Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Jeg er lærer. Og meningene er delte. Noen mener vi må gå, andre at det er en offentlig fridag og at ingen kan tvinge oss... Hva mener dere? Er det lærerens ansvar? Mange lærere får ikke feiret med sine egne pga dette år etter år... Jeg vil helst slippe (vil feire med mine egne og er også gravid og sliten og orker ikke tanken på å feire i det hele tatt om formen ikke er bedre).... Anonymous poster hash: b7eae...139
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Helt klart mener jeg (som jobber i bhg selv) at egen familie skal prioriteres denne dagen. De kunne prøvd seg på at jeg måtte stille på jobb 17. mai for å gå i tog med enten klassen eller barneguppen jeg jobbet med. Anonymous poster hash: af6d3...d6d
HeltAnonym Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Egentlig tenker jeg foreldrekontaktene i klassene bør organisere klassene i toget, og ikke lærerne.. Da burde iallefall lærerne få betalt for det.. Jeg er førskolelærer og går ikke sammen med barnehagen i toget, jeg går sammen med mine barn, og så er det FAU eller SU som organiserer fanebæring o.l..
Førstemann Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Jeg mener det burde vært en fridag og at FAU hadde ansvar for å organisere nok voksne til toget. Det er FAU som har ansvar for 17 mai på skolen hos oss. Jeg er forøvrig ikke lærer.
HvittHus Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Helt klart ikke lærernes ansvar og du kan være sammen med familien på 17 mai med god samvittighet. Så lenge dagen er en offentlig høytidsdag og ikke en skoledag, er det fritt fram for både elever og lærere om de vil delta.