Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Altså kjæresten min har barn med eksen. Han var skikkelig "tøffel" i det forholdet og var bare så glad når det ble slutt at han. 1. Skrev under på falsk samværavtale. (Hun truet med å ikke gi han omsorg og dum som han var så trodde han på). Dermed står det på papiret at hun er alenemor å har i 2 år mottatt overgangstønad etc, selv om far har barna 50%. Far ville absolutt ha barna 50%. Han betaler også 5000 kr i bidrag. Dette fordi moren mente at at da kunne hun leie et hus; ikke kjeller, og faren igjen tenkte at det kom til barnas fordel. Hun hater at vi er kjærester, hun liker ikke at han omgås mitt barn og han gidder aldri sette henne på plass/lage bråk. Hans motto er: når mor har det bra har barna mine det bra. Altså kjæresten min er enda tøffel for sin eks mener jeg. Han sliter økonomisk også å om vi flytter sammen så skal han betale så mye ekstra bidrag til henne og ha den falske avtalen! Det klarer ikke jeg leve med...han mener han gjør alt for ungene og dette vet eksen å bruker ungene mot han konstant og han holder fred! Han kan derimot sette meg på plass å gi meg beskjed når jeg blander meg eller sier i mot han, mens han mest virker "redd" sin eks. Huff vært sammen i snart 2 år. Anonymous poster hash: 8e3e7...79b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Han vil aldri lage trøbbel fordi gan tenker på barna?? Ja en fantastisk far men skal eks få styre livet hans når han har valgt meg?? Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Marriet Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Er du sjalu? Hvis far ikke har noe problem med at det er som det er så har jo igrunn ikke du så mye du skulle ha sagt. Skal sies at det er kjipt av eks og snylte på NAV, det er jeg ingen tilhenger av.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Ikke sjalu følelsesmessig, men irritert over hans svake stemme. Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Marriet Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Ikke sjalu følelsesmessig, men irritert over hans svake stemme.Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Det kan jeg skjønne, men hvordan stiller han seg ellers? Gir han uttrykk til deg om at han ikke er fornøyd med ordningen?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Han er bare så glad at får ha barna så mye han vil. Så nei. Er bare irritert på meg som gjentar meg selv. Mener det er hans valg og at per i dag er det slik... Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Hmmm tenke deg over 2 ganger før du planlegger barn med han. Anonymous poster hash: 005e1...121
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Han har rett i at det er hans valg. Men jeg personlig ville holdt meg langt unna. Anonymous poster hash: 228c3...2f9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Han har rett i at det er hans valg. Men jeg personlig ville holdt meg langt unna. Anonymous poster hash: 228c3...2f9 hvorfor? Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
ms.Pond Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Den eneste du kan bestemme over i dette forholdet er deg. Hvis hans mangel på ryggrad er noe du ikke kan takle, så bør du kanskje ikke flytte sammen med han. Du kan gjøre han klar over hvordan du føler og at du mener at eksen overkjører han helt med sine krav, at du føler han er blind pga barna og at hun overkjører han med urimelige krav, men du kan ikke tvinge han til noe som helst. Han er en voksen mann, og bestemmer selv hvordan han vil ha ting i forhodl til eksen. Du bør tenke over hvordan dette kommer til å påvirke deg fremover, både psykisk, økonomisk og fysisk. Og det virker det som om du gjør siden du skriver det du gjør her. Men du har altså egnetlig ingen rett til å blande deg i dette så lenge det ikke går ut over deg (at du f.eks må hjelpe han å betale bidrag fordi han ikke har penger til det). Dette er avtaler som ble inngått før du kom på banen, regner jeg med, og du må enten lære deg å leve med situasjonen som den er, eller bryte. Når det er sagt, så er jeg enig i synet ditt, sånn som det skrives her, men du har altså ingen rett til å krangle på det, fordi det er en avtale mellom foreldrene, hvor én tydeligvis lar seg utnytte til den andres fordel. Kjedelig for han, og kjedelig for deg, men han gjør det tydeligvis med åpne øyne.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Om dere flytter sammen så vil denne falske avtalen ha mye å si også for deg og din økonomi. Om han skal betale mange tusen i bidrag og at dere skal i tillegg forsørge barna 50% av tiden så kan det fort bli en kostbar affere, også for deg. Klart at du har noe å si på det, om dere flytter sammen. Anonymous poster hash: f1ff5...226
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Du har skrevet om dette for en god stund siden også? I så fall husker jeg tråden fra den gang. Enig med MrsPond og nr 11. Hvis mannen gidder kan han dokumentere hvor mye samvær han faktisk har med barna og så ta det opp til ny mekling og med nav. Da vil han kunne endre avtalen uten å få barna mindre enn han har i dag. Men hvis han ikke ønsker det, da er det ikke noe du kan gjøre med det. Da må du finne ut om du orker å leve med å ha det slik. Er du komfortabel å vite at mannen er delaktig i å snylte nav? Er du komfortabel med at barnas mor skal kunne påvirke din/hans økonomi så mye etter at dere ev. har flyttet sammen? Er du komfortabel med å ha en mann som du mener ikke står mer opp for seg selv? Du må finne ut hva du kan leve med og hva du ikke vil leve med. Anonymous poster hash: 105c5...29c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Han har rett i at det er hans valg. Men jeg personlig ville holdt meg langt unna. Anonymous poster hash: 228c3...2f9 hvorfor? Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Fordi eksen alltid vil ha makt over ham og dermed også over deres liv sammen. Det er en del "kriterier" for at jeg i det hele tatt skulle innledet et forhold til en mann som har barn fra før, og ett av dem er at han og barnas mor har et uproblematisk og likeverdig samarbeid. Anonymous poster hash: 228c3...2f9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Du kan jo alltids ta en anonym telefon til NAV;) Anonymous poster hash: 76e4d...0a6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Du kan jo alltids ta en anonym telefon til NAV;) Anonymous poster hash: 76e4d...0a6 Det er en løsning, men HI må også da tenke på at det ikke bare er mor som svindler NAV. Far er med på svindelen og kan også straffes for dette. Han kan få bøter, fengsel og miste rettigheter i folketrygden. Anonymous poster hash: f1ff5...226
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 Han ringte selv nav. De sa bare at de bryr seg ikke. De forholder seg kun til papirene de får... Han ringte anonymt for å høre hva som evt skjer med han ( men han sa det ikke gjaldt han) Jeg vil ikke lage problemer...men er lei at han blir sint når jeg nevner det. Lurer på hvorfor eksen har slik makt:( Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Han har rett i at det er hans valg. Men jeg personlig ville holdt meg langt unna. Anonymous poster hash: 228c3...2f9 hvorfor? Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Fordi eksen alltid vil ha makt over ham og dermed også over deres liv sammen. Det er en del "kriterier" for at jeg i det hele tatt skulle innledet et forhold til en mann som har barn fra før, og ett av dem er at han og barnas mor har et uproblematisk og likeverdig samarbeid. Anonymous poster hash: 228c3...2f9 De samarbeider fint, dvs så lenge han sier ja til alt:( Samvær deler de jo likt på, men han henter barna ekstra på ting etc hvis hun ringer osv. hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Du har skrevet om dette for en god stund siden også? I så fall husker jeg tråden fra den gang. Enig med MrsPond og nr 11. Hvis mannen gidder kan han dokumentere hvor mye samvær han faktisk har med barna og så ta det opp til ny mekling og med nav. Da vil han kunne endre avtalen uten å få barna mindre enn han har i dag. Men hvis han ikke ønsker det, da er det ikke noe du kan gjøre med det. Da må du finne ut om du orker å leve med å ha det slik. Er du komfortabel å vite at mannen er delaktig i å snylte nav? Er du komfortabel med at barnas mor skal kunne påvirke din/hans økonomi så mye etter at dere ev. har flyttet sammen? Er du komfortabel med å ha en mann som du mener ikke står mer opp for seg selv? Du må finne ut hva du kan leve med og hva du ikke vil leve med. Anonymous poster hash: 105c5...29c det er liksom det. Han står opp for selv i alle andre situasjoner unntatt med hu?!!! Sukk hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Han ringte selv nav. De sa bare at de bryr seg ikke. De forholder seg kun til papirene de får... Han ringte anonymt for å høre hva som evt skjer med han ( men han sa det ikke gjaldt han) Jeg vil ikke lage problemer...men er lei at han blir sint når jeg nevner det. Lurer på hvorfor eksen har slik makt:( Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 De trenger ikke innrømme svindelen. Hvis far de neste månedene dokumenterer hvor mye han faktisk har barna så er det et godt nok argument til å endre samværsordningen fra da av. Det er fullt mulig å gjøre det uten at hverken han eller hun får problemer med nav. Jeg regner med at dama ikke er så dum at hun melder sin egen svindel bare for å ramme ham - i så fall må hun regne med både straff og at hun må betale tilbake alt hun har fått for mye i støtte. Så dokumenterer far samvær og så krever ny samværsavtale så kan de gjøre det enkelt - hvis han vil. Anonymous poster hash: 105c5...29c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Han tenker bare at det er lurt å holde fred fordi da slipper han krangling. Er ikke dette respektløs mot meg da? Han som elsker meg å vil starte et liv med. Irriterende da han har mange flotte sider! føler meg forvirret...hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #21 Skrevet 2. februar 2015 Han ringte selv nav. De sa bare at de bryr seg ikke. De forholder seg kun til papirene de får... Han ringte anonymt for å høre hva som evt skjer med han ( men han sa det ikke gjaldt han) Jeg vil ikke lage problemer...men er lei at han blir sint når jeg nevner det. Lurer på hvorfor eksen har slik makt:( Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 De trenger ikke innrømme svindelen. Hvis far de neste månedene dokumenterer hvor mye han faktisk har barna så er det et godt nok argument til å endre samværsordningen fra da av. Det er fullt mulig å gjøre det uten at hverken han eller hun får problemer med nav. Jeg regner med at dama ikke er så dum at hun melder sin egen svindel bare for å ramme ham - i så fall må hun regne med både straff og at hun må betale tilbake alt hun har fått for mye i støtte. Så dokumenterer far samvær og så krever ny samværsavtale så kan de gjøre det enkelt - hvis han vil. Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: 105c5b165065de4758328e707998229c] 105c5...29c [/acronym] [/quote jeg vet, men han gidder ikke bråk:( og sier alltid at hans barn kommer først hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #22 Skrevet 2. februar 2015 Han tenker bare at det er lurt å holde fred fordi da slipper han krangling. Er ikke dette respektløs mot meg da? Han som elsker meg å vil starte et liv med. Irriterende da han har mange flotte sider! føler meg forvirret...hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Har han så god råd at det ikke spiller noen rolle for din og hans felles økonomi når dere ev. flytter sammen, da kanskje du kan greie å svelge det. Har han normal økonomi og det vil påvirke din og hans økonomi ved et ev. samboerskap, da bør han gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 105c5...29c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #23 Skrevet 2. februar 2015 Det kan hende han får barna mine enn 50% når vi eller om vi flytter sammen. Mor vil nok kreve det sier han siden barna må bytte skole og bhg og det vil hun ikke, eller går ikke med på. Hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #24 Skrevet 2. februar 2015 Han tenker bare at det er lurt å holde fred fordi da slipper han krangling. Er ikke dette respektløs mot meg da? Han som elsker meg å vil starte et liv med. Irriterende da han har mange flotte sider! føler meg forvirret...hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Har han så god råd at det ikke spiller noen rolle for din og hans felles økonomi når dere ev. flytter sammen, da kanskje du kan greie å svelge det. Har han normal økonomi og det vil påvirke din og hans økonomi ved et ev. samboerskap, da bør han gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 105c5...29c han har sagt han skal gjøre noe med det når vi flytter sammen hvis det er viktig for meg (reagerte på det svaret jeg). Han sa det en gang... hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #25 Skrevet 2. februar 2015 han har sagt han skal gjøre noe med det når vi flytter sammen hvis det er viktig for meg (reagerte på det svaret jeg). Han sa det en gang... hi Anonymous poster hash: d6fe0...2b8 Så stor motstand han har mot å gjøre noe med det så er ikke det et svar jeg hadde stolt på. Jeg ville krevd at det var i orden til dere ev. flytter sammen. Men, les svaret til MrsPond igjen - det er bare du som kan finne ut hva som er ok for deg å leve med og hva som ikke er det. Anonymous poster hash: 105c5...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå