Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #76 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesaAnonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ?Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!!Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings!Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner)Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ja, men de har jo det. Jeg har kjent det selv med mine egen nese. Dette er ikke fordommer. Anonymous poster hash: bbf54...94a De har atskillig færre svettekjertler i alle fall, så svettelukten er det mye mindre av. Husker da jeg leste Røtter, forferdelig historie om slavehandel, men i alle fall foregikk den første delen av boka i Gambia. Folka der kunne lukte slavefangerne på mange hundre meters hold fordi kvite folk svetter mer. Om det er bra eller dårlig, vel, noen liker lukta av nelliker, andre syns den er fæl. Samme er det vel med kropper.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #77 Skrevet 4. mars 2015 Guttungen var ca fire år gammel og vi var en tur på IKEA. Jeg skulle kjøpe meg en kaffe, og idet jeg fikk bestilt kom det en veldig høy og veldig overvektig mann gående. Guttungen gikk bort til han, så opp på han og sa så søtt han kunne "neimen, så stor du har blitt" Jeg ble dødsflau, og prøvde å få småen bort så fort som mulig. Mannen så ikke særlig imponert ut, for å si det mildt, så det var nok greit å avslutte samtalen der... Anonymous poster hash: 934f6...6a8
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #78 Skrevet 4. mars 2015 Stod i kassen på HM, og sønnen min står å studerer mannen i kassen å spør "snakker han engelsk?" Det var en afrikansk mann. Han var også veldig glad om yoghurt når han var mindre. Og han hadde alltid så lyst på activia yoghurten. Engang jeg var stresset og vi hadde dårlig til så stod han i kjøleskapet å sier han vil ha denne yoghurten. Da bare datt der ut av meg at "nei det de er sånn bæsje yoghurt, ta en sånn barne yoghurt". Så de 10-30 neste gangene vi var i butikken så hylte han "mamma der er bæsje yoghurten!!" Og når han skulle slutte med bleie så nektet han å bæsje på do. Endte på visen at vi måtte på butikken å kjøpe bleier for gutten hadde jo ikke bæsjet på 2 dager. Jeg tok en pakke og da utbrøt han i en svært lettet tone "åh endelig. Nå kan jeg gå hjem å bæsje".... HAHA! Ser for meg hvor letta han var med at han endelig kunne drite igjen :-) Like teit som voksne som nekter å drite på telttur og synet av den første bensinstasjonen - DEN følelsen :-D Anonymous poster hash: ca5ff...8d4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #79 Skrevet 4. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ikke nødvendigvis. Blondiner, brunetter og rødhårede skal visst lukte forskjellig, så hvorfor ikke hudfarger også? Er jo ikke dermed sagt at en lukter bedre enn den andre. Bare annerledes. Anonymous poster hash: df97c...11e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #80 Skrevet 4. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ikke nødvendigvis. Blondiner, brunetter og rødhårede skal visst lukte forskjellig, så hvorfor ikke hudfarger også? Er jo ikke dermed sagt at en lukter bedre enn den andre. Bare annerledes. Anonymous poster hash: df97c...11e Rull inn. Forskning antyder at kroppslukt er genetisk, siden eneggede tvillinger har tilnærmet lik kroppslukt. Anonymous poster hash: bbf54...94a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #81 Skrevet 4. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ikke nødvendigvis. Blondiner, brunetter og rødhårede skal visst lukte forskjellig, så hvorfor ikke hudfarger også? Er jo ikke dermed sagt at en lukter bedre enn den andre. Bare annerledes. Anonymous poster hash: df97c...11e Rull inn. Forskning antyder at kroppslukt er genetisk, siden eneggede tvillinger har tilnærmet lik kroppslukt. Anonymous poster hash: bbf54...94a Herregud, nå må dere gi dere. ALLE lukter forskjellig. Er overfølsom for lukter og enkelte norske greier jeg ikke stå ved siden av en gang. Kosthold ha mye å si. Folk på spesielle dieter lukter på en egen måte. Hunder greier å lukte seg fram til svulster osv. Folk med et kosthold med mye krydder lukter på en annen måte enn de som spiser mye melkeprodukter. Det er barnelærdom og INGENTING rasistisk og ivertfall ikke noe å krangle om. Det er vist vi som lever på melkeprodukt som lukter verst. Anonymous poster hash: 2c5b3...9ee
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #82 Skrevet 4. mars 2015 Stod i kassen på HM, og sønnen min står å studerer mannen i kassen å spør "snakker han engelsk?" Det var en afrikansk mann. Han var også veldig glad om yoghurt når han var mindre. Og han hadde alltid så lyst på activia yoghurten. Engang jeg var stresset og vi hadde dårlig til så stod han i kjøleskapet å sier han vil ha denne yoghurten. Da bare datt der ut av meg at "nei det de er sånn bæsje yoghurt, ta en sånn barne yoghurt". Så de 10-30 neste gangene vi var i butikken så hylte han "mamma der er bæsje yoghurten!!" Og når han skulle slutte med bleie så nektet han å bæsje på do. Endte på visen at vi måtte på butikken å kjøpe bleier for gutten hadde jo ikke bæsjet på 2 dager. Jeg tok en pakke og da utbrøt han i en svært lettet tone "åh endelig. Nå kan jeg gå hjem å bæsje".... HAHA! Ser for meg hvor letta han var med at han endelig kunne drite igjen :-) Like teit som voksne som nekter å drite på telttur og synet av den første bensinstasjonen - DEN følelsen :-D Anonymous poster hash: ca5ff...8d4 Eller en dib-kvinne på besøk hos andre.... Anonymous poster hash: 38038...9bb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #83 Skrevet 4. mars 2015 Stod i kassen på HM, og sønnen min står å studerer mannen i kassen å spør "snakker han engelsk?" Det var en afrikansk mann. Han var også veldig glad om yoghurt når han var mindre. Og han hadde alltid så lyst på activia yoghurten. Engang jeg var stresset og vi hadde dårlig til så stod han i kjøleskapet å sier han vil ha denne yoghurten. Da bare datt der ut av meg at "nei det de er sånn bæsje yoghurt, ta en sånn barne yoghurt". Så de 10-30 neste gangene vi var i butikken så hylte han "mamma der er bæsje yoghurten!!" Og når han skulle slutte med bleie så nektet han å bæsje på do. Endte på visen at vi måtte på butikken å kjøpe bleier for gutten hadde jo ikke bæsjet på 2 dager. Jeg tok en pakke og da utbrøt han i en svært lettet tone "åh endelig. Nå kan jeg gå hjem å bæsje".... HAHA! Ser for meg hvor letta han var med at han endelig kunne drite igjen :-) Like teit som voksne som nekter å drite på telttur og synet av den første bensinstasjonen - DEN følelsen :-D Anonymous poster hash: ca5ff...8d4 Eller en dib-kvinne på besøk hos andre.... Anonymous poster hash: 38038...9bb ....en hysterisk sådan!..... Anonymous poster hash: 38038...9bb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #84 Skrevet 4. mars 2015 Er ikke rasist, men det luktet sterkt, ikke vondt. sikkert noe krydder e.l. Det med at de var somaliere tok jeg med fordi det var flaut og jeg var redd det skulle oppfattes rasistisk.Sønnen min reagerer også parfyme og andre lukter som de fleste oppfatter som gode, så at han sier at det lukter fælt, betyr ikke at de faktisk gjorde det. Anonymous poster hash: 3aec7...e9b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #85 Skrevet 4. mars 2015 For noen år siden hadde jeg en MA. Jeg var da komt så langt i svangerskapet at barna visste om graviditeten. Eldste jenta på 7 år, var veldig lei seg og lurte på når vi skulle få ny baby i magen. Jeg sa at da måtte jeg vente til jeg hadde fått mensen igjen. Hadde mensen flere ganger etter dette, men sa selvfølgelig ikke noe til jenta fordi vi ikke ville hun skulle få forhåpninger. En dag vi var på butikken så hadde jeg fått mensen igjen. Kjøpte bind. Jenta satt på enden av kassa, og når hun ser pakken med bind komme nedover båndet, roper hun høyt og entusiastisk " MAMMMA, HAR DU FÅTT MENSEN?". Tror ikke det var en sjel som ikke fikk det med seg. Anonymous poster hash: 7816d...24d
BikkjeBisk Skrevet 4. mars 2015 #86 Skrevet 4. mars 2015 Kanskje ikke så flaut, men det lagde stor ståhei i den lille bygda som jeg bodde i når jeg var lita. Jeg hadde plantet karse i påska, men så døde alle og jeg gikk på butikken (6 år) for å handle frø. Som sagt alle kjente alle og kassadama lurte på hvordan det gikk. Jeg svarte at Karsa var død og det syntes jeg var litt trist. Den ansatte så sjokkert på meg og jeg vandret hjem. I historien hører det til at det var en jente i klassen min som het Karsa. Huff, den stakkars mamma'en til Karsa fikk x-antall telefoner den dagen der de kondolerte over datterens død.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #87 Skrevet 4. mars 2015 Kanskje ikke så flaut, men det lagde stor ståhei i den lille bygda som jeg bodde i når jeg var lita. Jeg hadde plantet karse i påska, men så døde alle og jeg gikk på butikken (6 år) for å handle frø. Som sagt alle kjente alle og kassadama lurte på hvordan det gikk. Jeg svarte at Karsa var død og det syntes jeg var litt trist. Den ansatte så sjokkert på meg og jeg vandret hjem. I historien hører det til at det var en jente i klassen min som het Karsa. Huff, den stakkars mamma'en til Karsa fikk x-antall telefoner den dagen der de kondolerte over datterens død. Oisann.. Heldigvis uskyldig fra din side! Hvordan gikk det? Ble det noengang oppklart hva du mente? Anonymous poster hash: b57db...6fc
BikkjeBisk Skrevet 4. mars 2015 #88 Skrevet 4. mars 2015 Kanskje ikke så flaut, men det lagde stor ståhei i den lille bygda som jeg bodde i når jeg var lita. Jeg hadde plantet karse i påska, men så døde alle og jeg gikk på butikken (6 år) for å handle frø. Som sagt alle kjente alle og kassadama lurte på hvordan det gikk. Jeg svarte at Karsa var død og det syntes jeg var litt trist. Den ansatte så sjokkert på meg og jeg vandret hjem. I historien hører det til at det var en jente i klassen min som het Karsa. Huff, den stakkars mamma'en til Karsa fikk x-antall telefoner den dagen der de kondolerte over datterens død. Oisann.. Heldigvis uskyldig fra din side! Hvordan gikk det? Ble det noengang oppklart hva du mente? Anonymous poster hash: b57db...6fc Joda, mamma ble også oppringt av kassadama dagen etter hun hadde ringt mammaen til Karsa for å gi sin kondolanse mamma forklarte at det var sikkert en misforståelse siden jeg skulle handle Karse. hihi
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #89 Skrevet 4. mars 2015 Min lille skravlebøtte på 4 år skulle være med å besøke oldemoren sin som lå for døden. Da vi kom inn i rommet lå oldemoren og sov, egentlig ganske fredelig akkurat da. Datteren min nistirrer på oldemoren sin, ser på meg, ser på oldemoren en gang til før hun bryter ut: `Er hu dau?` Anonymous poster hash: bbf54...94a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #90 Skrevet 4. mars 2015 Herrefred, unger er bare KUUUULE Anonymous poster hash: 58e2c...831
