgs eller svare på spørsmål fra samfunnsfagpensumet. Det de skal kunne i grunnskole og videregående skole er minste fellesnevner av allmennkunnskap, du vet det?Anonymous poster hash: 659fe...6fc

Jeg fulgte også med, og søkte høyere utdanning med et snitt på 5.3. Betyr ikke at jeg husker alt den dag i dag.

Hvis du tror alle klarer å hjelpe til med matte hele skolegangen, da er du dum...Anonymous poster hash: cc3a1...643

Tror ikke alle kan det. Jeg sier JEG kan det.

Og jeg tror de fleste kan det etter 3.klasse også, men det finnes åpenbart noen unntak...

Skrevet

Og så??? Jeg har fast jobb, god inntekt, og er nok en bedre mor enn mange kunne drømt om å være. Det er ikke NOE som helst hinder for meg at jeg gir komplett F i kongefamilien, politikk, litteratur, geografi osv...

Kongefamilien er nå en ting, men hvis du gir blaffen i både politikk, litteratur og politikk er du et vanvittig uinteressant menneske. Lykke til videre i ditt overfladiske liv.

Politikk var så viktig for deg at du måtte få det med flere ganger. Lykke til du også :P

Skrevet

Du sier selv at du kun er interessert i ditt fag. Da konkluderer jeg med at det er det du kan diskutere. Om du kan mye om flere fag har du jo mye allmennkunnskap? Vet du ikke helt hva som menes med allmennkunnskap, kanskje? Du sier i ett innlegg at du ikke interesserer deg for hverken politikk eller litteratur, men plutselig kan du så mye om alt?

Og hvorfor trekker du inn mennesker som bedriver omsorgssvikt? Det er det bare du som trekker inn i debatten.

Er du full? Jeg spør om noe om kongefamilien og får slengt i trynet at jeg mangler allmennkunnskap. Jeg bryr meg ikke om politikk osv sier jeg, og jeg sier at jeg kan litt, ikke MYE. Sier at jeg kan et minimum men der stopper det.

Det er ikke jeg som påstår at jeg mangler allmennkunnskap. Jeg mangler bare interessen og kunnakap innen visse felt som er svært viktige for andre.Anonymous poster hash: cc3a1...643

Neida, ikke full, men kanskje litt ukonsentrert. Har et øye på Grand Prix og et på dib, så det kan godt være at jeg ikke skiller alle anonymkodene fra hverandre, men fakta er at DU skriver at du gir faen i politikk, geografi og litteratur. DU skriver at du heller vil dø enn å sette deg inn i landets politikk, mens du litt senere skriver at joda, selvsagt stemmer du. Hvordan avgjør du da hvordan du skal stemme?

Og ingen har jo kunnskap og interesse for alt, men her er det snakk om ALLMENNKUNNSKAP. Altså ting man kan forvente at alle oppegående mennesker kan. Som landets styresett, monarki, hva som skjer hvor i verden osv.

Skrevet

Hahahaha!! Åh, stakkars deg som helt blodseriøs spør om dette. VELDIG bra du stilte det her inne og ikke noen andre. Anonymous poster hash: 87cac...1bf

Mer synd på deg. Sosiale antenner er hakket viktigere enn å vite hvem som blir konge/dronning etter håkon og MM ;)Anonymous poster hash: cc3a1...643
Jeg mener ikke å være frekk, men dette forundrer meg. Hvordan kan man i det hele tatt fungere sosialt uten å ha et minimum av kunnskap om politikk, geografi og generelt samfunnet vi lever i?Anonymous poster hash: 7a2a8...ffa
Sosiale ANTENNER. Jeg oppfører meg normalt, er ikke en klyse slik hun over her fremstår. Alle liker meg, jeg har mange svært gode og nære venner, osv osv. Jeg har aldri vært i en setting der man må diskutere politikk for å henge med i en samtale.

Jeg har en lederrolle og er svært godt likt. Jeg oppnår svært gode resultater. Jeg er god når det kommer til personal, økonomi, alt innen HR er mitt ekspertområde. Jeg er også verdens beste mamma selv om jeg ikke bryr meg om erna, harald eller fotballfrue for den saks skyld.

Jeg kan mye om sport, noe jeg kunne tenkt var allmennkunnskap. Tviler på at mer enn 2 % av de her inne kan mer enn meg på MINE ekspertfelt og interesseområder ;)Anonymous poster hash: cc3a1...643

Føler at en kommentar her blir overflødig. Anonymous poster hash: 7a2a8...ffa
Men så klarer jeg ikke å dy meg, da. Sikker på at du er både hyggelig og snill, men hvilken omgangskrets har du som aldri diskuterer politikk? Hvordan kan du være verdens beste mamma når du ikke kan hjelpe en førsteklassing med leksene? Eller oppdra er barn som skal delta i samfunnet? Stemmer du ikke ved valg, heller? Å ikke kunne navngi statsministeren i landet man bor i er hårreisende. Anonymous poster hash: 7a2a8...ffa
Jeg vet hvem statsministeren er, måtte bare huske navnet. Er du seriøs? Klarer da å hjelpe min 8. klassing med leksene ! Jeg er bedre enn gjennomsnittet i matte, norsk, engelsk osv. Barna mine gjør det svært bra på skolen.

Har per i dag ikke hatt kongefamilien som lekse, sa har det i så fall vært staving av ordet kongefamilie. Er det ting jeg ikke vet så finner jeg ut av det dersom barna trenger et svar.

Jeg vet hva ibsen har skrevet, jeg vet sånn type allmennkunnskap. Men jeg husker ærlig talt ikke hvem som skrev fifty shades bøkene ol. Hvem bryr seg? Barna mine lider ingen nød. Om de en dag spør så skal jeg da klare å google frem hvem som skrev bøkene

Er dere klare over hvor mange narkiser, psykisk syke, ja whatever, som får barn? Men hun som ikke bryr seg om politikk kan umulig være en god mor? Snakker om ... Anonymous poster hash: cc3a1...643

Men altså... Jeg tror ikke det er forfatteren til fifty shades Of grey vi tenker at du bør kunne, når vi snakker om litteratur.. Anonymous poster hash: 67ffe...11b

Unnskyld meg, men

Dagens kommentar

Skrevet

LOL :P

Hun skjønner jo ikke forskjellen på allmennkunnskap og kunnskap basert på interesse.... *knegg*

Anonymous poster hash: 73a1d...721

Skrevet

Hahahaha!! Åh, stakkars deg som helt blodseriøs spør om dette. VELDIG bra du stilte det her inne og ikke noen andre.

Anonymous poster hash: 87cac...1bf

Mer synd på deg. Sosiale antenner er hakket viktigere enn å vite hvem som blir konge/dronning etter håkon og MM ;)

Jeg mener ikke å være frekk, men dette forundrer meg. Hvordan kan man i det hele tatt fungere sosialt uten å ha et minimum av kunnskap om politikk, geografi og generelt samfunnet vi lever i?

Jeg kan mye om sport, noe jeg kunne tenkt var allmennkunnskap. Tviler på at mer enn 2 % av de her inne kan mer enn meg på MINE ekspertfelt og interesseområder ;)

Føler at en kommentar her blir overflødig.

Men så klarer jeg ikke å dy meg, da. Sikker på at du er både hyggelig og snill, men hvilken omgangskrets har du som aldri diskuterer politikk? Hvordan kan du være verdens beste mamma når du ikke kan hjelpe en førsteklassing med leksene? Eller oppdra er barn som skal delta i samfunnet? Stemmer du ikke ved valg, heller? Å ikke kunne navngi statsministeren i landet man bor i er hårreisende.

Jeg vet hva ibsen har skrevet, jeg vet sånn type allmennkunnskap. Men jeg husker ærlig talt ikke hvem som skrev fifty shades bøkene ol. Hvem bryr seg? Barna mine lider ingen nød. Om de en dag spør så skal jeg da klare å google frem hvem som skrev bøkene

Er dere klare over hvor mange narkiser, psykisk syke, ja whatever, som får barn? Men hun som ikke bryr seg om politikk kan umulig være en god mor? Snakker om ...

Men altså... Jeg tror ikke det er forfatteren til fifty shades Of grey vi tenker at du bør kunne, når vi snakker om litteratur..

*Dør litt*  :legrine:

Skrevet

Du er en bedre mor enn mange kunne drømt om å være, men du gir faen i kongefamilie, politikk, litteratur, geografi og mer?

Du forstår at du da er rimelig likegyldig til resten av verden, mister mye kunnskap om viktige aspekter av verden og dermed viderefører samme likegyldighet og kunnskapsløshet til dine barn?

Skrevet

Dette ble en hysterisk morsom tråd på linje med sebratruser og bil i feil garasje.

Anonymous poster hash: 73726...0e9

Skrevet

Denne tråden er helt....KONGE! :-D Dessverre bekrefter denne tråden mine fordommer mot mange av brukerne her inne. Men....så uvitende går det vel nesten ikke an å være?

Anonymous poster hash: 5dcae...e1a

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Haakon Magnus blir konge og Mette Marit dronning. Ingrid Aleksandra blir deretter dronning g, og hennes ektemann konge..

Anonymous poster hash: 7bf80...81a

Ingrid Alexandras ektemann blir vel ikke konge, men prinsegemal. En kvinnelig regents ektefelle blir ofte ikke konge fordi kongen står over dronningen.

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

* Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier eller blogger, så lenge ikke diskusjonen bryter med våre øvrige regler. Det samme gjelder offentlige personer.

Kira

Skrevet

Så en plass i denne tråden at noen skrev noe om Dronning Elizabeth II av Storbritannia, hun er ekte dronning, hennes mann Prins Philip av Storbritannia var hertug og fikk tittelen prins av Storbritannia etter at de giftet seg.

Det er viktig og kunne litt kongehistorie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...