Gå til innhold

termin Januar 2016 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært på 12ukers ul. Var fantastisk å se lille kroppen sprelle og veive med armene. 

Men nakkefolden var i øversiktet på 2,6 (alt innenfor 2,5mm er normalt) Så jeg fikk tilbud om blodprøve (noe jeg tok) 

Så nå sitter jeg her veldig bekymret og lei meg. Klarer ikke helt å glede meg 100% over dette nå. Hun bagateliserte det veldig, og sa at det var liten sjangse for at det var noe unormalt da nesebein og alt annet var helt normalt.

Men alikevell så hjelper det meg ikke så veldig :( 

Skjønner at det var en ekkel beskjed å få.

OM det nå skulle være downs, så tenker jeg at da får dere iallfall god tid til å mentalt forberede dere til det. Og lære dere alt dere kan :)

Vent på beskjed fra blodprøven.

Uansett så er jeg sikker på at den følelsen blir snudd til glede -ekstra kromosom eller ikke :)

Sender ein klem Haapyme, håpar det viser seg at alt er i orden, eg skal ta blodprøve på onsdag og ul om nokre veker for å sjekka. Gler meg til det er over.

I dag har eg og vore på ul og sett ein som virka med bittesmå armar, og som har fått bittesmå bein lykkelig for at alt ser bra ut.

Annonse

1.
2.
3.
4.
5. Ung_frue
6.
7.
8. kiwi29, Braith
9. Miepusen
10. Piu
11.
12.T&H
13.
14.Mamma.til.en.2013
15. Martis
16.
17. Grøne
18. Bentix
19. Mamman til Stella og Håkon
20.
21. Mamsen og lilleputt
22. enjanuarbaby16
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.

Var på ultralyd igjen i dag, og dette var noe helt annet. Den hadde blitt så stor jo! Og sprellet med beina, og så ut som den hadde en finger i munnen. Fikk hjerteslag også. Herlig å se liv på den måten. 

Etter menstermin er jeg 10+1 i dag, men gynekologen vurderte størrelse til 9+6, så da blir termin muligens et par dager senere. Går altså ut fra termin 13. januar frem til neste UL når det blir lettere å se det ordentlig. 

Endret av Minnea82

I dag har jeg snakket med jordmor og fått time i august til samtale. Hun mente jeg kunne jogge og trene litt forsiktig med kettlebells. Endelig er jeg ikke kvalm døgnet rundt lenger, så dette var gode nyheter!

Jeg synes jeg leser overalt at man skal være helt superforsiktig. Men det trenger jeg altså ikke, bare jeg er nøye med å lytte til kroppen. Herlig! Jeg hadde nesten glemt hvordan det er å ikke være konstant kvalm. Dette er fantastisk! 😉

Håper dere andre også har det bra! Tenker spesielt på deg, happymee. Håper du har det litt lettere i dag!

Godt å høre at alt var bra, Grøne<3

Ellers er jeg 12 uker idag, skal på UL på torsdag. Sist fant vi ut av MA på 12 ukers UL så veldig spennende nå, selvom jeg var på UL i uke 9+2 og alt så bra ut:-)

Skjønner bekymringene deres, men tror hele svangerskapet vil være litt sånn.... og sikkert resten av livet med barn;-)

Krysser fingrene for oss alle:-)

Annonse

T&H her og kjennest det som om den intense kvalmen er over, halleluja! Var redd for at det var eit dårleg teikn, men etter ul berrejublar eg for det, får og mindre vondt sv å ha kle med strikk over magen. Ei stund var det heilt krise. Håpar andre timester vert utan så mange ubehagelige symptom!

Hadde første kontroll forgje uke, men legen min var totalt ubrukelig. Så ringte jordmor og fikk time der til i dag.

Nettopp kommet hjem, og føler meg trygg og tilfredsstilt, fikk masse svar på alt jeg lurte på, og var deilig å være hos ett menneske med kompetanse til å opplyse meg.

Og vi prøvde å høre etter hjertelyd, er bare 11 uker i dag, men hun ville prøve. Jammen var det ett lite hjerte som slo, så gøy å høre at det var liv, endelig føler jeg meg faktisk gravid ❤❤

1.

2.

3.

4.

5. Ung_frue

6.

7.

8. kiwi29, Braith

9. Miepusen

10. Piu

11.

12.T&H

13. Minnea82

14.Mamma.til.en.2013

15. Martis

16.

17. Grøne

18. Bentix

19. Mamman til Stella og Håkon

20.

21. Mamsen og lilleputt

22. enjanuarbaby16

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Noen som har peiling på duo-prøver her? Fikk svar på min idag (siden ul viste forhøyet nakkefold)

Noen som har peiling?

Downs= 1:528

Er dette er godt eller dårlig tall?

I følge den andre tråden et godt. Har du fått tilbud om noen flere undersøkelser?

Anonymous poster hash: cf90f...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...