Sint naken biltyv Skrevet 5. mars 2015 #26 Skrevet 5. mars 2015 Den store skrekken? Virkelig? Hva med litt perspektiv?!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #27 Skrevet 5. mars 2015 Men hvorfor kom de ikke på besøk på sykehuset? En hel uke har gått, og de har ikke sett barnebarnet sitt, ikke spurt om å få se babyen - rart? Her hadde omtrent alle mine bekjentskaper sett babyen innen 3 dager, og besteforeldre sto utenfor barsel noen timer etter fødsel. Det var ikke lange besøket,så det gikk greit. Har foreldrene dine sett babyen da? Ellers er det jo en uting å komme ubedt. Men rart at dere ikke hadde avtalt noe allerede, siden babyen har blitt en hel uke. Anonymous poster hash: f5f2f...e98
Nodisc Skrevet 5. mars 2015 #28 Skrevet 5. mars 2015 Til dere som reagere på "den store skrekken"; Det er sikkert ikke hennes største frykt, men når man er i den situasjonen og syns det er veldig ubehagelig, så kan det føles litt sånn ut. Og jeg syns det er utrolig frekt og hadde syns det var kjempe ekkelt selv. Spesielt når en ikke får tid til å forberede seg, fordi de driter i at dere sa nei og kommer uansett...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #29 Skrevet 5. mars 2015 Men hvorfor kom de ikke på besøk på sykehuset? En hel uke har gått, og de har ikke sett barnebarnet sitt, ikke spurt om å få se babyen - rart? Her hadde omtrent alle mine bekjentskaper sett babyen innen 3 dager, og besteforeldre sto utenfor barsel noen timer etter fødsel. Det var ikke lange besøket,så det gikk greit. Har foreldrene dine sett babyen da? Ellers er det jo en uting å komme ubedt. Men rart at dere ikke hadde avtalt noe allerede, siden babyen har blitt en hel uke. Anonymous poster hash: f5f2f...e98 Leste innlegget en gang til, og forstår nå at du faktisk er innlagt på sykehuset enda. Isåfall hadde jeg bare slengt på meg en noen klær og latt besøket gå sin gang. Litt annerledes om det var på hjemmebane, hvor husarbeid osv hoper seg opp. Anonymous poster hash: f5f2f...e98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #30 Skrevet 5. mars 2015 Så frie dere er, må være deilig. Selv syns jeg ikke det er så okei å sitte i senga med bleie, lufte puppene med pumpe og barn sammen med svigers og svigerinner jeg ikke kjenner. Men jeg er sikkert litt prippen :-) føler med deg HI. Ingen skal fortelle deg hvordan DU skal gjøre dette, de burde absolutt ha respektert dine ønsker i en sånn situasjon! Anonymous poster hash: cbe05...ef8
Nullstress;) Skrevet 5. mars 2015 #31 Skrevet 5. mars 2015 Om dette er den store skrekken, bør du rett og slett prise deg lykkelig!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #32 Skrevet 5. mars 2015 Jeg syns du ordlegger deg veldig respektløs ift svigerfamilien din. Greit du ikke kjenner dem så godt ennå, men det blir jo ikke akkurat bedre av den tonen du viser i hovedinnlegget.. Og ang hi; jeg ble også gravid veldig kjapt, hadde kjent hverandre i 4 måneder. Jeg fødte kl 14.45, og kl 18 var det visittid, da datt det inn besteforeldre, onkler og tanter. Jeg syns det var veldig stas, jeg da. De hadde jo ventet like lenge som oss og var veldig spente Og da jeg fikk nr 2 var det faktisk folk hos oss da vi kom hjem fra sykehuset med babyen. Mamma og svigermor hadde shinet leiligheten og pyntet med blomster, storesøster ventet der med to venninner og alle "trippet" i døra da vi kom inn i gårdsplassen. Syns det var så koselig Men folk er forskjellige, hver fødsel er forskjellig, og det er forskjell på hvor spreke vi er etter en fødsel. Svigerfamilien din burde jo hørt når dere sa nei, men når de først kom så syns jeg dessverre det var litt "bitchy" å sende dem på dør. Det skader vel ikke å la dem få noen minutter med deres barnebarn/niese!? La tvilen komme dem tilgode. Istedenfor å tenke at de trenger seg på, vær heller glad for at de er så engasjerte Anonymous poster hash: 2e3ca...46d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #33 Skrevet 5. mars 2015 Fytti! Respektløst! Dere sa nei! TO ganger, å allikevel dukker de opp! Fy søren så frekt!! Anonymous poster hash: a62e5...c08
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #34 Skrevet 5. mars 2015 Nå ble jeg skuffet!!! Med en så saftig overskrift hadde jeg forventet noe skikkelig creepy! Og så var det bare et svigermor-sutre innlegg fra en som er litt i overkant navlebeskuende. Anonymous poster hash: e0812...1e3
the amazing spidermamma Skrevet 5. mars 2015 #35 Skrevet 5. mars 2015 Skjønner deg godt, jeg, Hi. De burde tatt hensyn. Og å komme der med hele familien på den måten, de må jo fullstendig mangle sosiale antenner. Men bra at mannen tok affære og lot dem hilse på babyen, det er kjipt å ryke uklar med nær familie også. Kos dere med babyen nå, forhåpentligvis er det en stund til de kommer igjen :-)
Nyttårs barn Skrevet 5. mars 2015 #36 Skrevet 5. mars 2015 Er enig i at svigerfamilien skulle tatt et nei for et nei. Men da jeg fikk førstemann 00.30 på natta, troppet både min mor og far opp samme dag. Min far som var godt kjent på sykehuset hadde tilogmed vært inne på vaktrommet og spurt etter meg. Der lå babyen akkurat da, og min far kom trillende inn å rommet mitt med sitt første barnebarn. Jeg synes jo det var koselig, men det blir jo også noe annet med din egen familie.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #37 Skrevet 5. mars 2015 Den store skrekken? -Nei. Men, at det var uomtenksomt av svigerfamilien er jeg veldig enig i. Jeg liker å bli respektert når jeg sier nei. Kjipt å føle man ikke får roen etter en fødsel. Anonymous poster hash: a37da...4ee
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #38 Skrevet 5. mars 2015 Håper jeg aldri får en så navlebeskuende svigerdatter! Anonymous poster hash: f069d...9de
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #39 Skrevet 5. mars 2015 Ok, greit at overskriften kanskje kunne være misvisende. Men nå syns jeg vi skal godta at vi mennesker er forskjellige og har ulike grenser. Og det skal man faktisk respektere! Selvom noen her syns dette var en filleting - javel. Så er det ikke det for andre. Man må da vel for heklefjell ha lov til å sette grenser for seg selv og sitt nyfødte barn?!? Dette handler om personlige grenser og skal godtas. Noen ønsker besøk i hytt og gevær, mens andre føler for litt privatliv. Hva er så galt med det? Respekt og aksept er stikkordene..... Anonymous poster hash: 5700b...560
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #40 Skrevet 5. mars 2015 Håper jeg aldri får en så navlebeskuende svigerdatter! Anonymous poster hash: f069d...9de Jeg håper ikke min datter får en svigermor som er så egoistisk og hensynsløs at hun insisterer på å komme på barselbesøk dagen etter at dattera min har ligget natt gjennom og født, og fremdeles har etterrier! Min kommende svigerdatter skal hvert fall få bestemne selv når hun vil ha barselbesøk! Anonymous poster hash: 8d870...556
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #41 Skrevet 5. mars 2015 Oi, blir overrasket når jeg ser hvor forskjellige folk er :-P Jeg har født 2 barn. Begge tøffe fødsler som gjorde at jeg var medtatt i barseltiden. Å nekte besteforeldre i å se barnebarna sine er noe av det fjerneste jeg kan tenke meg!! At barna mine er så heldige at de har engasjerte besteforeldre er noe jeg er utrolig takknemlig for, og faktisk følte jeg at jeg kom nærmere min svigermor etter første fødsel. Hun hadde også en tøff første fødsel, og vi kunne snakke om dette og forstå hverandre. Slipp henne inn, hun er i livet ditt nå. Tenk deg 20-30 år frem i tid, når det lille nurket du nå har i armene dine, selv har blitt forelder; hadde du ikke følt det litt sårt å ikke få se barnebarnet ditt? Anonymous poster hash: 752cf...161
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #42 Skrevet 5. mars 2015 Ok, greit at overskriften kanskje kunne være misvisende. Men nå syns jeg vi skal godta at vi mennesker er forskjellige og har ulike grenser. Og det skal man faktisk respektere! Selvom noen her syns dette var en filleting - javel. Så er det ikke det for andre. Man må da vel for heklefjell ha lov til å sette grenser for seg selv og sitt nyfødte barn?!? Dette handler om personlige grenser og skal godtas. Noen ønsker besøk i hytt og gevær, mens andre føler for litt privatliv. Hva er så galt med det? Respekt og aksept er stikkordene..... Anonymous poster hash: 5700b...560 Mente at det var en filleting iforhold hva andre tenker på når de leser overskriften. Svigerforeldrene burde selvsagt respektert ett Nei. Anonymous poster hash: fcdc0...4f6
Gjest Antarctica Skrevet 5. mars 2015 #43 Skrevet 5. mars 2015 Når jeg får barn, så er det mine og min mann sine barn, ikke resten av familien sine. Hvis de ikke har vett nok til å ringe før de kommer, så får de bare finne seg i å måtte dra hjem. Vi er alle forskjellige, og jeg selv kunne godt tatt i mot et kort besøk, men ikke noe overnattings-greier. HI bestemmer selv hva hun ønsker, og hvis hun ikke vil ha besøk, så vil hun ikke det. Det kommer nok av tid i etterkant hvor familien kan hilse på.Anonymous poster hash: 68d6d...d7f Det er ikke bare mannen din og ditt barn! Det er også besteforeldrene sitt barnebarn, tanters tantebarn, søskenbarn osv! Man eier ikke et barn, man har de til låns! Og de får forhåpentligvis forholde seg til hele familien sin etterhvert! Å ha et krampaktig eierforhold til ungen sin er ikke sunt! Anonymous poster hash: 4f60c...735 Ehhh... Erru seriøs? Før babyen er 24 t gammel? Det forholdet som skal bygges opp på dag 1 er vel neppe søskenbarnforholdet og tanteforholdet? Jeg syns dette var ufint og invaderende, og man tar et hint når folk sier det ikke passer. Dag 1,2,3 og kanskje 4 - eller lengre - er det viktig å bygge relasjon mellom mor og barn, og far og barn. Alle andre må faktisk finne seg i å være lenger nede på lista. De gleder seg, det er sikkert, men det er ikke bestemora som er blitt mamma for 1.gang. For ikke å snakke om smittefaren, huff, æsj, fysj.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #44 Skrevet 5. mars 2015 Hvis svigers hadde gjort noe slikt etter min fødsel hadde jeg ikke hatt æren av å få det med meg. Jeg falt i søvn så snart ungen var ute Men jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så mye. Men jeg skjønner at du er irritert ettersom dere sa nei to ganger.MEN du skal iallefall være glad for at du har en svigerfamilie som bryr seg veldig om barnet deres! Hadde vært verre hvis de ikke hadde brydd seg i det hele tatt Anonymous poster hash: 5bd87...17c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #45 Skrevet 5. mars 2015 Jeg fødte også midt på natta, men syntes det var topp med besøk fra både familie, svigerfamile og et par gode venner neste dag. Jeg synes nok at du er en smule dramatisk i fremstillingen din og at det at du ikke kjenner svigermor så godt, ditt barns bestemor, ikke burde være så viktig. Men når det er sagt så er det du som bestemmer om du vil ha besøk rett etter fødsel. Et nei bør respekteres. Anonymous poster hash: dd6eb...722
Preggie Skrevet 5. mars 2015 #46 Skrevet 5. mars 2015 Jeg skjønner deg godt, HI. Det første barnet er spesielt. Familie som vil besøke må selvfølgelig avtale når de skal komme. Mine foreldre kom dagen etter fødsel, da følte vi at vi var klare. Dette respekterte de, selv om det var første barnebarnet deres! Og at svigermor sitter på gangen på sykehuset og gråter , maken til egoistisk dame med lite sosial intelligens. Synd at man ikke kan velge svigerfamilie...
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 5. mars 2015 #47 Skrevet 5. mars 2015 Men kjære deg, kunne du ikke ha sendt mannen ut med babyen for å vise den fram til svigers?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #48 Skrevet 5. mars 2015 Stakkars deg som har engasjerte besteforeldre som ville se barnebarnet sitt. Planen var vel at dine foreldre skulle få komme først? Besteforeldre blir ofte tullete og sprekkeferdige av stolthet over barnebarn. Så lenge de bare kom innom et par minutter syns jeg det var helt greit. Du kunne vel bedt dem vente på gangen et par minutter før de fikk kommet inn. Så kunne du knappet igjen skjorta, dyttet dyna godt rundt deg og hatt barnet i fanget. De ønsket noko vite at alt stod bra til med deg og den lille. Etter et par minutt kunne jo mannen din tatt de med seg ut av rommet og til kaffeen og sagt du og baby trengte hvile. Jeg skjønner ikke at du må lage en så stor sak av dette. Tenk om dine foreldre kom innom et par minutter, ville du kastet ut dem og? Viss du ikke kjenner de så godt så tror jeg dessverre svigermor din hat blitt lei seg og du nok har litt å rette opp i i etterkant. Anonymous poster hash: 345c5...167
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #49 Skrevet 5. mars 2015 De to gangene jeg har født, skulle jeg gjerne hatt besøk og fått vist frem babyen med EN gang!! Superstolt over den nydelige babyen, og over hva jeg har greid!! Kunne tenkt meg mye mer besøk på sykehuset faktisk! Skjønner godt at din svigermor ble skuffet og lei seg... Anonymous poster hash: 5c4c9...b32
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #50 Skrevet 5. mars 2015 Skjønner det godt hi. Er jo ikke snakk om at de ikke fikk komme på sykehuset å de barnebarnet, hun sier jo at det var for rakt etter fødsel og at hun ikke var klar. Det skal respekteres. Anonymous poster hash: 4f962...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå