Gå til innhold

Andre med skolebarn som har droppet å ha lekser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn? Vi skal vurdere om det er hensiktsmessig å fortsette med lekser eller ikke og er interessert i andres erfaring ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere kan vel ikke bare bestemme dette selv vel??

Anonymous poster hash: 8f260...d76
Skrevet

dere kan vel ikke bare bestemme dette selv vel??

Anonymous poster hash: 8f260...d76

I samråd med skole vurderes det ja

Skrevet

Det er ikke opp til hjemmet å vurdere om barnet skal gjøre lekser. Dere har krav på at leksene, i likhet med opplæringen, skal tilpasses barnet, men dersom dere kutter ut alt av lekser uten at det skjer i samarbeid med skolen kan det fort komme en bekymringsmelding om dere. 

Anonymous poster hash: df0c2...7b4
Skrevet

Det er ikke opp til hjemmet å vurdere om barnet skal gjøre lekser. Dere har krav på at leksene, i likhet med opplæringen, skal tilpasses barnet, men dersom dere kutter ut alt av lekser uten at det skjer i samarbeid med skolen kan det fort komme en bekymringsmelding om dere.

Dette er selvsagt i samråd med skolen

Skrevet

Det var godt å høre.

Skrevet

What???? Skal du virkelig droppe lekser som alle andre gjør AV EN GRUNN bare fordi ungen din har adhd??? Du GJØR han jo mer unormal enn han er! Han kan fint gjøre lekser, det handler om at du må gidde.

Dette tok toppen av alle dumme ting....

Anonymous poster hash: 9ed3c...b17
Skrevet

Det var godt å høre.

😊

Skrevet

Gjelder dette alle ungene på barna dine sin skole? Er det ikke regler for sånn? Eller kun ene barnet ditt? Han kan jo ikke slippe lekser for alltid. Regner med det blir problemer på ung skole om han ikke er vant til litt lekser på hele barneskole. Skjønner ikke helt for du har vel skrevet han ikke trenger medisiner hjemme og ikke det merkes noe særlig at han har adhd hjemme? Mest på skole . Hvorfor går ikke litt lekser greit i hjemmet i ro og mak hjemme med deg?

Anonymous poster hash: d27c0...4a9

Skrevet

What???? Skal du virkelig droppe lekser som alle andre gjør AV EN GRUNN bare fordi ungen din har adhd??? Du GJØR han jo mer unormal enn han er! Han kan fint gjøre lekser, det handler om at du må gidde.

Dette tok toppen av alle dumme ting....

Anonymous poster hash: 9ed3c...b17

Her er det skolen som mener dette er ett alternativ , å heller få inn leksene i undervisningen på en måte

Skrevet

Min har add.

Vi har fåreløbig ikke vurdert kutte leksene, men barnet får hjelp på skolen til de fleste. Da vi har sett at det er overgangen skole /hjem som Gjør det vanskelig.

Anonymous poster hash: e118f...cb8

Skrevet

Min har add.

Vi har fåreløbig ikke vurdert kutte leksene, men barnet får hjelp på skolen til de fleste. Da vi har sett at det er overgangen skole /hjem som Gjør det vanskelig.

Ja å kutte de helt blir kanskje litt feil å si, men heller gjøre det han skulle hatt i lekse på skolen, slik at hjemmet blir skolefritt

Skrevet

Har ikke erfaring med det selv da barna ikke har begynt på skolen ennå men en av grunnene for at vi vurderer privat skole er for at barnet skal slippe å ha lekser i ung alder så forstår at dere ønsker dette...

Syntes det må være best for barna å heller jobbe med skolearbeid i skoletiden og få fri på ettermiddagen slik som oss voksne.

Spennende om noen hadde erfaring med dette :)

Anonymous poster hash: 17a68...d86
Skrevet

Noen ganger virker det som om du prøver å provosere i overskriften for å få mest mulig oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 0df27...ec4

Skrevet

Glemte ta med min går i 4 klasse. Og har mye mer motivasjon for skolen og lekser 😊

Hadde det vert et alternativ hadde sikkert vi også valgt privat skole!

Skrevet

Glemte ta med min går i 4 klasse. Og har mye mer motivasjon for skolen og lekser 😊

Hadde det vert et alternativ hadde sikkert vi også valgt privat skole!

Ja... Ser at han hadde hatt godt av å kunne skille skole og hjem helt😊
Skrevet

Det med lekser handler jo også om å utvikle seg og  lære seg å arbeide og finne løsninger på "egen" hånd. Bli vant til å arbeide litt utenfor de faste/trygge (bråkete) rammene til skolen, så her ville jeg ha satt foten ned for å ikke la barnet mitt stagnere helt i forhold til de andre utviklingsmessig. De aller aller fleste av oss vokser med litt utfordringer og lekser er en måte å vokse på.

Anonymous poster hash: 86eca...946
Skrevet

Mye uvitenhet ute å går her ser jeg...min gutt som nå er 19 år hadde aldri lekserGått veldig bra med han. Hadde nok å slite med på skole, han

Anonymous poster hash: e9e52...2b2

Skrevet

Barnet går på Steinerskole, så problemstillingen er ikke aktuell;) 

Skrevet

Det med lekser handler jo også om å utvikle seg og lære seg å arbeide og finne løsninger på "egen" hånd. Bli vant til å arbeide litt utenfor de faste/trygge (bråkete) rammene til skolen, så her ville jeg ha satt foten ned for å ikke la barnet mitt stagnere helt i forhold til de andre utviklingsmessig. De aller aller fleste av oss vokser med litt utfordringer og lekser er en måte å vokse på.

Anonymous poster hash: 86eca...946

Barn er forskjellige og tror barnet mitt har god nytte av å ha skole på skolen og hjemme er fritid

Skrevet

På skolen til jenta mi Har alle lekser som er tilpasset de individuelle barna, ikke alle har lik mengde eller like oppgaver.

Skrevet

Av en eller annen grunn? Vi skal vurdere om det er hensiktsmessig å fortsette med lekser eller ikke og er interessert i andres erfaring ....

Hvordan går man fram ifht skole om man tenker dette er noe som ville hjelpe barnet? Min sønn er fullstendig ufokusert ifht lekser og jeg føler noen med mye bredere kunnskap enn meg burde hjelpe han, feks med matte hvor det er veldig problematisk for han å forstå oppgavene.

Selv hadde jeg lekser som var tilpasset når jeg gikk på skolen husker jeg, men jeg vet ikke hvordan det endte slik :)

Anonymous poster hash: 67692...528

Skrevet

Hvordan går man fram ifht skole om man tenker dette er noe som ville hjelpe barnet? Min sønn er fullstendig ufokusert ifht lekser og jeg føler noen med mye bredere kunnskap enn meg burde hjelpe han, feks med matte hvor det er veldig problematisk for han å forstå oppgavene.

Selv hadde jeg lekser som var tilpasset når jeg gikk på skolen husker jeg, men jeg vet ikke hvordan det endte slik :)

Anonymous poster hash: 67692...528

Vi har en meget tett dialog med klassestyrer, assistent på trinnet, ledelse osv. Og evaluerer fremgang og hva som er hensiktsmessig for barnet sammen. Jeg ville tatt en prat med skolen om tankene dine. Lykke til😊

Skrevet

Lillebroren min med autisme har kuttet ut lekser. Det ble rett og slett for mye både for ham og mamma, det som skulle være 15-30 minutters lekser ble til timer med krangling, gråt og mistrivsel hjemme. Det var ikke verdt det.

Anonymous poster hash: 9f62b...a3d
Skrevet

Lillebroren min med autisme har kuttet ut lekser. Det ble rett og slett for mye både for ham og mamma, det som skulle være 15-30 minutters lekser ble til timer med krangling, gråt og mistrivsel hjemme. Det var ikke verdt det.

Anonymous poster hash: 9f62b...a3d

Ja det bør veies for og imot tenker jeg. Håper din bror fikk en bedre hverdag😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...