Gå til innhold

Frekk dame i svømmehallen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke problemet med å ha med en 8-åring heller. Hadde med gutten min i treningsgarderoben (ikke dusjen) en gang og fikk "kjeft" av ei venninnne.

Da først gikk det opp for meg at det var upassende å ta med eldre barn inn.

Det er et barn, hva tenker man? Seksuelt rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med de barna som har diagnoser? PU?andre Psykiatriske diagnoser? Hvor det ikke alltid vises. Er ikke alltid man får egen garderobe. De har jo ofte veldig godt av bassengtrening, skal de da ekskluderes fra det?

Anonymous poster hash: 90845...432

Jeg har en datter som er p.u og aldri i livet om jeg hadde sendt henne med faren i guttegarderoben. Ikke bare for de andre guttene/mennene sin del, men for min datter sin del.

Har man en diagnose som gjør at man ikke klarer seg alene i garderoben så får man følge av en med samme kjønn(snakker ikke om små barn i bhg alder)

Anonymous poster hash: 4766d...3c3

Skrevet

Og hva mener dere er så følt med litt eldre gutter i garderoben da, la oss si 8 pr. At de blir tent? Herregud å mye pripne folk det finnes. Det er jo vi som gjør nakenhet til noe skammelig. Rart vi ikke er født med klær v

Anonymous poster hash: 082ed...9cc

At ungene skal slippe å møte klassevenner av motsatt kjønn i sin egen garderobe.

Anonymous poster hash: 62591...d34

Uff ja så fælt. Best å oppdra persilleblad som lærer at nakenhet er fyfy

Men da kan jo du dusje i herregarderoben neste gang, siden du synes det er så flott å vise kjønnsorganet til fremmede av motsatt kjønn.
Tror du 6-8 åringer er så himla opptatt av kjønnsorganer? Da har du oppdratt ungene dine helt feil.

Da jeg jobbet som vikarlærer i en 1. klasse var vi på tur i Vigelandsparken en gang, og det var spennende for et par av dem det altså. Store øyne og "det er lett å se hvem som er gutt og hvem som er jente".

Så det har ikke noe med oppdragelse å gjøre. De begynner å legge merke til at det er forskjell på kvinner og menn helt av seg selv.

Anonymous poster hash: 22efb...fb7

Skrevet

Skulle ha med 6 åringen på svømming, her er regel at barn under 8 år kan bli med foreldre i motsatt garderobe, og da ble han selvsagt med meg. Det kom en dame å regelrett kjeftet oss ut og småen ville nesten ikke ut i badet.... Hva svarer man sånne???

Jeg hadde også blitt satt ut, og blitt skikkelig irritert over at noen synes at det er ok og kjefte på meg. Føler man at noen gjør noe man ikke liker kan man si i fra på en ok måte.

Til saken ang å gå med foreldre av det andre kjønn i garderoben har det blitt disskutert maaange ganger her inne. Jeg er forsatt av samme oppfattning at det er helt ok med en 6 åring i motsatt garderobe, så lenge man ikke kikker, peker og kommenterer selvfølgelig!

Gutten min på 6 år går på svømming sammen med flere andre i alderen 4-8 år, det er på en skole i Oslo, Groruddalen så her er det ett fargerikt felleskap. Og det har aldri vært ett problem at han går i damegarderoben med meg, og jeg skal til og med ikke bade, her går alle barna i den garderoben som forederen tilhører eller de går de den andre om de føler seg klar for det. Har ldri opplevd at noen av barna eller de andre mammaene har reagert på det, og barne enser ikke verandres kjønn. Etter bading, dusjin tørker de fleste seg i badstua, det er felles badstu og her sitter noen nakene, noen med badetøy og noen med håndkle.

Men, ser at det kan være kjipt for en 8 åring og møte klassevennen i garderoben, så at man i løpet av 6 års aldren og fem til 2 klasse blir mer og mer lært opp til å klare seg selv er viktig.

Skrevet

Fyttirakkern. Om jeg må la min blivende 6-åring gå alene i herregarderoben på Tøyenbadet må vi rett og slett la være å svømme sammen.

Ja vet du hva! Det er dessuten stor forskjell på feks tøyenbadet og ett lite basseng på ett mindre sted...
Det er jo alltid flere folk. Tror dere noen kan voldta en 6 åring i herregarderoben mens de andre familiefedrene står og ser på?

Her var jo til og med en eldre bror med. Dermed var de to sammen.

Gutten min var faktisk 5 da han gikk alene i garderoben. Liten førsteklassing. Han hadde jo vært med faren flere ganger og øvt seg. Møttes utfor garderobedøren i svømmehallen. Etterpå sjekket jeg over for å sjekke han hadde fått med seg alt.

Når han gikk inn så jeg en far med to gutter som jeg har sett før. Kjenner han ikke. Spurte han om han kunne se litt etter han siden han var alene, viss han trengte hjelp.

Anonymous poster hash: 18c06...88a

Du virker skremmende naiv! En pedofil trenger da ikke full voldtekt for at det skal tilfredstille. En liten gutt uten noen som passer ham er sikkert som julaften, bursdag og 17. mai samtidig , dessverre. Uff.

Anonymous poster hash: 13a64...ee3

Men hva er det egentlig du er redd for, da. Hvis det er tilfredsstillelse ved å se på barnet du er redd for, så kan de jo få det selv om en av foreldrene er med. Naken er de jo uavhengig om de er alene eller ikke. Dessuten er det sikkert like mange pedofile i damegarderoben som i herregarderoben.Enkelte pedofile kan nok føle tilfredsstillelse selv om ungen er fullt påkledd, skal vi unngå lekeplasser o.l.? Med tanke på pedofile er det lurt å la ungene være med en voksen frem til de er store nok til å ikke bli med den pedofile noen steder, eller trekke seg unna hvis vedkommende skulle bli nærgående. Skal man skjerme ungene får pedofiles blikk kan man jo ikke ta dem med ut av huset.
Å herregud. Du er naiv😬

Fint om du kunne svare på en litt voksen måte å utdype litt. Svaret ditt sa meg ikke så mye.
Må si meg enig med anonym ...9cc her. Du er skremmende naiv. Jeg vet om en gutt på 5-6 år som ble utsatt for overgrep iløpet av noe få minutter når han skulle gå alene på toalettet på en idrettsarena. Overgriperne er overalt og vi må passe på barna våre. Svømmehaller er jo beryktet for nettopp dette.

Anonymous poster hash: 0a459...a89

Dere vet at de aller fleste overgrep skjer med en barnet har en nær relasjon til? Overgrepet blir da også mer belastende for barnet, da en de hadde tillit til brøt denne?

Høres ut som om dere tror at de fleste overgrep skjer i svømmehallen, badestrender og lignende!

Anonymous poster hash: 7552b...399

Skrevet

Fyttirakkern. Om jeg må la min blivende 6-åring gå alene i herregarderoben på Tøyenbadet må vi rett og slett la være å svømme sammen.

Ja vet du hva! Det er dessuten stor forskjell på feks tøyenbadet og ett lite basseng på ett mindre sted...
Det er jo alltid flere folk. Tror dere noen kan voldta en 6 åring i herregarderoben mens de andre familiefedrene står og ser på?

Her var jo til og med en eldre bror med. Dermed var de to sammen.

Gutten min var faktisk 5 da han gikk alene i garderoben. Liten førsteklassing. Han hadde jo vært med faren flere ganger og øvt seg. Møttes utfor garderobedøren i svømmehallen. Etterpå sjekket jeg over for å sjekke han hadde fått med seg alt.

Når han gikk inn så jeg en far med to gutter som jeg har sett før. Kjenner han ikke. Spurte han om han kunne se litt etter han siden han var alene, viss han trengte hjelp.

Anonymous poster hash: 18c06...88a

Du virker skremmende naiv! En pedofil trenger da ikke full voldtekt for at det skal tilfredstille. En liten gutt uten noen som passer ham er sikkert som julaften, bursdag og 17. mai samtidig , dessverre. Uff.

Anonymous poster hash: 13a64...ee3

Men hva er det egentlig du er redd for, da. Hvis det er tilfredsstillelse ved å se på barnet du er redd for, så kan de jo få det selv om en av foreldrene er med. Naken er de jo uavhengig om de er alene eller ikke. Dessuten er det sikkert like mange pedofile i damegarderoben som i herregarderoben.Enkelte pedofile kan nok føle tilfredsstillelse selv om ungen er fullt påkledd, skal vi unngå lekeplasser o.l.? Med tanke på pedofile er det lurt å la ungene være med en voksen frem til de er store nok til å ikke bli med den pedofile noen steder, eller trekke seg unna hvis vedkommende skulle bli nærgående. Skal man skjerme ungene får pedofiles blikk kan man jo ikke ta dem med ut av huset.
Å herregud. Du er naiv

Fint om du kunne svare på en litt voksen måte å utdype litt. Svaret ditt sa meg ikke så mye.
Må si meg enig med anonym ...9cc her. Du er skremmende naiv. Jeg vet om en gutt på 5-6 år som ble utsatt for overgrep iløpet av noe få minutter når han skulle gå alene på toalettet på en idrettsarena. Overgriperne er overalt og vi må passe på barna våre. Svømmehaller er jo beryktet for nettopp dette.

Anonymous poster hash: 0a459...a89

Dere vet at de aller fleste overgrep skjer med en barnet har en nær relasjon til? Overgrepet blir da også mer belastende for barnet, da en de hadde tillit til brøt denne?

Høres ut som om dere tror at de fleste overgrep skjer i svømmehallen, badestrender og lignende!

Anonymous poster hash: 7552b...399

Det er jo helt og fullstendig irrelevant. At de fleste overgrep skjer i andre sammenhenger er da ingen grunn til å ta sjanser ett gitt sted.

Uansett er det åpenbart at det er potensiale for overgrep i svømmehallen. Lommemannen for eksempel, han opererte jo blant annet i svømmehaller. Og det er enkelt for en overgriper i rette modus å fremstille det som om han er omsorgsperson eller kjenner barnet (jeg ble utsatt for et lite overgrep selv da jeg var barn, og det var nettopp dette overgriperen gjorde. Lot som om han kjente meg, og virket svært tillitsvekkende). Hvor enkelt er det egentlig å gripe inn overfor et fremmed barn som - frivillig eller motvillig - for eksempel følges inn på et toalett av en voksen?

Poenget mitt tidligere er at jeg kommer aldri aldri til å la min 6-åring klare seg alene i garderoben på Tøyenbadet. Da dropper vi heller svømminga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...