Gå til innhold

Augustbarn 2015


Bambi14

Anbefalte innlegg

Så godt å høre, man blir jo litt betenkt til tider, selv om jeg prøver og ikke være hysterisk :D så morsomt at du kjenner bevegelser alt, Perler. :D

Det er så spennende å være gravid! Men også en prøvelse med tanke på at det tar så lang tid til man kan kjenne bevegelser osv. Man bare går å venter hele tiden :P vår lille krabat var også veldig aktiv på ul da vi var i uke 12. Det var veldig morsomt! Jeg skal på oul 24.mars det er så lenge til :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjønner hva du mener! var selv litt urolig for disse stikkende smertene i starten, men det er heeeelt vanlig!!  Er bare et godt tegn på at det vokser inni der :D 
jah tiden snigler seg avgårde! Er ikke lett å holde psyken i sjakk! du må glede deg til sparkene! i starten var jeg usikker på om det var babyen jeg kjente. Dette er mitt første barn så har ikke noe å sammenligne med. Men nå er jeg ikke i tvil! kjenner det velig godt i forhold til hva jeg hører er vanlig! Mye sterkere enn sommerfugl-vingeslag :D verdens beste følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner hva du mener! var selv litt urolig for disse stikkende smertene i starten, men det er heeeelt vanlig!! Er bare et godt tegn på at det vokser inni der :D

jah tiden snigler seg avgårde! Er ikke lett å holde psyken i sjakk! du må glede deg til sparkene! i starten var jeg usikker på om det var babyen jeg kjente. Dette er mitt første barn så har ikke noe å sammenligne med. Men nå er jeg ikke i tvil! kjenner det velig godt i forhold til hva jeg hører er vanlig! Mye sterkere enn sommerfugl-vingeslag :D verdens beste følelse!

Dette er mitt første barn også :D så vet heller ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men er jo litt tidlig for meg enda (14 i morgen). Hvor langt var du kommet da du kjente de første bevegelsene? :D åååååh gleder meg!!! :D Endret av kiri92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også en del spark/bevegelse nedover.
Kjenner det igjen fra tidligere.
Har kjent liv siden 13+2, men så er jeg fjerdegangs og har alltid kjent liv veldig tidlig.
Men jeg hoppet rett over de små fiskesprellene og rett iver på mer spark/bevegelse.
Jeg har nok oversett de første boblene, for magen/tarmene var så urolig at et var vanskelig å kjenne hva som var hva.
Så jeg kan ikke si med sikkerhet at jeg kjente bevegelse før de virkeligge små dunkene inni der.
"Ding-ding-ding. jeg er her!"
Kjempekoselig.

Men føler denne babien er myyyye roligere enn mine 3 forrige på denne tiden.
Kjenner godt liv, men det er ikke så sterkt som de andre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente vell de første "boblene" som jeg tenker var babyspark i slutten av uke 13/begynnelsen på uke 14! Men er ikke før nå at jeg er helt sikker på at det er babyen! Det er helt hærlig!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner også noen "bobler" i løpet av en dag og er 15+4 i dag :-) er enda ikke sikker på om det er babyen eller om det er noe annet, men begynner å misstenke at det er den lille inni der som sier hei <3 

Var hos jordmor i dag for første gange og hadde en fantastisk opplevelse :-) kjempe koselig og hyggelig dame :-) Vi fant hjertelyden og det var bare sååå herlig å høre <3 var en god hjertelyd og en sterk en så dette lover veldig bra for babyen <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

Jeg gikk også på laminat Før jeg ble gravid. 300mg.

Trappet ned og avsluttet Før jeg ble gravid. Ville i første omgang se hvordan det gikk. Det går kjempebra.

Jeg tok/tar det for min bipolare lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på OUL i dag :D alt såg veeeldig bra ut!! Babyen oppførte seg pent og lot seg måle der den måles skulle:D Jeg ble satt frem noen dager og har nå faktisk termin 30.07 og er 17+2 i dag! Jeg som trodde jeg var 16+4, blir helt Surrete i hodet av alle disse regnemetodene. Men nå fikk jeg det svart på hvitt da! :o men jeg kommer til å bli værende her inne fordi jeg tror babyen vil komme i august uansett :D

Ja åsså kan jeg nevne at den kinesiske kalenderen tok HELT feil!! Da det ikke er NOEN tvil om at jeg har en prins i magen <3 <3 <3 jeg er så lykkelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

Jeg gikk også på laminat Før jeg ble gravid. 300mg.

Trappet ned og avsluttet Før jeg ble gravid. Ville i første omgang se hvordan det gikk. Det går kjempebra.

Jeg tok/tar det for min bipolare lidelse.

Jeg (og kiri92) tar det for epilepsi, så da er det å slutte litt verre. Jeg kjører dessuten bil, og slutter jeg vil jeg måtte parkere bila i ett år etter at jeg har begynt på medisin igjen (må være anfallfri i et år).

 

Forrige svangerskap hadde jeg ikke lappen enda, så da slutta jeg på medisin under svangerskap og amming. Men har blitt veldig beroliget av nevrologen min, han sier at lamictal er så "snill" at risikoen er nærmest ubetydelig når man tar nok folat i god tid før man blir gravid :-) dessuten er den jo ikke så fersk på marketed lenger, så man begynner vel å ha ganske mye dokumentasjon på den og svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

åååh så godt å høre fra deg! :)

Håper alt gikk bra til nevrologen. :)

Det var den beste nyheten på lenge!! :D

må du øke medisin?

Jeg må ta speiling (blodprøve for å se medisinnivået i blodet) forrige resultat var dårlig så jeg måtte øke fra 125mg- 175mg morgen og kveld. Åsså er jeg henvist til tromsø for oppfølging, så føler jeg blir godt oppfulgt :P

får du samme oppfølging? :)

Endret av kiri92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

åååh så godt å høre fra deg! :)

Håper alt gikk bra til nevrologen. :)

Det var den beste nyheten på lenge!! :D

må du øke medisin?

Jeg må ta speiling (blodprøve for å se medisinnivået i blodet) forrige resultat var dårlig så jeg måtte øke fra 125mg- 175mg morgen og kveld. Åsså er jeg henvist til tromsø for oppfølging, så føler jeg blir godt oppfulgt :P

får du samme oppfølging? :)

Jeg lå på nedre grense på forrige blodprøve, så må nok regne med å gå opp litt i dose denne gangen ja. Tok ny prøve nå i dag, så jeg får vel beskjed om ei ukes tid tenker jeg. Men er jo fortsatt på normaldosen min (2×100), så skulle være rart om jeg ikke måtte øke noe.

 

Blir fulgt godt opp føler jeg, og har en veldig trygg og rolig nevrolog :-) skal vel etter planen inn en gang til før fødsel om ikke det oppstår noe ekstra, og så vil han gjerne ha beskjed så han kan besøke meg på føden og sjekke barnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig har jeg også fått time til oul!! 24 mars. Er da 18+2 i følge min egen beregning, så blir spennende å se om jordmor er enig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kult! :D

Jeg kjenner etter hver dag! ^^ hehe.

Hei på deg :-)

 

Nå har jeg endelig vært hos nevrologen igjen. Spurte om amming, og han sa at lamictal går over i morsmelk men regnes som helt trygt. De positive sidene ved amming er såpass store at de anbefaler å amme selv om man tar lamictal 😊

 

Så da var enda en bekymring ryddet av veien.

 

(Ps, jeg er kålormen fra 1. Tri)

åååh så godt å høre fra deg! :)

Håper alt gikk bra til nevrologen. :)

Det var den beste nyheten på lenge!! :D

må du øke medisin?

Jeg må ta speiling (blodprøve for å se medisinnivået i blodet) forrige resultat var dårlig så jeg måtte øke fra 125mg- 175mg morgen og kveld. Åsså er jeg henvist til tromsø for oppfølging, så føler jeg blir godt oppfulgt :P

får du samme oppfølging? :)

Jeg lå på nedre grense på forrige blodprøve, så må nok regne med å gå opp litt i dose denne gangen ja. Tok ny prøve nå i dag, så jeg får vel beskjed om ei ukes tid tenker jeg. Men er jo fortsatt på normaldosen min (2×100), så skulle være rart om jeg ikke måtte øke noe.

 

Blir fulgt godt opp føler jeg, og har en veldig trygg og rolig nevrolog :-) skal vel etter planen inn en gang til før fødsel om ikke det oppstår noe ekstra, og så vil han gjerne ha beskjed så han kan besøke meg på føden og sjekke barnet :-)

Kjenner litt på stresset som fører med når man skal så ofte til sykehuset (siden jeg bor et stykke unna), MEN det er så verdt det! :D og betryggende at man blir så godt oppfulgt både med ultralyder og medisinen :) vi er heldige! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å glede seg Hippmamma :D

Gjett om jeg gjør! Var på ul i uke 12, og det var helt fantastisk å se lille❤️!

Også er jeg så spent på hvilket kjønn det er. Blir like glad uansett altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippmamma: Jg var også i ule 12/13! :D Da såg jeg nubben til babyen og tenkte egentlig da at det måtte være gutt, men hadde ikke helt guttefølelse! Men på OUL nå på torsdag så var det absolutt ingen tvil om at det var gutt!! Han skræva som bare en gutt kan og viste utstyret sitt, hihi:D håper ukene går fort for deg og alle andre som ikke har vert på OUL enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 25. august, er er da 13+6 i dag.
Venter jente nr. 3 :)
Har OUL 11.mars, og er da 16+3.

Har fått stooor mage allerede, så går kun i mammabukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her teller jeg ned dagene!! Har en følelse om at det blir jente denne gangen, så blir spennende å se om mamma følelsen fungerer allerede :D har hyperemesis denne gangen. Var nesten ikke dårlig med første og det ble en gutt :)

 

Så spennende Fighter'n!! Det er jo ikke lenge til :D Jeg er 14+1 og har begynt med litt mammabukser nå. De er litt store, men alle de andre buksene mine er for små.. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned dagene til OUL nå på fredag.... Fikk vite at det ser ut som jente på tidlig UL i uke 13- det blir isåfall jente nr 3, så spennende å se om det stemmer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra ultralyd nå!! Alt så bra ut, jeg er kjempe letta. Har vært fryktelig bekymret og sovet dårlig i natt. Men er termin ble flyttet en hel uke 😨 og det stresser meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvor man kan se etter stelle kommoder uten badekar og med mange skuffer ( da vi har veldig lite bad og lite skap og skuffer)? Har sett litt (bare litt) på nettsider, men de fleste har badekar innebygd. Vi har tenkt på at hvis vi ikke finner en stelle kommode så kjøper vi en vanlig kommode å legger en stelle madrass oppå. Noen tips og ideer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...