Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #101 Skrevet 16. januar 2015 Får noia av at noen faktisk tror at vann har hukommelse, og at mange tenker at naturlig automatisk er bedre enn syntetisk. At noen tror at alt kjemisk er farlig, og unaturlig... Og bruker ord som fritt for kjemikalier (det er kun i vakuum det faktisk er fritt for kjemikalier! ) .. Er kjemiker. Anonymous poster hash: 02e3b...8dd At vann har hukommelse?? Haha, da har man hørt det og! I hvilken sammenheng tror folk det? Reaksjoner som oppstår e.l? Min yrkesskade er at det må være system og orden i ting (det skulle man aldri tro om man så hjemmet vårt, mye smårot ), liker litt faste rutiner, trives godt alene, tåler fint å prate avføring over matbordet.. Jobber med barn i autismespekteret. Anonymous poster hash: 8c68f...32e Det er bakgrunnen for homøopati. Man trenger lite (ingenting) virkestoff i den aktuelle medisinen da vannet husker virkestoffet det har vært i kontakt med.... Anonymous poster hash: 02e3b...8dd Yeah right. Du vet at homeopati ikke har noen dokumentert effekt?? Anonymous poster hash: 829de...0ce Prøv å les hele tråden en gang til før du blir "tøff i trynet" på feil grunnlag... Anonymous poster hash: 25512...f7b Tøff i trynet? Det handler da bare om harde fakta. Anonymous poster hash: 829de...0ce Har du lest tråden en gang til?? ÅPENBART ikke... Den du "kjefter på" vet utmerket godt at homeopati ikke har noen dokumentert effekt. Hun er kjemiker, og forklarer overfor hva homeopatene selv sier om sitt "fag". I det første innlegget forteller hun at hun for noia av at folk faktisk tror på dette... Get it now??! Anonymous poster hash: 25512...f7b Jeg svarte ikke henne, men hun som mente at vann hadde hukommelse. Get it now??? Anonymous poster hash: 829de...0ce Det er samme personen (kjemikeren) som svarer på et spørsmål. Ingen i denne tråden tror på at vann har hukommelse, det er bare du som har lest feil. Jeg gidder ikke spørre om du "get it now". Jeg antar svaret er nei. Anonymous poster hash: 9938a...703 Jeg har da et liv. Gidder da ikke sitte å sammen ligne koder. Anonymous poster hash: 829de...0ce Det har du jo åpenbart ikke, siden du tilbringer tid her inne... Anonymous poster hash: 25512...f7b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #102 Skrevet 16. januar 2015 Jeg får spunk av folk som ikke skjønner seg på forskning og statistikk. Type:"naboens barn ble ikke ammet og han er aldri syk, så at amming er bra for immunforsvaret er bare tull". Jeg er forskerAnonymous poster hash: 9938a...703 Som forsker burde du vite at forskning ikke beviser noe som helst! Og antar at du vet at barn som ikke ammes også er godt beskyttet for infeksjoner de første 6 mnd pga IgG fra mor over placenta. At amming beskytter enda mer er noe man antar, men ikke bevist. Anonymous poster hash: 06205...cc6 Jeg lurer egentlig hva du mener? Man kan da komme frem til en allmenn enighet igjennom forskning? I tillegg skrev hun jo ikke hva hun eventuelt forsket på, jeg tviler på at flertallet av forskere ved mitt institutt går rundt og vet mye om infeksjonsfare og placenta... Anonymous poster hash: d44f4...5bc
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #103 Skrevet 16. januar 2015 Jeg får spunk av folk som ikke skjønner seg på forskning og statistikk. Type:"naboens barn ble ikke ammet og han er aldri syk, så at amming er bra for immunforsvaret er bare tull". Jeg er forskerAnonymous poster hash: 9938a...703 Som forsker burde du vite at forskning ikke beviser noe som helst! Og antar at du vet at barn som ikke ammes også er godt beskyttet for infeksjoner de første 6 mnd pga IgG fra mor over placenta. At amming beskytter enda mer er noe man antar, men ikke bevist. Anonymous poster hash: 06205...cc6 Forskning beviser ikke noe som helst faktisk... Den var bra...! Du skjønte at det med ammingen først og fremst var et eksempel på en uttalelse som viser null forståelse for statistikk, ja?? Anonymous poster hash: 25512...f7b Hun har faktisk rett i det med at forskning ikke beviser noe. En hypotese kan aldri bevises, bare bekreftes. Men det skorter nok litt på forståelsen for statistikk hvis man ikke ser feilen i eksempelet jeg kom med:-) Anonymous poster hash: 9938a...703
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #104 Skrevet 16. januar 2015 Jeg får spunk av folk som ikke skjønner seg på forskning og statistikk. Type:"naboens barn ble ikke ammet og han er aldri syk, så at amming er bra for immunforsvaret er bare tull". Jeg er forskerAnonymous poster hash: 9938a...703 Som forsker burde du vite at forskning ikke beviser noe som helst! Og antar at du vet at barn som ikke ammes også er godt beskyttet for infeksjoner de første 6 mnd pga IgG fra mor over placenta. At amming beskytter enda mer er noe man antar, men ikke bevist. Anonymous poster hash: 06205...cc6 Jeg lurer egentlig hva du mener? Man kan da komme frem til en allmenn enighet igjennom forskning? I tillegg skrev hun jo ikke hva hun eventuelt forsket på, jeg tviler på at flertallet av forskere ved mitt institutt går rundt og vet mye om infeksjonsfare og placenta...Anonymous poster hash: d44f4...5bc Jeg forsker ikke på dette feltet, men er fullt klar over at barnet er beskyttet ved fødselen pga placenta. Men denne beskyttelsen reduseres for hver dag og kan "fylles på" igjen ved amming. Anonymous poster hash: 9938a...703
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #105 Skrevet 16. januar 2015 Jeg får spunk av folk som ikke skjønner seg på forskning og statistikk. Type:"naboens barn ble ikke ammet og han er aldri syk, så at amming er bra for immunforsvaret er bare tull". Jeg er forskerAnonymous poster hash: 9938a...703 Som forsker burde du vite at forskning ikke beviser noe som helst! Og antar at du vet at barn som ikke ammes også er godt beskyttet for infeksjoner de første 6 mnd pga IgG fra mor over placenta. At amming beskytter enda mer er noe man antar, men ikke bevist. Anonymous poster hash: 06205...cc6 Forskning beviser ikke noe som helst faktisk... Den var bra...! Du skjønte at det med ammingen først og fremst var et eksempel på en uttalelse som viser null forståelse for statistikk, ja?? Anonymous poster hash: 25512...f7b Hun har faktisk rett i det med at forskning ikke beviser noe. En hypotese kan aldri bevises, bare bekreftes. Men det skorter nok litt på forståelsen for statistikk hvis man ikke ser feilen i eksempelet jeg kom med:-)Anonymous poster hash: 9938a...703 Forskning kan vel være så mangt. Hvis en f. eks forsker på en bakterietype for å artsspesifisere den. Deretter gjør man genomundersøkelser og finner ut at man har en klamydiabakterie som angriper fisk som vert snakker man vel ikke lenger om en hypotese? Anonymous poster hash: d44f4...5bc
oslofrk Skrevet 16. januar 2015 #106 Skrevet 16. januar 2015 Blir alltid overrasket når jeg møter ungdom som har høye ambisjoner, som jobber hard for å nå målene sine, eller som man kan ha en likeverdig samtale med. Er vant til å være i terapeut rollen, stille de rette spørsmålene og snappe opp positive ting under samtalen. Hvis en ungdom stiller meg reflekterte spørsmål tilbake, blir jeg veldig overrasket. Er også opptatt av rettferdighet, kjemper for de små og svake (da jeg vet at mange av atferdsvansker jeg jobber med i dag, startet i ung alder hos ungdommene). Har flere ganger hoppet ut av bilen og stoppet mobbing til og fra skolevei, tar opp saker hos rektor jeg egentlig ikke har noe med, og inviterer alltid barna som ikke har noen andre, hjem til oss på besøk. Er veldig opptatt av barns rettigheter, at de skal bli hørt, at ingenting er tabu og snakke om og blir mektig provosert over maktmisbruk voksne utfører mot barn, bare fordi de kan. Er barnevernspedagog, jobber med ungdom med rus og adferdsvansker. Anonymous poster hash: 8931e...1ed Så godt å høre at mennesker som deg finnes! ❤️
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #107 Skrevet 16. januar 2015 Jeg ser feil på alle hunder jeg møter på gata. Subtile haltheter, dårlig pels, overvektig, tannstein, for lange klør osv. Det er noe med de fleste. Er dyrlege. Anonymous poster hash: 633a4...d9d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #108 Skrevet 16. januar 2015 Haha, jeg gir også alltid beskjed når jeg går på do, men har faktisk aldri tenkt over det Min største yrkesskade - jeg sier ofte "takk for i dag" i alle lag. Anonymous poster hash: 489ad...24a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #109 Skrevet 16. januar 2015 Når jeg ser eldre mennesker ute, på for eksempel butikken, så står jeg å ser på dem.. Tenker at de har rømt, eller ser om de klarer seg selv. Sr etter rullator og pårørende.. Må stoppe meg selv i å løpe bort og hjelpe dem kun fordi at de er gamle.. Kommer fort på at ikke alle gamle er demente og trenger hjelp. Litt pinlig å kikke på fremmede folk, gjør det uten å tenke over det. Sykepleier på en avdeling for demente. Anonymous poster hash: e98b5...179
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #110 Skrevet 16. januar 2015 Etter mange år som første sekretær/konsulent i staten er jeg effektiv uansett hva jeg gjør. Blir gal av folk som ikke forstår utfylling av enkle sjema. Og må ha pinlig orden i alt av papirer. Men så byttet jeg beite og jobber nå med barn. Jeg trøster og irettesetter fremmede barn uten å tenke meg om, jobber enda mer effektivt og tar gjerne en samtale med voksne mens vi sitter på huk😉 sier alltid i fra når jeg må på do, driver med "nabo-ros" og er utrolig flink til å heie skikkelig Anonymous poster hash: 58e71...6e4
Musemora Skrevet 16. januar 2015 #111 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har full oversikt over hva alle gjestene mine har spist. Hvor mange poteter, kjøttkaker, porsjoner med gryterett osv. Ikke yrkesskade, men annen skade😝
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #112 Skrevet 16. januar 2015 Jeg sier også alltid når jeg går på do. Er det en barnehagegreie? Er forøvrig pedagog så passer i såfall godt inn Når jeg kommer på nye steder har jeg merket meg at jeg sikkerhetsvurderer det nye stedet om det er trygt for barn og evt tiltak som hadde forbedret det. Anonymous poster hash: 85df3...2f2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #113 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har full oversikt over hva alle gjestene mine har spist. Hvor mange poteter, kjøttkaker, porsjoner med gryterett osv. Ikke yrkesskade, men annen skade Er det da en dårlig ide å spise mange poteter? For det gjør jeg... ELSKER poteter, i alle former. Kanskje bortsett fra sånne ferdigkokte poteter på boks eller sous vide (ala Fjordland). LOL. Anonymous poster hash: 25512...f7b
Musemora Skrevet 16. januar 2015 #114 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har full oversikt over hva alle gjestene mine har spist. Hvor mange poteter, kjøttkaker, porsjoner med gryterett osv. Ikke yrkesskade, men annen skade Er det da en dårlig ide å spise mange poteter? For det gjør jeg... ELSKER poteter, i alle former. Kanskje bortsett fra sånne ferdigkokte poteter på boks eller sous vide (ala Fjordland). LOL. Anonymous poster hash: 25512...f7b Nei. Jo mer gjestene spiser jo mer fornøyd er jeg 👍👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå