Gå til innhold

Augustbarn 2015


Bambi14

Anbefalte innlegg

Er det andre som har kjent babyen fra utsiden av magen? jeg kjente han i går og lot min mann få kjenne, han kjente det også :D babyen har vert helt vill de siste dagene, spreller og sparker og vrir på seg. mulig jeg kjenner det ekstra godt fordi jeg har omgangssyken og ikke har fått i meg særlig med mat siden lørdag. men det er så hææærliiig!! <3 (med babysprell altså, ikke omgangssyken...trodde jeg skulle dø natt til søndag da kroppen bestemte å tømme seg HELT..)

Jeg har brukt dagene på å kjøre navnekarusellen her på barnimagen....det er overraskende mange rare navn der ute....vanskelig å finne noe jeg liker faktisk..andre som sliter med å finne navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 august her :) Har vært på tidlig UL pga alder og alt var bra. Vanlig UL i slutten av mars - og virker som en evighet til .. ;) Men deilig å få beskjed om at alt såg bra ut tidlig i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har kjent babyen fra utsiden av magen? jeg kjente han i går og lot min mann få kjenne, han kjente det også :D babyen har vert helt vill de siste dagene, spreller og sparker og vrir på seg. mulig jeg kjenner det ekstra godt fordi jeg har omgangssyken og ikke har fått i meg særlig med mat siden lørdag. men det er så hææærliiig!! <3 (med babysprell altså, ikke omgangssyken...trodde jeg skulle dø natt til søndag da kroppen bestemte å tømme seg HELT..)

Jeg har brukt dagene på å kjøre navnekarusellen her på barnimagen....det er overraskende mange rare navn der ute....vanskelig å finne noe jeg liker faktisk..andre som sliter med å finne navn?

Så herlig! Jeg har kjent tydelig liv i snart en uke nå, men hele umulig å kjenne noe på utsiden enn så lenge. Pappaen gleder seg fryktelig til å kjenne det og må kjenne må magen hver dag ;) Herlig følelse! Gleder meg til han får kjenne spark han også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri klart å kjenne noe på utsiden Før etter uke 21.

Denne ungen sparker også så svakt ift til sine tre brødre at fortsetter det sånn så må jeg vel vente enda lenger denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag var vi på OUL, og fikk se en fin gutt med 10 fingre og 10 tær 😊💜 alt var som det skulle og nå er jeg sååå letta! Etter nesten 4 år med prøving kan vi endelig senke skuldrene og glede oss 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på OUL, og fikk se en fin gutt med 10 fingre og 10 tær 😊💜 alt var som det skulle og nå er jeg sååå letta! Etter nesten 4 år med prøving kan vi endelig senke skuldrene og glede oss 💜

Så herlig! Vi var også på ul i dag, men babyen var så sjenert at vi fikk ikke se kjønn :) Men alt sto bra til heldigvis! Skal tilbake om 14 dager for de klarte ikke å se alle detaljer pga babyens leie, så da får vi se om vi får se kjønn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært på OUL i dag, 16+3 uker på vei.

 Utrolig nok venter vi "plutselig" en gutt. Har 2 jenter fra før av, så blir merkelig å stelle og dulle med en liten guttebaby :)

Terminen ble ikke flyttet, 25.august....bø komme før september da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin ble flyttet 3 dager tilbake men det var visst vanlig 😊 ei venninne anbefalte meg å drikke litt cola før UL slik at babyen skulle være aktiv. Så jordmor hadde nesten problem med å holde følge 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin ble flyttet 3 dager tilbake men det var visst vanlig 😊 ei venninne anbefalte meg å drikke litt cola før UL slik at babyen skulle være aktiv. Så jordmor hadde nesten problem med å holde følge 😛

Jeg ble flyttet to dager tilbake :) Skal prøve cola-tipset neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kjente jeg endelig bevegelse imagen! :D er i uke 17+2. Det var en helt ubeskrivelig herlig følelse. <3

Så herlig! Verdens beste følelse! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kjente jeg endelig bevegelse imagen! :D er i uke 17+2. Det var en helt ubeskrivelig herlig følelse. <3

Så moro! Jeg kjenner bare små antydninger til bevegelse, og synes det er sent (uke 18). Dette er nummer fire også, og kjente spark mye tidligere med de andre. Så jeg var ganske sikker på at morkaken var foran! Ul i går bekreftet det, så da får jeg bare vente enda litt lengre til småen har blitt større og sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL i går og så en liten jente som absolutt ikke ville la seg fotografere, men som gledelig viste frem alt jordmor så etter da! Har ei jente fra før av, så nå gleder vi oss til lillesøster kommer!!! ;) termin 9 august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også på OUL igår, og der var en liten gutt! Ble litt satt ut siden jeg har vært skråsikker på at det var en jente, så nå jobber jeg med å omstille meg fra den tanken.

Ble satt 2 dager frem fra 18+5 til 19+0 (19+1 idag da), men termin ble satt 3 dager senere, til 9.august. 

Skjønner ikke helt hvordan det går an, men ok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på OUL igår, og der var en liten gutt! Ble litt satt ut siden jeg har vært skråsikker på at det var en jente, så nå jobber jeg med å omstille meg fra den tanken.

Ble satt 2 dager frem fra 18+5 til 19+0 (19+1 idag da), men termin ble satt 3 dager senere, til 9.august. 

Skjønner ikke helt hvordan det går an, men ok :P

HAr du regnet med hele uker kanskje? at svangerskapet er 40 uker?

For det virker som den som utførte ultralyden opererer med 40+3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I går kveld kjente jeg endelig bevegelse imagen! :D er i uke 17+2. Det var en helt ubeskrivelig herlig følelse. <3

Så moro! Jeg kjenner bare små antydninger til bevegelse, og synes det er sent (uke 18). Dette er nummer fire også, og kjente spark mye tidligere med de andre. Så jeg var ganske sikker på at morkaken var foran! Ul i går bekreftet det, så da får jeg bare vente enda litt lengre til småen har blitt større og sterkere :)

 

Rart når man har født før hvordan man kan kjenne at morkaken ligger foran eller bak.

Jeg var skråsikker på at den lå foran denne gang, ikke fordi jeg ikke hadde kjent liv, men fordi det var så dempet, og jeg kjente det først kun på sidene av livmoren.

Og det lå jo klart og tydelig på fremre vegg, men det har den gjort alle fire  gangene, men denne gangen var første gang jeg ble oppmerksom på det.

Har kjent liv side uke 13+3, men har alltid kjent tidlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommt til 20+0😊 var på ul for et par uker siden og såg en frisk liten gutt! Termin samme som før, 02.08.15👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var også på OUL igår, og der var en liten gutt! Ble litt satt ut siden jeg har vært skråsikker på at det var en jente, så nå jobber jeg med å omstille meg fra den tanken.

Ble satt 2 dager frem fra 18+5 til 19+0 (19+1 idag da), men termin ble satt 3 dager senere, til 9.august. 

Skjønner ikke helt hvordan det går an, men ok :P

HAr du regnet med hele uker kanskje? at svangerskapet er 40 uker?

For det virker som den som utførte ultralyden opererer med 40+3 uker.

 

Jeg har telt uker utfra hvor langt jeg fikk beskjed om at jeg var på tidlig ultralyd, hvor også termin ble satt til 6 august. Er jo egentlig ingen forskjell, 3 dager til eller fra, man føder når man føder, syntes bare det var så rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg var også på OUL igår, og der var en liten gutt! Ble litt satt ut siden jeg har vært skråsikker på at det var en jente, så nå jobber jeg med å omstille meg fra den tanken.

Ble satt 2 dager frem fra 18+5 til 19+0 (19+1 idag da), men termin ble satt 3 dager senere, til 9.august.

Skjønner ikke helt hvordan det går an, men ok :P

HAr du regnet med hele uker kanskje? at svangerskapet er 40 uker?

For det virker som den som utførte ultralyden opererer med 40+3 uker.

Jeg har telt uker utfra hvor langt jeg fikk beskjed om at jeg var på tidlig ultralyd, hvor også termin ble satt til 6 august. Er jo egentlig ingen forskjell, 3 dager til eller fra, man føder når man føder, syntes bare det var så rart :)

Helt sant.

Termin er jo bare et utgangspunkt.

Selv har jeg termin 1 august, men regner med at det ikke blir fødsel Før 5 august. Har alltid gått minimum 4 dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var OUL overstått for min del og, fikk studert en frisk og sprelsk liten gutt fra alle mulige vinkler fordi det var ei på opplæring som foretok ultralyden ☺

 

Termin ble framskyndet et par dager til 12. August, og som bevis på at det er en gutt fikk vi med et nærbilde av utstyret. Blir storveis til konfirmasjonen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på OUL og jeg er så spent! gruer meg litt og krysser alt jeg har for at det er en frisk liten jente eller gutt det inne <3 i dag er jeg 19+3 så er på tide å finne ut kjønn nå! Håper bare de kan se det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Har møtt ei perfekt lita jente på ultralyd nå♥️ Takk og pris for at alt ser ut til å være i orden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Var på ultralyd idag og fikk se en perfekt liten prinsesse! Var en utrolig fin opplevelse, og vi var der i en hel time. Det var nemlig en jordmor der som var under ultralyd-opplæring som foretok undersøkelsen under oppsyn av en annen eldre jordmor. Til slutt overtok hun og tok de samme målene for å bekrefte. Masse bilder til slutt, til tross for en sprell som viste seg å være veldig akrobatisk 💗💕 Termin ble flyttet frem noen dager, 11.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt har stått bra til til dere som har vært på ul :) Og så er jeg litt misunnelig på dere som fikk vite kjønnet! :P Hadde så lyst til å vite det vi også, men hun klarte ikke å se det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdige med oul og alt så kjempe fint ut :-) <3 Mest sannsynlig en liten prinsesse inni der <3 <3 Termin ble flyttet til 20 august, men jeg tror ikke det er helt riktig siden jeg vet når EL va OG når vi hadde sex og det stemmer ikke med termin, så blir spennende å se :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...