Gå til innhold

Livets harde skole.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig mange fordommer her! Det må jeg si, har dere tenkt på at de som har valgt å bruke livets harde skole på facebook siden sin er nettopp fordi de har opplevd mye hardt i livet, jeg har stor respekt for de som har gått igjennom jævlige ting i livet og klarer seg fint, har fåt seg en bra jobb osv. 

Det å legge ut en god utdannelse er vel på en måte skryt også ? Jeg er en av de har utdannelse , gått på universitetet men velger likevel å opplevd livets harde skole. Jeg  var mishandlet og levd i et voldig forhold. Men kom meg ut av det og jeg er stolt av det, hvorfor skal jeg skjemmes og hvorfor er jeg da harry ? Hva har barnevernet med hva du legger ut på facebook? For all del barnevernet kunne likegodt bli innblandet i det fotballfruen skriver på hennes blogg, drikker vin foran ungen sin?  

Det gjør ikke henne til en dårlig mor for det om, alt kan utnyttes og vendes om på.

Om du synes det er harry og rakker ned på andre folk som har hatt det tøfft i sitt liv, håper jeg virkelig ikke at du lar barna arve den egenskapen av din personlighet. Det er rett og slett kvalmende - folk som rakker ned på andre.

Anonymous poster hash: c3eba...80e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig mange fordommer her! Det må jeg si, har dere tenkt på at de som har valgt å bruke livets harde skole på facebook siden sin er nettopp fordi de har opplevd mye hardt i livet, jeg har stor respekt for de som har gått igjennom jævlige ting i livet og klarer seg fint, har fåt seg en bra jobb osv.

Det å legge ut en god utdannelse er vel på en måte skryt også ? Jeg er en av de har utdannelse , gått på universitetet men velger likevel å opplevd livets harde skole. Jeg var mishandlet og levd i et voldig forhold. Men kom meg ut av det og jeg er stolt av det, hvorfor skal jeg skjemmes og hvorfor er jeg da harry ? Hva har barnevernet med hva du legger ut på facebook? For all del barnevernet kunne likegodt bli innblandet i det fotballfruen skriver på hennes blogg, drikker vin foran ungen sin?

Det gjør ikke henne til en dårlig mor for det om, alt kan utnyttes og vendes om på.

Om du synes det er harry og rakker ned på andre folk som har hatt det tøfft i sitt liv, håper jeg virkelig ikke at du lar barna arve den egenskapen av din personlighet. Det er rett og slett kvalmende - folk som rakker ned på andre.

Jeg tenker motsatt: de som har hatt det vanskelig og har taklet det bra ville ALDRI skrevet livets harde skole på sin facebookside. De som har hatt det hardt og som ikke har kommet seg videre er typiske eksempler på de som skriver livets harde skole på sin facebookside. Jeg ansetter gjerne nr 1, men unngår nr 2. Rett og slett fordi jeg ønsker noen som vil ha fokus på jobben, ikke på seg selv og hvor vondt/vanskelig livet deres er.

Anonymous poster hash: 1b182...d4e

Skrevet

Enig med de over.

Og hvorfor i alle dager har du det på Facebook? Hva skal du oppnå? Hva har du lært i livet som ikke vi andre har?

Jeg har latt vær å ansette folk på grunn av de har gått "livets harde skole".

Det er det dummeste jeg hører, og du bør få det vekk fort som faen!

Anonymous poster hash: 99e74...133

Oi. Shit. Aldri tenkt på det på den måten. Takk for konstruktiv tilbake melding :)

Anonymous poster hash: aff46...475

Jeg ansetter også. Jeg ville styrt langt unna noen som hadde dette på Facebook. Det oser ikke akkurat gode sosiale antenner, fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

Kanskje det er derfor jeg ikke får så gode tilbake meldinger på jobb søknader. Jeg har åpen feacebook profil.

Ikke nødvendigvis derfor. Hvis du har like dårlig skriftspråk i søknadene som her, så er det mest sannsynlig årsaken.

Anonymous poster hash: 0234a...14c

Signerer.

Skrevet

Jeg har gått livets harde skole, og har lært mye av det. Men jeg skriver det ikke på facebook. Der skriver jeg den faktiske utdannelsen jeg har.

Jeg ble grovt misbrukt fra jeg var veldig liten, fysisk og psykisk mishandlet hele barndommen. Jeg har selv aldri vært rusmisbruker eller noe sånt. Meg har det faktisk gått bra med i livet. Men jeg ser jo at jeg har lært veldig mye av den barndommen. Og ser det spesielt i møte med mennesker som har opplevd veldig lite negativt i livet sitt.

Anonymous poster hash: 42a37...bea

Kan jeg spørre deg om hva det er du legger merke til når du møter en med mer A4-oppvekst som meg? 😊

Anonymous poster hash: dfc9b...086

De som ikke har opplevd så mye er som regel naive. Synes jeg da. De koseligste menneskene jeg møter er de du kan se har vært gjennom mye. De som har hatt et lett liv er mer overfladiske, dømmende og gjerne sure. Synes jeg.

Anonymous poster hash: 6d6cb...fd4

Skrevet

Fordi det er flaut eller negativt å ha opplevd noe tøfft i livet sitt? jøss. da tror jeg du skal se på alle disse vellykkede mennesker som har kommet langt i sitt liv fordi de har hatt det tøfft. Jeg tror det er en fin egenskap å ha - at man ikke er vant med å få alt servert på et sølvfat og ikke møtt noen hindringer i livet. At man kan henge seg opp i hva man har på sin facebook er helt på trynet synes jeg og det sier jo mye om deg selv.  At du kanskje bør se på personen utenom facebook og ikke dømme folk gjennom facebook. Get a life!

Skrevet

P.S TIPS - meld dere under utdannelsen "DIB- KJERRINGER"  ;) Tror det passer mobbende, nedrakkende mødre bedre om livets harde skole ikke helt etter deres smak ;)

Skrevet

Fordi det er flaut eller negativt å ha opplevd noe tøfft i livet sitt? jøss. da tror jeg du skal se på alle disse vellykkede mennesker som har kommet langt i sitt liv fordi de har hatt det tøfft. Jeg tror det er en fin egenskap å ha - at man ikke er vant med å få alt servert på et sølvfat og ikke møtt noen hindringer i livet. At man kan henge seg opp i hva man har på sin facebook er helt på trynet synes jeg og det sier jo mye om deg selv. At du kanskje bør se på personen utenom facebook og ikke dømme folk gjennom facebook. Get a life!

Det er ikke flaut eller negativt, men det vitner om lav selvinnsikt å poste det på Facebook.

Skrevet

Mange bra folk har gått livets harde skole. Men skriver man det på Facebook så er det fordi man ikke har noen annen utdannelse å skrive opp. Jeg tror ikke nødvendigvis at "livets harde skole" på Facebook betyr at man har hatt et hardt liv.

Anonymous poster hash: 1aadd...38a

Skrevet

Hvorfor vitner det lav selvinnsikt ? forklar gjerne ;) 

Skrevet

Fordi det oppfattes generelt som om man ikke har kommet seg videre. Det oppfattes generelt negativt og det blir ofte latterliggjort. Det er ikke noe galt i å fortelle det til venner og bekjente, men ikke gjør det ved å sette opp livets harde skole på utdanning. Det framstår mindre intelligent for de som leser det uavhengig om man er det eller ikke.

Skrevet

Enig med de over.

Og hvorfor i alle dager har du det på Facebook? Hva skal du oppnå? Hva har du lært i livet som ikke vi andre har?

Oi. Shit. Aldri tenkt på det på den måten. Takk for konstruktiv tilbake melding :)

Jeg ansetter også. Jeg ville styrt langt unna noen som hadde dette på Facebook. Det oser ikke akkurat gode sosiale antenner, fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

Kanskje det er derfor jeg ikke får så gode tilbake meldinger på jobb søknader. Jeg har åpen feacebook profil.

