Gå til innhold

Augustbarn 2015


Bambi14

Anbefalte innlegg

Gjest ssjuni15

Da var første time hos jordmor unnagjort! Hun fant både liv og røre der inne, etter litt leting! 😄😄 Takk og pris 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er også jeg her :) Termin foreløpig er 10. august. Har time til terminbestemmelse, oul, 10. mars. Har allerede vært på tidlig UL og så en krabat der inne som sparket og sprikte med fingrene sine, smakte litt på dem og alt :) 3. barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 13.august :) Kvalmen har begynt å slippe taket den siste uka, så nå føler jeg meg litt bedre, men fremdeles så trøtt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Håper det går over snart :) Vi venter nummer fire. Venter på brev fra sykehuset ang OUL. Veldig spent! Ellers har bekkenet begynt å knirke og si ifra at det er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 11.august i følge menstrmin :-) Dette er vår første spire og vi prøvde over ett år :-) Veldig glad for den lille i magen <3 Vi skal ha oul 18.mars og det føles som en EVIGHET til ;p Vi vurderer å ha en ul om ca 2 uker siden vi begge er ganske så spente på både kjønn og til å se den lille sprelle rundt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ultralyd time i dag jeg også,3 Mars ds er jeg 18+4 Sååååååå lenge til men gleder meg enormt. Har ime hos Jordmor 20 feb da. Vært hos lege og fått bekrefte liv da,fant hjertelyd med det samme hun satt doopleren på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iiik fikk OUL time i dag :o fått time allerede 19.02 :o  det er jo bare to uker til jo :o

Spennende!

Jeg skal ført om 4 uker... Men tiden går nå fort da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-D hvor langt på vei er du? :-) vurderer å ta en ul før oul for å få vite kjønn, men aner ikke når det er best! :-) oul er ikke før 19+4 så er jo nesten halvveis da ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipip! Kommer ruslende fra 1. Tri etter å ha fått det inn med teskje at det er en frisk og fin baby der inne via både ultralyd og doppler. Termin 14. August hvis det fortsatt er 40+2 som gjelder (legen glemte å skrive termindato på helsekortet 😛 )

 

-kålormen, nå også med nick 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipip! Kommer ruslende fra 1. Tri etter å ha fått det inn med teskje at det er en frisk og fin baby der inne via både ultralyd og doppler. Termin 14. August hvis det fortsatt er 40+2 som gjelder (legen glemte å skrive termindato på helsekortet )

 

-kålormen, nå også med nick

Gratulerer og velkommen inn på 2 tri. "kålormen" :)

 

Det er forskjellige måter å regne svangerskap på, min gynekolog har alltid regnet med 40uker + 3 dager. Regnes det med 40+2 vil jeg ha termin 31juli, men jeg regner nå at det er 1 august.

Ser mange terminkalkulatorer regner med 3 dager ekstra.

 

Intressant artikkel om nettopg det:

 

http://www.babyverden.no/Nyheter/Hvor-langt-er-et-svangerskap/

 

- De fleste steder i verden beregnes gjennomsnittlig svangerskapslengde til 40 uker (280 dager). I Norge brukes to forskjellige beregningsmetoder, én utarbeidet i Bergen (Synnøve Lian Johnsen og medarbeidere) som har en gjennomsnittlig svangerskapslengde på 282 dager, og én utarbeidet ved St. Olavs hospital i Trondheim (Sturla Eik-Nes og medarbeidere) som gir en gjennomsnittlig svangerskapslengde på 283 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pipip! Kommer ruslende fra 1. Tri etter å ha fått det inn med teskje at det er en frisk og fin baby der inne via både ultralyd og doppler. Termin 14. August hvis det fortsatt er 40+2 som gjelder (legen glemte å skrive termindato på helsekortet )

 

-kålormen, nå også med nick

Gratulerer og velkommen inn på 2 tri. "kålormen" :)

 

Det er forskjellige måter å regne svangerskap på, min gynekolog har alltid regnet med 40uker + 3 dager. Regnes det med 40+2 vil jeg ha termin 31juli, men jeg regner nå at det er 1 august.

Ser mange terminkalkulatorer regner med 3 dager ekstra.

 

Intressant artikkel om nettopg det:

 

http://www.babyverden.no/Nyheter/Hvor-langt-er-et-svangerskap/

 

- De fleste steder i verden beregnes gjennomsnittlig svangerskapslengde til 40 uker (280 dager). I Norge brukes to forskjellige beregningsmetoder, én utarbeidet i Bergen (Synnøve Lian Johnsen og medarbeidere) som har en gjennomsnittlig svangerskapslengde på 282 dager, og én utarbeidet ved St. Olavs hospital i Trondheim (Sturla Eik-Nes og medarbeidere) som gir en gjennomsnittlig svangerskapslengde på 283 dager.

 

Hehe, fiffig å faktisk ikke greie å bli enige om en enkel dag fra eller til... Siden jeg sokner til St.Olavs er det vel nærliggende å tro at jeg burde regne 40+3 da, men på den annen side tror jeg fastlegen min opererte med 40+2 i forrige svangerskap (riktignok for sju år siden). Og hun ble født på menstermindato :P

 

Jaja. Jeg sier nå 14. august. Skal ikke på flere kontroller før OUL uansett så ingen kommer til å korrigere meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur hos Martin Lundring her om dagen, det kostet litt med var verdt hver eneste krone, vi venter med 95 % sikkerhet en liten gutt <3  Var helt fantastisk når vi så lille på skjermen, han var aktiv, han mente alt så perfekt ut <3 Jeg som har hatt blødninger og bekymringer, det var så deilig, når han sa alt så veldig bra ut. 

Skal på ordinær UL 12. mars.. gleder meg til å se lille igjen <3 

Vært å sett på vogn, og bestemt oss for hva vi skal ha. Har bestemt meg for seng, som jeg forelsket meg helt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg kan fornemme noen forsiktige spark av og til. Ikke hver dag. Men det føles ut som babyen sparker nedover på en måte vanskelig og forklare. Men de to andre gangene jeg har vært gravid har jeg merket de første sparkene mot magen, nå sparker det ned mot blære og mer innover i kroppen.

Føles veldig rart og har flere ganger trodd det har vært luft i tarmen, men det kommer liksom ikke luft ut *kremt*

Skal på oul mandag 23.feb. Blir spennende og se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til jeg kan kjenne den lille! :D også til det vises på magen. Nå føler jeg meg ikke akkurat spesielt gravid. Glemmer det fort av, av og til, hehe.

Har noen av dere opplevd stikkende smerter i magen? Er ikke kjempe vondt men ubehagelig. Til tider er det mer på venstre side, men så kan det komme litt på høyre side også. Det er så merkelig, for det er liksom ikke mens murring heller. :P noen som kan si de har opplevd det samme? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur hos Martin Lundring her om dagen, det kostet litt med var verdt hver eneste krone, vi venter med 95 % sikkerhet en liten gutt <3 Var helt fantastisk når vi så lille på skjermen, han var aktiv, han mente alt så perfekt ut <3 Jeg som har hatt blødninger og bekymringer, det var så deilig, når han sa alt så veldig bra ut.

Skal på ordinær UL 12. mars.. gleder meg til å se lille igjen <3

Vært å sett på vogn, og bestemt oss for hva vi skal ha. Har bestemt meg for seng, som jeg forelsket meg helt i.

Så koselig! :D gratulerer så masse! Godt å endelig kan slappe litt av å ikke bekymre seg. Det er så tungt å gå rundt å bekymre seg hele tiden. Lykke til <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til jeg kan kjenne den lille! :D også til det vises på magen. Nå føler jeg meg ikke akkurat spesielt gravid. Glemmer det fort av, av og til, hehe.

Har noen av dere opplevd stikkende smerter i magen? Er ikke kjempe vondt men ubehagelig. Til tider er det mer på venstre side, men så kan det komme litt på høyre side også. Det er så merkelig, for det er liksom ikke mens murring heller. :P noen som kan si de har opplevd det samme? :P

Ja, de siste ukene stikker det ofte, spesielt når jeg reiser meg. Kjennes ut som ligamentsmerter for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjent den stikkingen hele svangerskapet! Til tider i overkant ubehagelig! Er som å ha spist nåler eller en kaktus,hehe. men er bare livmoen som vokser og nerver som strekkes ;) Ikke noe som er farlig!
Jeg har også kjent babyspark! Har kjent nurket hvær dag de siste dagene! Etter tidligere ultralyder har vi sett at krabaten er VELDIG livlig,hehe. Legen synes også den var veldig aktiv, men beroliget oss med at den ikke dermed nødvendigvis hadde ADHD,hehehe. Så den har nokk fått trent opp gode muskler siden jeg kjenner den så godt nå allerede! 16+1 i dag:P skal på OUL på torsdag og GLEDER meg sånn til å se om det er prins eller prinsesse :D :D  weeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...