Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #76 Skrevet 2. mars 2015 Nå er jeg en av de som svarte tidlig i tråden, på at grunnet min jævlige barndom. Har tilegnet meg noe kunnskap andre ikke har. Jeg har både blitt grovt seksuelt misbrukt psykisk terrorisert og fysisk mishandlet. Alt fra jeg kom til denne verden. Jeg har gått til behandling, fått hjelp med alt Og har det veldig bra. Jeg er utdannet vernepleier, jobber med ungdommer og tar videreutdannelse innen psykiatri for barn og ungdom. Og tror dere ikke min erfaring er ganske verdifull i dette arbeidet, jeg forstår faktisk hva de går gjennom. De har større tillitt til meg, da de vet at jeg faktisk forstår hva de går igjennom. Sammenlignet med mennesker som har levd ganske lette liv. Så ser jeg at jeg er mye mer åpen og tolerant for andre mennesker, jeg kan se historien bak. Jeg er ikke dømmende. Jeg jobber og som frivillig, engasjerer meg i gode saker. Vårt hjem er helt åpent, og jeg har planer om å bli fostermor til tenåringer om noen år. Men selvfølgelig finnes det sånne mennesker, selv om de har hatt lette liv og. Samme som at det finnes mennesker med tøffe liv som bruker det destruktivt. Det er litt hva man velger og gjøre med det, skal man lære noe av det, bli et bedre menneske og gi tilbake. Snu den mishandlingen du selv ble utsatt for. Istedenfor å gi det videre, gi kjærlighet videre. Anonymous poster hash: 42a37...bea
Iiiiik Skrevet 2. mars 2015 #77 Skrevet 2. mars 2015 Nå er jeg en av de som svarte tidlig i tråden, på at grunnet min jævlige barndom. Har tilegnet meg noe kunnskap andre ikke har. Jeg har både blitt grovt seksuelt misbrukt psykisk terrorisert og fysisk mishandlet. Alt fra jeg kom til denne verden. Jeg har gått til behandling, fått hjelp med alt Og har det veldig bra. Jeg er utdannet vernepleier, jobber med ungdommer og tar videreutdannelse innen psykiatri for barn og ungdom. Og tror dere ikke min erfaring er ganske verdifull i dette arbeidet, jeg forstår faktisk hva de går gjennom. De har større tillitt til meg, da de vet at jeg faktisk forstår hva de går igjennom. Sammenlignet med mennesker som har levd ganske lette liv. Så ser jeg at jeg er mye mer åpen og tolerant for andre mennesker, jeg kan se historien bak. Jeg er ikke dømmende. Jeg jobber og som frivillig, engasjerer meg i gode saker. Vårt hjem er helt åpent, og jeg har planer om å bli fostermor til tenåringer om noen år. Men selvfølgelig finnes det sånne mennesker, selv om de har hatt lette liv og. Samme som at det finnes mennesker med tøffe liv som bruker det destruktivt. Det er litt hva man velger og gjøre med det, skal man lære noe av det, bli et bedre menneske og gi tilbake. Snu den mishandlingen du selv ble utsatt for. Istedenfor å gi det videre, gi kjærlighet videre. Anonymous poster hash: 42a37...bea Jeg blir skeptisk til å ansette "sånne som deg". Du er jo dømmende du også, du tror at folk med god bakgrunn i hovedsak er mindre åpne og tolerante og mindre i stand til å se historien bak. Dessuten synes jeg jeg har møtt en del som tror de forstår andre fordi de har funnet en løsning som fungerer for dem. En jente som selv har blitt utsatt for overgrep, har gjerne en tendens til å tilby samme løsning for alle, nettopp fordi det funket for henne selv. Eller en rusmisbruker som ble ren fordi han møtte Jesus og derfor har en tendens til å tro at det er Jesus som skal til for alle. Selve hovedinnlegget gidder jeg ikke å kommentere. Det er åpenbart at det er en liten trollkjerring her inne som smører på med klisjeene, skrivefeilene osv for å skape temperatur. Jeg gikk fem på i går og gjør det ikke igjen. Sorry, HI.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #78 Skrevet 3. mars 2015 Nå er jeg en av de som svarte tidlig i tråden, på at grunnet min jævlige barndom. Har tilegnet meg noe kunnskap andre ikke har. Jeg har både blitt grovt seksuelt misbrukt psykisk terrorisert og fysisk mishandlet. Alt fra jeg kom til denne verden. Jeg har gått til behandling, fått hjelp med alt Og har det veldig bra. Jeg er utdannet vernepleier, jobber med ungdommer og tar videreutdannelse innen psykiatri for barn og ungdom. Og tror dere ikke min erfaring er ganske verdifull i dette arbeidet, jeg forstår faktisk hva de går gjennom. De har større tillitt til meg, da de vet at jeg faktisk forstår hva de går igjennom. Sammenlignet med mennesker som har levd ganske lette liv. Så ser jeg at jeg er mye mer åpen og tolerant for andre mennesker, jeg kan se historien bak. Jeg er ikke dømmende. Jeg jobber og som frivillig, engasjerer meg i gode saker. Vårt hjem er helt åpent, og jeg har planer om å bli fostermor til tenåringer om noen år. Men selvfølgelig finnes det sånne mennesker, selv om de har hatt lette liv og. Samme som at det finnes mennesker med tøffe liv som bruker det destruktivt. Det er litt hva man velger og gjøre med det, skal man lære noe av det, bli et bedre menneske og gi tilbake. Snu den mishandlingen du selv ble utsatt for. Istedenfor å gi det videre, gi kjærlighet videre. Anonymous poster hash: 42a37...bea Jeg blir skeptisk til å ansette "sånne som deg". Du er jo dømmende du også, du tror at folk med god bakgrunn i hovedsak er mindre åpne og tolerante og mindre i stand til å se historien bak. Dessuten synes jeg jeg har møtt en del som tror de forstår andre fordi de har funnet en løsning som fungerer for dem. En jente som selv har blitt utsatt for overgrep, har gjerne en tendens til å tilby samme løsning for alle, nettopp fordi det funket for henne selv. Eller en rusmisbruker som ble ren fordi han møtte Jesus og derfor har en tendens til å tro at det er Jesus som skal til for alle. Selve hovedinnlegget gidder jeg ikke å kommentere. Det er åpenbart at det er en liten trollkjerring her inne som smører på med klisjeene, skrivefeilene osv for å skape temperatur. Jeg gikk fem på i går og gjør det ikke igjen. Sorry, HI. Det stemmer på en prikk Og kjerringene gikk rett på. Forresten så er jeg nesten alltid enig i meningene dine og syns du har gode innlegg og svar her inne Ha en fin dag! Hilsen trollkjerringa Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #79 Skrevet 3. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Jeg ble seksuelt misbrukt fra 8-9-årsalderen fram til jeg var 15 - og hold deg fast: av tre forskjellige personer. Jeg ble forlatt av barnefar under mitt første svangerskap, og hadde en veldig problematisk skilsmisse fra min senere mann. Hard nok skole for deg? Eller er jeg fortsatt naiv og overflatisk?Faktum: jeg ville ALDRI ha skrevet "livets harde skole" under kolonnen for skolegang noe sted, verken på FB eller en annen plass. Jeg skriver heller hva jeg har mastergrad i, hva jeg har jobba med, og selvsagt den utdannelsen jeg nå tar i tillegg. Greia med "skole" er at man LÆRER noe der. Vonde erfaringer gjør deg faktisk ikke noe glupere, nødvendigvis. Hva som teller er hva du gjør med de erfaringene etterpå. Ellers er ikke allverdens prøvelser "livets harde skole". De blir bare til en skole hvis du kommer ut av det med mer vett enn før.I mitt tilfelle vil jeg si at d vonde opplevelsene ødela og forkludret mye nyttig læring, fordi jeg brukte flere år på å dyrke en offerrolle. De åra kunne jeg ha brukt på å ta til meg kunnskap andre steder.Anonymous poster hash: e07a3...aa3 Nå har jo du langt fra vokst opp i et beskyttet hjem, så hvorfor du tar deg slik nær av det jeg har skrevet er for meg uforståelig. Ikke har jeg kalt noen for naiv eller overfladisk heller, så tror du bør ta deg en pille frøken! Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Denne tråden burde jo egentlig legges død, siden den bare er tull, men jeg tenkte jeg bare skulle kommentere din ordbruk. Du sa ikke naiv, du sa "vet null om hvordan verden egentlig fungerer." Men dette er synonymer for meg. Du sa heller ikke overflatisk, men du påpekte at du selv hadde en dypere kunnskap som enn de som har lest seg frem. (De overflatiske folka, slik jeg forstår deg.) Det du ikke kan ane er hvem som har den dypere kunnskapen og hvem som vet null. Det står ikke på jakkeslaget deres. Og de kan altså også ha doktorgrad i et universitetsfag i tillegg til å være elever ved livets harde skole. De kan også være stokk dumme. Å slite går ikke hånd i hånd med å være klokere. Anonymous poster hash: e07a3...aa3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 3. mars 2015 #80 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det? Anonymous poster hash: aff46...475 Jeg assosierer det med rus og alkoholmisbruk. Og de som sliter psykisk..... Det stemmer i alle fall for de vennene jeg har med den betegnelsen på FB.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #81 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det? Anonymous poster hash: aff46...475 Hehe. Jeg har gått livets harde skole. Men jeg hadde ikle skrevet det på facebook . Virker liksom litt skryte-aktig, eller sånn jeg er så tøff-aktig. Vet ikke helt. Men hvorfor føler du for å ha det på facebook? Lurer bare. Kanskje noe å tenke på også. Anonymous poster hash: 6d6cb...fd4 Jeg hadde foreldre som kranglet av og til. Føler det har preget meg som menneske. Vi spiste for eksempel alltid ketchup til all mat. Men mamma likte ikke ketchup. Så hver fredag kranglet de etter at vi var i seng. Da hadde mamma drukket én cider. Anonymous poster hash: aff46...475 Kvalifiserer dette engang for "livets harde skole"..?? Ellers vitner det om at du ikke har noen utdanning, altså ville jeg tatt deg for en ressurssvak person, sannsynligvis også med en del problemer og baggasje. Anonymous poster hash: b302b...6d4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #82 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har gått livets harde skole, man ikke rus, og ikke alkoholmisbruk. Jeg har hatt det tøft på mange vis, alvorlig sykdom, trang økonomi, mobbing etc. Jeg er også universitets utdannet. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymous poster hash: 15814...b6c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #83 Skrevet 3. mars 2015 Det lyser at man trenger oppmerksomhet. Jeg har ingen utdannelse, men det står ingenting. Hmm, kanskje jeg kan skrive livets gode skole? haha Anonymous poster hash: 39d1b...38e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #84 Skrevet 3. mars 2015 Nå er jeg en av de som svarte tidlig i tråden, på at grunnet min jævlige barndom. Har tilegnet meg noe kunnskap andre ikke har. Jeg har både blitt grovt seksuelt misbrukt psykisk terrorisert og fysisk mishandlet. Alt fra jeg kom til denne verden. Jeg har gått til behandling, fått hjelp med alt Og har det veldig bra. Jeg er utdannet vernepleier, jobber med ungdommer og tar videreutdannelse innen psykiatri for barn og ungdom. Og tror dere ikke min erfaring er ganske verdifull i dette arbeidet, jeg forstår faktisk hva de går gjennom. De har større tillitt til meg, da de vet at jeg faktisk forstår hva de går igjennom. Sammenlignet med mennesker som har levd ganske lette liv. Så ser jeg at jeg er mye mer åpen og tolerant for andre mennesker, jeg kan se historien bak. Jeg er ikke dømmende. Jeg jobber og som frivillig, engasjerer meg i gode saker. Vårt hjem er helt åpent, og jeg har planer om å bli fostermor til tenåringer om noen år. Men selvfølgelig finnes det sånne mennesker, selv om de har hatt lette liv og. Samme som at det finnes mennesker med tøffe liv som bruker det destruktivt. Det er litt hva man velger og gjøre med det, skal man lære noe av det, bli et bedre menneske og gi tilbake. Snu den mishandlingen du selv ble utsatt for. Istedenfor å gi det videre, gi kjærlighet videre. Anonymous poster hash: 42a37...bea Jeg blir skeptisk til å ansette "sånne som deg". Du er jo dømmende du også, du tror at folk med god bakgrunn i hovedsak er mindre åpne og tolerante og mindre i stand til å se historien bak. Dessuten synes jeg jeg har møtt en del som tror de forstår andre fordi de har funnet en løsning som fungerer for dem. En jente som selv har blitt utsatt for overgrep, har gjerne en tendens til å tilby samme løsning for alle, nettopp fordi det funket for henne selv. Eller en rusmisbruker som ble ren fordi han møtte Jesus og derfor har en tendens til å tro at det er Jesus som skal til for alle. Selve hovedinnlegget gidder jeg ikke å kommentere. Det er åpenbart at det er en liten trollkjerring her inne som smører på med klisjeene, skrivefeilene osv for å skape temperatur. Jeg gikk fem på i går og gjør det ikke igjen. Sorry, HI. Men leser du hva jeg skriver. Skriver jo også at det finnes mange flotte mennesker blant de som har hatt enkle liv og, som kan se mye av det jeg kan og. Nå er jo du mer dømmende enn meg. Som har dømt de som har hatt tøffe liv, for du mener de bare har en løsning. Jeg vet at det finnes ikke bare en løsning, det finnes et hav av løsninger, og det som var rett for meg, trenger virkelig ikke å være rett for noen andre. Og tror du jeg ikke lærte noe da jeg tok utdannelse? Jeg har jo faktisk gått på skole og studert, for å kunne jobbe med mennesker som sliter. Og dette fordi jeg er fullstendig klar over at min erfaring alene, er langt fra nok. Det er bare en liten pluss. Og jeg lærer nye ting hver eneste dag, kommer jo aldri til å bli utlært. Og tenker du sånn som dette, så tror jeg faktisk du går glipp av utrolig mange fantastiske mennesker. Det beste er gjerne variasjon, så man kan utfylle hverandre. Anonymous poster hash: 42a37...bea
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. mars 2015 #85 Skrevet 3. mars 2015 Men hvorfor i helvete driver dere å forer FB og venner og verden med hva dere har av utdanning, musikksmak, filmer dere liker osv? Føkk it, jeg deler bilder og opplevelser og overfladiske særegenheter, men ikke cv og musikkvalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå