sug lut Skrevet 3. desember 2014 #26 Skrevet 3. desember 2014 Få ting er pinligere enn denne typen nypietisme som ser på nakenhet som et avvik og pakker det inn i "trenger da ikke dusje når de er så små". Om et par år vil det hete "de har jo begynt å utvikle seg, det er pinlig å dusje sammen". Dusj etter gym er en selvfølge, akkurat som dusj etter trening er en selvfølge. De som ville funnet på å nekte å dusje i garderoben etter ei økt på treningssamling blir sendt hjem - men det har selvsagt aldri vært et tema.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #27 Skrevet 3. desember 2014 Om ikke ditt barn har behov for å dusje etter gymmen, er det nok sndre barn i klassen som har det. Så at de starter tidlig opp felles syns jeg er helt supert. For det er faktisk noen som trenger det selv hvor små de er. Mi jente merket selv at hun trengte en dusj etter gym i 3 klasse. Da endret lukta seg på svetten, noe hun merket selv. De begynte ikke med dusjing før i 4klasse, så litt sent for jenta her. Mens jenta som går i 6klasse såvidt har begynt å få svettelukt. Stor forskjell på ungene. Og jeg skjønner veldig godt hvorfor de skal begynne tidlig å dusje på skolen. Jeg hadde ikke orket å gå på skole med noen som luktet ved siden av meg, eller vært lærer for den del. De fleste har normal og god hygene, men desverre er det ikke alle som har det eller lærer det hjemme, for disse kan det være godt å lære litt slikt tidlig på skolen så slipper de mulig mobbing på skolen pga dette. Anonymous poster hash: bdab7...c3a Men er det bare etter gym de må få bort svettelukta? Uten at jeg vet, så tviler jeg sterkt på at alle barna til de foreldrene som snakker om svettelukt driver å dusjer ungene sine etter hver eneste gang de har vært fysisk aktive, tilsvarende i en gymtime, når de er så små. Vi har i alle fall ikke tid til å bedrive dusjing når vi kommer hjem etter treninger klokka syv- halv åtte. De fleste barn her vi bor er i alle fall med på flere aktiviteter. Og jeg ser at det er mange som går direkte på senteret eller rett i besøk etter kamper og turneringer i helgene, de drar ikke hjem for å dusje først. Dessuten er barna i den alderen så fysisk aktive hele tida, de danser, de spiller ball, de klatrer og klyver. Det er de ferreste som har dusjing på programmet hver kveld av den grunn. Ser ikke at det er så annerledes etter gym time. HI Anonymous poster hash: 52b7c...bb3 De som merker svettelukten dusjer nok etter trening også. Uansett veldig bra at skolen lærer elevene at å dusje etter trening er noe man bare skal gjøre, som å pusse tennene om kvelden. Anonymous poster hash: 56348...0c5
Iiiiik Skrevet 3. desember 2014 #28 Skrevet 3. desember 2014 Skjønner ikke helt hva som er problemet. Er det at hud og hår blir ødelagt eller er det mobbing? Eller er det at du ikke bestemmer selv? Hvis problemet er mobbing, må jo det håndteres. Dessuten blir det ikke enklere om et år eller tre når kroppene begynner å forandre seg. Ro ned, tål at skolen nok har et videre syn på saken enn deg og krev at de jobber med skolemiljøet.
smurfis Skrevet 3. desember 2014 #29 Skrevet 3. desember 2014 Min begynte i førsteklasse, med tilsyn vel og merke. Skolen sier det er for å forhindre mobbing og for å lære seg at kropper er forskjellige og at nakenhet er en naturlig ting og ikke noe å skamme seg over. Helt greit synes jeg og barna har ingen problemer med det. Alle dusjer og så vidt jeg vet, blir ingen mobbet. Om behovet for å dusje vekk svette er der vet jeg ikke. Tenker det er verre for en fjerdeklassing å plutselig vise seg naken foran klassevennene.
MTF Skrevet 3. desember 2014 #30 Skrevet 3. desember 2014 Her startet de med dusjing etter gym i 4. klasse. Det har gått fint etter som jeg har forstått. I starten var det uvant for elevene, så mange droppet det, men nå er det blitt rutine og det går visste kjapt og greit i følge læreren. (5 klasse nå) Har ikke hørt om noen mobbe-situasjoner eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #31 Skrevet 3. desember 2014 Men, er det noen som har en god forklaring på at de skal dusje i sammen? Kan de ikke ha hvert sitt avlukke? Anonymous poster hash: 479e5...048
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #32 Skrevet 3. desember 2014 Men, er det noen som har en god forklaring på at de skal dusje i sammen? Kan de ikke ha hvert sitt avlukke? Anonymous poster hash: 479e5...048 Fordi skolene ikke har avlukker, og det er dyrt å gjøre om en hel dusj/garderobe? Vil tro dusjenr blir mer skjermet etterhvert. Trist at man ikke kan se naturlige kropper mer, tror ikke det blir mindre mobbing og bedre selvfølelse blant barn/unge ved dette. Anonymous poster hash: 402d9...f93
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 #33 Skrevet 3. desember 2014 Men, er det noen som har en god forklaring på at de skal dusje i sammen? Kan de ikke ha hvert sitt avlukke? Anonymous poster hash: 479e5...048 Hvem skal betale for ombygging av dusj lokalene?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #34 Skrevet 3. desember 2014 Her begynner de ikke med dusj etter gym før i 5.klasse. Nå er ikke tredjeklassingen min fylt 8 enda og jeg var jo 7,5 år når jeg begynte i 1.klasse så han vil jo enda være ung i 5.klasse;-) De har svømming en gang i uken og hatt det siden 1.klasse så de dusjer jo da, samme gjorde han jo etter svømmetrening. Han trener i tillegg karate og jeg ser absolutt behov for dusj etter trening! Å legge seg uten dusj etter en hard trening er uaktuelt! Han er en aktiv gutt som tar seg ut utenom gym/ trening også men er det mer utenom vanlig og han er våt av svette dusjer han selvsagt så snart det lar seg gjøre. Som sagt er han enda ung, men noen i klassen er bare noen dager unna å være ett år eldre enn han. Ser stor forskjell på dem, og han hadde nok reagert om han måtte sitte ved siden av noen som luktet svette etter gym. Håper virkelig at de innfører dusj etter gym tidligere om behovet skulle melde seg. At de bør ha tilsyn er en annen sak!! Anonymous poster hash: 84a61...d91
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #35 Skrevet 3. desember 2014 Dette med dusjing, nakenhet og mobbing har alltid vært og kommer alltid til å bli et problem. Hvorfor kan det ikke bare bli vanlig med avlokker, Trenger ikke koste noe særlig. Hadde vært nok med feks. slike skillevegger som vi ofte ser på campingplasser el. Jeg liker fortsatt ikke å dra i svømmehalen pga. dusjen/garderoben. Hvorfor skal vi på død og liv kle av og på oss og dusje i lag? Anonymous poster hash: 479e5...048 Kanskje du skulle tenke litt på at du nå overfører dine egne komplekser for å dusje i fellesgarderober til ungene dine. Vil du at de skal være like ukomfortable med dette som du er? Anonymous poster hash: 5870e...488
Jippipippi Skrevet 3. desember 2014 #36 Skrevet 3. desember 2014 Helt tydelig at du har gutt. Endel jenter kommer i puberteten på denne tiden, så da endrer kroppslukten seg også. Her dusjer de fra tredje klasse og det går veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #37 Skrevet 3. desember 2014 Min begynte i førsteklasse, med tilsyn vel og merke. Skolen sier det er for å forhindre mobbing og for å lære seg at kropper er forskjellige og at nakenhet er en naturlig ting og ikke noe å skamme seg over. Helt greit synes jeg og barna har ingen problemer med det. Alle dusjer og så vidt jeg vet, blir ingen mobbet. Om behovet for å dusje vekk svette er der vet jeg ikke. Tenker det er verre for en fjerdeklassing å plutselig vise seg naken foran klassevennene. Akkurat slik var det her også. Med samme begrunnelse. Anonymous poster hash: bff7a...961
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #38 Skrevet 3. desember 2014 Her begynner de i 3 klasse. Om det er tull i garderoben, mobbing eller annet så må skolen sette inn en lærer til å være der rett og slett. Det er normalt at de barna begynner å dusje i 3-4 klasse om skolen har dusjanlegg. Mye for å bli vant til det før kroppen begynner å forandre seg. Det er tøffere å plutselig skulle dusje foran de andre når ting begynner å forandre seg på kroppen en om de har gjort det i en periode forut. Ellers skal jeg være enig i at det ikke alltid er nødvendig fra et renslighet standpunkt Anonymous poster hash: 2b80f...efa
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #39 Skrevet 3. desember 2014 Men, er det noen som har en god forklaring på at de skal dusje i sammen? Kan de ikke ha hvert sitt avlukke? Anonymous poster hash: 479e5...048 Fordi skolene ikke har avlukker, og det er dyrt å gjøre om en hel dusj/garderobe? Vil tro dusjenr blir mer skjermet etterhvert. Trist at man ikke kan se naturlige kropper mer, tror ikke det blir mindre mobbing og bedre selvfølelse blant barn/unge ved dette. Anonymous poster hash: 402d9...f93 En annen ting er at slike avlukker blir veldig uoversiktlige. Noen kan føledet godt å kunne skjule seg i et slik avlukke, men det gjør også at mye mer alvorlige ting kan gjøres i det skjulte. Det er en viss trygghet i at alle ser hva som foregår. Anonymous poster hash: 56348...0c5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #40 Skrevet 3. desember 2014 Her begynner de i 3 klasse. Om det er tull i garderoben, mobbing eller annet så må skolen sette inn en lærer til å være der rett og slett. Det er normalt at de barna begynner å dusje i 3-4 klasse om skolen har dusjanlegg. Mye for å bli vant til det før kroppen begynner å forandre seg. Det er tøffere å plutselig skulle dusje foran de andre når ting begynner å forandre seg på kroppen en om de har gjort det i en periode forut. Ellers skal jeg være enig i at det ikke alltid er nødvendig fra et renslighet standpunkt Anonymous poster hash: 2b80f...efa Dusjing gjør man pga behov i forhold til hygiene, og har man ikke behov i forhold til å holde seg ren, så skal man ikke dusje. Hygiene kan ivaretas på ander måter enn ved dusjing etter gym, og da er det ingen grunn til å ha masse dusjing. Jeg har et barn som har hatt flere ubehagelige opplevelser ved dusjing i tredjeklasse, ved dusjing han streng tatt ikke har behov for. Skolen har ikke anledning til å sette inn ekstr arbeidskraft i dusjesistuasjonen, de greier ikke å avverge disse situasjonene. Da bør de ikke utsette ungene for dette heller, særlig når de ikke har behov. Det er en eneste grunn til at jeg er i mot dette, og det er at det ikke er behov for det på nåværende tidspunkt. Anonymous poster hash: 52b7c...bb3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #41 Skrevet 3. desember 2014 Her begynner de i 3 klasse. Om det er tull i garderoben, mobbing eller annet så må skolen sette inn en lærer til å være der rett og slett. Det er normalt at de barna begynner å dusje i 3-4 klasse om skolen har dusjanlegg. Mye for å bli vant til det før kroppen begynner å forandre seg. Det er tøffere å plutselig skulle dusje foran de andre når ting begynner å forandre seg på kroppen en om de har gjort det i en periode forut. Ellers skal jeg være enig i at det ikke alltid er nødvendig fra et renslighet standpunkt Anonymous poster hash: 2b80f...efa Dusjing gjør man pga behov i forhold til hygiene, og har man ikke behov i forhold til å holde seg ren, så skal man ikke dusje. Hygiene kan ivaretas på ander måter enn ved dusjing etter gym, og da er det ingen grunn til å ha masse dusjing. Jeg har et barn som har hatt flere ubehagelige opplevelser ved dusjing i tredjeklasse, ved dusjing han streng tatt ikke har behov for. Skolen har ikke anledning til å sette inn ekstr arbeidskraft i dusjesistuasjonen, de greier ikke å avverge disse situasjonene. Da bør de ikke utsette ungene for dette heller, særlig når de ikke har behov. Det er en eneste grunn til at jeg er i mot dette, og det er at det ikke er behov for det på nåværende tidspunkt. Anonymous poster hash: 52b7c...bb3 Har du tatt opp dette med skolen, da? Hbis det er problemer med mobbing er skolen pliktig til å ta tak i det. Hvordan mener du det skal løses praktisk når noen har behov for dusjing? Skal barna velge selv? Skal skolen peke ut stinkerne? Tror du det blir bedre om det utsettes et år? Spør ikke for å være frekk, er bare nysgjerrig. Anonymous poster hash: 402d9...f93
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #42 Skrevet 3. desember 2014 Få ting er pinligere enn denne typen nypietisme som ser på nakenhet som et avvik og pakker det inn i "trenger da ikke dusje når de er så små". Om et par år vil det hete "de har jo begynt å utvikle seg, det er pinlig å dusje sammen". Dusj etter gym er en selvfølge, akkurat som dusj etter trening er en selvfølge. De som ville funnet på å nekte å dusje i garderoben etter ei økt på treningssamling blir sendt hjem - men det har selvsagt aldri vært et tema. Du har ikke blitt mobbet for kroppen din og kalt stygge ord fordi du ser annerledes ut naken enn alle andre forstår jeg... Men du er ikke kjent for selvinnsikt og empati akkurat, så jeg er ikke overrasket. Det foregår mobbing i dusjene. Jenter med pupper i 10-årsalder blir kalt stygge ord og ertet, det blir lagt ut bilder på nett osv. Du trenger ikke å late som det ikke skjer. Hva sier du til ditt barn hvis han/hun blir mobbet i dusjen? At kroppen er naturlig og han/hun må bare "suck it up"? Anonymous poster hash: 08e62...ba1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #43 Skrevet 3. desember 2014 Dette med dusjing, nakenhet og mobbing har alltid vært og kommer alltid til å bli et problem. Hvorfor kan det ikke bare bli vanlig med avlokker, Trenger ikke koste noe særlig. Hadde vært nok med feks. slike skillevegger som vi ofte ser på campingplasser el. Jeg liker fortsatt ikke å dra i svømmehalen pga. dusjen/garderoben. Hvorfor skal vi på død og liv kle av og på oss og dusje i lag? Anonymous poster hash: 479e5...048 Kanskje du skulle tenke litt på at du nå overfører dine egne komplekser for å dusje i fellesgarderober til ungene dine. Vil du at de skal være like ukomfortable med dette som du er? Anonymous poster hash: 5870e...488 Det er ikke snakk om å være ukomfortabel, men om å forebygge mobbing. Mobbing har alltid vært, er og vil alltid være. Det er snakk om å beskytte sitt barns psyke. Hilsen tidligere mobbeoffer. Anonymous poster hash: 08e62...ba1
Serepta Skrevet 3. desember 2014 #44 Skrevet 3. desember 2014 Hva med svømming da, Hi? Garderobesituasjonen er jo den samme. Her har de svømming fra 1 klasse, og vi har enda ikke hørt om en eneste dårlig episode derfra. Og guttene er alene i garderoben. Etter svømming så har jo dusjingen et formål! Det er for å få bort klorvannet som kan gi tørr hud, utslett og andre allergiske reaksjoner. Dusjing etter gym for små barn har ingen funksjon som ikke kan bli ivaretatt av normalt renhold. Åtte pringen vår dusjer etter behov. Det er ikke dusjing etter hver eneste trening, eller hver gang han har vært fysisk aktiv. Om han skulle dusje etter hver gang han har svettet blir det ikke noe annet enn dusjing. Det er litt tidlig å begynne å dusje hver dag, eller flere ganger for dagen, det er ikke bra for huden. Om man begynner å vaske håret så ofte så kan det lett bli sånn at håret blir lett fett. HI Anonymous poster hash: 52b7c...bb3 Jeg leste at du mener ungene er for små til å dusje sammen, og at det oppstår mobbesituasjoner når de er nakne sammen. Det var derfor jeg dro frem svømming, da jeg ikke ser noen forskjell i garderobesituasjonen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #45 Skrevet 3. desember 2014 Dette med dusjing, nakenhet og mobbing har alltid vært og kommer alltid til å bli et problem. Hvorfor kan det ikke bare bli vanlig med avlokker, Trenger ikke koste noe særlig. Hadde vært nok med feks. slike skillevegger som vi ofte ser på campingplasser el. Jeg liker fortsatt ikke å dra i svømmehalen pga. dusjen/garderoben. Hvorfor skal vi på død og liv kle av og på oss og dusje i lag? Anonymous poster hash: 479e5...048 Kanskje du skulle tenke litt på at du nå overfører dine egne komplekser for å dusje i fellesgarderober til ungene dine. Vil du at de skal være like ukomfortable med dette som du er? Anonymous poster hash: 5870e...488 Det er ikke snakk om å være ukomfortabel, men om å forebygge mobbing. Mobbing har alltid vært, er og vil alltid være. Det er snakk om å beskytte sitt barns psyke. Hilsen tidligere mobbeoffer. Anonymous poster hash: 08e62...ba1 Saken er jo at de sansynlig vis forebygger mobbing best ved å venne barna til å dusje sammen fra før de første begynner å komme i puberteten. Anonymous poster hash: 56348...0c5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #46 Skrevet 3. desember 2014 Hva med svømming da, Hi? Garderobesituasjonen er jo den samme. Her har de svømming fra 1 klasse, og vi har enda ikke hørt om en eneste dårlig episode derfra. Og guttene er alene i garderoben. Etter svømming så har jo dusjingen et formål! Det er for å få bort klorvannet som kan gi tørr hud, utslett og andre allergiske reaksjoner. Dusjing etter gym for små barn har ingen funksjon som ikke kan bli ivaretatt av normalt renhold. Åtte pringen vår dusjer etter behov. Det er ikke dusjing etter hver eneste trening, eller hver gang han har vært fysisk aktiv. Om han skulle dusje etter hver gang han har svettet blir det ikke noe annet enn dusjing. Det er litt tidlig å begynne å dusje hver dag, eller flere ganger for dagen, det er ikke bra for huden. Om man begynner å vaske håret så ofte så kan det lett bli sånn at håret blir lett fett. HI Anonymous poster hash: 52b7c...bb3 Jeg leste at du mener ungene er for små til å dusje sammen, og at det oppstår mobbesituasjoner når de er nakne sammen. Det var derfor jeg dro frem svømming, da jeg ikke ser noen forskjell i garderobesituasjonen. I svømmehallen er det som regel flere folk enn bare skolebarna. Da blir det mye vanskeligere å mobbe. Anonymous poster hash: 08e62...ba1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #47 Skrevet 3. desember 2014 Dette med dusjing, nakenhet og mobbing har alltid vært og kommer alltid til å bli et problem. Hvorfor kan det ikke bare bli vanlig med avlokker, Trenger ikke koste noe særlig. Hadde vært nok med feks. slike skillevegger som vi ofte ser på campingplasser el. Jeg liker fortsatt ikke å dra i svømmehalen pga. dusjen/garderoben. Hvorfor skal vi på død og liv kle av og på oss og dusje i lag? Anonymous poster hash: 479e5...048 Kanskje du skulle tenke litt på at du nå overfører dine egne komplekser for å dusje i fellesgarderober til ungene dine. Vil du at de skal være like ukomfortable med dette som du er? Anonymous poster hash: 5870e...488 Det er ikke snakk om å være ukomfortabel, men om å forebygge mobbing. Mobbing har alltid vært, er og vil alltid være. Det er snakk om å beskytte sitt barns psyke. Hilsen tidligere mobbeoffer. Anonymous poster hash: 08e62...ba1 Saken er jo at de sansynlig vis forebygger mobbing best ved å venne barna til å dusje sammen fra før de første begynner å komme i puberteten. Anonymous poster hash: 56348...0c5 Men HI skriver jo at det allerede har vært episoder i dusjen, og at ingen følger det opp fordi lærerne driter i det (som vanlig). Da virker ikke denne "forebyggingen" - ingen i 8-årsalder kommer i puberteten. Anonymous poster hash: 08e62...ba1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #48 Skrevet 3. desember 2014 Få ting er pinligere enn denne typen nypietisme som ser på nakenhet som et avvik og pakker det inn i "trenger da ikke dusje når de er så små". Om et par år vil det hete "de har jo begynt å utvikle seg, det er pinlig å dusje sammen". Dusj etter gym er en selvfølge, akkurat som dusj etter trening er en selvfølge. De som ville funnet på å nekte å dusje i garderoben etter ei økt på treningssamling blir sendt hjem - men det har selvsagt aldri vært et tema. Du har ikke blitt mobbet for kroppen din og kalt stygge ord fordi du ser annerledes ut naken enn alle andre forstår jeg... Men du er ikke kjent for selvinnsikt og empati akkurat, så jeg er ikke overrasket. Det foregår mobbing i dusjene. Jenter med pupper i 10-årsalder blir kalt stygge ord og ertet, det blir lagt ut bilder på nett osv. Du trenger ikke å late som det ikke skjer. Hva sier du til ditt barn hvis han/hun blir mobbet i dusjen? At kroppen er naturlig og han/hun må bare "suck it up"? Anonymous poster hash: 08e62...ba1 Det skjer, ja, men det betyr ikke at den beste måten å hindre mobbing på er å skjule alle forskjemmene. Unger blir mobbet for måten de snakker på, hudfarge, hvem foreldrene deres er og mye annet. Det betyr ikke at vi bør ha en skole der elevene bare skal snakke når de er alene med læreren, kle seg i burka og der foreldrene aldri får vise seg for eksempel. Anonymous poster hash: 56348...0c5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #49 Skrevet 3. desember 2014 Her begynner de å dusje i 4. klasse. Synes det er helt greit tidspunkt. Tror dusjing i 2. eller 3. klasse ville spist opp veldig mye av de korte gymtimene (ikke dobbelttime). Min 3. klassing lukter ikke svette etter trening ennå. Men jeg tenker at dusjing er lettere å innføre før de kommer i pubertet og blir flaue over kroppene sine. Dersom det har vært episoder i garderoben/dusjen, må dere jo ta det opp med lærer/skolen på samme måte som ved episoder ellers på skolen. De som lager trøbbel skal jo ikke få lov til det verken i dusj eller andre steder. Men det hjelper ingen om vi voksne bidrar til at barna synes det er flaut og feil å dusje og skifte sammen. Anonymous poster hash: 14713...8f9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #50 Skrevet 3. desember 2014 Få ting er pinligere enn denne typen nypietisme som ser på nakenhet som et avvik og pakker det inn i "trenger da ikke dusje når de er så små". Om et par år vil det hete "de har jo begynt å utvikle seg, det er pinlig å dusje sammen". Dusj etter gym er en selvfølge, akkurat som dusj etter trening er en selvfølge. De som ville funnet på å nekte å dusje i garderoben etter ei økt på treningssamling blir sendt hjem - men det har selvsagt aldri vært et tema. Du har ikke blitt mobbet for kroppen din og kalt stygge ord fordi du ser annerledes ut naken enn alle andre forstår jeg... Men du er ikke kjent for selvinnsikt og empati akkurat, så jeg er ikke overrasket. Det foregår mobbing i dusjene. Jenter med pupper i 10-årsalder blir kalt stygge ord og ertet, det blir lagt ut bilder på nett osv. Du trenger ikke å late som det ikke skjer. Hva sier du til ditt barn hvis han/hun blir mobbet i dusjen? At kroppen er naturlig og han/hun må bare "suck it up"? Anonymous poster hash: 08e62...ba1 Det skjer, ja, men det betyr ikke at den beste måten å hindre mobbing på er å skjule alle forskjemmene. Unger blir mobbet for måten de snakker på, hudfarge, hvem foreldrene deres er og mye annet. Det betyr ikke at vi bør ha en skole der elevene bare skal snakke når de er alene med læreren, kle seg i burka og der foreldrene aldri får vise seg for eksempel. Anonymous poster hash: 56348...0c5 Det er forskjell på å kle seg i burka og være helt naken foran mange andre. Kanskje et barn er blitt utsatt for incest, misbruk av en slektning eller av andre grunner er ukomfortabel med å vise seg naken. Blir barnet mobbet for kroppen i tillegg kan det være "siste spiker i kista" før barnet blir deprimert. Med dagens internettsituasjon er det heller ikke utenkelig at bildene havner på nett eller blir sendt rundt til klassekompiser, som gjør narr av kroppen. Anonymous poster hash: 08e62...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå