Gå til innhold

Livets harde skole.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det?

Anonymous poster hash: aff46...475
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For livets harde skole er ofte for dem som har vært rusmisbruker eller alkoholiker? tenker jeg da..

Anonymous poster hash: c3eba...80e
Skrevet

Fordi det indikerer at du ikke har noen utdannelse. Forresten så heter det skolegang, ikke skole gang (om du ikke refererer til gangen til skolen).

Anonymous poster hash: a545d...6c6

Skrevet

Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det?

Hehe. Jeg har gått livets harde skole. Men jeg hadde ikle skrevet det på facebook . Virker liksom litt skryte-aktig, eller sånn jeg er så tøff-aktig. Vet ikke helt. Men hvorfor føler du for å ha det på facebook? Lurer bare. Kanskje noe å tenke på også.

Anonymous poster hash: 6d6cb...fd4

Skrevet

Hehe. Jeg har gått livets harde skole. Men jeg hadde ikle skrevet det på facebook . Virker liksom litt skryte-aktig, eller sånn jeg er så tøff-aktig. Vet ikke helt. Men hvorfor føler du for å ha det på facebook? Lurer bare. Kanskje noe å tenke på også.

Anonymous poster hash: 6d6cb...fd4

Jeg hadde foreldre som kranglet av og til. Føler det har preget meg som menneske. Vi spiste for eksempel alltid ketchup til all mat. Men mamma likte ikke ketchup. Så hver fredag kranglet de etter at vi var i seng. Da hadde mamma drukket én cider.

Skrevet

For livets harde skole er ofte for dem som har vært rusmisbruker eller alkoholiker? tenker jeg da..

Jeg har heldigvis aldri brukt rus midler. Men har innhalert eksos :)

Skrevet

Fordi det indikerer at du ikke har noen utdannelse. Forresten så heter det skolegang, ikke skole gang (om du ikke refererer til gangen til skolen).

Anonymous poster hash: a545d...6c6

Oops, hihi takk for på minnelsen. Skolegang :) Sånn

Skrevet

Fordi det er så utrolig mange av samfunnets verste som skriver det, folk uten noe snev av selvinnsikt og som man virkelig ikke vil ha i omgangskretsen sin. Så klart er ikke alle sånn, men når det er så mange av den typen mennesker som skriver nettopp det så er det lett å dra alle over en kam. Ett kjipt eksempel er de folka inne på barnevernsgruppa på face der de har mista ungene sine, 90% har vel gått på livets harde skole eller lignende og de er virkelig folk som ikke klarer å tenke langt. Jeg merker iallefall at jeg tenker svært negativt når jeg ser folk skriver det.

Anonymous poster hash: 5d8f9...9df
Skrevet

Enig med de over.

Og hvorfor i alle dager har du det på Facebook? Hva skal du oppnå? Hva har du lært i livet som ikke vi andre har?

Jeg har latt vær å ansette folk på grunn av de har gått "livets harde skole".

Det er det dummeste jeg hører, og du bør få det vekk fort som faen!

Anonymous poster hash: 99e74...133

Skrevet

Det er det flere grunner til..

- Det indikerer at du ikke har noen utdannelse, at alt du kan og vet er basert på at du har levd et hardt liv.

- Livets harde skole indikerer som regel at man har hatt spesielt store utfordringer, f.eks alkoholisme eller rusmisbruk.

Skrevet

Enig med de over.

Og hvorfor i alle dager har du det på Facebook? Hva skal du oppnå? Hva har du lært i livet som ikke vi andre har?

Oi. Shit. Aldri tenkt på det på den måten. Takk for konstruktiv tilbake melding :)

Skrevet

Det er det flere grunner til..

- Det indikerer at du ikke har noen utdannelse, at alt du kan og vet er basert på at du har levd et hardt liv.

- Livets harde skole indikerer som regel at man har hatt spesielt store utfordringer, f.eks alkoholisme eller rusmisbruk.

Som nevnt i tidligere svar har jeg aldri vært bordi rus midler :)

Skrevet

Fordi det er så utrolig mange av samfunnets verste som skriver det, folk uten noe snev av selvinnsikt og som man virkelig ikke vil ha i omgangskretsen sin. Så klart er ikke alle sånn, men når det er så mange av den typen mennesker som skriver nettopp det så er det lett å dra alle over en kam. Ett kjipt eksempel er de folka inne på barnevernsgruppa på face der de har mista ungene sine, 90% har vel gått på livets harde skole eller lignende og de er virkelig folk som ikke klarer å tenke langt. Jeg merker iallefall at jeg tenker svært negativt når jeg ser folk skriver det.

Anonymous poster hash: 5d8f9...9df

Tusent akk for svar. Skal ta meg et glass pepsi max og tenke over hvilke folk jeg vil omgås. Heldigvis går barna mine på Steiner skolen.

Skrevet

Uff, jeg får veldig negative assosiasjoner når jeg leser det. Føler det er litt harry rett og slett. At det bare er uutdannede, litt uintelligente mennesker som skriver sånt. Gjerne typisk luksusfellen-folk uten jobb og selvinnsikt. Kanskje en av de få fordommene jeg har her i livet. ;)

Anonymous poster hash: ac9e1...f67
Skrevet

Jeg har gått livets harde skole, og har lært mye av det. Men jeg skriver det ikke på facebook. Der skriver jeg den faktiske utdannelsen jeg har.

Jeg ble grovt misbrukt fra jeg var veldig liten, fysisk og psykisk mishandlet hele barndommen. Jeg har selv aldri vært rusmisbruker eller noe sånt. Meg har det faktisk gått bra med i livet. Men jeg ser jo at jeg har lært veldig mye av den barndommen. Og ser det spesielt i møte med mennesker som har opplevd veldig lite negativt i livet sitt.

Anonymous poster hash: 42a37...bea
Skrevet

Jeg har heldigvis aldri brukt rus midler. Men har innhalert eksos :)

Rusmidler skrives også i ett ord.

Jeg tenker at folk som skriver sånt er de som har lyst til å bli sett på som løvetannbarn. Se på meg da, jeg har opplevd SÅÅÅ mye vondt, livet har vært så urettferdig mot meg, det er ikke min skyld at jeg ikke har noen utdannelse, men jeg klarer meg greit jeg for jeg er så jævlig sterk liksom...

De ekte løvetannbarna ville aldri skrytt av det på den måten.

Anonymous poster hash: 609a9...37d

Skrevet

Har noen inngiftede slektninger som har dette på sin FB, mildt sagt mindre begavede folk!!

Anonymous poster hash: f6a82...79b

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg syns også det virker voldsomt og litt irriterende når folk skriver "Livets harde skole" på FB.

Det virker også på meg litt bittert, som om de ikke har opplevd så mye godt i livet.

Men dette er bare basert på hvem av mine venner på FB som jeg ser har skrevet dette og når jeg vet en del om hvem de er.

Men likevel...

Skrevet

Enig med de over.

Oi. Shit. Aldri tenkt på det på den måten. Takk for konstruktiv tilbake melding :)

Jeg ansetter også. Jeg ville styrt langt unna noen som hadde dette på Facebook. Det oser ikke akkurat gode sosiale antenner, fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

Anonymous poster hash: 1b182...d4e

Skrevet

Sorry, men jeg føler det er de mindre ressurssterke som har det på fb. De har gjerne ingen utdannelse, dårlig jobb eller ikke ingen jobb i det hele tatt, og de er gjerne litt enkelt møblert for å si det sånn..

Anonymous poster hash: cf8db...cac
Skrevet

Det ser utrolig dumt ut. Fjern det dersom du vil bli tatt på alvor, det ser ut som om du skryter av alt du kan selv om du ikke har utdannelse. 

Anonymous poster hash: fb4de...4fe

Skrevet

Enig med de over.

Jeg ansetter også. Jeg ville styrt langt unna noen som hadde dette på Facebook. Det oser ikke akkurat gode sosiale antenner, fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

Kanskje det er derfor jeg ikke får så gode tilbake meldinger på jobb søknader. Jeg har åpen feacebook profil.

Skrevet

Enig med de over.

Kanskje det er derfor jeg ikke får så gode tilbake meldinger på jobb søknader. Jeg har åpen feacebook profil.

Ikke nødvendigvis derfor. Hvis du har like dårlig skriftspråk i søknadene som her, så er det mest sannsynlig årsaken.

Anonymous poster hash: 0234a...14c

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole?

Skrevet

Jeg har gått livets harde skole, og har lært mye av det. Men jeg skriver det ikke på facebook. Der skriver jeg den faktiske utdannelsen jeg har.

Jeg ble grovt misbrukt fra jeg var veldig liten, fysisk og psykisk mishandlet hele barndommen. Jeg har selv aldri vært rusmisbruker eller noe sånt. Meg har det faktisk gått bra med i livet. Men jeg ser jo at jeg har lært veldig mye av den barndommen. Og ser det spesielt i møte med mennesker som har opplevd veldig lite negativt i livet sitt.

Anonymous poster hash: 42a37...bea

Kan jeg spørre deg om hva det er du legger merke til når du møter en med mer A4-oppvekst som meg? 😊

Anonymous poster hash: dfc9b...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...