Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #51 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. Anonymous poster hash: 45327...e84 Hva om de har egne barn som også skal gå i tog - skal de ikke få se dem gå/gå sammen med dem? Det er slettes ikke sikkert at barna deres går på skolen de jobber i, akkurat! Hadde du likt det, å MÅTTE gå tog med elevene dine, mens dine egne barn går i tog et helt annet sted, uten sin mor? Anonymous poster hash: f1f5d...f85
Hjertefru Skrevet 20. april 2015 #52 Skrevet 20. april 2015 Læreren bør få plikt til å jobbe de få timene det tar å følge elevene i toget på 17. Mai. Det er mange andre enn dem som har oppgaver den dagen. 17. Maifeiringen er noe vi skaper sammen. Korpsbarna spiller, foreldre arrangerer leker og selger pølser, idrettslaget heiser flagg, ordføreren holder taler, kongen vinker til toget osv. Lærerens oppgave er å følge elevene. Om lærere vil stå på sin "rett" til å ha helt fri den 17. må de regne med at de får liten sympati fra folk flest. Selv er jeg bonde og kunne stått på min rett til å spre møkk den dagen. Det er travelt om våren, men jeg gjør det ikke. I steden bruker jeg noen timer til å hogge bjørkegreiner så komiteen får noe å pynte med. Sammen kan vi lage en flott nasjonaldag. Om ingen gidde gjøre noe for andre enn seg selv kan vi like godt gjøre om dagen til en vanlig arbeidsdag.Anonymous poster hash: 55fe5...f8e Så du mener at de som ikke ønsker å feire 17. Mai skal gjøre det fordi andre syns det passer seg? Syns man skal gjøre som man vil jeg, lærer eller ei. Ikke alle har tradisjoner og gode assosiasjoner med 17. Mai. For mange er det en dag hvor de selv kun husker drita fulle foreldre som festet til langt på natt. De bør kunne velge bort toget om de vil. Anonymous poster hash: b7eae...139 Skjønner ikke hvorfor egne dårlige barndomsminner fra 17. Mai liksom skal legitimere at folk skal gi blanke i å gi egne barn gode og normale minner fra denne dagen?!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #53 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre. Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai.... Anonymous poster hash: 618a8...884
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #54 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. Anonymous poster hash: 45327...e84 Foredrene bør gå i tog med barna sine. Hvorfor tenker du at lærerne skal jobbe gratis på 17.mai? Anonymous poster hash: ce636...c35 Men man går jo uansett ikke i tog med barna sine (hvis de er i skolealder da), det er jo bare barna som går i toget. Anonymous poster hash: ec730...b04
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #55 Skrevet 20. april 2015 Jeg er lærer på videregående og det samme er mannen min. De neste tjue åra kommer vi til å se på barna våre i barnetog, folketog og russetog. Så kan vi heller gå med skolen de siste tjue-pluss åra av yrkeskarrierene våre. Hadde kanskje tenkt annerledes om vi ikke begge var lærere, eller om vi jobbet I grunnskolen. Lønn er ikke det avgjørende, men detat jeg tror mine barn bryr seg mer om oss som foreldre enn bakfulle 18åringer bryr seg om oss som er faglærere. Jeg skal stå på sidelinja og rope på både mine barn og mine bak-(og fremdeles små-)fulle elever. 😊 Anonymous poster hash: c8182...eaa
sug lut Skrevet 20. april 2015 #56 Skrevet 20. april 2015 Det er en selvfølge at lærere går med elevene sine. Det er ikke noe som kommer overraskende, dette visste dere når dere ble lærere. Og det er snakk om noen få timer på formiddagen - big deal. Neida, luten, det er på ingen måte en selvfølge. På de fleste skoler får man velge, heldigvis. Jeg trodde virkelig ikke at noen måtte gjøre det gratis, og det skjønner jeg virkelig ikke at noen gidder heller. Jeg er lærer, men er sammen med min egen familie (i en annen kommune) på 17.mai. Ferdig med det. Det er artig hvordan noen fortsatt tror at å være lærer er en 24/7-jobb. Da skulle jeg virkelig hatt bedre betalt, for å si det sånn...! Anonymous poster hash: f2d81...746 Vel, det burde det være. Og det har ikke med 24/7 å gjøre, men med dannelsesreisen i offentlig skole.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #57 Skrevet 20. april 2015 Jeg får vel gå mot strømmen jeg da, og si at jeg synes lærerne kan gå i tog med elevene sine. Det er ikke snakk om lange stunden, og resten av dagen tilbringes med familie og barn. Anonymous poster hash: 45327...e84 Hva om de har egne barn som også skal gå i tog - skal de ikke få se dem gå/gå sammen med dem? Det er slettes ikke sikkert at barna deres går på skolen de jobber i, akkurat! Hadde du likt det, å MÅTTE gå tog med elevene dine, mens dine egne barn går i tog et helt annet sted, uten sin mor? Anonymous poster hash: f1f5d...f85 Du bare går ut fra at jeg har muligheten til å feire 17. mai med mine barn ser jeg. Hva om jeg sier at jeg er lærer selv? Er det greit at jeg mener det da tro? Anonymous poster hash: 45327...e84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #58 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre. Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai.... Anonymous poster hash: 618a8...884 En sykepleier, lege har ikke vakt hver eneste 17 mai slik du mener en lærer bør ha. Hvorfor er det så viktig for deg å se læreren I toget? Anonymous poster hash: 477e6...8a9
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #59 Skrevet 20. april 2015 Har ikke lest alle svarene. Men jeg syns lærere burde gå med klassen sin. Med betalt. Dersom du er gravid dette året og ikke orker, er jo det forståelig. Men generelt syns jeg lærere bør gå med klassen for å holde moralen oppe. Det er det som er vanlig her hverfall Anonymous poster hash: fa407...23b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #60 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre. Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai.... Anonymous poster hash: 618a8...884 En sykepleier, lege har ikke vakt hver eneste 17 mai slik du mener en lærer bør ha. Hvorfor er det så viktig for deg å se læreren I toget? Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Nei, men en sykepleier/lege har vakt minimum to av følgende hvert år: julaften, nyttårsaften, 17. mai og påske. Lærere har 'fri' julaften, nyttårsaften og påske hvert eneste år, og kan feire disse merkedagene med familiene våre. Jeg kjenner jeg verdsetter det så mye at jeg kan leve med å gå i tog halvannen til to tiner på 17. mai. Anonymous poster hash: 45327...e84
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. april 2015 #61 Skrevet 20. april 2015 Hvis du får betalt så, med overtid og helligdagstillegg så ja, ellers nei. Lærere har også fri 17. mai.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #62 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre.Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai....Anonymous poster hash: 618a8...884 En sykepleier, lege har ikke vakt hver eneste 17 mai slik du mener en lærer bør ha. Hvorfor er det så viktig for deg å se læreren I toget? Anonymous poster hash: 477e6...8a9 Det er ikke viktig å se læreren i toget. Vi foreldre bryr oss katta om hvordan læreren ser ut. Poenget er at det er læreren som i det daglige kjenner klassen best, som har planlagt turen og som på best måte kan passe på at ungene oppfører seg som de skal i toget. Det er de som vet at Kari og Eva ikke bør gå sammen og at Per altid klager på at han er sliten uten at det betyr noe. Det er læreren som vet Idas foreldre kommer kronisk for sent og at Bengt synger som en engel og får alle de andre med seg osv. Læreren sitter inne med en masse kunnskap om barna som vi foreldre ikke har og som de ikke har lov til å formidle til oss. Det er ingen andre som kan lede klassegruppwn bedre. Anonymous poster hash: 55fe5...f8e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #63 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre. Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai.... Anonymous poster hash: 618a8...884 Men sykepleiere, leger osv jobber en turnus som gjør at de ikke jobber hver eneste 17. mai. Det er koselig hvis læreren har anledning til å følge, men ellers så klarer foreldrene å trå til. Anonymous poster hash: ed1de...e90
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #64 Skrevet 20. april 2015 Jeg er lærer og går i 17.mai tog hvert år. Gratis! Jeg tenker at dette er en viktig tradisjon og hvis ikke jeg gjør det så blir det snart slutt på det. Foreldrene gidder ikke, det er såvidt de gidder kjøre dem til møtestedet hvor toget starter. Holdningene er på vei mot; hvorfor gidde gå i tog Når jeg kan gjøre det jeg vil som å sove lenge, se på tv, rydde i Hagen eller andre ting som JEG vil. Jeg er heldig som kan feire frihetens dag på denne måte og det vil jeg fortsette med. Ønsker også at mine elever skal sette pris på dette og vise det med en kollektiv feiring! Anonymous poster hash: 439c2...695 Den dagen mine barn er voksne, da skal heg også gå med mine elever. I år sitter jeg i 17.mai komiteen ved barna mine sin skole, så jeg har ikke anledning til å være på jobb. Anonymous poster hash: 6a0fe...90f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #65 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre.Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai....Anonymous poster hash: 618a8...884 Men sykepleiere, leger osv jobber en turnus som gjør at de ikke jobber hver eneste 17. mai. Det er koselig hvis læreren har anledning til å følge, men ellers så klarer foreldrene å trå til.Anonymous poster hash: ed1de...e90 Ikke hver 17. Mai, men i løpet av et år er det mange spessielle dager. Lærerene har bestandig fri julaften, nyttårsaften, påskeaften, sankthansaften osv. Det har ikke de som jobber turnus.Jeg jobber foresten selv hver eneste 17.mai, ikke hele dagen, men noen timer. Det er helt greit. Vi har ingen problemer med å lage gode tradisjoner og få fine feiringen selv om vi aldri kan reise bort ol. Anonymous poster hash: 55fe5...f8e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #66 Skrevet 20. april 2015 Jeg prioriterer mine egne barn på 17 mai så lenge de er små. Jeg valgte ikke læreryrket pga 17. mai. Jeg valgte læreryrket fordi det er et fantastisk givende yrke. 17. mai har ingenting med min lærergjerning å gjøre. Mine barn fortjener å ha mamma på 17 mai. Når barna mine er eldre og ikke går i toget lenger skal jeg med glede gå tog med elevene mine. Heldigvis er det full forståelse for det blant foreldre. Anonymous poster hash: 477e6...8a9 "Mine barn fortjener å ha en mamma på 17. mai?" Seriøst? Hva med alle legebarn, sykepleierbarn, industriarbeiderbarn osv. De fortjener vel å ha en mamma på 17. mai, julaften, nyttårsaften, langfredag osv. Men akk...det visste vel de før de tok en slik utdanning. Stakkars lærerbarna som må ofre en av foreldrene et par timer på 17. mai.... Anonymous poster hash: 618a8...884 Men sykepleiere, leger osv jobber en turnus som gjør at de ikke jobber hver eneste 17. mai. Det er koselig hvis læreren har anledning til å følge, men ellers så klarer foreldrene å trå til. Anonymous poster hash: ed1de...e90 Og lærerene trenger ikke å jobbe jul, nyttår, påske, vinterferie, høstferie og pinse. Helsepersonell må jobbe minimum halvparten av alle de dagene hvert år. Er det virkelig SÅ ille med den ene dagen i året? Virkelig?? Anonymous poster hash: 45327...e84
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #67 Skrevet 20. april 2015 Jobber jeg ikke da nei? Jobber hver 'ferie'. Hver søndag, hver kveld i løpet av skoleuka. Ikke kan jeg bytte turnus heller. Ja, 17.mai tar jeg FRI for å være med barna MINE, ikke dine. Jeg er tilgjengelig for elevene og foreldrene omtrent døgnet rundt. Satt senest kl 23.30 i går, søndag kveld, i telefon med en bekymret forelder. Men jeg skal ikke si at de i helsevesenet gjør en dårligere jobb enn meg, eller at de jobber mindre. De er viktige og gjør em fantastisk jobb de også. Jeg er så forbanna lei av at lærere må ditt og må datt. Fordi vi har såååå lang ferie. Jeg håper din arbeidsgiver verdsetter sine ansatte nok til å enten betale overtid eller gi dere avspasering. Anonymous poster hash: 6a0fe...90f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #68 Skrevet 20. april 2015 Heldigvis holder tradisjonene med at lærerne skulle gå med elevene på 17.mai å dø ut. Det er rett og slett ikke en av arbeidsoppgavene lenger. For de som mener at sånn var det og sånn bør det være; nye tider, nye tradisjoner. Jeg gleder meg til å gå med mine barn på 17.mai😊 Anonymous poster hash: a7c0a...80c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #69 Skrevet 20. april 2015 Jobber jeg ikke da nei? Jobber hver 'ferie'. Hver søndag, hver kveld i løpet av skoleuka. Ikke kan jeg bytte turnus heller. Ja, 17.mai tar jeg FRI for å være med barna MINE, ikke dine. Jeg er tilgjengelig for elevene og foreldrene omtrent døgnet rundt. Satt senest kl 23.30 i går, søndag kveld, i telefon med en bekymret forelder. Men jeg skal ikke si at de i helsevesenet gjør en dårligere jobb enn meg, eller at de jobber mindre. De er viktige og gjør em fantastisk jobb de også. Jeg er så forbanna lei av at lærere må ditt og må datt. Fordi vi har såååå lang ferie. Jeg håper din arbeidsgiver verdsetter sine ansatte nok til å enten betale overtid eller gi dere avspasering. Anonymous poster hash: 6a0fe...90f Signerer! Stiller mye opp for elevene mine. På 17.mai er jeg 100% tilgjengelig for barna mine, og sånn har det vært de 10 årene jeg har jobbet som lærer. Husker så altfor godt min mor som hvert eneste år hele barndommen gikk med elevene sine. Ikke nok med at hun ellers i året var opptatt med klassen (minus sommerferien), men til og med denne dagen var det elevene som gikk først. Og ja, jeg var veldig såret😉 Anonymous poster hash: a7c0a...80c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #70 Skrevet 20. april 2015 Med tanke på hvor mange som faktisk må jobbe 17 mai skjønner jeg ikke hvorfor det er verre for lærere å jobbe de timene barnetoget er. Ja de ønsker å se sine egen barn gå i tog, men er helt sikker på at de i helsevesenet, politiet, resturant bransjen og andre som er på jobb også ønsker dette. Men ikke alle kan nekte å jobbe, så hvorfor skal lærere det. Og det er helt sikkert nok lærere, assistenter ol på en skole til at alle klasser kan få følge av 1 voksen og så ha rullering på annenhvert år eller noe. De timene skal såklart være betalt som for alle andre yrkesgrupper som må jobbe. Men Men samfunnet er avhengig av at noen jobber slike dager selv om endel har barn, hadde ingen jobba ville samfunnet kollapsa. Bare se før det hvordan det ville blitt om det ikke fantes en eneste ansatt på sykehus rundt om i landet. Hvor skulle dere spist hvis hvis ingen resturanter og kiosker var åpne. Ser ingen grunn til at lærer yrket skal være fritatt fra 17 mai, og i hvertfall IKKE på bakgrunn av en så smipel unnskyldning som at de vil se sine egne barn gå i tog for det er noe alle vil, men ikke alle kan hvert eneste år Anonymous poster hash: 2e042...6f1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #71 Skrevet 20. april 2015 Med tanke på hvor mange som faktisk må jobbe 17 mai skjønner jeg ikke hvorfor det er verre for lærere å jobbe de timene barnetoget er. Ja de ønsker å se sine egen barn gå i tog, men er helt sikker på at de i helsevesenet, politiet, resturant bransjen og andre som er på jobb også ønsker dette. Men ikke alle kan nekte å jobbe, så hvorfor skal lærere det. Og det er helt sikkert nok lærere, assistenter ol på en skole til at alle klasser kan få følge av 1 voksen og så ha rullering på annenhvert år eller noe. De timene skal såklart være betalt som for alle andre yrkesgrupper som må jobbe. Men Men samfunnet er avhengig av at noen jobber slike dager selv om endel har barn, hadde ingen jobba ville samfunnet kollapsa. Bare se før det hvordan det ville blitt om det ikke fantes en eneste ansatt på sykehus rundt om i landet. Hvor skulle dere spist hvis hvis ingen resturanter og kiosker var åpne. Ser ingen grunn til at lærer yrket skal være fritatt fra 17 mai, og i hvertfall IKKE på bakgrunn av en så smipel unnskyldning som at de vil se sine egne barn gå i tog for det er noe alle vil, men ikke alle kan hvert eneste år Anonymous poster hash: 2e042...6f1 Fordi det er en oppgave det er fullt mulig for foreldrene til barna å gjøre. Må vel være helt greit å gå med egne barn i toget? Anonymous poster hash: a7c0a...80c
aanonym Skrevet 20. april 2015 #72 Skrevet 20. april 2015 Har hatt barn i barneskole siden 2006, har aldri vært snakk om at lærerne stiller opp på 17. mai. forvebter i det hele tatt svært lite av lærerne. Synd, men sånn er det.Sånn burde det være, at foreldrene tar ansvaret for sine egne barn på en offentlig fridag som er til for feiring og kos. Lærere ønsker også å feire. Uansett hvor glade vi er i elevene er det en jobb! Jeg vil heller se mine egne barn og familie... Anonymous poster hash: b7eae...139 Skulle fjerne tatt ansvaret for mine egne barn, men desverre må jeg ta meg av noen andres syke barn den dagen. Vi har alle våre plikter.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #73 Skrevet 20. april 2015 Har hatt barn i barneskole siden 2006, har aldri vært snakk om at lærerne stiller opp på 17. mai. forvebter i det hele tatt svært lite av lærerne. Synd, men sånn er det.Sånn burde det være, at foreldrene tar ansvaret for sine egne barn på en offentlig fridag som er til for feiring og kos. Lærere ønsker også å feire. Uansett hvor glade vi er i elevene er det en jobb! Jeg vil heller se mine egne barn og familie... Anonymous poster hash: b7eae...139 Skulle fjerne tatt ansvaret for mine egne barn, men desverre må jeg ta meg av noen andres syke barn den dagen. Vi har alle våre plikter. Men det er jo en oppgave foreldre ikke kan hoppe inn i. Dette er jo en del av jobben. Å gå med elevene på 17. mai har aldri vært en del av minarbeidstidsavtale de 10 årene jeg har jobbet som lærer. Jeg kommer ikke til å kjempe for å jobbe en helligdag for å slippe å være med barna mine den dagen. Er jo litt forskjell... Anonymous poster hash: a7c0a...80c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #74 Skrevet 20. april 2015 Med tanke på hvor mange som faktisk må jobbe 17 mai skjønner jeg ikke hvorfor det er verre for lærere å jobbe de timene barnetoget er. Ja de ønsker å se sine egen barn gå i tog, men er helt sikker på at de i helsevesenet, politiet, resturant bransjen og andre som er på jobb også ønsker dette. Men ikke alle kan nekte å jobbe, så hvorfor skal lærere det. Og det er helt sikkert nok lærere, assistenter ol på en skole til at alle klasser kan få følge av 1 voksen og så ha rullering på annenhvert år eller noe. De timene skal såklart være betalt som for alle andre yrkesgrupper som må jobbe. Men Men samfunnet er avhengig av at noen jobber slike dager selv om endel har barn, hadde ingen jobba ville samfunnet kollapsa. Bare se før det hvordan det ville blitt om det ikke fantes en eneste ansatt på sykehus rundt om i landet. Hvor skulle dere spist hvis hvis ingen resturanter og kiosker var åpne. Ser ingen grunn til at lærer yrket skal være fritatt fra 17 mai, og i hvertfall IKKE på bakgrunn av en så smipel unnskyldning som at de vil se sine egne barn gå i tog for det er noe alle vil, men ikke alle kan hvert eneste år Anonymous poster hash: 2e042...6f1 Fordi det er en oppgave det er fullt mulig for foreldrene til barna å gjøre. Må vel være helt greit å gå med egne barn i toget? Anonymous poster hash: a7c0a...80c Svært få foreldre har erfaring og nok kunnskap om hver enkelt elev til å kunne lede en barnegruppe på 20+ uten at det vil bli små eller store problemer av det. Men læreren og assistentene har erfaringen og kunnskapen da de leder og organiserer barna hver dag. De vet hva som må til for at hver enkelt elev skal klare seg best mulig Anonymous poster hash: 2e042...6f1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #75 Skrevet 20. april 2015 Med tanke på hvor mange som faktisk må jobbe 17 mai skjønner jeg ikke hvorfor det er verre for lærere å jobbe de timene barnetoget er. Ja de ønsker å se sine egen barn gå i tog, men er helt sikker på at de i helsevesenet, politiet, resturant bransjen og andre som er på jobb også ønsker dette. Men ikke alle kan nekte å jobbe, så hvorfor skal lærere det. Og det er helt sikkert nok lærere, assistenter ol på en skole til at alle klasser kan få følge av 1 voksen og så ha rullering på annenhvert år eller noe. De timene skal såklart være betalt som for alle andre yrkesgrupper som må jobbe. Men Men samfunnet er avhengig av at noen jobber slike dager selv om endel har barn, hadde ingen jobba ville samfunnet kollapsa. Bare se før det hvordan det ville blitt om det ikke fantes en eneste ansatt på sykehus rundt om i landet. Hvor skulle dere spist hvis hvis ingen resturanter og kiosker var åpne. Ser ingen grunn til at lærer yrket skal være fritatt fra 17 mai, og i hvertfall IKKE på bakgrunn av en så smipel unnskyldning som at de vil se sine egne barn gå i tog for det er noe alle vil, men ikke alle kan hvert eneste år Anonymous poster hash: 2e042...6f1 Nå har jeg jobbet i servicebransjen i 10 år og vært lærer i 7 år. De dagene jeg ikke kunne være med barna var de med besteforeldre. Nå har jeg mulighet til å være sammen med dem selv. Anonymous poster hash: 6a0fe...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå