Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #51 Skrevet 3. mars 2015 Det er i og for seg verken det verste eller flaueste de ha sagt, men: Må virkelig kondompakker se ut som tyggis eller noe annet spennende? Og må de stå midt i glaninga på barna i kassekøen? Jeg har egentlig ikke noen problemer med å forklare barna mine om kondomer. Men jeg er ikke så begeistret for å ta denne praten foran en forventningsfull gjeng køståere som synes dette er et artig avbrekk i en ellers dørgende kjedelig hverdagsaktivitet! Anonymous poster hash: 5e159...aba
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #52 Skrevet 3. mars 2015 5 åringen min snakket alltid høyt om andre, og kunne si de utroligste ting da hun var mindre. Vi prøvde å lære henne at vi ikke kunne snakke om andre når de hørte på, men at vi måtte vente når vi kom hjem. Så var det en dag vi tok bussen til byen og det satt en litt rar mann der. Da sier datteren min høyt og tydelig; "Mamma! Han rare mannen der skal vi prate om når vi kommer hjem!" Sier hun mens hun holder på å le seg ihjel. Hadde mest lyst til å forsvinne akuratt da.. Blir fortsatt flau når jeg tenker på det nå 2 år etter Er ikke det der en urban legend? I alle fall hørt den fra flere...?Anonymous poster hash: 5a33c...d64 Hørt den jeg også ..Anonymous poster hash: d6f3c...24a Ja, det er vel det, men flere som har opplevd den selv om det er det Anonymous poster hash: 2c5b3...9ee Hva er det med dere som alltid må rakke ned på folk? Dette var en tråd som handlet om kleine ting barna våre har sagt, og det er godt mulig det finnes flere barn som forteller samme ting? Eller..? Min sønn fortalte ca det samme når vi tok toget til Oslo. Det var utrolig flaut. Slutt å være så hiiimla negative til alt folkens. Kan dere ikke bare le av de søte og kleine barna våre har sagt selvom dere har hørt andre barn si det samme? Anonymous poster hash: 573d7...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #53 Skrevet 3. mars 2015 Skjedde noe grusomt pinlig i ettermiddag i garderoben ved henting.Jenta (4 år) ser på en forelder som er asiat og sier høyt og klart; Heidu! Jeg er Norsk, det kan ikke du være med den hudfargen der!" Jeg ble så rød som jeg aldri har vært! Og mamma'en så IKKE ut til å ta det med humor. Jeg fikk et stygt blikk Anonymous poster hash: f3c2c...9ae
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #54 Skrevet 3. mars 2015 Skjedde noe grusomt pinlig i ettermiddag i garderoben ved henting. Jenta (4 år) ser på en forelder som er asiat og sier høyt og klart; Heidu! Jeg er Norsk, det kan ikke du være med den hudfargen der!" Jeg ble så rød som jeg aldri har vært! Og mamma'en så IKKE ut til å ta det med humor. Jeg fikk et stygt blikk Anonymous poster hash: f3c2c...9ae Det er ikke jo ikke humor i det, og du burde være flau for dette har datteren din lært et sted Anonymous poster hash: 6991e...93f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #55 Skrevet 3. mars 2015 Ikke såå ille, men toåringen sa høyt og tydelig i et stort middagsselskap med hele slekta " Bestemor, du har pupp, men det har ikke Bestefar!!" 😄 Anonymous poster hash: 419cc...00c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #56 Skrevet 3. mars 2015 Til barnehageonkelen (som forøvrig er meget kjekk og pen) ; mamma har også bleie, akkurat som meg - i den er det blod. Takk for den kjære datter. Dør hver gang jeg tenker på dette. Anonymous poster hash: 5d8ba...6ce
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #57 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #58 Skrevet 3. mars 2015 Jenta: Mormor; tror du på Gud? Mormor: Nei, det gjør jeg ikke. Jenta: Ikke det? Det gjør jeg, og jeg kommer til himmelen. Men DU, du kommer til å komme til Helvete. Etterfulgt av ondskapsfull latter. ' Hva har jeg gjort galt? Anonymous poster hash: bbf54...94a
Gjest Minnieropptatt Skrevet 3. mars 2015 #59 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Skjedde noe grusomt pinlig i ettermiddag i garderoben ved henting. Jenta (4 år) ser på en forelder som er asiat og sier høyt og klart; Heidu! Jeg er Norsk, det kan ikke du være med den hudfargen der!" Jeg ble så rød som jeg aldri har vært! Og mamma'en så IKKE ut til å ta det med humor. Jeg fikk et stygt blikk Anonymous poster hash: f3c2c...9ae Det er ikke jo ikke humor i det, og du burde være flau for dette har datteren din lært et sted Anonymous poster hash: 6991e...93f Alt stygt som blir sagt blir lært hjemme. Barn kan ikke bli påvirket av andre enn sine foreldre. Og de kan så aldeles ikke overhøre og bli påvirket av de andre barna i bhg. Om det ikke er humor i dette, hvilken rolle spiller det? Overskriften tilsier ikke at svaret må inneholde humor. Endret 3. mars 2015 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #60 Skrevet 3. mars 2015 Skjedde noe grusomt pinlig i ettermiddag i garderoben ved henting. Jenta (4 år) ser på en forelder som er asiat og sier høyt og klart; Heidu! Jeg er Norsk, det kan ikke du være med den hudfargen der!" Jeg ble så rød som jeg aldri har vært! Og mamma'en så IKKE ut til å ta det med humor. Jeg fikk et stygt blikk Anonymous poster hash: f3c2c...9ae Det er ikke jo ikke humor i det, og du burde være flau for dette har datteren din lært et sted Anonymous poster hash: 6991e...93f Sjarmtroll... Barnet mitt sa noe lignende, og det er ikke noe hun har overhørt hos oss, for å si det slik. Anonymous poster hash: df97c...11e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #61 Skrevet 3. mars 2015 Skjedde noe grusomt pinlig i ettermiddag i garderoben ved henting. Jenta (4 år) ser på en forelder som er asiat og sier høyt og klart; Heidu! Jeg er Norsk, det kan ikke du være med den hudfargen der!" Jeg ble så rød som jeg aldri har vært! Og mamma'en så IKKE ut til å ta det med humor. Jeg fikk et stygt blikk Anonymous poster hash: f3c2c...9ae Det er ikke jo ikke humor i det, og du burde være flau for dette har datteren din lært et sted Anonymous poster hash: 6991e...93f Jeg har IKKE lært henne noe slikt. Kjenner flere som ikke er etnisk norsk. Men jenta har jo plukket med seg at de ikke er fra Norge - for de er ikke norske-statsborgere og de fleste prater ganske så gebrokent Anonymous poster hash: f3c2c...9ae
Gemini77 Skrevet 3. mars 2015 #62 Skrevet 3. mars 2015 Var nettopp i syden og jeg fikk mensen den dagen vi dro. Jeg bruker tamponger så ingen problem egentlig men ville ikke bade første dagen for da blør jeg så mye så gadd ikke skifte tampong etter hver gang jeg badet. Fortalte det til datteren min på 6 år da hun maste hele tiden om at jeg skulle bade med henne. Hun forsto hun og lot det ligge. Dagen etter så spurte sønnen min da jeg lå på solsengen om jeg kunne bade med han og datteren min svarer høyt og tydlig (solsengene ligger tett i tett der og ving hotell så kun skandinavere): "mamma har sånn blodtiss nå og har putta sånn kule-ting opp i tissen og hvis hun bader så vil den tingen suge til seg alt vannet". Mens hun fortalte dette så løftet hun opp sitt eget bein og pekte opp i sitt eget underliv. Jeg forklarte senere at det gjerne kunne blitt forklart litt lavere.... :-/
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #63 Skrevet 3. mars 2015 Jeg og min datter på 5år sto bak en meget kjekk mann i køen på kiwi. Da kom det høyt og tydelig fra mlm datter: mamma!? Mamma?! MAMMA se på den mannen der! Han var en søt liten tass! Anonymous poster hash: e2064...b86
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #64 Skrevet 3. mars 2015 Det er i og for seg verken det verste eller flaueste de ha sagt, men: Må virkelig kondompakker se ut som tyggis eller noe annet spennende? Og må de stå midt i glaninga på barna i kassekøen? Jeg har egentlig ikke noen problemer med å forklare barna mine om kondomer. Men jeg er ikke så begeistret for å ta denne praten foran en forventningsfull gjeng køståere som synes dette er et artig avbrekk i en ellers dørgende kjedelig hverdagsaktivitet! Anonymous poster hash: 5e159...aba Jeg var forferdelig treig med å forstå hva sex og kondomer og sånt var.. Og var eldre enn jeg tør å innrømme da jeg spurte mamma om å få sånn med kinategn på da vi sto i kassakøen. Hun sa nei pg jeg ville vite hvorfor og hva det er osv.. Hun prøvde bare å si at det er ikke noe spennende, at det er for voksen osv.. Jeg ga meg ALDRI og maste og maste selv om jeg så hvor ubehagelig det var for henne og hun i kassen! Jeg fatta d bare ikke haha😊 jeg VILLE ha det med kinategn på!!! Jeg gikk i 7. eller 8. klasse.. Visste seriøst ingenting om sånn før jeg gikk i 9. Glemmer aldri blokkene deres og hvor uforståelig det var for meg at hun inne bare kunne si hva det var og hvorfor jeg ikke kunne få... Anonymous poster hash: 972e2...b9c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #65 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #66 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a That escalated quickly.... Anonymous poster hash: 4d8ce...805
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #67 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Skjult rasisme? Sønnen min har også plutselig begynt å prate om en afrikansk gutt han har i klassen, som han synes lukter forferdelig vondt. Jeg har ALDRI snakket om noe slikt, verken med eller uten barn. Anonymous poster hash: bbf54...94a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #68 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #69 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesaAnonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!!Anonymous poster hash: a94db...e3a Det er jo ikke noe rasistisk i det, men det er jo strengt talt slik at enkelte utenlandske lukter forferdelig samme som mange utenlanske mener vi lukter som våte hunder. Anonymous poster hash: 1f298...387
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #70 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesaAnonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!!Anonymous poster hash: a94db...e3a Det er jo ikke noe rasistisk i det, men det er jo strengt talt slik at enkelte utenlandske lukter forferdelig samme som mange utenlanske mener vi lukter som våte hunder. Anonymous poster hash: 1f298...387 Jeg trodde man luktet sur melk her i Norge, vi som har norsk, vanlig kosthold. Apropos lukter uansett; Ja, noen barn er sensitive for lukter. Det er jammen noen voksne også, meg inkludert. Spiser man som somaliere, kurdere, asiatere og hvor enn man er fra, så lukter man annerledes, og det kan mange lukte. Akkurat som mange lukter med det samme noen er røykere eller bor sammen med røykere (jepp, et barn i min jobb stinker råtten, gammel røyk). Er det feil å si at noen lukter vondt pga røyklukt også, da? Anonymous poster hash: 2fc8b...0c3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #71 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesaAnonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!!Anonymous poster hash: a94db...e3a Det er jo ikke noe rasistisk i det, men det er jo strengt talt slik at enkelte utenlandske lukter forferdelig samme som mange utenlanske mener vi lukter som våte hunder. Anonymous poster hash: 1f298...387 Gjør vi??😄😄 Anonymous poster hash: d0cde...e9b
Iiiiik Skrevet 3. mars 2015 #72 Skrevet 3. mars 2015 På T-banen med 3-åringen hvor det sitter en mann med afrikansk utseende på benken mot oss "Mamma, er brune mennesker brune overalt?" Jeg bekreftet at det var de. "På rumpa og tissen også?" Jeg bekreftet igjen og håpet for alt i verden at fyren ikke kunne norsk. I stedet rakte han frem hendene sine og sa "Neida, vi er ikke brune overalt. Jeg er hvit inni hendene og under føttene". På butikken med samme barn, nå 4. Fullt av folk rundt oss, lørdag på senteret. "Mamma, det er jo babyfrø hos mammaer. Men hvordan blir pappaer pappa da?" Det føltes som om 100 mennesker løftet blikket, og lyttet etter svaret. Jeg svarte at pappaer hadde bittesmå babyfrø i tissen sin og heldigvis stoppet samtalen der. På vei ut av butikken kom en mann på ca 70 bort til oss og kommenterte at vi sikkert var veldig kloke. Barnet fordi hun spurte når hun lurte på noe, mammaen som svarte selv om mange hørte på oss. Følte meg vel ikke akkurat klok der og da...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #73 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a
Iiiiik Skrevet 3. mars 2015 #74 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #75 Skrevet 3. mars 2015 Har en sønn som er veldig var for lukter. Vi gikk forbi noen somaliere og gutten så høyt og tydelig " Æsj, det lukter så fælt!:/ og holdt seg for nesa Anonymous poster hash: 3aec7...e9b Det at sønnen din er veldig var for lukter måtte du ta med fordi ? Godt skjult rasisme.... men ikke godt nok. Det du sier er jo at somaliere lukter. Og han liksom regerar ? Tenker det er du som har lærd han dette jeg.. og neppe noen sammenheng med luktesans. Mer intelligensen til mora ! Skjerpings!!! Anonymous poster hash: a94db...e3a Ærlig talt... Det er da ikke rasisme. Er ingen hemmelighet at enkelte innvandrere lukter annerledes pga mat og krydder. Mannen min er kritthvit med blå øyne, men syntes han luktet rart første gang jeg møtte han siden han kommer fra en kultur med mye bønner og spisskummen. Skjerpings! Anonymous poster hash: df97c...11e Ikke bare på grunn av mat og krydder. Jeg har kjenner noen adopterte som bor i vanlige norske hjem, med norsk kosthold, og de lukter faktisk den opprinnelsen de har(asiat, afrikaner) Anonymous poster hash: bbf54...94a Beklager, da er det snakk om fordommer. Tror du asiatere og afrikanere har annen kroppslukt enn hvite?! Ja, men de har jo det. Jeg har kjent det selv med mine egen nese. Dette er ikke fordommer. Anonymous poster hash: bbf54...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå