Gå til innhold

Meg med mannen som går.....igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å la han gå, jeg fortjener bedre :)Det jeg gjør nå er å prøve å ta hensyn til barna...de fikk vite på fredag at pappa og mamma ikke lenger er kjærester, og jeg vil gi DEM en myk overgang. Vi krangler ikke, og prater (utrolig nok) godt sammen.... Vi må også ha felles økonomi frem til flytting, så har ikke råd til et ekstra bosted nå. Han har med andre ord kun sin bror som er alenefar i en bitteliten leilighet.Jeg har tatt kontakt med min hjemkommune, og det ser ut til at de får ordnet egnet barnehage til minstemann, dette får jeg vite i morgen. Jeg tenker at for at dette skal kunne gå greit fremover uten at det ender med bitterhet og uvennskap er det viktig at vi har noen gode kjøreregler som gagner alle parter...HIAnonymous poster hash: df735...7e0

Så lenge han ikke har tenkt å introdusere sin nye kjæreste for barna med det første, så tenker jeg at det er helt urimelig å forvente at han ikke skal tilbringe tid med henne på to måneder, men isteden omgås deg og barna. Her er det hjertesorgen din som snakker HI. Det naturlige hadde vært om han flyttet ut relativt snart, at han møtte sin kjæreste når han ikke var med barna, og at han hadde barna en del alene også fremover. Anonymous poster hash: fbf69...355
De er jo ikke kjærester foreløpig, og jeg kan ikke nekte han å treffe henne. Han kan ikke flytte ut før vi har solgt for det har vi faktisk ikke råd til. At han må bo litt i koffert i to måneder må han kunne akseptere, hvis ikke går det utover ungene og det er ikke aktuelt!

HIAnonymous poster hash: df735...7e0

Det har "vi" ikke råd til?

Det finnes ikke noe "vi" nå, HI. Du er ikke økonomisk ansvarlig for ham.

Som du sier, han er vant til et mye større forbruk enn du. Hva om han venner seg til å leve litt spartansk, selger bilen og fyller sine forpliktelser? Du mener ikke seriøst at dere skal bo sammen og han skal gå i gang med sin erobring mens du sitter og ser på. Det er ikke bra for NOEN, aller minst for ungene dine.

Jeg har ikke råd....og bilen blir min, han har ikke lappen. Jeg er nå på et punkt hvor jeg tenker at han får surre rundt sin egen akse og i sitt eget liv, så får jeg ordne med flytting og det som gir mitt og barnas liv mening. Han må leve spartansk fremover uansett, for jeg trenger det som er ekstra til flytting og klargjøring av hus.

HI

Anonymous poster hash: df735...7e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har tenkt å la han gå, jeg fortjener bedre :)Det jeg gjør nå er å prøve å ta hensyn til barna...de fikk vite på fredag at pappa og mamma ikke lenger er kjærester, og jeg vil gi DEM en myk overgang. Vi krangler ikke, og prater (utrolig nok) godt sammen.... Vi må også ha felles økonomi frem til flytting, så har ikke råd til et ekstra bosted nå. Han har med andre ord kun sin bror som er alenefar i en bitteliten leilighet.Jeg har tatt kontakt med min hjemkommune, og det ser ut til at de får ordnet egnet barnehage til minstemann, dette får jeg vite i morgen. Jeg tenker at for at dette skal kunne gå greit fremover uten at det ender med bitterhet og uvennskap er det viktig at vi har noen gode kjøreregler som gagner alle parter...HIAnonymous poster hash: df735...7e0

Så lenge han ikke har tenkt å introdusere sin nye kjæreste for barna med det første, så tenker jeg at det er helt urimelig å forvente at han ikke skal tilbringe tid med henne på to måneder, men isteden omgås deg og barna. Her er det hjertesorgen din som snakker HI. Det naturlige hadde vært om han flyttet ut relativt snart, at han møtte sin kjæreste når han ikke var med barna, og at han hadde barna en del alene også fremover. Anonymous poster hash: fbf69...355
De er jo ikke kjærester foreløpig, og jeg kan ikke nekte han å treffe henne. Han kan ikke flytte ut før vi har solgt for det har vi faktisk ikke råd til. At han må bo litt i koffert i to måneder må han kunne akseptere, hvis ikke går det utover ungene og det er ikke aktuelt!

Det har "vi" ikke råd til?

Det finnes ikke noe "vi" nå, HI. Du er ikke økonomisk ansvarlig for ham.

Som du sier, han er vant til et mye større forbruk enn du. Hva om han venner seg til å leve litt spartansk, selger bilen og fyller sine forpliktelser? Du mener ikke seriøst at dere skal bo sammen og han skal gå i gang med sin erobring mens du sitter og ser på. Det er ikke bra for NOEN, aller minst for ungene dine.

Jeg har ikke råd....og bilen blir min, han har ikke lappen. Jeg er nå på et punkt hvor jeg tenker at han får surre rundt sin egen akse og i sitt eget liv, så får jeg ordne med flytting og det som gir mitt og barnas liv mening. Han må leve spartansk fremover uansett, for jeg trenger det som er ekstra til flytting og klargjøring av hus.

HI

Du gjør lurt i å tro på Lektor Doppler, det å bo sammen mens man avvikler er ikke bra. Det spisser bare konflikter. Samme erfaring har jeg.

Skrevet

Beklager HI, men du virker som en konflitsky dørmatte. Du lar han trampe på hele deg, om og om igjen. Yay, han skal prøve å ikke pule noen andre mens dere venter på Godot. Fantastisk.

Hva godt tror du ungene har av å bo sammen med en mor og en far som ikke kan omgås normalt? Tror du ikke at ungene merker noe? Plutselig sover ikke far sammen med mor mer. Far gråter og furter. Få han ut så du kan komme videre med separasjons-papirer og NAV-mølla. Det eneste du gjør nå er å påføre deg selv og ungene mer smerte. 

Skrevet

Jeg hadde heller ikke råd til å flytte, for å være ærlig hopper jeg en lang marsj i om han ikke klarer å holde huset.

Jeg lever for første gang på mange år,og barna har det bedre.

Anonymous poster hash: ce10c...380

Skrevet

Jeg er på ingen måte konfliktsky, og sier rett ut hva jeg tenker, føler og mener. Slik det er nå så fungerer denne løsningen greit, om det gjør det på sikt er ikke sikkert. Det er derfor vi gjør avtaler for en uke av gangen. Dette gjelder to måneder av mitt liv, og vi omgås foreløpig uten problemer, og ungene har det bra. Mitt fokus er som sagt at ungene skal ha det bra. Hans oppgave fremover er å ta mer ansvar, og jeg skal ha mer tid for meg selv. Har allerede bestilt time til mekling, fått barnehageplass til yngstemann, og har begynt å rydde i sakene våre.

Jeg fokuserer på en god fremtid for meg og ungene, og er opptatt av at det skal gå så smidig som mulig. Jeg har holdt min sti ren, og ønsker å gå ut av dette med hevet hode. Han derimot vil sitte om et halvt år å se tilbake på en prosess hvor han bæsjet skikkelig på leggen.

HI

Skrevet

Vær forberedt på at det at dere skal fortsette å bo sammen en stund vil være en ekstra belastning på ungene,særlig på eldstemann. Så lenge dere bor sammen vil barna opprettholde et håp om at ting skal ordne seg. Barn forholder seg til det de ser. De ser nå at mamma og pappa bor sammen. Da er det logisk at slik vil det forbli og ting blir bra igjen.

Forbered dere på en stor reaksjon når dette håpet, som dere legger til rette for, blir knust. Da vil det komme en ny sorg og en dobbelt sorg. Sorg over foreldre som ikke er sammen og sorg over håpet som ble knust.

Hvorfor vil dere utsette barna for dette? Her er det barna som må være i fokus. De har ikke valgt denne situasjonen. Dere voksne har valgt og da må dere voksne gjøre ALT dere kan for å begrense skadene, trygge barna og sørge for at de ikke blir påført mere smerte.

Beklager, men her tenker du og far mest på dere selv. Det er best for deg og far at dere fortsetter å bo sammen. Tenk litt over hva som vil være bes for barna.

Anonymous poster hash: e1f3e...980
Skrevet

Vær forberedt på at det at dere skal fortsette å bo sammen en stund vil være en ekstra belastning på ungene,særlig på eldstemann. Så lenge dere bor sammen vil barna opprettholde et håp om at ting skal ordne seg. Barn forholder seg til det de ser. De ser nå at mamma og pappa bor sammen. Da er det logisk at slik vil det forbli og ting blir bra igjen.Forbered dere på en stor reaksjon når dette håpet, som dere legger til rette for, blir knust. Da vil det komme en ny sorg og en dobbelt sorg. Sorg over foreldre som ikke er sammen og sorg over håpet som ble knust. Hvorfor vil dere utsette barna for dette? Her er det barna som må være i fokus. De har ikke valgt denne situasjonen. Dere voksne har valgt og da må dere voksne gjøre ALT dere kan for å begrense skadene, trygge barna og sørge for at de ikke blir påført mere smerte. Beklager, men her tenker du og far mest på dere selv. Det er best for deg og far at dere fortsetter å bo sammen. Tenk litt over hva som vil være bes for barna. Anonymous poster hash: e1f3e...980

Nå er det ikke slik at vi bor sammen hele tiden, vi har en overgangsperiode. Han dro til broren på onsdag, og kommer hit i morgen. Eldstemann sier selv at han føler at det er som om pappa bare er her på besøk, og det er egentlig greit. Det er barna som er i fokus, og vi fikk faktisk beskjed på familievernkontoret at den løsningen vi hadde nå var best for våre barn.

HI

Skrevet

Jeg og min eks bodde sammen i ca to mnd frem til han fikk seg leil. Bruddet var et faktum i august, akkurat da alle hybler var okkupert av studenter, og han var student som måtte få seg et sted å bo. Det tok til oktober. Det var slitsomt å bo sammen de mnd,men det gikk overraskende bra. De første mnd etter han flyttet var stemningen litt amper, men så gikk alt veldig bra! Nå samarbeider vi utrolig godt. Når det gjelder barna så tror jeg vi ventet med å fortelle om bruddet til det nærmet seg flyttetid.

Forøvrig veldig flott at foreldrene dine har mulighet til å kjøpe leil til deg og du betaler lånet. Sånn gjorde vi det også, og da jeg solgte etter fem år hadde jeg plutselig mye egenkapital! Fantastisk løsning når muligheten er der.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 6efc2...9da

Skrevet

Er det noen av dere som roper om at hun må flytte NÅ faktisk har fått med seg at hun har et skolebarn og ikke økonomi til å sitte med huset aleine? Jeg er helt enig med deg HI. Vent til skoleåret er slutt, så flytter du. Da kan barnet ditt starte på nytt fra høsten.

Men, siden dette er ditt hjemsted så søk opp venner og bekjente som har barn som blir i samme klasse. Da kan du bruke sommeren på at eldste blir litt integrert.

Anonymous poster hash: 924a4...d4d

Skrevet

Synes du er veldig flink HI! Fornuftig og heldigvis har du fått litt annet syn på ego mannen og hva han mener han rett på. Du har helt rett han vil angre og mene han bæsja på leggen , og mest sannsynlig blir det ikke han og andre damen resten av livet heller.

Anonymous poster hash: 44d5c...ed9

Skrevet

Er det noen av dere som roper om at hun må flytte NÅ faktisk har fått med seg at hun har et skolebarn og ikke økonomi til å sitte med huset aleine? Jeg er helt enig med deg HI. Vent til skoleåret er slutt, så flytter du. Da kan barnet ditt starte på nytt fra høsten.

Men, siden dette er ditt hjemsted så søk opp venner og bekjente som har barn som blir i samme klasse. Da kan du bruke sommeren på at eldste blir litt integrert. Anonymous poster hash: 924a4...d4d

Jeg flytter tilbake til samme skolekrets slik at eldstemann vil begynne i samme klasse som han dro fra for to år siden. På den måten blir det mindre nytt å forholde seg til, og han kommer tilbake til bestevennen sin :)

Har heldigvis noe nettverk å komme tilbake til, og det gjør det litt lettere.

HI

Skrevet

Synes du er veldig flink HI! Fornuftig og heldigvis har du fått litt annet syn på ego mannen og hva han mener han rett på. Du har helt rett han vil angre og mene han bæsja på leggen , og mest sannsynlig blir det ikke han og andre damen resten av livet heller.Anonymous poster hash: 44d5c...ed9

Jeg hardast disse tingene til han, og han er egentlig enig.....dumme mann. Han sier selv at dette ikke er det beste grunnlaget å starte et nytt forhold på, det er derfor de tar det med ro og blir kjent først....dumme naive mann. Han sier også at han mest sannsynlig vil savne oss så mye at han etterhvert flytter etter....DUMME mann!!!!!!

Tror jeg skal klare meg helt fint uten han ;)

HI

Skrevet

Synes du er veldig flink HI! Fornuftig og heldigvis har du fått litt annet syn på ego mannen og hva han mener han rett på. Du har helt rett han vil angre og mene han bæsja på leggen , og mest sannsynlig blir det ikke han og andre damen resten av livet heller.Anonymous poster hash: 44d5c...ed9

Jeg hardast disse tingene til han, og han er egentlig enig.....dumme mann. Han sier selv at dette ikke er det beste grunnlaget å starte et nytt forhold på, det er derfor de tar det med ro og blir kjent først....dumme naive mann. Han sier også at han mest sannsynlig vil savne oss så mye at han etterhvert flytter etter....DUMME mann!!!!!!

Hardast= har sagt

Skrevet

Jeg og min eks bodde sammen i ca to mnd frem til han fikk seg leil. Bruddet var et faktum i august, akkurat da alle hybler var okkupert av studenter, og han var student som måtte få seg et sted å bo. Det tok til oktober. Det var slitsomt å bo sammen de mnd,men det gikk overraskende bra. De første mnd etter han flyttet var stemningen litt amper, men så gikk alt veldig bra! Nå samarbeider vi utrolig godt. Når det gjelder barna så tror jeg vi ventet med å fortelle om bruddet til det nærmet seg flyttetid.

Forøvrig veldig flott at foreldrene dine har mulighet til å kjøpe leil til deg og du betaler lånet. Sånn gjorde vi det også, og da jeg solgte etter fem år hadde jeg plutselig mye egenkapital! Fantastisk løsning når muligheten er der.

Masse lykke til! Anonymous poster hash: 6efc2...9da

Jeg tenker også at det vil gå greit slik som hos deg. Man klarer det man vil og innstiller seg på. Ser ikke for meg at det blir en dans på roser hele veien, men han er heldigvis også litt hos broren sin. Greit med pusterom innimellom ;)

Jeg er heldig som har foreldre som kan stille opp på denne måten, det gjør overgangen mye lettere :)

HI

Skrevet

HI

Jeg skal vedde på at innen han får surret ferdig med 40-årskrisen sin, om han da "våkner opp" og ønsker å komme tilbake til deg, så ville du ikke tatt han tilbake for noe i verden. Da har han trampet så ettertrykkelig på det du hadde av følelser for han, at du kommer til å se han slik han virkelig er. Da vil han nok ikke fremstå som særlig fristende å satse videre på.

Synes for øvrig du er kjempeflink og ryddig!

Så lenge dere gir hverandre en del luft, du slutter å håpe/jobbe for at dere skal bli sammen igjen, og han klarer å la vær å dra den nye for langt inn i deres liv, så er jeg enig i at det blir den beste løsningen at dere holder ut et på mnd sammen.

Det er også veldig viktig at dere fortsetter å understreke ovenfor ungene at mamma og pappa ikke skal bo sammen lenger, og at dere tre skal flytte uten han. Slik at det ikke blir slik en annen sa her, at de egentlig nå tror alt er ok igjen, og får seg et kjempesjokk til sommeren når flyttingen blir en realitet.

Skrevet

Jeg skal vedde på at innen han får surret ferdig med 40-årskrisen sin, om han da "våkner opp" og ønsker å komme tilbake til deg, så ville du ikke tatt han tilbake for noe i verden. Da har han trampet så ettertrykkelig på det du hadde av følelser for han, at du kommer til å se han slik han virkelig er. Da vil han nok ikke fremstå som særlig fristende å satse videre på.

Synes for øvrig du er kjempeflink og ryddig!

Så lenge dere gir hverandre en del luft, du slutter å håpe/jobbe for at dere skal bli sammen igjen, og han klarer å la vær å dra den nye for langt inn i deres liv, så er jeg enig i at det blir den beste løsningen at dere holder ut et på mnd sammen.

Det er også veldig viktig at dere fortsetter å understreke ovenfor ungene at mamma og pappa ikke skal bo sammen lenger, og at dere tre skal flytte uten han. Slik at det ikke blir slik en annen sa her, at de egentlig nå tror alt er ok igjen, og får seg et kjempesjokk til sommeren når flyttingen blir en realitet.

Det har du nok helt rett i, dette er ikke en mann jeg trenger i livet mitt som annet enn far til barna mine. Jeg har ikke noe håp og ønske om å bli sammen med han igjen på nåværende tidspunkt...mannen er jo ustabil :P

Ungene vet at vi ikke skal bo sammen videre, men er glad for at pappa er her på besøk og tilbringer tid med dem. Jeg kommer til å bruke tiden han er her til å komme meg litt ut, om ikke annet for å gå en tur :)

Har begynt å ta ned litt esker fra loftet så jeg får ryddet i rotet vårt ;)

HI

Gjest Moonstruck
Skrevet

En mor som har integritet- eller en mor som er dumsnill? 

Skrevet

Kanskje en kombinasjon av begge, men jeg vet det ;) Alt for barna :) Det er tross alt kun snakk om to måneder av et helt liv!

HI

Gjest Moonstruck
Skrevet

Kanskje en kombinasjon av begge, men jeg vet det ;) Alt for barna :) Det er tross alt kun snakk om to måneder av et helt liv!

HI

Bra du føler at du har kontroll, men jeg er redd du kan komme til å gå på en gedigen smell pga dette i ettertid... Han spiller ikke med åpne kort. Dama, som han påstår ikke er interessert har han et forhold til- og har hatt det lenge. Det er derfor han ikke klarer og holde seg unna.... Er du i tvil?? Prøv å snu på det: Finn den dama som vil være skyld i at en familiie med laaang kjøretid og barn brytes opp når hun ikke er interessert. Og er hun ikke det - hvorfor i all dager skal hun gidde å bruke tid på å finne ut om det muligens er en ørliten sjans for at det er noe der likevel?? God dag mann økseskaft.

Barna blir rammet. Det kommer du ikke unna. Det de virkelig ikke har godt av i denne situasjonen, er at mammaen deres blir brukt som dørmatte og oppvaskklut. Stå opp for deg selv. Sett krav, og vær den trygge basen i livet deres. Det er det de trenger- når faren helt tydelig har havna så til de grader på 40-års kjøret! Krysser fingrene for deg og dine.

Skrevet

Jeg har hele tiden ment at du er grundig lurt, og d mener jeg fortsatt!

"Han skal vente 2 mnd med intimbiten"?? - var d ikke så at denne kvinnen ikke var interessert?? Jeg tror fortsatt at de har gjort hanky panky bak din rygg....

Men-men, jeg må likevel si at jeg er en smule imponert over deg!! Du er tøff! Og jeg tror også du begynner å se mannen i et nytt lys....

Tipper han vil angre seg når hverdagen kommer krypende, og når den "fantastiske" nye damen begynner å sette krav til ting, og spenningen forsvinner... D er svæææært sjelden at gresset er grønnere på andre siden!

Du fortjener mer og du fortjener bedre! Og vet du hva, jeg tror du går en finfin fremtid i møte :) Nye omgivelser, gamle venner og familie, glade barn og d skulle ikke forbause meg om du treffer en mann som fortjener deg ;)

Lykke til!!

Anonymous poster hash: d8067...fe4

Skrevet

Bra du føler at du har kontroll, men jeg er redd du kan komme til å gå på en gedigen smell pga dette i ettertid... Han spiller ikke med åpne kort. Dama, som han påstår ikke er interessert har han et forhold til- og har hatt det lenge. Det er derfor han ikke klarer og holde seg unna.... Er du i tvil?? Prøv å snu på det: Finn den dama som vil være skyld i at en familiie med laaang kjøretid og barn brytes opp når hun ikke er interessert. Og er hun ikke det - hvorfor i all dager skal hun gidde å bruke tid på å finne ut om det muligens er en ørliten sjans for at det er noe der likevel?? God dag mann økseskaft.

Barna blir rammet. Det kommer du ikke unna. Det de virkelig ikke har godt av i denne situasjonen, er at mammaen deres blir brukt som dørmatte og oppvaskklut. Stå opp for deg selv. Sett krav, og vær den trygge basen i livet deres. Det er det de trenger- når faren helt tydelig har havna så til de grader på 40-års kjøret! Krysser fingrene for deg og dine.

Jeg har faktisk grei kontroll, og han får som sagt bare styre på, jeg konsentrerer meg om meg og mitt. Har ikke overskudd til å tenke på hans surr, så jeg tar vare på meg selv og ungene. Barna blir ikke rammet, jeg er rolig og samlet, og vi har en god tone de dagene han er her hjemme. Han konsentrerer seg om barna når han er her, og jeg har som sagt tenkt å finne på ting på egenhånd :)

HI

Skrevet

Jeg har hele tiden ment at du er grundig lurt, og d mener jeg fortsatt!

"Han skal vente 2 mnd med intimbiten"?? - var d ikke så at denne kvinnen ikke var interessert?? Jeg tror fortsatt at de har gjort hanky panky bak din rygg....

Men-men, jeg må likevel si at jeg er en smule imponert over deg!! Du er tøff! Og jeg tror også du begynner å se mannen i et nytt lys....

Tipper han vil angre seg når hverdagen kommer krypende, og når den "fantastiske" nye damen begynner å sette krav til ting, og spenningen forsvinner... D er svæææært sjelden at gresset er grønnere på andre siden!

Du fortjener mer og du fortjener bedre! Og vet du hva, jeg tror du går en finfin fremtid i møte :) Nye omgivelser, gamle venner og familie, glade barn og d skulle ikke forbause meg om du treffer en mann som fortjener deg ;)

Lykke til!!Anonymous poster hash: d8067...fe4

Takk :) jeg kommer til å klare meg bra! Han kommer til å gå på en real smell når virkeligheten kommer og smeller han midt i fleisen...og det har jeg også sagt til han. Det som kan bli litt problematisk på sikt er at jeg mister all respekt for han siden han oppfører seg som en dritt, men jeg håndterer nok det også ;) Jeg vet jeg fortjener bedre!

HI

Skrevet

Men, siden dette er ditt hjemsted så søk opp venner og bekjente som har barn som blir i samme klasse. Da kan du bruke sommeren på at eldste blir litt integrert.

Anonymous poster hash: 924a4...d4d

Har fått med meg det, hadde selv skolebarn og eks har ikke råd til huset alene.

Flyttet jeg, leier. Gutten går på samme skole.

Gikk til det punktet at jeg ikke klarte å bo der mer.

Mister han huset er det til min fordel.

Anonymous poster hash: ce10c...380

Skrevet

Kjenner jeg lurer på den andre kvinnen. Hva slags menneske holder på slik?

Anonymous poster hash: 9c2d9...ed9
Skrevet

Kjenner jeg lurer på den andre kvinnen. Hva slags menneske holder på slik? Anonymous poster hash: 9c2d9...ed9

Akkurat det samme har jeg tenkt og sagt.....Har spurt han om dette er et godt menneske, for gode mennesker gjør ikke slikt. Han sier hun er der som en venn og støtte........dummeste jeg har hørt. Hun vil jo gjerne ned i buksene hans!

Hun er nemlig på jakt etter den rette, og har aldri hatt det vi har hatt. Det er da jeg tenker at hvis hun aldri har hatt det, hvorfor er hun med på å ødelegge det? Hun ser jo at han sliter med hele greiene :o Litt vittig egentlig at han skal være det emosjonelle vraket her og ikke jeg ;)

Jeg holder en stø kurs mot et nytt og bedre liv for meg og ungene :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...