Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Jeg er lærer. Og meningene er delte. Noen mener vi må gå, andre at det er en offentlig fridag og at ingen kan tvinge oss... Hva mener dere? Er det lærerens ansvar? Mange lærere får ikke feiret med sine egne pga dette år etter år... Jeg vil helst slippe (vil feire med mine egne og er også gravid og sliten og orker ikke tanken på å feire i det hele tatt om formen ikke er bedre).... Anonymous poster hash: b7eae...139
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Helt klart mener jeg (som jobber i bhg selv) at egen familie skal prioriteres denne dagen. De kunne prøvd seg på at jeg måtte stille på jobb 17. mai for å gå i tog med enten klassen eller barneguppen jeg jobbet med. Anonymous poster hash: af6d3...d6d
HeltAnonym Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Egentlig tenker jeg foreldrekontaktene i klassene bør organisere klassene i toget, og ikke lærerne.. Da burde iallefall lærerne få betalt for det.. Jeg er førskolelærer og går ikke sammen med barnehagen i toget, jeg går sammen med mine barn, og så er det FAU eller SU som organiserer fanebæring o.l..
Førstemann Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Jeg mener det burde vært en fridag og at FAU hadde ansvar for å organisere nok voksne til toget. Det er FAU som har ansvar for 17 mai på skolen hos oss. Jeg er forøvrig ikke lærer.
HvittHus Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Helt klart ikke lærernes ansvar og du kan være sammen med familien på 17 mai med god samvittighet. Så lenge dagen er en offentlig høytidsdag og ikke en skoledag, er det fritt fram for både elever og lærere om de vil delta.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg går ikke sammen med mine klienter i 17.mai-tog Sitter i FAU i barnehagen og i vår barnehage er det oss voksne som organiserer, og går sammen med, barna til 17.mai-tog. Vil tro det er det samme i skolen. Jeg forventer iallfall ikke at lærerne skal ordne dette og gå sammen med barna. Anonymous poster hash: ce636...c35
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Det er selvsagt ikke lærernes ansvar Anonymous poster hash: 459a3...1a3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. 😊👍 Anonymous poster hash: 45327...e84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. Anonymous poster hash: 45327...e84 Foredrene bør gå i tog med barna sine. Hvorfor tenker du at lærerne skal jobbe gratis på 17.mai? Anonymous poster hash: ce636...c35
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Jeg som sykepleier kan ikke gå med mitt barn, jeg må jobbe Og ja, dette sier jeg bare for å fyre oppunder Anonymous poster hash: 1754f...d6b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. 😊👍 Anonymous poster hash: 45327...e84 Jeg jobber bor i en kommune, og jobber i en annen. Tviler på at jeg er alene om det. Som nevnt over uaktuelt for meg å stille i tog med bhgbarna på 17. mai. Å måtte kjøre nesten en time t/r på en sånnen dag... Sperringer og det hele. Nei takk! Anonymous poster hash: af6d3...d6d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #12 Skrevet 20. april 2015 Jeg som sykepleier kan ikke gå med mitt barn, jeg må jobbe Og ja, dette sier jeg bare for å fyre oppunder Anonymous poster hash: 1754f...d6b Men lærerne har fri. Jeg har også fri på 17.mai (jobber i barneverntjenesten). Kunne ikke falle meg inn å jobbe gratis på 17.mai. Kunne du? Anonymous poster hash: ce636...c35
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #13 Skrevet 20. april 2015 Bare for å fyre opp enda mer: Hva synes dere om at lærere faktisk får BETALT for å gå i 17. mai-tog? Det er tilfelle i flere kommuner jeg vet om..! Selv synes jeg det er helt OK! Som mor er det jo kjekkere å SE på toget ungene går i, enn å gå i toget selv;)! Anonymous poster hash: 92cb2...efe
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #14 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. Anonymous poster hash: 45327...e84 Foredrene bør gå i tog med barna sine. Hvorfor tenker du at lærerne skal jobbe gratis på 17.mai? Anonymous poster hash: ce636...c35 Jeg kan ikke se noe sted at jeg skrev at jeg mente lærerne skulle gjøre det gratis... Det ble spurt om hva vi andre mente. Jeg svarte. Grunnen til at jeg mener det bør være lærerne er fordi: - det er dette som er tradisjonen der jeg bor, slik har det alltid vært, både da jeg bar liten og når foreldrene mine var små - det blir mer orden og oversiktlig i toget hvis bare barna går organisert av læreren i stedet for at toget er fullt av skolebarna, foreldre, barnevogner og søsken - hvis alle foreldrene går i tog sammen med barna sine, blir det ikke så mange igjen til å stå å se på toget. Halve gleden med å gå i toget for både meg da jeg var liten og for de barna jeg har et forhold til nå, er å vinke med flagget og rope hurra til alle som ser på. - som en som kommer fra en familie med både mange lærere og helsepersonell, synes jeg ikke det at lærerne må bruke et par timer på å gå i skoletoget på 17. mai er verre enn at helsepersonell aldri kan ta det som en selvfølge å få feire jul, nyttår og påske med barna sine. Det er MIN mening. Anonymous poster hash: 45327...e84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #15 Skrevet 20. april 2015 HI her. Ser noen (en) mener lærerne bør gå, mens mange mener vi bør slippe. Jeg er ny på jobben og har ingen barn (kun i magen) og føler et press på at jeg bør ta det... Tror likevel jeg kommer til å si at jeg ikke ønsker. Jeg har ingen tilknytning til der jeg jobber (samme by men feirer ulike steder), og ønsker for en gangs skyld å kose meg på 17. Mai! Har jobbet de siste 4 årene og gått selv mange andre år. Om jeg blir i senga eller feirer med familien har jeg ikke bestemt meg for enda... Anonymous poster hash: b7eae...139
ulydia Skrevet 20. april 2015 #16 Skrevet 20. april 2015 Jeg som sykepleier kan ikke gå med mitt barn, jeg må jobbe Og ja, dette sier jeg bare for å fyre oppunder Anonymous poster hash: 1754f...d6b Men da får du vel betalt..?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #17 Skrevet 20. april 2015 Det er selvsagt ikke lærernes ansvar. Anonymous poster hash: 459a3...1a3
ulydia Skrevet 20. april 2015 #18 Skrevet 20. april 2015 Eg meiner at lærarane bør gå, med betaling! Når klassen viser seg fram, under skulen si fane, er det naturleg at klasseleiaren går saman med elevane. Men sjølvsagt, ein kan ikkje forvente at lærarane gjer dette gratis!Er lærar på vgs sjølv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. april 2015 #19 Skrevet 20. april 2015 Her er det obligatorisk oppmøte for barna, da syns jeg det skal være det for lærere og. De skal selvsagt ha betalt! Vi foreldre får ikke lov å gå med ungene, så noen må jo ta det. Heldigvis går lærere/assistenter med ungene her (de fleste av de). Læreren til sønnen min har en skokk med unger, men går likevel med klassen sin. Håper de får betalt godt og :-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #20 Skrevet 20. april 2015 Bare for å fyre opp enda mer: Hva synes dere om at lærere faktisk får BETALT for å gå i 17. mai-tog? Det er tilfelle i flere kommuner jeg vet om..! Selv synes jeg det er helt OK! Som mor er det jo kjekkere å SE på toget ungene går i, enn å gå i toget selv;)! Anonymous poster hash: 92cb2...efe "Som mor er det jo kjekkere å SE på toget ungene går i, enn å gå i toget selv;)!" Du tror ikke at noen av lærerene og har egne barn, og at de og kanskje synes det er kjekkere å SE på toget ungene går i, enn å gå i toget selv Anonymous poster hash: 93d2d...54a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #21 Skrevet 20. april 2015 Jeg er lærer og går i 17.mai tog hvert år. Gratis! Jeg tenker at dette er en viktig tradisjon og hvis ikke jeg gjør det så blir det snart slutt på det. Foreldrene gidder ikke, det er såvidt de gidder kjøre dem til møtestedet hvor toget starter. Holdningene er på vei mot; hvorfor gidde gå i tog Når jeg kan gjøre det jeg vil som å sove lenge, se på tv, rydde i Hagen eller andre ting som JEG vil. Jeg er heldig som kan feire frihetens dag på denne måte og det vil jeg fortsette med. Ønsker også at mine elever skal sette pris på dette og vise det med en kollektiv feiring! Anonymous poster hash: 439c2...695
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #22 Skrevet 20. april 2015 Jeg som sykepleier kan ikke gå med mitt barn, jeg må jobbe Og ja, dette sier jeg bare for å fyre oppunder Anonymous poster hash: 1754f...d6b Men du jobber vel ikke gratis? Anonymous poster hash: 93d2d...54a
☆☆☆ Skrevet 20. april 2015 #23 Skrevet 20. april 2015 Synes godt dette kan vere ei foreldreoppgåve. Som sjukepleiar jobbar eg ofte når andre har fri, og etter å ha gjort dette nokre år meinar eg at slikt bør gjelde kun dei som må. Fri saman med familie og vennar er eit gode så mange som mogleg bør få glede av.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #24 Skrevet 20. april 2015 Dette er en klassekontakt-oppgave. FAU går i flaggborgen her, mens organiseringen av klassen er klassekontaktens oppgave. Samt skaffe en voksen til å bære klassefanen, så lenge ungene er små. Anonymous poster hash: c15cb...8d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #25 Skrevet 20. april 2015 Jeg har enda tilgode å se et godt argument for at lærerne skal være ansvarlige for dette. Det finnes mange dårlige tradisjoner. Anonymous poster hash: 459a3...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå