Gå til innhold

Er så skuffet over forloveren min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har få gode, nære venner så da vi begynte å planlegge bryllup så spurte jeg søstren min om hun ville være forlover. Vi har litt halvgod kontakt, ikke noe krangling eller uenigheter, men vi bor et stykke fra hverandre som gjør at vi ikke sees så ofte. Tenkte dette kunne knytte oss nærmere sammen. I tillegg har jeg som sagt lite nettverk, og kunne trengt litt hjelp med bryllupet, og vet at hun er flink til sånt. Hun ble kjempeglad og ville ta på seg oppgaven.

Så spurte jeg om hun kan komme dagen før bryllupet, for å overnatte på spa-hotell med meg før bryllupet. Fikk til svar at det ble veldig vanskelig for henne.. Ble skuffet.. :( Tenkte kanskje hun bare ikke hadde skjønt "forpliktelsene" med å være forlover, og at hvis jeg sa hva som var forventet, så ville hun kanskje endre mening. Nevnte at jeg dagen før vil trenge endel hjelp med pynting, blomster etc, at jeg vil koste på forloveren min hotellovernatting kvelden før, ha formiddagen sammen hos frisøren og ankomme stedet for vielsen sammen ol.

Fikk til svar at hun evnt kanskje kan komme og bli med til frisøren.. Thats it.. Hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke valgt henne til forlover :( jeg har ikke hatt et enkelt liv, men et med mye sykdom, ensomhet og angst. Hadde gledet meg til at jeg endelig skulle få noe "normalt". Normalt blir det iallefall - jeg prøvde og kjøpte brudekjole helt alene, kvelden før bryllupet blir alene, jeg kommer til å være alene med å pynte meg og ta på kjolen på den store dagen.. Utrolig skuffet over henne :(

Anonymous poster hash: 5d213...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har få gode, nære venner så da vi begynte å planlegge bryllup så spurte jeg søstren min om hun ville være forlover. Vi har litt halvgod kontakt, ikke noe krangling eller uenigheter, men vi bor et stykke fra hverandre som gjør at vi ikke sees så ofte. Tenkte dette kunne knytte oss nærmere sammen. I tillegg har jeg som sagt lite nettverk, og kunne trengt litt hjelp med bryllupet, og vet at hun er flink til sånt. Hun ble kjempeglad og ville ta på seg oppgaven.

Så spurte jeg om hun kan komme dagen før bryllupet, for å overnatte på spa-hotell med meg før bryllupet. Fikk til svar at det ble veldig vanskelig for henne.. Ble skuffet.. :( Tenkte kanskje hun bare ikke hadde skjønt "forpliktelsene" med å være forlover, og at hvis jeg sa hva som var forventet, så ville hun kanskje endre mening. Nevnte at jeg dagen før vil trenge endel hjelp med pynting, blomster etc, at jeg vil koste på forloveren min hotellovernatting kvelden før, ha formiddagen sammen hos frisøren og ankomme stedet for vielsen sammen ol.

Fikk til svar at hun evnt kanskje kan komme og bli med til frisøren.. Thats it.. Hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke valgt henne til forlover :( jeg har ikke hatt et enkelt liv, men et med mye sykdom, ensomhet og angst. Hadde gledet meg til at jeg endelig skulle få noe "normalt". Normalt blir det iallefall - jeg prøvde og kjøpte brudekjole helt alene, kvelden før bryllupet blir alene, jeg kommer til å være alene med å pynte meg og ta på kjolen på den store dagen.. Utrolig skuffet over henne :(

Det er ikke forloverens forpliktelse å overnatte med bruden på hotell, herregud. Du høres ut som kravstor bridezilla. Eneste PLIKT en forlover har, er å møte opp i kirka og skrive under erklæringen dere sender inn 14 dager før vielsen. Å drive med masse dilldall sammen med bruden er ingen PLIKT eller FORVENTNING. Du prøvde å kjøpe brudekjolen alene, blir alene kvelden før og må kle på deg alene? Er du ikke voksen, og har du ikke samboer? Snakk om å være barnslig..

Jeg har giftet meg to ganger, og har ALDRI opplevd de syke forventninger til forlover som du nevner. Her stod forlover i første bryllup for å møte opp hos sorenskriver og skrive under erklæringen på forhånd, mens forlover i bryllup nr 2 (større bryllup med kirke og hele pakka) arrangerte utdrikningslag for meg, møtte opp i kirka, ga en ganske dyr gave og hjalp til med opp- og nedrigging av lokalet.

Anonymous poster hash: 574bf...0a3

Skrevet

Skjønner deg godt. Her var det omvendt. Jeg ville ha med hun jeg var forlover til på hotell fra fredag til lørdag bryllupshelga. Hadde ordna overnatting, spabehandling, champiss på rommet, sjokolade til kvelds.... Hun ble først kjempeglad, men så ble gubben sur og hun endte opp med å sove sammen med han hjemme hos de. For han ville ikke sove alene....buhu.

Anonymous poster hash: f77b0...ce6
Skrevet

Er vel mer normalt at en forlover engasjerer seg litt mer i et bryllup? Jeg hadde iallefall gjort de tingene med glede hvis det var meg. Utdrikningslag eller hjelp med opprydding er også et ikke-tema for henne forresten. Hadde hun vært uinteressert hadde det vært bedre om hun sa nei.

Skrevet

Tale i bryllupet vil hun heller ikke holde forresten. Vil kun ha rollen som brudens forlover, og få gratis kjole av meg. Hi

Skrevet

For sent å skifte henne ut?

Anonymous poster hash: 69edb...936

Skrevet

Ikke egentlig, men vil ikke bli uvenner med henne heller :( hi

Skrevet

Er vel mer normalt at en forlover engasjerer seg litt mer i et bryllup? Jeg hadde iallefall gjort de tingene med glede hvis det var meg. Utdrikningslag eller hjelp med opprydding er også et ikke-tema for henne forresten. Hadde hun vært uinteressert hadde det vært bedre om hun sa nei.

Må voksne mennesker som gifter seg ha utdrikningslag da? Det er veldig mange som ikke har det og synes det bare er tullete og unødvendig pengesluk

Skrevet

Ikke egentlig, men vil ikke bli uvenner med henne heller :( hiAnonymous poster hash: 5d213...ee7

Hvorfor ikke? Hvorfor føler du at du må gå på tærne og passe deg slik at hun ikke blir sint og såret, når det er nøyaktig det hun gjør mot deg?

Hvis hun ikke kan gi deg noe av det du ønsker deg av en forlover, så synes jeg du skal si det til henne. Dette er ditt bryllup, og du forventer at den du velger til forlover skal gjøre det og det. Vil hun fremdeles ikke, så vær ærlig og si at da velger du å skifte henne ut slik at du slipper å være skuffet og lei deg på bryllupsdagen.

Skrevet

Det er ikke forloverens forpliktelse å overnatte med bruden på hotell, herregud. Du høres ut som kravstor bridezilla. Eneste PLIKT en forlover har, er å møte opp i kirka og skrive under erklæringen dere sender inn 14 dager før vielsen. Å drive med masse dilldall sammen med bruden er ingen PLIKT eller FORVENTNING. Du prøvde å kjøpe brudekjolen alene, blir alene kvelden før og må kle på deg alene? Er du ikke voksen, og har du ikke samboer? Snakk om å være barnslig..

Jeg har giftet meg to ganger, og har ALDRI opplevd de syke forventninger til forlover som du nevner. Her stod forlover i første bryllup for å møte opp hos sorenskriver og skrive under erklæringen på forhånd, mens forlover i bryllup nr 2 (større bryllup med kirke og hele pakka) arrangerte utdrikningslag for meg, møtte opp i kirka, ga en ganske dyr gave og hjalp til med opp- og nedrigging av lokalet.

Blås i denne surmaga kjerringa. Hun ønsker faktisk å såre, så rart det enn er. Bare steng henen ute.

Jeg forstår at du er skuffet. En ting er hva som, rent juridisk, er forloverens oppgaver (som kun er en underskrift, trenger ikke en gang å møte opp i kirken - min gjorde det ikke, fordi vi ville gifte oss helt alene på en ambassade), noe helt annet er hva som er vanlig og forventet. Mange bruder tar helt av og forlanger voldsomt mye, men det synes jeg ikke du gjør. Jeg kjenner ikke din søsters situasjon, om hun har små barn eller om reiseveien er lang og upraktisk, men det er helt vanlig at forlover er med når brudekjolen skal prøves. Det er også vanlig at forlover arrangerer en form for utdrikningslag, og at hun (eller han) setter av hele bryllupsdagen til å være til din disposisjon, hjelp og støtte. At hun ikke har anledning til  overnatte på hotell med deg var synd, men kanskje hun faktisk ikke har mulighet. Synes uansett det var et fint tilbud fra din side, selv ville jeg ha syntes det var kjempekoselig å ha en slik kveld med bruden. At hun ikke stiller opp på selve dagen, fra morgenen av, synes jeg er dårlig. Igjen, det er selvsagt mulig at hun faktisk ikke har mulighet, men dette burde hun ha anstrengt seg for å få med. Det er en grunn til at mange salonger tilbyr "brud og forlover-pakke" når det gjelder sminke pg hår. 

Dette var synd, HI. Håper søsteren din har planlagt noe og ønsker å overraske deg. Min forlover var også vedig lite inne i bildet (men var med og prøvde kjole), men planla uten at jeg ante det et fantastisk utdrikningslag for meg.

Anonymous poster hash: d4e5b...9e5

Skrevet

Jeg forstår godt at du er skuffa, og synes ikke du har for store forventinger av henne. Du sier jo til og med at du har tenkt og spandere overnatting på henne.

Og til deg som mener det ikke er en plikt, at man ikke må. Om man ikke øsnker og være med bruden og dele gleden og opplevelsen med henne bør man ikke si ja til å være forlover.

Forloveden bør være en som evner og se bruden og gjøre ting for å glede henne og gjøre alt hva man kan for at dagen skal bli god!

Til deg HI, om du har en annen venninne så ta henne med på spa og pynting. Det må jo ikke være forloveden som er med på det. Og så husk at du skal gifte deg med mannen du elsker!! Ikke la dette ødelegge dagen din!!

Skrevet (endret)

Skjønner godt at du er skuffet jeg. Forloverens "jobb" er jo å være brudens høyre hånd, og den som skal bistå og være der for henne. Klart man klarer å kle på seg selv osv, men det er stor støtte i å ha noen der sammen med seg, på den største dagen i livet, som kan hjelpe deg å huske det du skal, fortelle deg at du er fin, roe deg når du blir stresset osv. Og du vil gjøre noe koselig for henne, sammen med henne, så dere får en fin dag sammen dagen før bryllupet. Det er merkelig for meg at hun ikke stiller opp for deg når du trenger henne. Det er det en forlover (og ikke minst en søster) gjør, i alle fall i min verden! 

Synes ikke du har noen urimelige krav eller ønsker. Ville egentlig ha snakket med søsteren din en gang til, og forklart hva du ser etter i en forlover, og spurt om hun kan stille opp på det nivået du trenger, eller om du skal finne en annen. 

Endret av Keiserpingvin
Skrevet

Hoff.. føler med deg.  Jeg hadde en forlover som beilet ut rett før bryllupet, og der stod jeg uten forlover.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt henne og forklart saken og beklaget, men du trenger en forlover som er litt mer engasjert...

Anonymous poster hash: de403...a23
Skrevet

Hoff.. føler med deg.  Jeg hadde en forlover som beilet ut rett før bryllupet, og der stod jeg uten forlover.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt henne og forklart saken og beklaget, men du trenger en forlover som er litt mer engasjert...

Anonymous poster hash: de403...a23

Støtter denne. Ville sagt at jeg trengte en forlover som du kunne dele tanker og forventninger om bryllupet med, ikke bare en som bidro med en signatur og stilte opp på bilde (ok, det siste ville jeg ikke sagt). Det er forresten null automatikk i at du skal kjøpe kjole til forloveren. Jeg har vært forlover tre ganger, og har alltid kjøpt min egen kjole. 

Skrevet

Jeg er faktisk uenig med deg!

Jeg har aldri vært gift selv, men har vært forlover. Og SELVFØLGELIG (for meg) så tilbrakte ikke bruden kvelden før bryllupet alene, ei heller pyntet seg alene. Dette er var stooor begivenhet og jeg ønsket å dele denne "reisen" med henne :)

Er ikke snakk om at bruden krever noe som helst..

Om bruden selv ønsker å være alene kvelden før så stiller det seg så klart litt annerledes.

Dagen før bryllupet brukte jeg og toastmaster (også god venninne av bruden) på å reise rundt og hente blomster og div småting, og kvelden ble brukt på å pynte lokalet og etterpå dro alle hjem til meg og spiste pizza (var 5-6 av oss).

Jeg skulle bruke en annen frisør enn bruden, så jeg var grytidlig ute av huset for å stelle meg før bruden, brudepiker og frisøren kom hjem til meg for å gjøre seg klare. Så reiste vi alle samlet til kirken.

Bruden krevde aldri noe som helst, og var langt ifra en bridezilla, men det gikk på at JEG selv ønsket å gjøre dette til en god opplevelse for henne. Kan tenke meg det er dette hi sikter til. At dette er en begivehet/opplevelse man skal dele med sine nærmeste. Jeg hadde nok også blitt litt lei meg om min forlover ikke hadde involvert seg mer enn å kun møte opp i kirken :(

Anonymous poster hash: 001e9...17c

Skrevet

Takk til dere forståelsesfulle :') Godt å lese at jeg ikke er helt på jordet.

Søstreren min har ikke barn, og er student og har dermed fri i sommer når bryllupet skal stå, så det burde ikke være helt umulig å sette av de to dagene til dette for henne.

Kommer til å ta med meg sønnen min på hotellet istedet, så har vi en koselig kveld der sammen, også blir han med meg til frisør etc på bryllupsdagen. Blir sikkert fint det og. Han er min fra tidligere, så før jeg møtte forloveden min så var det bare meg og han. Kan bli fint symbolsk det og. Kose oss på spahotell siste kvelden før vi ikke er alene noengang igjen :) hi

Skrevet

Hæ? Overnatte på hotell med deg natten før? Sær forventning!

Anonymous poster hash: e9c53...38b

Skrevet

Tenker at det med hotellet var ett snillt tilbud ikke ett krav.

Anonymous poster hash: d5ed7...b03

Skrevet

Nei, det er du som er sær. Kanskje du ikke vet noe om vennskap? Eller så er du et lite trilletroll som kjeder deg. Tror nok det, ja  :Nikke:

Skrevet

Nei, det er du som er sær. Kanskje du ikke vet noe om vennskap? Eller så er du et lite trilletroll som kjeder deg. Tror nok det, ja  :Nikke:

Ikke alle har mulighet til det. Da jeg var forlover, hadde jeg små barn på 100%, ingen barnefar, ingen slekt eller annen avlastning. Så nei, jeg kunne da ikke dra og overnatte på et hotell og la en 2- og 5-åring være alene i huset. Ikke kunne jeg ha fest hjemme hos meg med barna til stede, hvis folk skulle drikke seg beruset. Synes det er sær forventning at man skal sove på hotell sammen med noen. De fleste bruder sover vel hjemme hos seg selv.

Skrevet

Ikke alle har mulighet til det. Da jeg var forlover, hadde jeg små barn på 100%, ingen barnefar, ingen slekt eller annen avlastning. Så nei, jeg kunne da ikke dra og overnatte på et hotell og la en 2- og 5-åring være alene i huset. Ikke kunne jeg ha fest hjemme hos meg med barna til stede, hvis folk skulle drikke seg beruset. Synes det er sær forventning at man skal sove på hotell sammen med noen. De fleste bruder sover vel hjemme hos seg selv.

Du var vel et dårlig valg fra brudens side, da. Tipper hun angret også. Men HIs forlover er ikke deg. Hun er student og har masse tid på sommeren. 

Skrevet

Aldri hørt at det forventes at forlover overnatter med bruden. I mine ører høres det fryktelig sært ut, og jeg er både gift og har flere ganger vært forlover.

Anonymous poster hash: 80b9e...596

Skrevet

Jeg tenker at det handler ikke om hva du og jeg, og alle her inne syns er normalt eller ikke. At noen kanskje syns det er overdrevent med hotell er helt irrelevant! Dette er HIs dag, og for meg er en forlover en som prøver å gjøre denne dagen(og forberedelsene) så fin som mulig. Utrolig synd at du ikke skal få dagen som du vil, har du snakket med henne om det? Kan du avhjelpe på noen måte slik at hun kan få det til?

Anonymous poster hash: 69edb...936

Skrevet

forstår at du er lei deg, og føler med deg. Men har du spurt henne hvorfor hun ikke har anledning til å være med deg på overnatting? Hun sa jo det ble vanskelig for henne, så det må jo være noe hun er opptatt med.

For egen del, så ante jeg ikke at alt du nevner var forventet av en forlover. Har vært forlover men har ikke hatt noe med pynting i forkant, brudekjole(i det ene tilfellet kjøpte bruden kjole alene, i det andre tilfellet var det brud og brudgom som kjøpte kjole sammen. Men jeg har vært med og kjøpt brudekjole, men der var jeg ikke forlover), frisør osv å gjøre. Ikke ble jeg påspandert kjole heller, det er vel vanlig å besørge det selv, (i alle fall her hvor jeg bor.) En liten tale holdt jeg. Hadde nok syntes at det du nevner hadde vært veldig koselig å gjøre sammen med bruden, men hadde på ingen måte forventet det. Tror det jeg mener å si er at det høres ut som dine og hennes forventninger til det å være forlover er svært ulike, en samtale dere imellom om det, vil være lurt tror jeg.

Skrevet

Jeg har jo sagt til henne hva jeg "forventer", men likevel er hun ikke interessert. Noe mer kan jeg ikke gjøre..kan ikke tvinge henne til å tilbringe den tiden med meg heller.

Grunnen til at hun ikke kan komme før, er fordi samboeren hennes også er invitert. Jeg foreslo at han kan kjøre med broren vår som også kommer i bryllupet (de bor 1min fra hverandre), men det er tydeligvis altfor tungvint å kjøre to biler. (Hun i én bil dagen før, og gutta i en bil dagen etter).. De vil kjøre sammen alle tre. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...