Ikke nødvendigvis derfor. Hvis du har like dårlig skriftspråk i søknadene som her, så er det mest sannsynlig årsaken.

Signerer.

Jo tak takk for gode tilbake meldinger. Har hvirkelig fått meg en opp vekker i dag. Og ketchupen er kastet i boss spannet :)

Skrevet

Fordi det oppfattes generelt som om man ikke har kommet seg videre. Det oppfattes generelt negativt og det blir ofte latterliggjort. Det er ikke noe galt i å fortelle det til venner og bekjente, men ikke gjør det ved å sette opp livets harde skole på utdanning. Det framstår mindre intelligent for de som leser det uavhengig om man er det eller ikke.

Steike. Dette er så nytt for meg. Mange av mine venner har det. Mens noen har også universitet utdannelse.

Skrevet

Så med andre ord rett og slett mobbing er greit da? ;) 

Skrevet

Fordi det er så utrolig mange av samfunnets verste som skriver det, folk uten noe snev av selvinnsikt og som man virkelig ikke vil ha i omgangskretsen sin. Så klart er ikke alle sånn, men når det er så mange av den typen mennesker som skriver nettopp det så er det lett å dra alle over en kam. Ett kjipt eksempel er de folka inne på barnevernsgruppa på face der de har mista ungene sine, 90% har vel gått på livets harde skole eller lignende og de er virkelig folk som ikke klarer å tenke langt. Jeg merker iallefall at jeg tenker svært negativt når jeg ser folk skriver det.

Anonymous poster hash: 5d8f9...9df

Enig
Skrevet

Mobbing? Hvor da? Det er ikke mobbing å tolke andre å fortelle hva man oppfatter på forespørsel fra hi.

Skrevet

Nei, hvorfor mener du det?

Du mangler forresten et ord i den setningen din ;)

Anonymous poster hash: cf8db...cac

Skrevet

Enig med de over.

Signerer.

Jo tak takk for gode tilbake meldinger. Har hvirkelig fått meg en opp vekker i dag. Og ketchupen er kastet i boss spannet :)

Selvsagt! ;) Trollemor :P

Skrevet

Nei men din mening tyder på at du synes det er greit å rakke ned på folk. Forstår ikke at folk kan virkelig tenke så lavt om andre mennesker. Bare pga en ting på facebook. " Blir ofte latterligjort"  - så på en måte må jo du være med om det? hvis du er enig i om å latterligjøre andre.

Skrevet

Steike. Dette er så nytt for meg. Mange av mine venner har det. Mens noen har også universitet utdannelse.

At du aldri har tenkt tanken på hvordan dette oppfattes på generell basis bekrefter dessverre mitt poeng om selvinnsikt. Det er ikke ment som mobbing, bare en konstruktiv tilbakemelding du kan velge om du vil ta med deg videre:-)

Skrevet

Nei men din mening tyder på at du synes det er greit å rakke ned på folk. Forstår ikke at folk kan virkelig tenke så lavt om andre mennesker. Bare pga en ting på facebook. " Blir ofte latterligjort" - så på en måte må jo du være med om det? hvis du er enig i om å latterligjøre andre.

Informasjon om hvordan en generell oppfatning i samfunnet er ikke å rakke ned på noen.

Skrevet

Selvsagt konstruktiv tilbakemeldinger til alle som har gått på livets harde skole ;) 

Skrevet

Hehe.. Alle er såå opptatte av å svare mer eller mindre seriøst på hi sitt spørsmål at dere ikke ser at Hi roper og roper etter respons :D . Hun prøver å egle opp stemningen med sine orddelingsfeil og sitt ketchupforbruk og sine steinerskolebarn men dere nekter å bite på kroken hennes :tannverk:

Hi jeg ser deg, og skjønner at du har lyst til å trolle litt men ser ikke ut til å skje i kveld ;)

Anonymous poster hash: 53de0...ab8
Skrevet

Fru åsta er på ferde igjen, både i denne og jesustråden.

For nå ikke trollet mer.

Anonymous poster hash: 6cbcc...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...