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #91 Skrevet 4. mars 2015 Jeg hater å bæsje på offentlige toaletter, og gjør det kun hvis det er krise. En gang det faktisk var skikkelig krise hadde jeg selvfølgelig 3-åringen på slep. Inne på toalettet sier frøkna med sin høyeste og klareste stemme: "mamma, tisser du blod?" (hu hadde fått med seg at jeg hadde mensen en gang). Jeg bare hysj hysj. Og hun fortsetter: "mamma, bæsjer du da?" Jeg prøvde igjen å hysje, men frøkna konstanterte fornøyd: "du bæsjer du mamma". Alt til stor glede for de som sto i kø utenfor.. Anonymous poster hash: 32cb5...cc3
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #92 Skrevet 4. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ikke nødvendigvis. Blondiner, brunetter og rødhårede skal visst lukte forskjellig, så hvorfor ikke hudfarger også? Er jo ikke dermed sagt at en lukter bedre enn den andre. Bare annerledes. Anonymous poster hash: df97c...11e Rull inn. Forskning antyder at kroppslukt er genetisk, siden eneggede tvillinger har tilnærmet lik kroppslukt. Anonymous poster hash: bbf54...94a Hvorfor skal jeg rulle inn? Jeg er jo enig i at kroppslukt er genetisk. Er derimot ikke enig i at de som lukter melk lukter verst. Jeg har melkeallergi og kjenner godt lukten om noen drikker mye melk. Anonymous poster hash: df97c...11e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #93 Skrevet 4. mars 2015 Hahaha 😂 digger denne tråden ! (Utenom de få som faktisk klarer å lage kvalme pga hva noen uskyldige små barn sier) Jeg og eldste som da var 4 år, var ute å handlet. Så treffer vi på en bekjent , og slår av en liten prat. Denne bekjente er en smule kraftig. Så plutselig sier jentungen: du, jeg vet hvorfor du er så tykk. Det er fordi du spiser så mye mat ! Jeg hadde lyst å bare synke ned i gulvet . Anonymous poster hash: 1159d...08d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #94 Skrevet 4. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ikke nødvendigvis. Blondiner, brunetter og rødhårede skal visst lukte forskjellig, så hvorfor ikke hudfarger også? Er jo ikke dermed sagt at en lukter bedre enn den andre. Bare annerledes. Anonymous poster hash: df97c...11e Rull inn. Forskning antyder at kroppslukt er genetisk, siden eneggede tvillinger har tilnærmet lik kroppslukt. Anonymous poster hash: bbf54...94a Hvorfor skal jeg rulle inn? Jeg er jo enig i at kroppslukt er genetisk. Er derimot ikke enig i at de som lukter melk lukter verst. Jeg har melkeallergi og kjenner godt lukten om noen drikker mye melk. Anonymous poster hash: df97c...11e Beklager, jeg misforsto svaret ditt. Jeg trodde først du var ironisk. Anonymous poster hash: bbf54...94a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #95 Skrevet 4. mars 2015 Jeg, pappa og jenta på fire var på en klesbutikk og av en eller annen grunn gikk alarmen når han gikk igjennom ytterdøra. Altså tillogmed når vi skulle inn så han hadde ikke stjålet noe. Pappa går i kassen og sier at alarmen går når han går i døra. Kassadama ringer til vakta som kommer for å sjekke at han ikke har stjålet noe. Går igjennom lommer og alt. Pussig med tanke på at "tyven" sa ifra om at alarmen gikk. Jenta fikk jo selvfølgelig med seg alt pluss alle som både gikk inn/ut og de som sto i kassakøen. Endte med at han fikk gå.Pappa skulle levere i barnhagen dagen etter og så sier jenta høyt og klart i garderoben med masse foreldre og ansatte tilstede. "Vet du Kari, min bestefar er en tyv. Politiet kom og ville ha bestefar i fengsel". Stakkars pappa haha Anonymous poster hash: f3c2c...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå