Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #51 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere. Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #52 Skrevet 1. mars 2015 Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det? Anonymous poster hash: aff46...475 Hehe. Jeg har gått livets harde skole. Men jeg hadde ikle skrevet det på facebook . Virker liksom litt skryte-aktig, eller sånn jeg er så tøff-aktig. Vet ikke helt. Men hvorfor føler du for å ha det på facebook? Lurer bare. Kanskje noe å tenke på også. Anonymous poster hash: 6d6cb...fd4 Jeg hadde foreldre som kranglet av og til. Føler det har preget meg som menneske. Vi spiste for eksempel alltid ketchup til all mat. Men mamma likte ikke ketchup. Så hver fredag kranglet de etter at vi var i seng. Da hadde mamma drukket én cider. Anonymous poster hash: aff46...475 Har du gått livets harde skole fordi foreldrene dine av og til kranglet og dere spiste mye ketchup??? Herregud, sier jeg bare Anonymous poster hash: 410eb...45d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #53 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere. Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Du ser ned på og oppfatter de som har vokst opp med en gid barndom som enkle? Tror du det ikke er mulig å vise empati og ha en forståelse for de store sammenhengene i livet uten å ha "gått livets harde skole"? Du føler deg heldig fordi du, i motsetning til oss andre, vet hvordan verden fungerer? 😂😂😂 Anonymous poster hash: 1b182...d4e
Villbringebringebær Skrevet 1. mars 2015 #54 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende.
Villbringebringebær Skrevet 1. mars 2015 #55 Skrevet 1. mars 2015 Og selvfølgelig pga livets harde skole og ketchup og cider kommentaren og åpen fb profil og undringen over manglende jobb..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #56 Skrevet 1. mars 2015 Dette er kødd. Ingen har så mange orddelingsfeil. Anonymous poster hash: 800f5...85c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #57 Skrevet 1. mars 2015 Jeg har dette under skole gang på Facebook. Jeg ser i en annen tråd her inne att det kan se negativt ut for meg som person. Kan noen svare meg på hvorfor det? Anonymous poster hash: aff46...475 Mange setter likhetstegn mellom "livets harde skole" og ingen skolegang i det hele tatt. Anonymous poster hash: 91cb7...230
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #58 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende. Ikke vær så skinn hellig. Du hadde vertfall en skrive feil i innlegget ditt. Klarer du å se det? Nei hvel. Se her. Kødde innlegg skrives køddeinnlegg. Og for the rekord. Ketchup er usunt. Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #59 Skrevet 1. mars 2015 Fru åsta er på ferde igjen, både i denne og jesustråden. For nå ikke trollet mer. Anonymous poster hash: 6cbcc...b49 Hva mener du. Hvem er fru åsta. Jesustråden? Er det tråder fra klærne til Jesus Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #60 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende.Ikke vær så skinn hellig. Du hadde vertfall en skrive feil i innlegget ditt. Klarer du å se det? Nei hvel. Se her. Kødde innlegg skrives køddeinnlegg. Og for the rekord. Ketchup er usunt. Anonymous poster hash: aff46...475 Og til din informasjon: skrivefeil, ikke skrive feil. Anonymous poster hash: 52d0a...42a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #61 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende.Ikke vær så skinn hellig. Du hadde vertfall en skrive feil i innlegget ditt. Klarer du å se det? Nei hvel. Se her. Kødde innlegg skrives køddeinnlegg. Og for the rekord. Ketchup er usunt. Anonymous poster hash: aff46...475 Og til din informasjon: skrivefeil, ikke skrive feil. Anonymous poster hash: 52d0a...42a Å herre gud. skal jeg stave det for deg. S K R I V E F E I L = SKRIVEFEIL Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #62 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende.Ikke vær så skinn hellig. Du hadde vertfall en skrive feil i innlegget ditt. Klarer du å se det? Nei hvel. Se her. Kødde innlegg skrives køddeinnlegg. Og for the rekord. Ketchup er usunt. Anonymous poster hash: aff46...475 Og til din informasjon: skrivefeil, ikke skrive feil. Anonymous poster hash: 52d0a...42a Å herre gud. skal jeg stave det for deg. S K R I V E F E I L = SKRIVEFEIL Anonymous poster hash: aff46...475 Du trenger ikke å stave noe for meg. Det er du som påpeker andres feil (som ikke var meg, les anonymkoden). Jeg glemte å påpeke en feil til i ditt innlegg: skinnhellig, ikke skinn hellig. Ingen som sier at du ikke kan stave, men orddeling kan du ikke. Anonymous poster hash: 52d0a...42a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #63 Skrevet 1. mars 2015 Dette MÅ jo være et kødde innlegg. Så mye skrivefeil på helt basis norsk virker påfallende.Ikke vær så skinn hellig. Du hadde vertfall en skrive feil i innlegget ditt. Klarer du å se det? Nei hvel. Se her. Kødde innlegg skrives køddeinnlegg. Og for the rekord. Ketchup er usunt. Anonymous poster hash: aff46...475 Og til din informasjon: skrivefeil, ikke skrive feil. Anonymous poster hash: 52d0a...42a Å herre gud. skal jeg stave det for deg. S K R I V E F E I L = SKRIVEFEIL Anonymous poster hash: aff46...475 Du trenger ikke å stave noe for meg. Det er du som påpeker andres feil (som ikke var meg, les anonymkoden). Jeg glemte å påpeke en feil til i ditt innlegg: skinnhellig, ikke skinn hellig. Ingen som sier at du ikke kan stave, men orddeling kan du ikke. Anonymous poster hash: 52d0a...42a Har du ikke fått din daglige dose pepsi max i dag. Jeg ser nå at det ikke du som er Villbringebær dama. Beklager det. Ok, SKINNHELLIG. Jeg har vertfall fått mange gode tips og tilbakemeldinger (?). Takker alle sammen. God natt direkte fra Sørlandet Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #64 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Jeg ble seksuelt misbrukt fra 8-9-årsalderen fram til jeg var 15 - og hold deg fast: av tre forskjellige personer. Jeg ble forlatt av barnefar under mitt første svangerskap, og hadde en veldig problematisk skilsmisse fra min senere mann. Hard nok skole for deg? Eller er jeg fortsatt naiv og overflatisk? Faktum: jeg ville ALDRI ha skrevet "livets harde skole" under kolonnen for skolegang noe sted, verken på FB eller en annen plass. Jeg skriver heller hva jeg har mastergrad i, hva jeg har jobba med, og selvsagt den utdannelsen jeg nå tar i tillegg. Greia med "skole" er at man LÆRER noe der. Vonde erfaringer gjør deg faktisk ikke noe glupere, nødvendigvis. Hva som teller er hva du gjør med de erfaringene etterpå. Ellers er ikke allverdens prøvelser "livets harde skole". De blir bare til en skole hvis du kommer ut av det med mer vett enn før. I mitt tilfelle vil jeg si at d vonde opplevelsene ødela og forkludret mye nyttig læring, fordi jeg brukte flere år på å dyrke en offerrolle. De åra kunne jeg ha brukt på å ta til meg kunnskap andre steder. Anonymous poster hash: e07a3...aa3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #65 Skrevet 1. mars 2015 En siste ting. Jeg har glemt å signere med HI. Det er meg som er HI HI Anonymous poster hash: aff46...475
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #66 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Jeg ble seksuelt misbrukt fra 8-9-årsalderen fram til jeg var 15 - og hold deg fast: av tre forskjellige personer. Jeg ble forlatt av barnefar under mitt første svangerskap, og hadde en veldig problematisk skilsmisse fra min senere mann. Hard nok skole for deg? Eller er jeg fortsatt naiv og overflatisk? Faktum: jeg ville ALDRI ha skrevet "livets harde skole" under kolonnen for skolegang noe sted, verken på FB eller en annen plass. Jeg skriver heller hva jeg har mastergrad i, hva jeg har jobba med, og selvsagt den utdannelsen jeg nå tar i tillegg. Greia med "skole" er at man LÆRER noe der. Vonde erfaringer gjør deg faktisk ikke noe glupere, nødvendigvis. Hva som teller er hva du gjør med de erfaringene etterpå. Ellers er ikke allverdens prøvelser "livets harde skole". De blir bare til en skole hvis du kommer ut av det med mer vett enn før. I mitt tilfelle vil jeg si at d vonde opplevelsene ødela og forkludret mye nyttig læring, fordi jeg brukte flere år på å dyrke en offerrolle. De åra kunne jeg ha brukt på å ta til meg kunnskap andre steder. Anonymous poster hash: e07a3...aa3 Kudos til deg! DEG ville jeg ansatt:-) Anonymous poster hash: 4b1b6...bf8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #67 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Jeg ble seksuelt misbrukt fra 8-9-årsalderen fram til jeg var 15 - og hold deg fast: av tre forskjellige personer. Jeg ble forlatt av barnefar under mitt første svangerskap, og hadde en veldig problematisk skilsmisse fra min senere mann. Hard nok skole for deg? Eller er jeg fortsatt naiv og overflatisk?Faktum: jeg ville ALDRI ha skrevet "livets harde skole" under kolonnen for skolegang noe sted, verken på FB eller en annen plass. Jeg skriver heller hva jeg har mastergrad i, hva jeg har jobba med, og selvsagt den utdannelsen jeg nå tar i tillegg. Greia med "skole" er at man LÆRER noe der. Vonde erfaringer gjør deg faktisk ikke noe glupere, nødvendigvis. Hva som teller er hva du gjør med de erfaringene etterpå. Ellers er ikke allverdens prøvelser "livets harde skole". De blir bare til en skole hvis du kommer ut av det med mer vett enn før.I mitt tilfelle vil jeg si at d vonde opplevelsene ødela og forkludret mye nyttig læring, fordi jeg brukte flere år på å dyrke en offerrolle. De åra kunne jeg ha brukt på å ta til meg kunnskap andre steder.Anonymous poster hash: e07a3...aa3 Kudos til deg! DEG ville jeg ansatt:-) Anonymous poster hash: 4b1b6...bf8 Sier som Else Michelet: "Av skade blir man skadd". Klok blir man andre steder. Anonymous poster hash: e07a3...aa3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #68 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Jeg ble seksuelt misbrukt fra 8-9-årsalderen fram til jeg var 15 - og hold deg fast: av tre forskjellige personer. Jeg ble forlatt av barnefar under mitt første svangerskap, og hadde en veldig problematisk skilsmisse fra min senere mann. Hard nok skole for deg? Eller er jeg fortsatt naiv og overflatisk? Faktum: jeg ville ALDRI ha skrevet "livets harde skole" under kolonnen for skolegang noe sted, verken på FB eller en annen plass. Jeg skriver heller hva jeg har mastergrad i, hva jeg har jobba med, og selvsagt den utdannelsen jeg nå tar i tillegg. Greia med "skole" er at man LÆRER noe der. Vonde erfaringer gjør deg faktisk ikke noe glupere, nødvendigvis. Hva som teller er hva du gjør med de erfaringene etterpå. Ellers er ikke allverdens prøvelser "livets harde skole". De blir bare til en skole hvis du kommer ut av det med mer vett enn før. I mitt tilfelle vil jeg si at d vonde opplevelsene ødela og forkludret mye nyttig læring, fordi jeg brukte flere år på å dyrke en offerrolle. De åra kunne jeg ha brukt på å ta til meg kunnskap andre steder. Anonymous poster hash: e07a3...aa3 Nå har jo du langt fra vokst opp i et beskyttet hjem, så hvorfor du tar deg slik nær av det jeg har skrevet er for meg uforståelig. Ikke har jeg kalt noen for naiv eller overfladisk heller, så tror du bør ta deg en pille frøken! Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #69 Skrevet 1. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere. Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Du ser ned på og oppfatter de som har vokst opp med en gid barndom som enkle? Tror du det ikke er mulig å vise empati og ha en forståelse for de store sammenhengene i livet uten å ha "gått livets harde skole"? Du føler deg heldig fordi du, i motsetning til oss andre, vet hvordan verden fungerer? Anonymous poster hash: 1b182...d4e Ja. Nå dømmer jo jeg utfra de personer jeg kjenner, og ikke kun på et generelt grunnlag. Jeg dømmer ingen automatisk, jeg vet jo ikke hva du har gått gjennom. Men når jeg vet hvem du er, når jeg har "sett" deg, hvor du kommer fra og hvem du er, ja, da kan jeg være svært dømmende, men kun i mitt stille sinn. Jeg kjenner nok flest personer som også har hatt sitt og stri med, og de jeg kjenner som ikke har hatt det er stort sett slike "pyntedukker" som kun ser verdien i sminke, klær og hår, og svært lite annet. De vet generelt lite nyttig, og gudene vet hvordan de skal klare seg når mamma og pappa ikke lenger er her for å betale for alt, siden de aldri har lært seg å måtte klare seg selv. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #70 Skrevet 2. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole? Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer. Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere. Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel. Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Du ser ned på og oppfatter de som har vokst opp med en gid barndom som enkle? Tror du det ikke er mulig å vise empati og ha en forståelse for de store sammenhengene i livet uten å ha "gått livets harde skole"? Du føler deg heldig fordi du, i motsetning til oss andre, vet hvordan verden fungerer? Anonymous poster hash: 1b182...d4e Ja. Nå dømmer jo jeg utfra de personer jeg kjenner, og ikke kun på et generelt grunnlag. Jeg dømmer ingen automatisk, jeg vet jo ikke hva du har gått gjennom. Men når jeg vet hvem du er, når jeg har "sett" deg, hvor du kommer fra og hvem du er, ja, da kan jeg være svært dømmende, men kun i mitt stille sinn. Jeg kjenner nok flest personer som også har hatt sitt og stri med, og de jeg kjenner som ikke har hatt det er stort sett slike "pyntedukker" som kun ser verdien i sminke, klær og hår, og svært lite annet. De vet generelt lite nyttig, og gudene vet hvordan de skal klare seg når mamma og pappa ikke lenger er her for å betale for alt, siden de aldri har lært seg å måtte klare seg selv. Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Interessant at du dømmer mennesker for deres oppvekst, ikke for hvem de er som voksne. Hvordan kan du vite hva folk har hatt å stri med? Om jeg har gjennomgått et helvete som har formet meg som menneske betyr det ikke nødvendigvis at det er noe jeg ønsker å dele med alle? Dømmer du meg ikke da for det du tror du vet om meg? Du tror jeg har vokst opp i et beskyttet hjem mens sannheten kan være tvert i mot? Du har merkelig omgangskrets om dine venner kan kategoriseres som enten survivere eller barbiedukker. Anonymous poster hash: 4b1b6...bf8
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 2. mars 2015 #71 Skrevet 2. mars 2015 Det er teitere med dem som skriver at de har gått livet skole når det gjelder utdanning. Har ikke vi andre som har tatt utdanning også gått livets skole?Ikke nødvendigvis.Det er forskjell på hvilken type oppvekst en har hatt f.eks. Noen har vokst opp i svært beskyttede hjem, og vet null om hvordan verden egentlig fungerer.Jeg ville aldri selv brukt uttrykket "livets harde skole", men jeg har til tider hatt en vanskelig barndom/ungdomstid, og måtte bli fort voksen. Har vel hatt en oppdragerrolle fra jeg var rundt 6 år, om ikke tidligere.Selv om jeg ikke har noen flott utdannelse, så har jeg en annen, dypere kunnskap en de som kun har lest seg frem, og ikke opplevd "livet" på kroppen, for eksempel.Og jeg føler meg heldig fordi jeg vet hvordan verden fungerer, og ser vel egentlig ned på dem som har vokst opp i beskyttede hjem, fordi jeg opplever dem som svært enkle.Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Du ser ned på og oppfatter de som har vokst opp med en gid barndom som enkle? Tror du det ikke er mulig å vise empati og ha en forståelse for de store sammenhengene i livet uten å ha "gått livets harde skole"? Du føler deg heldig fordi du, i motsetning til oss andre, vet hvordan verden fungerer?Anonymous poster hash: 1b182...d4e Ja. Nå dømmer jo jeg utfra de personer jeg kjenner, og ikke kun på et generelt grunnlag. Jeg dømmer ingen automatisk, jeg vet jo ikke hva du har gått gjennom. Men når jeg vet hvem du er, når jeg har "sett" deg, hvor du kommer fra og hvem du er, ja, da kan jeg være svært dømmende, men kun i mitt stille sinn.Jeg kjenner nok flest personer som også har hatt sitt og stri med, og de jeg kjenner som ikke har hatt det er stort sett slike "pyntedukker" som kun ser verdien i sminke, klær og hår, og svært lite annet. De vet generelt lite nyttig, og gudene vet hvordan de skal klare seg når mamma og pappa ikke lenger er her for å betale for alt, siden de aldri har lært seg å måtte klare seg selv.Anonymous poster hash: 1dd6e...6bc Interessant at du dømmer mennesker for deres oppvekst, ikke for hvem de er som voksne. Hvordan kan du vite hva folk har hatt å stri med? Om jeg har gjennomgått et helvete som har formet meg som menneske betyr det ikke nødvendigvis at det er noe jeg ønsker å dele med alle? Dømmer du meg ikke da for det du tror du vet om meg? Du tror jeg har vokst opp i et beskyttet hjem mens sannheten kan være tvert i mot? Du har merkelig omgangskrets om dine venner kan kategoriseres som enten survivere eller barbiedukker. Anonymous poster hash: 4b1b6...bf8 Jeg snakket om "livets skole" og ikke "livets harde skole". Det er en viss forskjell på de to. Jeg har en lang og solid utdannelse, klare meg vel, men jaggu meg har jeg gått gjennom livet på godt og vondt som de fleste andre. Forskjellen er bare at jeg ikke skriver det på CVen min. Livets skole betyr for meg et liv på godt og vondt, og noe de aller fleste kan relatere til.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #72 Skrevet 2. mars 2015 Jeg tolker det som at den aktuelle personen ikke har formell utdannelse, og at personen forsøker å poengtere at de har en uformell utdannelse som er like god som en formell. Føler ofte at det kommer opp i ulike jobbsammenhenger. Vi alle har levd liv med ulike grader og former for utfordringer, så det får meg til å undres over hva personen har opplevd som liksom skal ha gjort han/henne bedre kvalifisert enn meg og alle andre? jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor personen poengterer dette? Anonymous poster hash: 69b36...3a3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #73 Skrevet 2. mars 2015 Don't feed the troll!!! Anonymous poster hash: 3426d...964
Mamma`n til turbo Skrevet 2. mars 2015 #74 Skrevet 2. mars 2015 (endret) De som har det på Facebooken min er de samme som har daglige oppdateringer om sykdomstilstanden og leger som ikke finner ut hva det er, lange tirader om hvor håpløse NAV er og ikke minst poster bilder hver helg av alkohol og festing med påfølgende mandager om hvor syke de er. Endret 2. mars 2015 av Mamma`n til turbo
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #75 Skrevet 2. mars 2015 De som har det på Facebooken min er de samme som har daglige oppdateringer om sykdomstilstanden og leger som ikke finner ut hva det er, lange tirader om hvor håpløse NAV er og ikke minst poster bilder hver helg av alkohol og festing med påfølgende mandager om hvor syke de er. Og en haug av brukerne inne på den barnevernssiden har det også..Som jeg har sagt tidligere i tråden,ressurssvake. Anonymous poster hash: cf8db...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå