Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #76 Skrevet 11. januar 2015 Du bør ikke gå med på dette og la han overkjøre deg så. Han nekter møte opp på fvk? Samtidig som han truer med å ta fra deg omsorgen? Det viser bare hvor lite peiling han har. For å gå til sak må han ha meklingsattest f.eks;-) Han truer deg og du virker desverre til og ikke klare stå imot det. Hva med neste år? Samme da? Anonymous poster hash: d63af...635
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #77 Skrevet 11. januar 2015 En 5 - åring som reiser alene med fly til Canada????? Du er ikke vel bevart!!!Anonymous poster hash: d2c89...86b Det gikk helt fint. Tro meg. Nå spørs det om jeg får lov til å være med igjen. I Julen var det like før han ikke ville sitte med meg, men det gikk "så lenge jeg ikke forstyrret". De setter alle unaccompanied minors sammen, de var 4-5 stykker som holdte hverandre med selskap og fikk masse oppmerksomhet fra personalet. De har eget lekerom på flyplassen vi bruker som knutepunkt, går forbi alle i køene og bruker egne ganger som er forbeholdt personalt for at ting skal gå fortere. Skikkelig VIP treatment. Han flyr kun på dagtid alene, han spiller på iPad og ser på flyets tv. Vi flyr omtrent 6-10 ganger i året, gjerne langt, han er veldig rutinert og kjeder seg ikke ombord. Ved ankomst er det ansatte som plukker bagasjen og eskorterer barnet gjennom flyplasen og de som henter må vise pass for å få barnet. Var veldig i tvil før vi bestilte turen, men kjenner flere som bor i utlandet som har brukt tjenesten før. Man må også tro at dersom et flyselskap tilbyr tjenesten, må det være fordi det er forsvarlig (jeg sjekket dog grundig hvilke flyselskap hadde best rykte for UM oppfølging). Jeg var likevel forebredt på å snu ved innsjekkingen om han ikke ville gå videre med prosjektet. Han var så stolt at omtrent hele verden visste at han skulle reise lenge før avreise, og vi hørte om turen i flere mndr etterpå. Fra vi tenkte tanken til turen ble gjennomført, har det gått 6 mndr med grundig refleksjon og diskusjon. Neste gang (i juli) vil han også ha mulighet til å backe ut frem til avreisedagen; jeg mister helle prisen på billetten enn å tvinge han på flyet, og det vet han. På returen vil han ikke reise alene med det første fordi det er nattfly. Enten jeg kommer og henter, eller noen fra familien flyr med han og leverer han til oss. Anonymous poster hash: 01b43...b7a
februarprins2013 Skrevet 11. januar 2015 #78 Skrevet 11. januar 2015 Avtalen er jo 4 uker ferie med far ser jeg du skriver,da får han det, ikke la deg føye, da får han 4 uker som dere er enig om og du dine 3 uker
Hengebuksvinet Skrevet 11. januar 2015 #79 Skrevet 11. januar 2015 Jeg hadde aldri aldri i verden tillatt det! For en aldri så liten dust. Kall meg egoistisk, men 6!!! uker vekk fra ungen min hadde jeg aldri klart. Hadde ikke kost meg en dag. Da får han komme hjem etter maks 3 uker, ellers får han bite i the big Apple på egenhånd. Og tro meg, hadde noen truet meg på den måten hadde jeg flydd i flint så høyt at drøvelen min hadde limt seg fast så intenst på netthinnen til vedkommende at han hadde fått virus på balansenerva! Dette handler om barna, ikke mors behov. Anonymous poster hash: d2c89...86b Nettopp. Det handler om barna, ikke om mors eller fars behov. 4 uker er lenge nok for en seksåring, uavhengig av om det er far eller mor som reiser.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #80 Skrevet 13. januar 2015 Har du bestemt deg HI? Tror nok de fleste innerst inne er enige i at 4 uker er mer rimelig enn 6, men det har gått litt inflasjon i å late som man er superfleksible overfor far. Anonymous poster hash: 008e0...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå