Gå til innhold

Frekk dame i svømmehallen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne ønske skolestart var regelen for om barna kunne gå i motsatt kjønn garderobe...

...bare et ønske!

Sikkert greit for de som er født tidlig på året, men det er 5 åringer som begynner på skolen.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyttirakkern. Om jeg må la min blivende 6-åring gå alene i herregarderoben på Tøyenbadet må vi rett og slett la være å svømme sammen.

Ja vet du hva! Det er dessuten stor forskjell på feks tøyenbadet og ett lite basseng på ett mindre sted...
Det er jo alltid flere folk. Tror dere noen kan voldta en 6 åring i herregarderoben mens de andre familiefedrene står og ser på?

Her var jo til og med en eldre bror med. Dermed var de to sammen.

Gutten min var faktisk 5 da han gikk alene i garderoben. Liten førsteklassing. Han hadde jo vært med faren flere ganger og øvt seg. Møttes utfor garderobedøren i svømmehallen. Etterpå sjekket jeg over for å sjekke han hadde fått med seg alt.

Når han gikk inn så jeg en far med to gutter som jeg har sett før. Kjenner han ikke. Spurte han om han kunne se litt etter han siden han var alene, viss han trengte hjelp.

Anonymous poster hash: 18c06...88a

Du virker skremmende naiv! En pedofil trenger da ikke full voldtekt for at det skal tilfredstille. En liten gutt uten noen som passer ham er sikkert som julaften, bursdag og 17. mai samtidig , dessverre. Uff.

Anonymous poster hash: 13a64...ee3

Men hva er det egentlig du er redd for, da. Hvis det er tilfredsstillelse ved å se på barnet du er redd for, så kan de jo få det selv om en av foreldrene er med. Naken er de jo uavhengig om de er alene eller ikke. Dessuten er det sikkert like mange pedofile i damegarderoben som i herregarderoben.Enkelte pedofile kan nok føle tilfredsstillelse selv om ungen er fullt påkledd, skal vi unngå lekeplasser o.l.? Med tanke på pedofile er det lurt å la ungene være med en voksen frem til de er store nok til å ikke bli med den pedofile noen steder, eller trekke seg unna hvis vedkommende skulle bli nærgående. Skal man skjerme ungene får pedofiles blikk kan man jo ikke ta dem med ut av huset.
Å herregud. Du er naiv😬

Anonymous poster hash: 082ed...9cc

Fint om du kunne svare på en litt voksen måte å utdype litt. Svaret ditt sa meg ikke så mye.

Må si meg enig med anonym ...9cc her. Du er skremmende naiv. Jeg vet om en gutt på 5-6 år som ble utsatt for overgrep iløpet av noe få minutter når han skulle gå alene på toalettet på en idrettsarena. Overgriperne er overalt og vi må passe på barna våre. Svømmehaller er jo beryktet for nettopp dette.

Anonymous poster hash: 0a459...a89

Skrevet

Skolen har jo regler på at gutter og jenter ikke blandes i garderobene, mannlige lærere ikke er i jentegarderoben, og kvinnelige lærere ikke er i guttegarderoben.

Derfor er det vel en naturlig grense ved skolestart.

Barna klarer seg jo fint uten mor i skoletiden, og dermed også på fritiden. Man kan jo ikke heller, av redsel for overgripere, trekke guttungen med i damegarderoben til han er tenåring. 

Anonymous poster hash: 8fd0e...e8e
Skrevet

Skolen har jo regler på at gutter og jenter ikke blandes i garderobene, mannlige lærere ikke er i jentegarderoben, og kvinnelige lærere ikke er i guttegarderoben.

Barna klarer seg jo fint uten mor i skoletiden, og dermed også på fritiden. Man kan jo ikke heller, av redsel for overgripere, trekke guttungen med i damegarderoben til han er tenåring.

På skolen er det en ansvarlig voksen som passer på ungene i garderoben.

Gjest thricane
Skrevet

Hva er dere redd for ved å sende en 6åring i guttegarderoven? Voldtekt?

Hva om gutten møter ei klassevennine i garderoben, er det greit? Hvorfor kan ikke jenter og gutter bare ha en felles garderobe i 1 klasse da evt?

Anonymous poster hash: b1fe1...8fd

Jeg ville ikke sendt min alene som 6 åring fordi han ikke kunne svømme på det tidspunktet. Så du har begge sider å ta hensyn til. Dvs man burde dra nettopp for å lære å svømme, men man kan ikke slippe de helt fordi de ikke kan det ennå. Vi har to barn. En av hver. Det har selvfølgelig gjort dette enkelt for oss, men jeg ser jo at ikke det er det for alle.
Skrevet

Hva om gutten møter ei klassevennine i garderoben, er det greit? Hvorfor kan ikke jenter og gutter bare ha en felles garderobe i 1 klasse da evt?

Jeg ville ikke sendt min alene som 6 åring fordi han ikke kunne svømme på det tidspunktet. Så du har begge sider å ta hensyn til. Dvs man burde dra nettopp for å lære å svømme, men man kan ikke slippe de helt fordi de ikke kan det ennå. Vi har to barn. En av hver. Det har selvfølgelig gjort dette enkelt for oss, men jeg ser jo at ikke det er det for alle.

Min kan heller ikke svømme, og han er rett og slett ikke moden nok til å klare dette selv i en stor svømmehall med mange mennesker

Gjest thricane
Skrevet

Min kan heller ikke svømme, og han er rett og slett ikke moden nok til å klare dette selv i en stor svømmehall med mange mennesker
Nettopp. Det er jo en grunn til at det er lov å ta med barn inntil 8 år.. skrekken er jo at de skal løpe ut i vannet uten en voksen. Kjenner jeg blir stressa bare av tanken.
Skrevet

Nettopp. Det er jo en grunn til at det er lov å ta med barn inntil 8 år.. skrekken er jo at de skal løpe ut i vannet uten en voksen. Kjenner jeg blir stressa bare av tanken.

Ja... Huff... Nei han blir med meg intil videre, det gjør jeg med god samvittighet 😊

Skrevet

Ja... Huff... Nei han blir med meg intil videre, det gjør jeg med god samvittighet 😊
Det vil si han kan svømme godt nok til at man kan si han svømmer, men ikke godt nok til at han kan være uten tilsyn i vann
Skrevet

Barna klarer seg jo fint uten mor i skoletiden, og dermed også på fritiden. Man kan jo ikke heller, av redsel for overgripere, trekke guttungen med i damegarderoben til han er tenåring.

Der tar du feil. Det skal være en voksen i hver garderobe, men ikke alltid skolene får den kabalen til å gå opp. Ved sykdom kan det være to kvinnelige lærere, og da blir 1.klassingene alene i garderoben. Ikke heldig, men det skjer.

Har selv ikke fått mine jenter med i garderoben pga. store gutter som er der med mødrene sine.

En løsning er vel å få seg nettverk, sånn at man kan passe hverandres barn i garderoben, eller så får dere mødre heller bli med i herregarderoben.

Kjenner jeg blir litt irritert på mødre som kun tenker på sitt eget barn. Det er ikke ok at skolebarn av ulike kjønn møtes i samme garderobe!

Skrevet

Der tar du feil. Det skal være en voksen i hver garderobe, men ikke alltid skolene får den kabalen til å gå opp. Ved sykdom kan det være to kvinnelige lærere, og da blir 1.klassingene alene i garderoben. Ikke heldig, men det skjer.

Har selv ikke fått mine jenter med i garderoben pga. store gutter som er der med mødrene sine.

En løsning er vel å få seg nettverk, sånn at man kan passe hverandres barn i garderoben, eller så får dere mødre heller bli med i herregarderoben.

Kjenner jeg blir litt irritert på mødre som kun tenker på sitt eget barn. Det er ikke ok at skolebarn av ulike kjønn møtes i samme garderobe!

Da bør du heller bli irritert på hallens regler da?

Skrevet

Poenget mitt var at man kan tenke litt på andre barn enn sitt eget også. Møter vi på klassekameratene i garderoben, så får jentene dusje med badedraktene på.

Men du ville kanskje ropt på vaktene da?

Skrevet (endret)

Jeg har selvfølgelig mine egne formeninger om det å ha med relativt store barn i garderoben og slikt... Men er regelen  slik at det er 8 års aldersgrense, så må man jo bare forholde seg til det. Jeg liker ikke alle regler jeg heller, men jeg følger da dem uansett ;)

Denne damen var veldig uhøflig og burde absolutt ikke kommet med denne tiraden. Snakk om å tråkke i salaten. Man skal da ikke skremme en 6 åring fordi hun ikke liker reglene. Da må hun heller holde seg hjemme.

Skjønner man blir paff når noen som tydeligvis mangler en dæsj sosial intelligens durer fram på den måten. Hvis det skjer igjen, bør du henvise til garderobe regelen og at vedkommende får ta det opp med ledelsen/ kommunen... Også setter du vedkommende på IGNORE... ;) He he

Endret av Chl85
Skrevet

Poenget mitt var at man kan tenke litt på andre barn enn sitt eget også. Møter vi på klassekameratene i garderoben, så får jentene dusje med badedraktene på.

Det hadde vel strengt tatt vært dere som ikke overholdt reglene

Skrevet

Hva med de barna som har diagnoser? PU?andre Psykiatriske diagnoser? Hvor det ikke alltid vises. Er ikke alltid man får egen garderobe. De har jo ofte veldig godt av bassengtrening, skal de da ekskluderes fra det?

Anonymous poster hash: 90845...432

Skrevet

Hva med de barna som har diagnoser? PU?andre Psykiatriske diagnoser? Hvor det ikke alltid vises. Er ikke alltid man får egen garderobe. De har jo ofte veldig godt av bassengtrening, skal de da ekskluderes fra det?

Har man en sånn diagnose, så har man gode sjanser for å få en støttekontakt som kan være med på slikt. Lurt å få en av samme kjønn i tilfelle. :)

Anonymous poster hash: 24b31...8b3

Skrevet

Har man en sånn diagnose, så har man gode sjanser for å få en støttekontakt som kan være med på slikt. Lurt å få en av samme kjønn i tilfelle. :)

Det har jeg opplevd som veldig varierende, hvertfall om man ikke klarer å skaffe selv. Tidvis er det mange å velge mellom, og tidvis få. I vår kommune skal man også være over 10 eller 11 år for å få støttekontakt.(husker ikke i farta)

Skrevet

Det har jeg opplevd som veldig varierende, hvertfall om man ikke klarer å skaffe selv. Tidvis er det mange å velge mellom, og tidvis få. I vår kommune skal man også være over 10 eller 11 år for å få støttekontakt.(husker ikke i farta)

Vel, da synes jeg løsningen heller bør være å forbedre dette. Mange trenger hjelp helt opp i voksen alder, og det ville i praksis ekskludert veldig mange andre hvis det skulle være fritt frem å gå i feil garderobe pga dette.

Skrevet

Hva med de barna som har diagnoser? PU?andre Psykiatriske diagnoser? Hvor det ikke alltid vises. Er ikke alltid man får egen garderobe. De har jo ofte veldig godt av bassengtrening, skal de da ekskluderes fra det? Anonymous poster hash: 90845...432

Da får de vente med svømming til en dag de kan få følge av en av samme kjønn. Ville du likt at det var voksne psykisk utviklingshemmede menn i dusjen når du skulle vaske deg før eller etter badet?

Anonymous poster hash: 53817...e60

Skrevet

Nei jeg tenker det er forskjell på en voksen psykisk utviklingshemmet og et barn. Jeg har heller ikke tatt stilling til dette, bare mener at enkelte kan tenke seg om to ganger før de skjeller ut barn(!!), og forøvrig voksne på offentlige steder. Det er ikke alltid vi vet hele historien!!

Skrevet

Nei jeg tenker det er forskjell på en voksen psykisk utviklingshemmet og et barn. Jeg har heller ikke tatt stilling til dette, bare mener at enkelte kan tenke seg om to ganger før de skjeller ut barn(!!), og forøvrig voksne på offentlige steder. Det er ikke alltid vi vet hele historien!!

Jeg er helt enig i at damen skulle holdt kjeft, men det er fordi gutten i dette tilfellet var under aldersgrensen. Hadde han vært over burde han ikke vært der uansett diagnose eller ikke, men da skulle hun selvfølgelig sagt fra på en ordentlig måte til den voksne, og ikke skremt barnet.

Skrevet

Hva om gutten møter ei klassevennine i garderoben, er det greit? Hvorfor kan ikke jenter og gutter bare ha en felles garderobe i 1 klasse da evt? Anonymous poster hash: b1fe1...8fd

Nå var jo regelen 8 år i denne hallen. Sån sett gjorde du ikke noe galt selvmordene fleste synes det er en for høy aldersgrense. Damen burde heller tatt opp problemet med de ansatte i svømmehallen og bedt om endring av reglene samt spurt om å få låne en annen garderobe for å slippe å dele med dere, men i de fleste svømmehaller jeg har vært borti er det skolestart som gjelder som aldersgrense. Om dere tenker dere i en slik hall bør du sørge for at faren er med om du ikke stoler på at guttene klarer seg selv.

Anonymous poster hash: 53817...e60

Skrevet

Ville foreslått at svømmehallen hadde satt opp egne timer til hønemødre med store barn. Prøv å slipp taket litt, så ser dere at barna er mer selvstendig enn dere tror.

Og du ADHD-mamma har jo allerede satt barnet ditt i bås. Er vel bedre å inkludere det, enn å ekskludere det med en diagnose?

Skrevet

Ville foreslått at svømmehallen hadde satt opp egne timer til hønemødre med store barn. Prøv å slipp taket litt, så ser dere at barna er mer selvstendig enn dere tror.

Og du ADHD-mamma har jo allerede satt barnet ditt i bås. Er vel bedre å inkludere det, enn å ekskludere det med en diagnose?

Virkelig??

Anonymous poster hash: f0391...86f

Skrevet

Det hadde vel strengt tatt vært dere som ikke overholdt reglene

Ja og er jo det hun sier.

At om hennes jente vil dusje med badedrakt på fordi din gutt må i garderoben blir det de som blir de som gjør noe galt.

Skolestart er regelen de fleste steder så får håpe det kommer til dere også.

Anonymous poster hash: 6c7af...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...