Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #51 Skrevet 2. februar 2015 Men jeg har et valg. Å gå eller å bli. Det er bare at han er den første jeg har elsket og den mannen som virkelig har elsket meg. Bla holdt han "foredrag" på julebordet om hvor heldig han var og hvor fantastisk jeg var osv. Familien min liker han. Han får meg til å føle meg bedre med meg selv..utenom dette da...og sexen er amazing ( ikke at det skal telle). Men må jo tenke fremover jeg også. Har jo barn selv.. Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #52 Skrevet 2. februar 2015 Hvis eksen snylter staten, så sier du i fra. Det er ulovlig, og det er også ulovlig å vite om det - og ikke melde fra! Du kan bli sett på som medskyldig. Anonymous poster hash: 5ba34...d85
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #53 Skrevet 2. februar 2015 Jeg vet ikke enda hva jeg skal gjøre, og det er jo ille om jeg sier i fra..da blir jeg nok tvert dumpet...Bevis må jeg ha. Både han og hun får garantert venner og familie med på at det er jeg som er bitter(?) Å lyver... Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #54 Skrevet 2. februar 2015 Hvorfor skal du blande deg opp i noe som bare han og mor har noe med å gjøre? Jeg beklager, men jeg får en følelse av at du er usikker og trenger mer bekreftelse..Og når det det kommer frem at du sliter med en depresjon i tillegg er jeg ganske sikker på at dette ligger hos deg. Vi har jo kun din side av saken og den er jo selvsagt farget av ditt syn og dine følelser. Det er FLOTT at han setter barna først, du må jo se det? Anonymous poster hash: 56b2b...64c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #55 Skrevet 2. februar 2015 Hvorfor skal du blande deg opp i noe som bare han og mor har noe med å gjøre? Jeg beklager, men jeg får en følelse av at du er usikker og trenger mer bekreftelse..Og når det det kommer frem at du sliter med en depresjon i tillegg er jeg ganske sikker på at dette ligger hos deg. Vi har jo kun din side av saken og den er jo selvsagt farget av ditt syn og dine følelser. Det er FLOTT at han setter barna først, du må jo se det? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja jeg er ærlig å kan si jeg sliter psykisk, betyr det at jeg ikke kan få reagere på ting og mene han er tøffel/svak vedr eksen??hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #56 Skrevet 2. februar 2015 Det kan hende han får barna mine enn 50% når vi eller om vi flytter sammen. Mor vil nok kreve det sier han siden barna må bytte skole og bhg og det vil hun ikke, eller går ikke med på. Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Selvsagt skal ikke barna måtte bytte skole fordi DERE velger å flytte sammen!Det må vel du se også?? Anonymous poster hash: 3fecb...784
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #57 Skrevet 2. februar 2015 Jepp derfor er det mulig han får de mindre Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #58 Skrevet 2. februar 2015 Hvorfor skal du blande deg opp i noe som bare han og mor har noe med å gjøre? Jeg beklager, men jeg får en følelse av at du er usikker og trenger mer bekreftelse..Og når det det kommer frem at du sliter med en depresjon i tillegg er jeg ganske sikker på at dette ligger hos deg. Vi har jo kun din side av saken og den er jo selvsagt farget av ditt syn og dine følelser. Det er FLOTT at han setter barna først, du må jo se det? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja jeg er ærlig å kan si jeg sliter psykisk, betyr det at jeg ikke kan få reagere på ting og mene han er tøffel/svak vedr eksen??hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Jeg ble bare usikker på om du klarer å skille hva som er reelt å reagere på og hva som egentlig ikke er noe å reagere på.. Jepp derfor er det mulig han får de mindre Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hvorfor må de bytte skole? Jeg beklager, men jeg står på andre siden. Jeg har barn med en fyr som har ny kjæreste, og denne kjæresten skal styre alt. Hadde det vært snakk om at barna mine måtte bytte skole fordi far flytter sammen med en, hadde jeg også satt meg på bakbena. Men det virker som at faren er fornuftig og setter barna sine først.. Anonymous poster hash: 56b2b...64c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #59 Skrevet 2. februar 2015 Det er han enig i. Han flytter hit. Jeg har barnet mitt mest og det barnet har spes.behov derfor. Dette innlegget handler ikke om bosted. Der er vi enige, handler om snylting og penger.hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #60 Skrevet 2. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #61 Skrevet 2. februar 2015 Er det du som har hatt innleggene om at du skal bli gravid for da har du alltid et bånd til kjæresten din? Anonymous poster hash: 4e435...5a6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #62 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ville ha mistet respekten for en slik mann, og ikke kjent tiltrekning til ham lenger, for slik feighet forakter jeg. Er det mulig at de fremdeles har sex med henne, eller at hun vet noe om ham hun truer med, e.l? Hans lojalitet er ihvertfall til henne, og din og hans fremtid ser ikke lys ut.. Anonymous poster hash: 42ada...578
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #63 Skrevet 2. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hva er det han skal fikse? Betale mindre bidrag? Det er jeg enig i om han har de 50%. Utover det så må jo han velge om han skal ha barna sine mindre og bo med deg, eller er det noe jeg har misforstått? Anonymous poster hash: 56b2b...64c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #64 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ville ha mistet respekten for en slik mann, og ikke kjent tiltrekning til ham lenger, for slik feighet forakter jeg. Er det mulig at de fremdeles har sex med henne, eller at hun vet noe om ham hun truer med, e.l? Hans lojalitet er ihvertfall til henne, og din og hans fremtid ser ikke lys ut.. Anonymous poster hash: 42ada...578 [/quote Sex med henne? Nei han er jo hos meg hele tiden og han var ikke tiltrukket av henne. Er barna han er redd for tror jeg...hun har hatt makt over han i 11 år. Hun var notorisk utro også. hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #65 Skrevet 2. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hva er det han skal fikse? Betale mindre bidrag? Det er jeg enig i om han har de 50%. Utover det så må jo han velge om han skal ha barna sine mindre og bo med deg, eller er det noe jeg har misforstått? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja bidraget og samværsavtalen slik at hun kan slutte å snylte på nav som aleneforsørger Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #66 Skrevet 2. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hva er det han skal fikse? Betale mindre bidrag? Det er jeg enig i om han har de 50%. Utover det så må jo han velge om han skal ha barna sine mindre og bo med deg, eller er det noe jeg har misforstått? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja bidraget og samværsavtalen slik at hun kan slutte å snylte på nav som aleneforsørger Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Jeg prøver virkelig å forstå, men jeg klarer det bare ikke..Du er egentlig bare ute etter at hun skal "ryke" på noe? Du er sjalu/hevngjerrig/bitter for noe? Det er da hans valg hvordan de skal samarbeide? Og igjen, om dere flytter sammen får han mindre samvær? Og da skal han vel betale mer bidrag? Eller?.. Anonymous poster hash: 56b2b...64c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #67 Skrevet 2. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hva er det han skal fikse? Betale mindre bidrag? Det er jeg enig i om han har de 50%. Utover det så må jo han velge om han skal ha barna sine mindre og bo med deg, eller er det noe jeg har misforstått? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja bidraget og samværsavtalen slik at hun kan slutte å snylte på nav som aleneforsørger Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Jeg prøver virkelig å forstå, men jeg klarer det bare ikke..Du er egentlig bare ute etter at hun skal "ryke" på noe? Du er sjalu/hevngjerrig/bitter for noe? Det er da hans valg hvordan de skal samarbeide? Og igjen, om dere flytter sammen får han mindre samvær? Og da skal han vel betale mer bidrag? Eller?.. Anonymous poster hash: 56b2b...64c gidder ikke flytte sammen med en som støtter exen økonmisk og driter i at hun lurer nav. Han mener det ikke er hans problem hva hun gjør... hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #68 Skrevet 3. februar 2015 Jeg skjønner deg hi. For det går faktisk utover familien. Vi betaler nesten like mye for eldstemann, og det er krangler og diskusjoner før hver bidige ferie. Eneste som fungerer er faste samværet i ukedagene og jul/nyttår. Den skriftlige samværsavtalen ble laget på fvk da gikk fra hverandre, men det er mange år siden og samværet er mer enn doblet siden da. Selvfølgelig får dette utover familien vår! Det er mye penger vi kunne brukt på barnet når det er her, og det er frustrerende å måtte krangle slik om ferien. Selv da vi avklarte sommerferien før jul (!) ble det bråk.. Det er prøvd å foreslå å ta bidraget gjennom nav, men dakom det så mye trusler at han gav seg på det. Er heldigvis sluttet å føye mor helt, da han til slutt skjønte at det ikke var barnets beste at alt gikk etter mors humør. Men det er frustrerende å aldri kunne planlegge noe fordi vi må vente fra svar fra mor om barnet skal/kan/får lov til å være med oss når det skjer spesielle ting. Anonymous poster hash: 81755...6df
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #69 Skrevet 3. februar 2015 Han vil aldri lage trøbbel fordi gan tenker på barna?? Ja en fantastisk far men skal eks få styre livet hans når han har valgt meg?? Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hvorfor svarer du og HI med ulik signatur ? Anonymous poster hash: f43f3...0e7 Det er visst sånn som kan skje. Ifølge teknisk... Anonymous poster hash: 94af7...877
Luksusdyret Skrevet 3. februar 2015 #70 Skrevet 3. februar 2015 Da har jeg sagt jeg ikke skal mase om dette så lenge det fikses før vi flytter sammen. Han sa bare ja... Så får jeg bare se om jeg kan stole på dette! HI Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Hva er det han skal fikse? Betale mindre bidrag? Det er jeg enig i om han har de 50%. Utover det så må jo han velge om han skal ha barna sine mindre og bo med deg, eller er det noe jeg har misforstått? Anonymous poster hash: 56b2b...64c ja bidraget og samværsavtalen slik at hun kan slutte å snylte på nav som aleneforsørger Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Jeg prøver virkelig å forstå, men jeg klarer det bare ikke..Du er egentlig bare ute etter at hun skal "ryke" på noe? Du er sjalu/hevngjerrig/bitter for noe? Det er da hans valg hvordan de skal samarbeide? Og igjen, om dere flytter sammen får han mindre samvær? Og da skal han vel betale mer bidrag? Eller?.. Anonymous poster hash: 56b2b...64c Hvis de flytter sammen så er det ikke bare hans valg hvordan de skal skjøtte økonomien sin. Han betaler masse bidrag, mens han har barna 50% - det er ikke riktig. Jeg hadde ikke akseptert at min mann kastet penger ut vinduet for å blidgjøre ei dame han har gjort slutt med for lenge siden... Man behøver ikke å være sjalu for å synes at det er forkastelig å snylte og utnytte andre mennesker...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #71 Skrevet 3. februar 2015 Virker som mange bitre alenemødre her som synes det er helt greit at mor får os + 5000 i bidrag mens de har barna 50%. Hvorfor synes dere dette er greit? Far bør jo heller bruke pengene på seg og barna når de er hos han. Hvorfor skal han betale for mor og mor få alle fordeler? Dette ville jeg meldt til NAV. Her er det faktisk mor som ikke ser barnas beste. Det er ikke best for barna at far ikke tar egne valg og betaler mye for at mor skal gå hjemme. Men jeg skjønner ikke at barna må bytte skole viss dere flytter sammen? Barna bor jo 50% hos mor og hun bor vel der hun alltid har bodd? Flytter far må far kjøre barna til skolen hver dag. Barn kan ikke gå på to ulike skoler. En annen ting jeg ikke har greie på. Du sier barna går på skole. Mor har får os og du har vært sammen med denne mannen i 2 år. Jeg trodde barna måtte være små for å få os? Og at det er tidsbegrenset? Anonymous poster hash: 933cc...d50
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #72 Skrevet 3. februar 2015 Virker som mange bitre alenemødre her som synes det er helt greit at mor får os + 5000 i bidrag mens de har barna 50%. Hvorfor synes dere dette er greit? Far bør jo heller bruke pengene på seg og barna når de er hos han. Hvorfor skal han betale for mor og mor få alle fordeler? Dette ville jeg meldt til NAV. Her er det faktisk mor som ikke ser barnas beste. Det er ikke best for barna at far ikke tar egne valg og betaler mye for at mor skal gå hjemme. Men jeg skjønner ikke at barna må bytte skole viss dere flytter sammen? Barna bor jo 50% hos mor og hun bor vel der hun alltid har bodd? Flytter far må far kjøre barna til skolen hver dag. Barn kan ikke gå på to ulike skoler. En annen ting jeg ikke har greie på. Du sier barna går på skole. Mor har får os og du har vært sammen med denne mannen i 2 år. Jeg trodde barna måtte være små for å få os? Og at det er tidsbegrenset? Anonymous poster hash: 933cc...d50 Man får vel utvidet OS i enkelte tilfeller hvis man studerer? Barna trenger forresten ikke nødvendigvis å være små, man får OS i 3 år etter bruddet, ikke etter fødselen til barna. Anonymous poster hash: 94c07...aa1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #73 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tenker som så at os er bare for en kort periode. Hvis mor er student, så syns jeg det er ganske flott at far støtter henne økonomisk. Så fremt det er tidsbegrenset. Hvis det ikke er en plan for når bidraget skal reduseres så hadde jeg også vært skeptisk. De siste årene har jeg latt eksen ha samvær i mitt hus. Jeg har flyttet ut hver gang han kommer, og i perioder har det vært opp mot 50% av tiden. Jeg har betalt alt av utgifter på huset, handlet inn det som trengs unntatt maten de skal ha. Jeg har latt han vaske alle klærne sine her etc. Jeg har gjort det for barnas beste. Det er for dems (og eksens) beste at han får fullført utdannelsen sin. Jeg har også sagt at han ikke trenger å betale bidrag. Kjæresten min har heldigvis ikke reagert negativt på dette. Men da har han naturligvis visst at det er tidsbegrenset. Anonymous poster hash: 48e27...e9f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #74 Skrevet 3. februar 2015 Jeg ville ha mistet respekten for en slik mann, og ikke kjent tiltrekning til ham lenger, for slik feighet forakter jeg. Er det mulig at de fremdeles har sex med henne, eller at hun vet noe om ham hun truer med, e.l? Hans lojalitet er ihvertfall til henne, og din og hans fremtid ser ikke lys ut.. Anonymous poster hash: 42ada...578 [/quote Sex med henne? Nei han er jo hos meg hele tiden og han var ikke tiltrukket av henne. Er barna han er redd for tror jeg...hun har hatt makt over han i 11 år. Hun var notorisk utro også. hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Han har nok ikke sex med henne nå, men tiltrukket av henne det må han jo ha vært en gang. Ellers så ville ikke denne tråden eksistert. Men over til saken; mener det er feil at han skal betale så mye i bidrag når han har barna 50% Spørs også om han blir fornøyd med å se barna mindre når dere flytter sammen. Og hvor mye overskudd har du til ekstra barn når du har ditt eget som har spesielle behov? Tror egentlig et fremtidig samboerskap er dømt til å mislykkes, dessverre. Anonymous poster hash: 44820...178
Iiiiik Skrevet 3. februar 2015 #75 Skrevet 3. februar 2015 For meg høres det ut som om han er en fyr som lar den dama han bor sammen med bestemme. Jeg ville tenkt at det at han skal fikse det når dere flytter sammen, ikke er noe positivt. Han må håndtere dette fordi han selv mener det må håndteres. Når og hvis det oppstår konflikter med eksen hans, må han stå for dette selv. Gjør han det kun for din skyld, vil det bli store vanskeligheter mellom dere også når eksen begynner å lage bråk. Hun vil selvfølgelig legge skylden på deg hvis endringer i bidrag kommer samtidig som han flytter sammen med deg. Det er jo også riktig, han sier jo selv at han synes det er greit, men at han kan endre ting for din skyld. At han aldri har elsket henne høres tullete ut. Er han en sånn som får flere barn med en dame han ikke elsker? Vil du etablere deg sammen med en sånn? I ettertid er det nesten alltid vanskelig å huske intensiteten og kvaliteten i en følelse. Nå er han midt i noe med deg og da blir det andre blekt i sammenligning. En som er forelsket sier nesten alltid at han/hun aldri har følt det sånn før. Det ligger jo egentlig i forelskelsens natur. Jeg synes du skal ta noen runder med deg selv. Hva er det som er bra med forholdet og med ham? Hva gir han deg og hva koster det? Hva vil det koste hvis han setter foten ned overfor henne for din skyld? Hvorfor har han behov for å si at han aldri følte det sånn med henne? Hvorfor er det så truende for deg at han tøyer reglene for hennes skyld? Hvor mye vil du tåle at han tar hensyn til henne i fremtiden? Nyfamilier er emosjonelt krevende for alle involverte og det høres ut som om det er i overkant krevende både for deg og ham å skulle tenke dere en fremtid sammen med felles bosted. Kanskje er det lurt med noen samtaler med noen andre? Familievernkontoret eller en annen parterapeut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå