Gå til innhold

frustrert over eks & kjæresten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste du kan bestemme over i dette forholdet er deg. Hvis hans mangel på ryggrad er noe du ikke kan takle, så bør du kanskje ikke flytte sammen med han.

Du kan gjøre han klar over hvordan du føler og at du mener at eksen overkjører han helt med sine krav, at du føler han er blind pga barna og at hun overkjører han med urimelige krav, men du kan ikke tvinge han til noe som helst. Han er en voksen mann, og bestemmer selv hvordan han vil ha ting i forhodl til eksen.

Du bør tenke over hvordan dette kommer til å påvirke deg fremover, både psykisk, økonomisk og fysisk. Og det virker det som om du gjør siden du skriver det du gjør her. Men du har altså egnetlig ingen rett til å blande deg i dette så lenge det ikke går ut over deg (at du f.eks må hjelpe han å betale bidrag fordi han ikke har penger til det). Dette er avtaler som ble inngått før du kom på banen, regner jeg med, og du må enten lære deg å leve med situasjonen som den er, eller bryte.

Når det er sagt, så er jeg enig i synet ditt, sånn som det skrives her, men du har altså ingen rett til å krangle på det, fordi det er en avtale mellom foreldrene, hvor én tydeligvis lar seg utnytte til den andres fordel. Kjedelig for han, og kjedelig for deg, men han gjør det tydeligvis med åpne øyne. [/quote

tusen takk for bra svar.

huff jeg vet ikke. Elsker han svært høyt!]hi

Anonymous poster hash: d6fe0...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltids ta en anonym telefon til NAV;)

Anonymous poster hash: 76e4d...0a6

Det er en løsning, men HI må også da tenke på at det ikke bare er mor som svindler NAV. Far er med på svindelen og kan også straffes for dette. Han kan få bøter, fengsel og miste rettigheter i folketrygden.

Anonymous poster hash: f1ff5...226

Niks. Det er mor som har søkt om os, det er mor som har oppgitt feile opplysninger og det er mor som har signert på søknaden. Har akkurat vært i en rettsak hvor en far ble frikjent for alt siden han ikke kan kontrollere hva mor søker på og hva hun oppgir i søknaden. De var ikke sammen.

Hi sin mann kan jo også bare si at han har ingen informasjon om hva inntekt mor har.

Anonymous poster hash: 76e4d...0a6

Skrevet

han har sagt han skal gjøre noe med det når vi flytter sammen hvis det er viktig for meg (reagerte på det svaret jeg). Han sa det en gang...

hi

Så stor motstand han har mot å gjøre noe med det så er ikke det et svar jeg hadde stolt på. Jeg ville krevd at det var i orden til dere ev. flytter sammen.

Men, les svaret til MrsPond igjen - det er bare du som kan finne ut hva som er ok for deg å leve med og hva som ikke er det.

Anonymous poster hash: 105c5...29c

kan ikke si mer. Han blir kjempe sint da jeg har mast om dett til og fra i snart 2 år:( hi

Skrevet

Ikke sjalu følelsesmessig, men irritert over hans svake stemme.Anonymous poster hash: d6fe0...2b8

Det kan jeg skjønne, men hvordan stiller han seg ellers? Gir han uttrykk til deg om at han ikke er fornøyd med ordningen?

han er fornøyd eller si gjort er gjort. Dumt valg men gjort sier han.

Skrevet

Dere har ingen fremtid hvis ikke du godtar at han håndterer dette på den måten han gjør. Det kommer ikke til å bli mindre irriterende for deg med tiden. Dessuten har han rett, det er barna som taper på en konflikt mellom ham og moren. Når man møter en mann med barn fra før, blir man aldri nr 1. Liker man ikke smaken av kamel, finner man seg en barnløs mann.

Skrevet

Han vil aldri lage trøbbel fordi gan tenker på barna?? Ja en fantastisk far men skal eks få styre livet hans når han har valgt meg??

Hvorfor svarer du og HI med ulik signatur ?

Anonymous poster hash: f43f3...0e7

Skrevet

Jeg mener rett skal være rett. Det har ingenting med at barna hans kommer først. Det samme gjør mity. Det handler om at jeg irriterer meg over at han er en tøffel med hun, noe han selv mener ikke stemmer. Han er liksom fornøyd med å slite økonomisk fordi han betaler henne mye bidrag og gir henne rett til os; osv ved å signere en falsk samværavtale.

Mens med meg er han hardt å setter meg på plass hvis jeg blander meg. Han sier han har det fint og at jeg ikke skal bry meg:( hi

Skrevet

Han vil aldri lage trøbbel fordi gan tenker på barna?? Ja en fantastisk far men skal eks få styre livet hans når han har valgt meg??

hæ? Jeg skrev det og jeg er HI

Skrevet

hæ? Jeg skrev det og jeg er HI

Koden nederst på hovedinnlegget er ikke "din signatur "

Skrevet

Tror jeg skrev det?? Ja ikke vet jeg. Skriver fra samme mobil. Hi

Skrevet

Jeg mener rett skal være rett. Det har ingenting med at barna hans kommer først. Det samme gjør mity. Det handler om at jeg irriterer meg over at han er en tøffel med hun, noe han selv mener ikke stemmer. Han er liksom fornøyd med å slite økonomisk fordi han betaler henne mye bidrag og gir henne rett til os; osv ved å signere en falsk samværavtale.

Mens med meg er han hardt å setter meg på plass hvis jeg blander meg. Han sier han har det fint og at jeg ikke skal bry meg:( hi

Vet du hva, dette hadde ikke jeg orket. Råder deg til å ikke flytte sammen med denne mannen.

Anonymous poster hash: 65392...ff7

Skrevet

Du fortsetter å spørre hvorfor han er så ettergi ende med henne, fordi om det stiller både han, deg og dere i en vanskeligere situasjon enn dere trenger å være i, fordi du ikke liker svaret.

Svaret et åpenbart, han ser på henne og sine barn som sin familie, ikke deg. Kanskje han til og med fortsatt elsker henne!

Skal man starte på nytt så er man nødt til å sette hverandre først. Mann og kone setter hverandre først! At barna skal ha det godt er selvsagt, om min mann er stygg med barna mine så er det selvsagt på hodet ut, det være seg om han er biologisk far eller ikke.

Hva betyr det at barna skal komme først? De voksne skal i fellesskap bestemme hvordan livet skal være, og de skal lage plass for barna. Det er i de fleste familier begrensninger på tid og penger. Dette skal voksne fordele, ikke barna.

Anonymous poster hash: d3b3c...942

Skrevet

Du fortsetter å spørre hvorfor han er så ettergi ende med henne, fordi om det stiller både han, deg og dere i en vanskeligere situasjon enn dere trenger å være i, fordi du ikke liker svaret.

Svaret et åpenbart, han ser på henne og sine barn som sin familie, ikke deg. Kanskje han til og med fortsatt elsker henne!

Skal man starte på nytt så er man nødt til å sette hverandre først. Mann og kone setter hverandre først! At barna skal ha det godt er selvsagt, om min mann er stygg med barna mine så er det selvsagt på hodet ut, det være seg om han er biologisk far eller ikke.

Hva betyr det at barna skal komme først? De voksne skal i fellesskap bestemme hvordan livet skal være, og de skal lage plass for barna. Det er i de fleste familier begrensninger på tid og penger. Dette skal voksne fordele, ikke barna.

han sier han aldri har elsket henne og at hun er ustabil, men kanskje han lyver da.

Skrevet

Han sliter økonomisk pga. den ordningen han har inngått og ønsker ikke å endre ordningen heller. Han vet at barnas mor snylter staten pga. ordningen og synes tydeligvis det er greit.

Om han bryr seg så mye om barna sine, burde han da ikke sikre seg en samværsordning som han har pga. det samværet han faktisk har - ikke pga. at mor truer ham økonomisk? Hun har ikke noe å true ham med, for det er kun hun selv som vil tape på det. Problemer tas på mekling på fvk.

Da hadde jeg ikke satset på den mannen..

Skrevet

han sier han aldri har elsket henne og at hun er ustabil, men kanskje han lyver da.

Det er absolutt ingen grunn til å trekke slutningen at han elsker henne...? Pussig svar. Men han har allerede en kontrollerende kvinne i livet sitt, han trenger ikke enda en som trekker i ham. Enten lar du ham styre pengene sine som han vil, eller så finner du en mann som ikke sitter i balleklem. Denne vinner ikke du! Egentlig vinner ingen av dere - hele historien er ganske stusselig.

Skrevet

Han elsker henne ikke helt ærlig. Han sier jeg er den første han har elsket å det handler vel som berta sier at han orker ikke drama pga et svært drama fullt forhold med x...

Men det er sørgelig ja..ingen vinner..kun x...hi

Skrevet

Da sier du "fix it" eller gå.. Da ser du jo om han virkelig elsker deg eller ei

Skrevet

Da sier han garantert at dette ikke har med å elske noen men et valg han tok den gang..

men ha i kveld kommer han. Skal gi han et ultimatum...tipper jeg vet svaret:(hi

Skrevet

Min venninne sier til meg at om jeg er glad i han må jeg ikke la deres private ordning ødlegge forholdet vårt. Hun mener jeg bør ta en dag av gangen og ikke tenke på det.

Herregud dette er vanskelig:(

Skrevet

Da sier han garantert at dette ikke har med å elske noen men et valg han tok den gang..

Du må rett og slett gjøre det som er bra for DEG. Selvom han har unger etc så skal han også sørge for at dere kan ha det bra.. Hadde jeg heller reist. Mulig det gir han noe å tenke på.. Lykke til

Skrevet

Du må rett og slett gjøre det som er bra for DEG. Selvom han har unger etc så skal han også sørge for at dere kan ha det bra.. Hadde jeg heller reist. Mulig det gir han noe å tenke på.. Lykke til

han gjør mye og har støttet meg mye...jeg elsker han svært høyt så dette blir vanskelig. Jeg er også sterkt preget av depresjon for tiden. Hvordan vil jeg takle det å bli singel...:/ huff og huff

hi

Skrevet

Du har skrevet om dette for en god stund siden også? I så fall husker jeg tråden fra den gang.

Enig med MrsPond og nr 11.

Hvis mannen gidder kan han dokumentere hvor mye samvær han faktisk har med barna og så ta det opp til ny mekling og med nav. Da vil han kunne endre avtalen uten å få barna mindre enn han har i dag.

Men hvis han ikke ønsker det, da er det ikke noe du kan gjøre med det. Da må du finne ut om du orker å leve med å ha det slik.

Er du komfortabel å vite at mannen er delaktig i å snylte nav? Er du komfortabel med at barnas mor skal kunne påvirke din/hans økonomi så mye etter at dere ev. har flyttet sammen? Er du komfortabel med å ha en mann som du mener ikke står mer opp for seg selv?

Du må finne ut hva du kan leve med og hva du ikke vil leve med.

Ja, og takk for råd...huff. hi

Skrevet

Skjønner deg HI og hadde aldri flyttet sammen med han. Du må tenke på din økonomi og ditt barn. Men kan hun ikke meldes anonymt til nav?

Anonymous poster hash: 34241...457

Skrevet

Om jeg melder til nav så vet jo han hvem det er garantert (altså meg), og i følge kjæresten min så har nav sagt at det eneste de bryr seg om er papirer som de får...og hvordan skal jeg bevise? Begynne å føre skjema etter snart 2 år? Nei huff..jeg blir hatet for livet av han da.....

Hi

Skrevet

Hvis dette er en ordning som fungerer for de har hvorfor er det så viktig for deg at han setter exen på plass?

Ville heller bare støttet han i det han gjør her og konsentrert meg om å ha det koselig å gøy sammen. Ungene vil alltid komme først uansett og det håper jeg du setter pris på som kjæreste.

Det er ikke så lenge hun kan få overgangsstønad uansett..men at ungene har det bra hos mor og far er viktigst her.

Jeg er singel selv med ett barn og har ikke en far til barnet som bryr seg så mye og han skulle sikkert betalt enda mer men gidder ikke å skape splid..

Anonymous poster hash: def38...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...