Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Når sonja og harald går bort, hvem blir konge og dronning? Hvem er etter de? Hva er barna til håkon i forhold til barna til martha? Anonymous poster hash: cc3a1...643
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Når sonja og harald går bort, hvem blir konge og dronning? Hvem er etter de? Hva er barna til håkon i forhold til barna til martha? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Haakon er først i arverekken så han og Mette-Marit blir konge og dronning. Ingrid-Alexandra er nr 2 i arverekken. Anonymous poster hash: 9177f...6ee
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Haakon Magnus blir konge og Mette Marit dronning. Ingrid Aleksandra blir deretter dronning g, og hennes ektemann konge.. Anonymous poster hash: 7bf80...81a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Kronprins Haakon blir naturligvis konge, og dermed Ingrid kronprinsesse. Barna til Märtha har ikke kongelig tittel. Anonymous poster hash: f29f6...2e8
Helene Harepus Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Haakon Magnus blir konge og Mette Marit dronning. Ingrid Aleksandra blir deretter dronning g, og hennes ektemann konge.. Anonymous poster hash: 7bf80...81a Ingrid Alexandra sin mann blir vel strengt tatt prinsgemal (evt kongegemal).
SuperFries Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Haakon Magnus blir konge og Mette Marit dronning. Ingrid Aleksandra blir deretter dronning g, og hennes ektemann konge.. Anonymous poster hash: 7bf80...81a Korreksjon, når Ingrid Alexandra blir dronning, blir hennes ektemann ikke konge. Han blir prinsegemal. Eller hvordan det nå enn skrives.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d
SuperFries Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Kanskje de ikke er oppvokst med kongefamilien slik vi andre er?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller? Anonymous poster hash: cc3a1...643
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #12 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Altså, synes det er rart at mette marit blir dronning og martha ikke blir det. Anonymous poster hash: cc3a1...643
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #13 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Dessverre så blir Mette Marit dronning ja sammen med Haakon. Martha sine barn blir ikke noe. Da må i så fall begge barna til MM og Haakon ikke ville overta samt heller ei Martha. Anonymous poster hash: 81b5a...89d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #14 Skrevet 23. mai 2015 Dronning Mette-Marit..det klinger jo virkelig ikke bra! Anonymous poster hash: f29f6...2e8
Superdolly Skrevet 23. mai 2015 #15 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier?Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er??Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller?Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: cc3a17cefe5ec89dca737b017d79a643] cc3a1...643 [/acronym] Martha var nr to i arverekken etter sin bror, og dermed stiller hun bak både ham og hans barn. Hun er fortsatt i arverekken, men nå er hun vel etter både Håkon, Ingrid Aleksandra og Sverre Magnus. Hennes barn stiller vel etter henne igjen. Det er egentlig logisk at hun ikke blir dronning når broren blir konge. Skulle vi da hatt en konge (Håkon), to dronninger (Mette Marit og Martha) og en prinsgemal (Ari Behn)? Og hva da med neste generasjon? De har vel til sammen fem barn, og med eventuelle ektefeller ville vi da fått ti konger, dronninger og prinsgemaler. Det ville fort blitt uoversiktlig. Martha har fortsatt prinsessetittel, men har etter eget ønske frasagt seg kongelige privilegier som apanasje for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #16 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Altså, synes det er rart at mette marit blir dronning og martha ikke blir det. Anonymous poster hash: cc3a1...643 Du tuller nå?? Anonymous poster hash: 80756...c83
SuperFries Skrevet 23. mai 2015 #17 Skrevet 23. mai 2015 Märtha sa ifra seg sin kongelige tittel for flere år siden. Hvis du tenker på det at hun er eldre, så var det på den tiden de ble født slik at den førstefødte sønn ble konge. Nå er jo reglene endret. Nå er det førstefødte, uansett kjønn, som tar tronen.
pifi med tre nurk Skrevet 23. mai 2015 #18 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier? Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er?? Anonymous poster hash: cc3a1...643 Ja det er like skremmende!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #19 Skrevet 23. mai 2015 Rett og slett skremmende at noen må spørre om dette. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Like skremmende som at jeg måtte tenkte litt før jeg kom på hvem som er statsminister? Og ikke aner hvem som representerer ulike partier?Og ikke aner hva hovedstaden i (hvor som helst) er??Anonymous poster hash: cc3a1...643 Å ikke vite hvem som representeter de forskjellige partiene kan nesten ikke sammenlignes med å ikke vite at KRONPRIS Haakon overtar etter kongen. Anonymous poster hash: 81b5a...89d Det visste jeg. Dumt skrevet av meg. Mente mer hva som skjer ift om mette marit blir dronning? Blir aldri martha noe? Og barna til martha blir aldri noe? Ikke sverre magnus heller?Anonymous poster hash: cc3a1...643 Märtha har frasagt seg arverett også på vegne av sine barn. Hun bruker tittelen prinsesse, men hennes barn har ikke titler. Det var avgjort da den første ble født. Samme var det med prinsesse Astrids og Ragnhilds barn, de har ikke titler og er ikke arveberettiget selv om deres bestefar var konge. Etter Haakon Magnus ble gift, endret man reglene slik at førstefødte er tronarving uansett kjønn. Velkommen til det føydale Norge. Selv odelsreglene favoriserte gutter fram til 1960-tallet... Anonymous poster hash: 659fe...6fc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #20 Skrevet 23. mai 2015 Unnskyld, men det er altså skremmende lavt kunnskapsnivå du bærer rundt. Anonymous poster hash: 2b872...6d4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #21 Skrevet 23. mai 2015 Hahahaha!! Åh, stakkars deg som helt blodseriøs spør om dette. VELDIG bra du stilte det her inne og ikke noen andre. Anonymous poster hash: 87cac...1bf
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #22 Skrevet 23. mai 2015 Hvem er Sverre Magnus? Anonymous poster hash: 8bdee...323
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #23 Skrevet 23. mai 2015 Så du mener at bror og søster skal gifte seg da slik at det blir kong Håkon Magnus lg Dronning Märta? Tror du dronning Sonja er søsteren til Kong Harald? Du vet at kong Harald har en søster? Blir helt skremt av den dårlige generelle kunnskapen noen innehar Anonymous poster hash: bbd8f...810
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #24 Skrevet 23. mai 2015 På sin plass med litt presisering her, ser jeg. Märtha Louise har ikke sagt fra seg tittelen prinsesse, men hun har frasagt seg tittelen "kongelig høyhet". Hennes barn har ikke fått prinsessetitler. Sverre Magnus, Mette Marit og Haakons yngste, er prins, men ikke kongelig høyhet. Han har likevel arverett til tronen, dersom Ingrid Alexandra av en eller annen grunn ikke blir Norges dronning en gang i framtiden. Men først i køen står selvfølgelig kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit. Da Märtha Louise sa fra seg tittelen kongelig høyhet, så hun også fra seg andre kongelige privilegier, som f.eks. apanasjen. Anonymous poster hash: 110fe...003
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #25 Skrevet 23. mai 2015 På sin plass med litt presisering her, ser jeg. Märtha Louise har ikke sagt fra seg tittelen prinsesse, men hun har frasagt seg tittelen "kongelig høyhet". Hennes barn har ikke fått prinsessetitler. Sverre Magnus, Mette Marit og Haakons yngste, er prins, men ikke kongelig høyhet. Han har likevel arverett til tronen, dersom Ingrid Alexandra av en eller annen grunn ikke blir Norges dronning en gang i framtiden. Men først i køen står selvfølgelig kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit. Da Märtha Louise sa fra seg tittelen kongelig høyhet, så hun også fra seg andre kongelige privilegier, som f.eks. apanasjen. Anonymous poster hash: 110fe...003 Hva er apanasjen? Anonymous poster hash: 8bdee...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå