Gå til innhold

Har dere snøkaos der nede?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare VG som hauser ting opp som vanlig? Syns det er litt drøyt og kalle nysnø i mars for "kaos", er jo ikke sånn at det er unaturlig med litt snø i en vintermåned? Hilsen nordlending ;-)



Anonymous poster hash: 620b3...489
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske kaotisk her i Arendal, men det var jo meldt på forhånd så jeg skjønner ikke at folk er så sjokkert akkurat. 

 

Men jeg lurer på om brøytemannskapene har parkert bilene og reist til syden, for nå er klokka 10 og de har enda ikke brøytet veien i feltet her jeg bor. Med så mye snø og bratte bakker er du sjanseløs på ubrøyta veien, så det er nok en del som har kommet betydelig sent på jobb i dag....

 

https://www.facebook.com/Agderposten?fref=ts



Anonymous poster hash: aebc1...3c7
Skrevet

Jepp! Bor i vestfold, i en by. Her har det kommet 30-50 cm snø over natten. Det er MYE til å være her! Tror faktisk ikke vi har hatt så mye i hele vinter jeg..... Vet det er mye problemer med å få måka veier og sånn. Snør som bare rakkern enda, så blir nok mer i løpet av dagen. 



Anonymous poster hash: dc70b...db2
Skrevet

Nordlendinger skjønner jo ikke hvor utrolig mye mer folk det bor her, i nord er det jo aldri kø engang.

 

Ja, utrolig mye snø er kommet. Og det laver ned enda.

 

Anonymous poster hash: 3decf...d34

Skrevet

 Er vel sikkert 30 cm snø her minst, men slik er det hvert år. Skulle sparke til barnehagen, men sparken var nok snødd ned. Hehe. Deilig dag med mye snø og skyfri himmel og KNALLSOL B)  Er dessverre inne da et av barna mine er syk :( Håper dere får en fin dag i snøføyka uansett ;) Regner med dere skifter til vinterdekk igjen? 



Anonymous poster hash: 620b3...489
Skrevet

Nordlendinger skjønner jo ikke hvor utrolig mye mer folk det bor her, i nord er det jo aldri kø engang.

 

Ja, utrolig mye snø er kommet. Og det laver ned enda.

 

Anonymous poster hash: 3decf...d34

 

I "nord" er det aldri kø? Er du en av dem som tror det går isbjørner i Tromsø sentrum også? 

 

Anonymous poster hash: 620b3...489

Skrevet

 

Eller er det bare VG som hauser ting opp som vanlig? Syns det er litt drøyt og kalle nysnø i mars for "kaos", er jo ikke sånn at det er unaturlig med litt snø i en vintermåned? Hilsen nordlending ;-)

 

Anonymous poster hash: 620b3...489

 

På tirsdag var det skikkelig vår her, helt bart på bakken, hestehov og krokus, vi gikk tur i skogen på joggesko og hadde ryddet vekk vinterklærne.

 

Så det er vel det som gjør det, vi hadde tatt våren vi. Mange hadde byttet til sommerdekk, forrige helg fant vi frem hagemøblene og ryddet på veranda og hage. I dag er det full vinter igjen ;)

 

Anonymous poster hash: aebc1...3c7

Skrevet

 

Nordlendinger skjønner jo ikke hvor utrolig mye mer folk det bor her, i nord er det jo aldri kø engang.Ja, utrolig mye snø er kommet. Og det laver ned enda.Anonymous poster hash: 3decf...d34

 I "nord" er det aldri kø? Er du en av dem som tror det går isbjørner i Tromsø sentrum også?  Anonymous poster hash: 620b3...489

Ja.

 

Anonymous poster hash: 3decf...d34

Skrevet

Fullstendig kaos rundt Lillestrøm området, hvertfall

 

Anonymous poster hash: e0835...8b3

Skrevet

Snøkaos nedentil:D

 

Anonymous poster hash: 2b405...a43

Skrevet

Har nok kommet bortimot 40-50 cm her , Arendal.

Brøytemannskapene har avtaler med bedrifter, skoler, og andre steder som prioriteres først.

Sånn er det bare og en kan ikke forvente at de kommer til småveiene først.

Min mann brøyter , har vært ute i hele natt, kommer til å fortsette i hele dag og kveld...

Blir rimelig provosert av folk som klager på brøyting, de jobber livet av seg, har mange oppdrag,

Itillegg driver han og drar folk opp fra grøfta i tide og utide....

Og nå ringer det folk som ikke har tatt seg bry til å lage avtaler tidligere i vinter og forventer at han skal kunne brøyte for de også...

 

Dette været var meldt, stå opp tidligere, få start på fresen, finn fram snøskuffa og gjør en innsats sjøl....

Og jeg sitter selv innesnødd, han har ikke mulighet for å brøyte her ennå ,for å si det sånn...

Han har Kjørt ungene av gårde med traktoren...

Skrevet

Måtte le da jeg leste overskriftene. Igår kom det ca. 30 cm snø her vi bor (i nord), og det var ikke en eneste overskrift. Eller jo, på avisens hjemmesidet i området her skrev de om et lite snøfall i løpet av natten. Men kaos? HAHA!

Hver bidige gang det snør sørpå (ja, alle fylkene fra trøndelag og nedover), kommer det store overskrifter om kaos og det virker som alt stopper opp. Biler flyver rundt som småfugler, busser stopper opp og det virker ikke som folk kommer seg ut dørene. Her våkner vi omtrent alle mann med glede når det har vært snøfall, og det finnes jo ikke kaotisk. Litt ork å koste bilen på morgenen, med jeg står han av ;)

 

Sørlendinger… dere skulle hatt dere ett år nordpå ;)



Anonymous poster hash: 4dfce...0be
Skrevet

Måtte le da jeg leste overskriftene. Igår kom det ca. 30 cm snø her vi bor (i nord), og det var ikke en eneste overskrift. Eller jo, på avisens hjemmesidet i området her skrev de om et lite snøfall i løpet av natten. Men kaos? HAHA!Hver bidige gang det snør sørpå (ja, alle fylkene fra trøndelag og nedover), kommer det store overskrifter om kaos og det virker som alt stopper opp. Biler flyver rundt som småfugler, busser stopper opp og det virker ikke som folk kommer seg ut dørene. Her våkner vi omtrent alle mann med glede når det har vært snøfall, og det finnes jo ikke kaotisk. Litt ork å koste bilen på morgenen, med jeg står han av ;) Sørlendinger… dere skulle hatt dere ett år nordpå ;)Anonymous poster hash: 4dfce...0be

Er da ikke så lenge siden det var snøkaos i nord?

 

Anonymous poster hash: 83c99...671

Skrevet

Eller er det bare VG som hauser ting opp som vanlig? Syns det er litt drøyt og kalle nysnø i mars for "kaos", er jo ikke sånn at det er unaturlig med litt snø i en vintermåned? Hilsen nordlending ;-) Anonymous poster hash: 620b3...489

Dette er like komisk hver gang.

Du fremstår som en ganske uvitende og selvgod person. Det er faktisk ganske annerledes med snøvær her "nede" hvor det bor vesentlig flere mennesker.

 

Anonymous poster hash: 63a51...ddd

 

Anonymous poster hash: 63a51...ddd

Skrevet

 

Eller er det bare VG som hauser ting opp som vanlig? Syns det er litt drøyt og kalle nysnø i mars for "kaos", er jo ikke sånn at det er unaturlig med litt snø i en vintermåned? Hilsen nordlending ;-)

 

Anonymous poster hash: 620b3...489

Mars er faktisk en vårmåned, altså!!

 

 

Anonymous poster hash: 074c5...0a0

Skrevet

Jeg er fra Tromsø, men bor i Kristiansand. Der er fullstendig kaos ja. Folk her kan ikke kjøre på snø. Ser helt sykt ut. Og det er ikke mye snø i forhold til nordpå. Ikke en brøkdel engang. Bruker å komme minst tre ganger så mye over natta i Tromsø uten at noen reagerer.

 

Anonymous poster hash: 6775e...b6a

Skrevet

Har nok kommet bortimot 40-50 cm her , Arendal.

Brøytemannskapene har avtaler med bedrifter, skoler, og andre steder som prioriteres først.

Sånn er det bare og en kan ikke forvente at de kommer til småveiene først.

Min mann brøyter , har vært ute i hele natt, kommer til å fortsette i hele dag og kveld...

Blir rimelig provosert av folk som klager på brøyting, de jobber livet av seg, har mange oppdrag,

Itillegg driver han og drar folk opp fra grøfta i tide og utide....

Og nå ringer det folk som ikke har tatt seg bry til å lage avtaler tidligere i vinter og forventer at han skal kunne brøyte for de også...

 

Dette været var meldt, stå opp tidligere, få start på fresen, finn fram snøskuffa og gjør en innsats sjøl....

Og jeg sitter selv innesnødd, han har ikke mulighet for å brøyte her ennå ,for å si det sånn...

Han har Kjørt ungene av gårde med traktoren...

Det er vel det som er hovedproblemet her sør, at det er veldig tett befolket, veldig mange små og store veier, også har vi lite snø. Så når plutselig en gang i året faller mye snø på kort tid har ikke den "lille" staben med brøytemannskap mulighet til å rekke over alt sammen før folk skal på jobb klokka sju...

 

Var jeg som skrev fra Arendal høyere opp her, og det var ment som en spøk altså. Jeg og alle andre vet at de som brøyter jobber livet av seg nå, brøytebilen holder på her akkurat nå faktisk. Siden været var meldt på forhånd kom det ikke som et sjokk heller, mannen hadde parkert den store firhjulstrekkeren vår sånn at han greit skulle komme ut i dag, og jeg labber ned til større vei og tar bussen til jobb etterpå. Vi bor i Norge, vi kan ikke la oss stoppe av litt snø i mars ;)

 

Anonymous poster hash: aebc1...3c7

Skrevet

Kaos og kaos. På mandag var det tørre fine veier og plussgrader, på tirsdag og onsdag kom det litt nedbør fortsatt med plussgrader. Nå er det -6 å skikkelig snøvær med vind så det ligger skavler med snø oppå isen å mange mange veier å brøyte og gruse.

 

Anonymous poster hash: 3581f...b9a

Skrevet

Jeg bor i Arendal men er hardbarka nordmøring og vant til store mengder snø og vær. Bruker alltid å le når "snøkaoset" kommer ned hit hvert år, men av og til så har de faktisk lov å klage litt. Oppe hos oss og nordover så er været ganske forutsigbart (dårlig) og man tar unna underveis og har større brøytebudsjetter osv, mens her nede så kommer det innimellom som julekvelden på kjerringa og da kan man bli tatt litt på senga :P Igår da det lavet ned tenkte jeg selv at det neppe ville legge seg noe særlig, men de ordene måtte jeg spise i meg når jeg sto opp idag. Det har kommet minst 40-50 cm tung, våt snø her siden jeg la meg igår så nå har jeg akkurat vært ute å måkt. Jeg var heldigvis godt forberedt så jeg har fortsatt piggdekka på bilen ;) Men at sørlendingene klager litt idag synes jeg er helt ok, sånt som dette skjer ikke så ofte her nede :) 

Skrevet

Måtte le da jeg leste overskriftene. Igår kom det ca. 30 cm snø her vi bor (i nord), og det var ikke en eneste overskrift. Eller jo, på avisens hjemmesidet i området her skrev de om et lite snøfall i løpet av natten. Men kaos? HAHA!Hver bidige gang det snør sørpå (ja, alle fylkene fra trøndelag og nedover), kommer det store overskrifter om kaos og det virker som alt stopper opp. Biler flyver rundt som småfugler, busser stopper opp og det virker ikke som folk kommer seg ut dørene. Her våkner vi omtrent alle mann med glede når det har vært snøfall, og det finnes jo ikke kaotisk. Litt ork å koste bilen på morgenen, med jeg står han av ;) Sørlendinger… dere skulle hatt dere ett år nordpå ;)Anonymous poster hash: 4dfce...0be

er vel helst når det er østpå, og da er jo det full krise, staaaaaakkar de østpå!!!! Nok engang hauses det opp i vg!

Kjenner jeg koser meg godt her vestpå i dag,mohahaha...

 

Anonymous poster hash: bd8ee...433

Skrevet

Vi kommer oss ikke ut med bilen i dag! 500m til hovedveien, jorder og føyke, gir kanter på over en meter. Mere sne i dag enn det har vært resten av vinteren. Og enda sner det tett. (Vestfold) En venninne har brukt over fire timer til Oslo og er enda ikke fremme. Turen tar vanligvis 1.5time

 

Anonymous poster hash: cad3d...124

Skrevet

Ingen snø her på Vestlandet / Bergen :)



Anonymous poster hash: 847a4...df7
Skrevet

Her har både skolebuss og brøytebil kjørt av veien. Vi har firehjulstrekk og piggdekk og kommer greit frem. Er fra ei fjellbygd i Trøndelag og har flyttet til sørøstlandet. Ikke enig i at folk her ikke kan kjøre. Tvert imot synes jeg bilister i Oslo generelt er mye flinkere enn i Trondheim. Trafikken her flyter mye bedre. Sjåførene er flinkere til å skaffe overblikk og være i forkant. Kjører ikke frem til rundkjøringer for å stoppe og se om det er klart😂Problemet er når en tulling (blant tusen) kjører med dårlige sommerdekk, eller en dårlig skodd trailer sperrer veien fullstendig.

 

Anonymous poster hash: 173d4...d31

Skrevet

Follo, helt forferdelig snøvær, snø opptil knea. Måtte bære den 16kg tunge ungen 70 m til bhg i kraftig snøvær og snø, puh

 

Anonymous poster hash: 7f645...d56

Skrevet

Vi kommer oss ikke ut med bilen i dag! 500m til hovedveien, jorder og føyke, gir kanter på over en meter. Mere sne i dag enn det har vært resten av vinteren. Og enda sner det tett. (Vestfold) En venninne har brukt over fire timer til Oslo og er enda ikke fremme. Turen tar vanligvis 1.5timeAnonymous poster hash: cad3d...124

ALDRI noensinne hørt noen i vestfold bruke ordet "sne" :P

 

Anonymous poster hash: 7f645...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...