Gå til innhold

Guttemammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er det mange med 2 gutter fra før som så velger å få et 3. barn? Er det fordi dere ønsker en jente, eller kommer det av et reelt ønske om flere barn? Dette er IKKE vondt ment, jeg spør fordi jeg lurer oppriktig 😊 For meg er 3 barn uaktuelt, syns det er utrolig slitsomt med 2..!

Anonymous poster hash: ee827...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ihvertfall at mange med to gutter hadde fått et tredje barn om de var 100% sikre på at neste ble jente.

Oh her er jeg anonym!

Anonymous poster hash: b13ee...3de
Skrevet

Statistisk er det vel de med 2 gutter som hyppigst velger å få et tredje barn.

For min egen del har det ingenting med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 7a4c0...a49

Skrevet

Jeg har to gutter og ønsker meg verken et tredje barn eller ei jente:-)

Anonymous poster hash: d78ed...b2d

Skrevet

Jeg har to gutter. Om vi skal ha et tredje eller fjerde barn med tiden er det i hvert fall ikke basert på at vi ønsker en jente. Kjønn er ikke så viktig. Har vel heller ingen tro om at jeg og mannen kan få jenter da det ikke er født en eneste jente i mannens slekt så langt tilbake vi kan finne.

Anonymous poster hash: 78a97...106

Skrevet

Jeg (eller vi) er i tankene på ett tredje barn. Det barnet ønsker vi for å få et søsken, ikke en jente. Det hadde vært stas med en jente selvsagt, men det blir jo like stas med en gutt. Tenk å være så heldig å få tre gutter.

Anonymous poster hash: f7415...62b
Skrevet

Jeg ville egentlig ha mange barn. Så for meg fire fem. Etter to gutter føler jeg at det nærmer seg en slags grense, men nå som nummer tre er på vei er jeg sikker på at det er siste - uavhengig av kjønn :-) (jeg vet ikke hva tredje blir enda)

Anonymous poster hash: 61ef9...9dc

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg mange barn. Uavhengig av kjønn.

Har tre gutter nå, men jeg tror det faktisk holder. Tre er mange nok for meg. 😊

Men får se når disse er blitt større, om behovet for fler melder seg.

Men da er det fordi jeg ønsker meg flere barn, ikke fordi jeg ønsker meg jente.

Jeg kan med hånden på hjertet si at kjønn aldri har hatt noen betydning for meg.

Skrevet

Tja... Mener å ha lest at de som har et av hvert kjønn statistisk sett får to barn, mens de med to av samme kjønn oftere går for et tredje.

Har to venninner som fikk to jenter først - begge prøvde å få en lillebror etterhvert :)

Anonymous poster hash: d02c7...f70

Skrevet

Jeg har 2 gutter. Om, når eller hvis vi får nr.3 så er det faktisk fordi vi vil ha et barn til, ikke fordi vi håper på en jente. Guttenavn har jeg klart allerede så ;)

Skrevet

Det er forsket på dette, og ja, de med to barn av samme kjønn velger oftere å få et tredje barn enn de som har to barn av ulikt kjønn. Det er også litt flere av de med to gutter som vil ha et tredje barn, enn de med to jenter. Dersom du googler litt, finner du mange statistikker og forskning på dette.

Jeg for min del hadde nok litt ekstra lyst på en jente også da vi prøvde på nummer tre. Det ble en tredje gutt, og det er jeg i dag veldig gald for. Vi fikk for øvrig ett barn til etterpå, pga. sviktende prevensjon, og det ble faktisk jente :)

Anonymous poster hash: 4a9c5...18d
Skrevet

Hvorfor kan det ikke like gjerne være motsatt? Jeg har alltid ønsket meg en liten gutt, heldigvis ble ønsket oppfylt etter tre jenter :)

Syns det er stas med gutt også,kjekt for mannen som begynte å føle seg ensom.. Tom bikkja er jente.

Har stor forståelse for at et par vil ha barn av begge kjønn.

Anonymous poster hash: 72909...1d2

Skrevet

Det er forsket på dette, og ja, de med to barn av samme kjønn velger oftere å få et tredje barn enn de som har to barn av ulikt kjønn. Det er også litt flere av de med to gutter som vil ha et tredje barn, enn de med to jenter. Dersom du googler litt, finner du mange statistikker og forskning på dette.

Jeg for min del hadde nok litt ekstra lyst på en jente også da vi prøvde på nummer tre. Det ble en tredje gutt, og det er jeg i dag veldig gald for. Vi fikk for øvrig ett barn til etterpå, pga. sviktende prevensjon, og det ble faktisk jente :)

Anonymous poster hash: 4a9c5...18d

Dette henger sikkert sammen med at det primært er damer som bestemmer antall barn. Mor er fornøyd med jentene sine, og far må se lenge etter sønnen han ønsker seg :)

Skrevet

Jeg har to gutter. Vi vurderer et tredje men ikke bestemt oss. Vi håper begge på en gutt til, men en jente er selvsagt like velkommen.

Jeg elsker å være guttemamma! Hadde vi fått en tredje gutt kunne jeg tatt fram alle babyklærne, lekene og sabeltanntingene igjen! :-)

Anonymous poster hash: 943df...28b

Skrevet

Jeg har tre gutter. Vi ville ha tre barn, så nr 3 kom ikke fordi vi ønsket oss en jente. Men da jeg ble gravid siste gang håpet jeg at det var en jente. Kunne aldri tenkt meg flere barn. Følte at familien var komplett da gutt nr 3 kom.

Anonymous poster hash: 457d9...77a

Skrevet

Jeg har to gutter. Om vi skal ha et tredje eller fjerde barn med tiden er det i hvert fall ikke basert på at vi ønsker en jente. Kjønn er ikke så viktig. Har vel heller ingen tro om at jeg og mannen kan få jenter da det ikke er født en eneste jente i mannens slekt så langt tilbake vi kan finne.

Hva med din svigermor, er hun ikke i slekt med din mann?

Skrevet

Mannen din har vell en mor..........................? :)

Skrevet

Norsk forskning på dette viser at norske kvinner ønsker seg jente sterkere enn i resten av verden. Dette viser seg ved at familier med to gutter oftere velger å gå for et barn nummer tre, enn de som har en av hver eller to jenter.

Så kan dere dib-damene hyle ut at dette ikke stemmer og det er bare sånn jentemammaer tenker, men tallenes tale er klar og statistikk er statistikk, ikke snakk om enkelttilfeller men den store helheten.

Anonymous poster hash: 32130...96d

Skrevet

Har et vennepar der han ville stoppe på de to guttene de hadde fått,men hun ville ha nummer tre i håp om jente. Og de hadde sex kun før eggløsning siden det visstnok skal gi jentebaby, og jente ble det ;)

Anonymous poster hash: 64f49...569

Skrevet

Norsk forskning på dette viser at norske kvinner ønsker seg jente sterkere enn i resten av verden. Dette viser seg ved at familier med to gutter oftere velger å gå for et barn nummer tre, enn de som har en av hver eller to jenter.

Så kan dere dib-damene hyle ut at dette ikke stemmer og det er bare sånn jentemammaer tenker, men tallenes tale er klar og statistikk er statistikk, ikke snakk om enkelttilfeller men den store helheten.

Anonymous poster hash: 32130...96d

Vet du noe SSB ikke vet?

"Foreldre i Norge er lite opptatt av om de får gutter eller jenter, viser tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB). Men tallene viser også at de fleste ønsker å ha barn av begge kjønn, og at kvinner med barn av samme kjønn oftere får ett barn til enn dem som har både gutt og jente fra før."

http://www.babyverden.no/Nyheter/Jeg-ville-heller-hatt-en-jente/

Og om så er at et lite flertall kvinner ønsker seg døtre fremfor sønner (ville jo vært merkelig om det var HELT likt), så betyr jo ikke det at ALLE kvinner ønsker seg jenter, slik mange her inne synes å tro.

Jeg vil tro kjønn er uvesentlig for de aller fleste.

Skrevet

Vi har to gutter og vurderer et tredje barn. Men det er fordi jeg føler meg ikke ferdig, føler at det mangler en i flokken. Hvis det kommer en nr 3, så er det garantert gutt det også ;) Savner ikke jente. Men jeg har ei venninne som har 3 gutter, og hun sier at hun kommer aldri til å gi seg før hun får en jente! Det er tydeligvis veldig viktig for henne.

Anonymous poster hash: 971fb...fe8
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Har gutt, jente og venter gutt. For min del kunne jeg hatt bare gutter. Vet ikke hvorfor men føler meg mer knyttet til dem og føler meg mer som "guttemamma".

Kanskje litt stygt sagt når jeg har en jente, men hun er absolutt like høyt elsket altså :)

Anonymous poster hash: 2ce4e...96d
Skrevet

Jeg tror mange og kanskje de fleste kvinner ønsker seg også en datter, siden de selv var en datter. Derfor prøver de gjerne på én til. Jeg går for mitt 3. barn nå. Men jeg har en av hver fra før ;)

Anonymous poster hash: 96893...756
Skrevet

Jeg har to gutter og ønsker meg faktisk gutt nå tredje gang, men det spiller ingen rolle. Spiller så liten rolle at jeg ikke ønsker å vite kjønnet denne gangen. Med gutt så blir de tre brødre og jeg ser for meg det som bedre enn å være lillesøster av to gutter (som jeg selv er). Så tror det er veldig individuelt, akkurat slik det er med de som har to jenter og får en tredje.

Anonymous poster hash: bab27...28f

Skrevet

Det er forsket på dette, og ja, de med to barn av samme kjønn velger oftere å få et tredje barn enn de som har to barn av ulikt kjønn. Det er også litt flere av de med to gutter som vil ha et tredje barn, enn de med to jenter. Dersom du googler litt, finner du mange statistikker og forskning på dette. Jeg for min del hadde nok litt ekstra lyst på en jente også da vi prøvde på nummer tre. Det ble en tredje gutt, og det er jeg i dag veldig gald for. Vi fikk for øvrig ett barn til etterpå, pga. sviktende prevensjon, og det ble faktisk jente :)Anonymous poster hash: 4a9c5...18d

Kan jeg spørre om hvor gamle barna er? :) har selv 3 gutter og venter nå en jente. Er spent på hvordan det vil gå ettersom det er 8 år mellom yngste og jenta som snart kommet :)

Hvordan er dine gutter ovenfor lillesøster?

Anonymous poster hash: 0a9a8...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...