Gå til innhold

Samboer sa ja til at sønnen kan bo her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde verken diskutert eller spurt om lov til at mitt eget barn kan bo sammen med meg. Jeg hadde bare informert om at sånn blir det.

Anonymous poster hash: f4067...ba1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde eksen min spurt om jeg kan ha barna mer så hadde jeg svart JA uten å spørre mannen min. Barna er mine og da jeg giftet meg så giftet mannen min seg med både meg og barna, og ikke kun meg og en samværsavtale. Barna er en del av familien uansett og samvær kan endre seg. Hadde mannen sagt nei så hadde mannen flyttet ut. Det hadde ikke vært noe å diskutere engang. Hvorfor skulle det være annerledes med en mann/pappa?

Skrevet

Hadde eksen min spurt om jeg kan ha barna mer så hadde jeg svart JA uten å spørre mannen min. Barna er mine og da jeg giftet meg så giftet mannen min seg med både meg og barna, og ikke kun meg og en samværsavtale. Barna er en del av familien uansett og samvær kan endre seg. Hadde mannen sagt nei så hadde mannen flyttet ut. Det hadde ikke vært noe å diskutere engang. Hvorfor skulle det være annerledes med en mann/pappa?

Da snakket dere kanskje om det at det kunne hende at du kom til å ha de mer etter hvert og han var enig i det før dere giftet dere?

Og siden du mener han måtte flyttet om han ikke var enig eier du kanskje huset alene?

Anonymous poster hash: b9bd5...fbf

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur om samboer ikke hadde diskutert det med meg først.

Anonymous poster hash: 4c29a...9f5

Skrevet

Om jeg får en mann som forventer at jeg skal spørre han først om det er greit at barna mine bor hos meg, så er det ut med han. De kommer først, alltid.

En annen ting er jo at slikt må planlegges og avtale med guttens andre forelder, barna kan ikke bare flytte frem og tilbake ettersom hvem av foreldrene som er greiest.

Skrevet

Synes det er rart at så mange mener at dette er noe man ikke diskuterer med samboer/ektefelle?

Ikke for å spørre om lov, og klart at man ikke kan protestere, men hva med at en har en dialog?

Hadde vært veldig rart for meg å ikke nevne det for samboer, når jeg og eksen hadde diskutert dette! Tenker det er mest naturlig å ha en prat rundt det jeg, uten å involvere ungen.

Hadde mannen min protestert, hadde det blitt bråk. Men tror han også ser det som naturlig at dette var noe vi snakket om sammen, da vi alle er involvert!

Anonymous poster hash: c3209...c67

Skrevet

Forventer mor å "få tilbake" sønnen etter selvrealiseringsåret? I så fall hadde jeg vært skeptisk til å ta imot gutten, la ham bytte skole og tilogmed by å bo i.

Anonymous poster hash: f1e0f...2b5

Skrevet

Da snakket dere kanskje om det at det kunne hende at du kom til å ha de mer etter hvert og han var enig i det før dere giftet dere?

Og siden du mener han måtte flyttet om han ikke var enig eier du kanskje huset alene?

Jeg ville ikke giftet meg med han om han ikke visste og respekterte at barna er min førsteprioritet og står aller høyest for meg. Han vet at jeg ønsker å ha de hele tiden og at jeg savner de utrolig nye når de ikke er hjemme. Dette er ikke noe jeg trengte å bli enig med han om før vi giftet oss. Aldri om mannen min kunne stått mellom meg og barna hvis de ønsket å kun bo her. Hadde han gjort det så hadde det blitt slutt pga to grunner:

En at jeg ikke ville vært lykkelig med han om det var på bekostning av barna.

Nummer to, at han ikke ønsker å ha barna fast og at jeg skal være lykkelig.

Huset er irrelevant men for å svare på spørsmålet ditt.. Jeg hadde kjøpt han ut. Spiller det noen rolle om jeg hadde funnet meg et annet sted å bo eller ei?

Skrevet

Synes det er rart at så mange mener at dette er noe man ikke diskuterer med samboer/ektefelle?

Ikke for å spørre om lov, og klart at man ikke kan protestere, men hva med at en har en dialog?

Hadde vært veldig rart for meg å ikke nevne det for samboer, når jeg og eksen hadde diskutert dette! Tenker det er mest naturlig å ha en prat rundt det jeg, uten å involvere ungen.

Hadde mannen min protestert, hadde det blitt bråk. Men tror han også ser det som naturlig at dette var noe vi snakket om sammen, da vi alle er involvert!

Diskutere med samboer? Ja.

Spørre om det er greit for samboer før jeg sier ja? Nei. Mitt barn kommer først.

Anonymous poster hash: 4fc23...e53

Skrevet

Det er vel det dette handler om? Og diskutere det? Og bli involvert?

Hun sier jo at hun uansett ville ha sagt ja? Så det er vel ikke slik at noen mener at det skal bes om lov?

Vil man misforstå.....

Skrevet

Hun sier jo at hun uansett ville ha sagt ja? Så det er vel ikke slik at noen mener at det skal bes om lov?

Vil man misforstå.....

Hva skulle de diskutert? Han sier ja. Hun ville sagt ja. Case closed.

Skrevet

"Hei Kjære.. Eksen min tenker å være borte en stund, så vi har snakket om at gutten kan bo her fast fremover? Noen tanker om det du?

Hvor vanskelig er det? Hvordan er kommunikasjonen i noen hjem??

Skrevet

"Hei kjære, XXX ønsker å flytte en periode så sønnen min kan bo her. Er det greit?"

Helt unaturlig for meg iallefall. Hadde dette skjedd meg hadde jeg skreket av glede og løpt hjem til mannen min med den gode nyheten. Tror ALLE kvinner i samme situasjon ville det samme. "Problemet" kommer når det gjelder mannen og at kvinnen i huset skal rådføres.

Skrevet

"Hei kjære, XXX ønsker å flytte en periode så sønnen min kan bo her. Er det greit?"

Helt unaturlig for meg iallefall. Hadde dette skjedd meg hadde jeg skreket av glede og løpt hjem til mannen min med den gode nyheten. Tror ALLE kvinner i samme situasjon ville det samme. "Problemet" kommer når det gjelder mannen og at kvinnen i huset skal rådføres.

Spiker`n på hodet

Skrevet

Vil man misforstå.....

Jeg tolker det som at hi og enkelte andre vil bli spurt.

Anonymous poster hash: 4fc23...e53

Skrevet

Hadde du likt å komme slukøret hjem for å høre om ditt barn kunne bo hos dere fast?

Anonymous poster hash: de99a...2a9

Skrevet

Men har ikke dere diskutert hva dere skulle gjøre dersom situasjonen på forhånd? Her har vi også stebarn involvert, og vi har diskutert ganske mange hypotetiske scenarioer på hvordan vil vil/ville ha reagert slik at vi godt vet hva den andre parten mener om saken.

Men skjønner at du føler deg utelatt i avgjørelsen, men samtidig er han deres barn (selv om han ikke er ditt) og derfor, i mine øyne, alltid velkommen.

Skrevet

Hadde du likt å komme slukøret hjem for å høre om ditt barn kunne bo hos dere fast?

Noe så dumt? Hvem sier du komme komme slukøret med hatten i handa ig tigge om lov?

Hva slags forhold har dere til de dere bor sammen med egentlig?

Skrevet

Er du slukøret hver gang du må diskutere noe med mannen din?

Skrevet

Noe så dumt? Hvem sier du komme komme slukøret med hatten i handa ig tigge om lov?

Jeg har for all del ikke et slikt forhold for jeg vet at mannen min ville blitt like glad som meg. Jeg prater om de som mener de skulle spurt hjemme først.

Skrevet

Jeg har for all del ikke et slikt forhold for jeg vet at mannen min ville blitt like glad som meg. Jeg prater om de som mener de skulle spurt hjemme først.

Selvfølgelig spør man den man deler hus, liv og økonomi med. Trenger like vel ikke være slukøret. Normal diskusjon brant likeverdige partnere der ikke bare en tar store avgjørelser for alle.

Skrevet

Det er jo ikke snakk om å be om lov, men å ikke ekskludere personen man har valgt å dele livet med. For hi har det jo ikke vært snakk om ja eller nei, men at mannen kommer hjem og gir henne beskjed om hva de andre har kommet frem til. Jeg hadde virkelig begynt å lure på kommunikasjonen mellom oss.

Skrevet

Hadde heller ikke spurt. Mine barn kommer før alt annet og selvfølgelig vil man ha dem boende hos seg så mye som mulig. Lurer også på om mor har planer om å gjøre om på skoleplaner igjen da etter hun har flydd fra seg som hi sier. For sånn kan man ikke holde på som forelder . Ungene skal settes før seg selv og eget liv.

Skrevet

Dere kan vel diskutere det etter han har gitt klarsignal til mor.

Klart gutten er velkommen inn i fars hus. Absurd at en må spørre partner om lov.

Skrevet

Forventer mor å "få tilbake" sønnen etter selvrealiseringsåret? I så fall hadde jeg vært skeptisk til å ta imot gutten, la ham bytte skole og tilogmed by å bo i.

Anonymous poster hash: f1e0f...2b5

Ja, det er kun for ett år.

Men jeg håper og tror han har funnet seg så til rette her innen da at han velger å bli.

Anonymous poster hash: 37551...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...