Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #101 Skrevet 21. april 2015 Jeg har vært klassekontakt i tilsammen 4 år (2 skolebarn ). Det går kjempefint å gå sammen med klassen i toget. Vi er ofte 3-4 foreldre som mer enn gjerne tar på oss denne jobben. Det er da ikke noe kunstverk kun en lærer klarer selv om de kjenner barna på en annen måte! Begynn heller å oppdra ungene deres hvis dere tror det er kun lærere og assistenter som kan hanskes med ungene deres Anonymous poster hash: 477e6...8a9
MTF Skrevet 21. april 2015 #102 Skrevet 21. april 2015 Jeg syns dette bør være opp til læreren. Det er, som hi skriver, en offisiell fridag som lærerene ikke får betalt for å "jobbe" ei heller er det i arbeidsavtalen at de må stille opp på dette (vil jeg tro ) Koselig når ungenes lærer er med dem i toget på 17. mai, men jeg syns ikke det er noe man kna pålegge læreren. Men nå er det allerede presisert to ganger i denne tråden at det at lærere ikke må gå i tog uten betaling. Dette står i den landsdekkende tariffavtalen for Utdanningsforbundet. Så hvorfor det er så mange lærere som påstår det, skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 45327...e84 Jeg er ikke lærer og har ikke peiling på hva som står i tariffavtalen om betaling på 17. mai (som jeg mener jeg gjorde klart ved å skrive "vil jeg tro" i parantes i innlegget mitt.) Dersom det ikke står i denne tariffavtalen at lærere har plikt til å stille opp på 17. mai, syns jeg det er noe læreren skal få velge selv.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #103 Skrevet 21. april 2015 Jeg syns dette bør være opp til læreren. Det er, som hi skriver, en offisiell fridag som lærerene ikke får betalt for å "jobbe" ei heller er det i arbeidsavtalen at de må stille opp på dette (vil jeg tro ) Koselig når ungenes lærer er med dem i toget på 17. mai, men jeg syns ikke det er noe man kna pålegge læreren.Men nå er det allerede presisert to ganger i denne tråden at det at lærere ikke må gå i tog uten betaling. Dette står i den landsdekkende tariffavtalen for Utdanningsforbundet. Så hvorfor det er så mange lærere som påstår det, skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 45327...e84 Jeg er ikke lærer og har ikke peiling på hva som står i tariffavtalen om betaling på 17. mai (som jeg mener jeg gjorde klart ved å skrive "vil jeg tro" i parantes i innlegget mitt.) Dersom det ikke står i denne tariffavtalen at lærere har plikt til å stille opp på 17. mai, syns jeg det er noe læreren skal få velge selv. Det virker litt som om mange lærere heller ikke vet hva som står der ut fra svarene i denne tråden spør du meg. En annen sak er at det virkelig ikke er noen som tvinger dem til å stille opp i 17. mai-tog. I denn tråden bør det spurt hva folk synes. Det har de fått svar på. Jeg har lest alle svarene her, og det er så godt som ingen som mener at de ikle skal få betalt. Anonymous poster hash: 45327...e84
MTF Skrevet 21. april 2015 #104 Skrevet 21. april 2015 Jeg syns dette bør være opp til læreren. Det er, som hi skriver, en offisiell fridag som lærerene ikke får betalt for å "jobbe" ei heller er det i arbeidsavtalen at de må stille opp på dette (vil jeg tro ) Koselig når ungenes lærer er med dem i toget på 17. mai, men jeg syns ikke det er noe man kna pålegge læreren.Men nå er det allerede presisert to ganger i denne tråden at det at lærere ikke må gå i tog uten betaling. Dette står i den landsdekkende tariffavtalen for Utdanningsforbundet. Så hvorfor det er så mange lærere som påstår det, skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 45327...e84 Jeg er ikke lærer og har ikke peiling på hva som står i tariffavtalen om betaling på 17. mai (som jeg mener jeg gjorde klart ved å skrive "vil jeg tro" i parantes i innlegget mitt. ) Dersom det ikke står i denne tariffavtalen at lærere har plikt til å stille opp på 17. mai, syns jeg det er noe læreren skal få velge selv. Det virker litt som om mange lærere heller ikke vet hva som står der ut fra svarene i denne tråden spør du meg. En annen sak er at det virkelig ikke er noen som tvinger dem til å stille opp i 17. mai-tog. I denn tråden bør det spurt hva folk synes. Det har de fått svar på. Jeg har lest alle svarene her, og det er så godt som ingen som mener at de ikle skal få betalt. Anonymous poster hash: 45327...e84 Jepp, og det har jeg også svart på Jeg syns det bør være opp til læreren all den tid dette er noe de ikke er pålagt i arbeidsavtalen Det var spørsmålet, og det svarte jeg på.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2015 #105 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #106 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #107 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. Så 17. maitoget tar absolutt hele dagen der dere bor? Eller er det kun toget som betegnes dom feiring for deg? Anonymous poster hash: 45327...e84
.....oceana...... Skrevet 21. april 2015 #108 Skrevet 21. april 2015 Jeg jobber på sykehuset og skal jobbe på 17mai. Dvs at jeg ikke får sett mitt barn i 17mai toget.... Der vi bor er lærerne med og går😀👍
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2015 #109 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. Så 17. maitoget tar absolutt hele dagen der dere bor? Eller er det kun toget som betegnes dom feiring for deg? Anonymous poster hash: 45327...e84 Lærerne har også forpliktelser i forhold til underholdning etc, så ja hele feiringen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #110 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. Så 17. maitoget tar absolutt hele dagen der dere bor? Eller er det kun toget som betegnes dom feiring for deg? Anonymous poster hash: 45327...e84 Lærerne har også forpliktelser i forhold til underholdning etc, så ja hele feiringen. Hmmm... Det er jo synd. Der jeg bor er det korpset som er ansvarlig for underholdningen på skolen etterpå, og da altså korpsbarnas foreldre. Anonymous poster hash: 45327...e84
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2015 #111 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon.
sug lut Skrevet 21. april 2015 #112 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon. Men hvor lang tid kan det ta? Dere går neppe ti km i tog.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #113 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon. Men hvor lang tid kan det ta? Dere går neppe ti km i tog. 4 km her, mye stopp langs ruta, taler ved torvet og vi må krysse ut elevene etterhvert når foreldrene henter og HVIS de henter... det er flere hundre mennesker på torvet og vi kan ikke bare slippe 6-7 åringene. Noen foreldre bruker vinter og vår for å hente barna sine etter toget. Jeg som lærer har selvsagt ikke behov for å komme meg hjem til egne barn for å være sammen med de etter toget. Går noen timer ja, fra start til elev er hentet Anonymous poster hash: 477e6...8a9
sug lut Skrevet 21. april 2015 #114 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon.Men hvor lang tid kan det ta? Dere går neppe ti km i tog. 4 km her, mye stopp langs ruta, taler ved torvet og vi må krysse ut elevene etterhvert når foreldrene henter og HVIS de henter... det er flere hundre mennesker på torvet og vi kan ikke bare slippe 6-7 åringene. Noen foreldre bruker vinter og vår for å hente barna sine etter toget. Jeg som lærer har selvsagt ikke behov for å komme meg hjem til egne barn for å være sammen med de etter toget. Går noen timer ja, fra start til elev er hentet Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Men uansett er det da plenty igjen av dagen, selv i Oslo hvor det VIRKELIG er tog plukkes jo ungene opp igjen i skapelig tid til at lærere kan gjøre full pakke resten av dagen. Dessuten har altså de fleste barn to foreldre også på 17. mai, det er ikke verre for lærerunger enn for andre med foreldre på vakt den dagen. Lærerne bør da virkelig se at 17. mai er en vesentlig del av det å utdanne ungene til deltakelse i samfunnnet, hvilket da virkelig bør ligge under skolene - pliktig å gå i toget for både lærere med klasseansvar og elever.
Giss Skrevet 21. april 2015 #115 Skrevet 21. april 2015 Mange musikere/dirigenter/musikklærere går i toget hvert eneste år med korpsene - selv om det betyr at de så ikke er sammen med familien sin. Mange andre er også på jobb denne dagen. Politi, helsepersonell, telefonvakter, servitører, prester osv. Å bruke argumentet om at dette er en fridag så man kan ikke pålegge noen å jobbe blir feil, synes jeg. Alle synes vel det er kjekt med en fridag med familien men om man lar det være det styrende element for all 17.mai-feiring faller mye fort fra hverandre. Derfor kan man gjerne diskutere hvem som skal ha ansvaret for å organisere barna i toget og gå med dem osv. Personlig synes jeg det er litt rart at barna går i tog med klassene sine, til skolen sin, og det er veldig fokus på skolen akkurat denne dagen, men så er alt personale fra skolen totalt fraværende. Toget er ofte sjuskete og fullt av barnevogner og folk man ikke aner hvem er. Jeg synes faktisk ikke at det fungerer spesielt godt her vi bor. Jeg skjønner at lærerne ikke har lyst å være på jobb hele dagen, men jeg skulle faktisk ønske at de var med akkurat i toget. Jeg tror det ville blitt mye flottere, det ville vært mer orden på ting, og det virker rett og slett naturlig for meg, siden dette er en klasseaktivitet. Det er i mine øyne ikke det samme som en grilltur en tilfeldig torsdag ettermiddag, og de yngste klassene bruker også skoletid på å trene på dette med å gå fint i tog osv. Leker osv på skolen kan gjerne foreldrene ta seg av. Jeg mener ikke at lærerne skal stå for all ting, men akkurat i toget savner jeg dem litt.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 21. april 2015 #116 Skrevet 21. april 2015 Dobbelpost fjernet. Jigglewiggle Brukermoderator
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2015 #117 Skrevet 21. april 2015 (endret) Neida, de går ikke 10 km i tog, er vel mer 3 tenker jeg. Og lærerens jobb går fra oppstilling (ca klokka 11) og til underholdning er slutt, altså all den tid folk er samlet for å "feire" 17. mai. Så er det kjapt hjem, kaste i seg mat og nytt tog på ettermiddagen, da mannen ikke jobber. Alle klasser underholder heller ikke da, så de som er lærere i barneskolen er stort sett fri fra 13, mens ungdomsskolen driver til nærmere 15. Endret 21. april 2015 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #118 Skrevet 21. april 2015 Neida, de går ikke 10 km i tog, er vel mer 3 tenker jeg. Og lærerens jobb går fra oppstilling og til underholdning er slutt, altså all den tid folk er samlet for å "feire" 17. mai. Så er det kjapt hjem, kaste i seg mat og nytt tog på ettermiddagen, da mannen ikke jobber. Alle klasser underholder heller ikke da, så de som er lærere i barneskolen er stort sett fri fra 13, mens ungdomsskolen driver til nærmere 15. Det er nok store forskjeller på hvordan ting arrangeres. Her starter toget med oppstilling 07.30. 09.30 kommer toget til skolen og før 10.00 er oppdraget over for dem som følger toget. Deretter er det leker og litt underholdning frem til 12.30. Da er det slutt på opplegget på skolen og alle går enten hjem, drar inn til byen eller finner på noe annet. Anonymous poster hash: 55fe5...f8e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #119 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon.Men hvor lang tid kan det ta? Dere går neppe ti km i tog. 4 km her, mye stopp langs ruta, taler ved torvet og vi må krysse ut elevene etterhvert når foreldrene henter og HVIS de henter... det er flere hundre mennesker på torvet og vi kan ikke bare slippe 6-7 åringene. Noen foreldre bruker vinter og vår for å hente barna sine etter toget. Jeg som lærer har selvsagt ikke behov for å komme meg hjem til egne barn for å være sammen med de etter toget. Går noen timer ja, fra start til elev er hentet Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Men uansett er det da plenty igjen av dagen, selv i Oslo hvor det VIRKELIG er tog plukkes jo ungene opp igjen i skapelig tid til at lærere kan gjøre full pakke resten av dagen. Dessuten har altså de fleste barn to foreldre også på 17. mai, det er ikke verre for lærerunger enn for andre med foreldre på vakt den dagen. Lærerne bør da virkelig se at 17. mai er en vesentlig del av det å utdanne ungene til deltakelse i samfunnnet, hvilket da virkelig bør ligge under skolene - pliktig å gå i toget for både lærere med klasseansvar og elever. Jeg liker din ironiske sans.... Anonymous poster hash: 477e6...8a9
sug lut Skrevet 21. april 2015 #120 Skrevet 21. april 2015 Neida, de går ikke 10 km i tog, er vel mer 3 tenker jeg. Og lærerens jobb går fra oppstilling (ca klokka 11) og til underholdning er slutt, altså all den tid folk er samlet for å "feire" 17. mai. Så er det kjapt hjem, kaste i seg mat og nytt tog på ettermiddagen, da mannen ikke jobber. Alle klasser underholder heller ikke da, så de som er lærere i barneskolen er stort sett fri fra 13, mens ungdomsskolen driver til nærmere 15. Vel, men kan dere ikke få en annen ordning? At klassene skal underholde gjør jo alt bare komplisert. Allle skolene jeg har hatt unger på har hatt foreldredrevet arrangement fra toget er over, fx femteklasseforeldre - de organiserer leker og har kafeen og sånt og ingenting er klassebasert.
sug lut Skrevet 21. april 2015 #121 Skrevet 21. april 2015 Min mann jobber i en kommune hvor lærerne lønnes for 17. mai. Jeg har feiret hver eneste 17. mai alene i 12 år, fordi andres barn har gjort krav på min mann. På et sted hvor man kommer som innflytter er det bare passe gøy. Min man får aldri feiret sammen med sine barn. Får aldri sett dem i toget. Og jeg ser alltid toget alene. Gleder meg stort til alle ungene våre er store og ikke lenger har forpliktelser 17. mai. 17. mai er ensomt. MÅ han jobbe hver 17. mai eller er det frivillig, bare med bateling for de som stiller? Anonymous poster hash: 3611a...a01 Kontaktlærere. Med lønnskompensasjon.Men hvor lang tid kan det ta? Dere går neppe ti km i tog. 4 km her, mye stopp langs ruta, taler ved torvet og vi må krysse ut elevene etterhvert når foreldrene henter og HVIS de henter... det er flere hundre mennesker på torvet og vi kan ikke bare slippe 6-7 åringene. Noen foreldre bruker vinter og vår for å hente barna sine etter toget. Jeg som lærer har selvsagt ikke behov for å komme meg hjem til egne barn for å være sammen med de etter toget. Går noen timer ja, fra start til elev er hentet Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Men uansett er det da plenty igjen av dagen, selv i Oslo hvor det VIRKELIG er tog plukkes jo ungene opp igjen i skapelig tid til at lærere kan gjøre full pakke resten av dagen. Dessuten har altså de fleste barn to foreldre også på 17. mai, det er ikke verre for lærerunger enn for andre med foreldre på vakt den dagen. Lærerne bør da virkelig se at 17. mai er en vesentlig del av det å utdanne ungene til deltakelse i samfunnnet, hvilket da virkelig bør ligge under skolene - pliktig å gå i toget for både lærere med klasseansvar og elever. Jeg liker din ironiske sans.... Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Vel, den var ikke her.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #122 Skrevet 21. april 2015 Jeg mener at 17 mai feiring ikke har noe med skole å gjøre. Derfor skal ikke lærere være nødt til å stille opp i å gå i tog. Jeg mener at dette med å gå i tog er vanvittig gammeldags og UNØDVENDIG! Kan da ha en feiring i samfunnshuset uten å må gå i tog vel! Min gutt nekter å gå i tog, og jeg tvinger ham ikke. Anonymous poster hash: 5054a...c61
sug lut Skrevet 21. april 2015 #123 Skrevet 21. april 2015 Jeg mener at 17 mai feiring ikke har noe med skole å gjøre. Derfor skal ikke lærere være nødt til å stille opp i å gå i tog. Jeg mener at dette med å gå i tog er vanvittig gammeldags og UNØDVENDIG! Kan da ha en feiring i samfunnshuset uten å må gå i tog vel! Min gutt nekter å gå i tog, og jeg tvinger ham ikke. Anonymous poster hash: 5054a...c61 Antakelig troller du, men ellers bør du gå hjem og skamme deg grundig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #124 Skrevet 21. april 2015 Jeg mener at 17 mai feiring ikke har noe med skole å gjøre. Derfor skal ikke lærere være nødt til å stille opp i å gå i tog. Jeg mener at dette med å gå i tog er vanvittig gammeldags og UNØDVENDIG! Kan da ha en feiring i samfunnshuset uten å må gå i tog vel! Min gutt nekter å gå i tog, og jeg tvinger ham ikke. Anonymous poster hash: 5054a...c61 Kjenner jeg blir oppriktig lei meg når folk har et så historieløst forhold til Norges helt spesielle nasjonaldagsfeiring. Du vet at vår måte å feire nasjonaldagen på vekker oppsikt over hele verden? Anonymous poster hash: 45327...e84
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #125 Skrevet 21. april 2015 Jeg mener at 17 mai feiring ikke har noe med skole å gjøre. Derfor skal ikke lærere være nødt til å stille opp i å gå i tog. Jeg mener at dette med å gå i tog er vanvittig gammeldags og UNØDVENDIG! Kan da ha en feiring i samfunnshuset uten å må gå i tog vel! Min gutt nekter å gå i tog, og jeg tvinger ham ikke. Anonymous poster hash: 5054a...c61 Ingen feirer slik vi feirer 17 mai. Dette er barnas dag og det er en skoleaktivitet da det er der de øver på sanger, øver på tog osv. Før 17.mai lærer man mye om grunnlovsdagen og slikt på skolen og det er viktig å lære litt historie om landet vårt. Vet ikke om det er det lenger nå, men det var hvertfall obligatorisk å gå i tog før og da fikk man fravær hvis man ikke møtte opp den dagen. Det utrolig trist at du mener det er tull å ha nasjonaldag. Da bør du syns det samme om jul, påske og alle andre helligdager og. Bør heller begynne å ha vanlig dag alle helligdager. Påske og jul er jo enda mer gammeldags enn 17 mai. Anonymous poster hash: 07a89...961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå