Gå til innhold

Mannen min eksploderte på meg i dag...! Jeg er helt... Målløs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hadde jeg vel vurdert å ta litt selvkritikk... Det høres ut som du snakker vmye om hva andre gjør og sladrer om det til din mann, selv om du sikkert selv tenker at du deler dine tanker med ham. Hva med å snakke mer om andre ting til ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over svarene HI får. Uansett om HI slarver e.l så er det da ikke hennes feil at mannen oppfører seg som en drittsekk! Liker ikke mannen at kona sier eller oppfører seg på en spesiell måte må han faktisk si ifra på en ordentlig måte. Kona er ingen tankeleser. Når det er sagt synes jeg oppførselen er mistenkelig - ligger noe annet/mer bak.

Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over svarene HI får. Uansett om HI slarver e.l så er det da ikke hennes feil at mannen oppfører seg som en drittsekk! Liker ikke mannen at kona sier eller oppfører seg på en spesiell måte må han faktisk si ifra på en ordentlig måte. Kona er ingen tankeleser. Når det er sagt synes jeg oppførselen er mistenkelig - ligger noe annet/mer bak.

Særlig når mannen truer med samlivsbrudd på grunn av en bagatell.

Skrevet

Jeg tenker at du burde slutte å slarve! Jeg hadde også klikka på mannen om han hadde drevet å slarva sånn som deg

Men du klikker jo på alt og alle, og gir selvfølgelig igjen kvinnen skylden for mannens oppførsel. Slutt med det. Det er mannen som er ansvarlig for voldtekt, utroskap, sinnautbrudd, ikke kvinnen. Den personen som gjør disse tingene har ansvaret. Hvis man ikke liker temaet, kan man si ROLIG at man ikke ønsker å snakke om det, og forklare hvorfor. Hva er forresten så ille å snakke om at venneparet har det tøft, og kanskje komme på noen ideer om å hjelpe dem? Hvis han er så lei HI så får han gå fra henne da... ikke eksplodere, kjefte og smelle. Dette er ikke normal voksen oppførsel.

Anonymous poster hash: adaf0...180

Herregud, begynner du(dere?) igjen? At dere gidder... *sukk* Ja jeg mener alt du skriver at jeg mener. Regner med du kan finne linker som bygger oppunder påstandene dine?

Trenger ikke å linke, bare for et par dager siden mente du at kvinner kan medvirke til voldtekt. Det tror jeg de fleste husker.

"De fleste" husker at Biltyven ordla seg feil og at hun spesifikt presiserte at kvinnen ikke hadde noe av skylden. At du har lagt Biltyven for hat og velger å overse dette sier mye om deg som person. Din personlige vendetta og trakassering av Biltyven får du uansett ta i en egen tråd istedenfor å ødelegge tråden til HI med hatet ditt.

Og nei, ingen fan av Biltyven, men rett skal være rett. Og her tar du skammelig feil. Du er et voksent menneske, oppfør deg som det!

Jeg har ikke lagt noen for hat. Men jeg har vært en av dem som biltyven tråkket på og beskyldte for ting som mannen var ansvarlig for. Som om jeg ikke følte meg dårlig nok fra før. Jeg ville bare poengtere for henne at vi kvinner ikke alltid har skyld for det som skjer i verden - slik at HI i denne tråden ikke har noen ansvar for at mannen eksploderte og oppførte seg som en baby. Man kan bli irritert, men man har selv ansvar for kontroll over egne ord og handlinger. Det ser ut som biltyven mener at alle menns handlinger skyldes kvinners forutgående oppførsel, om den er tilsiktet eller ikke, spiller ingen rolle.

Skrevet

Har du fått snakket noe mer med mannen din da, hi? Jeg er enig med de som sier at reaksjonen hans ikke var normal, og jeg tenker også at det må ligge noe mer bak. Men jeg tenker ikke nødvendigvis utroskap som de andre. Jeg tenker mer at han kanskje lenge har fundert over forholdet deres, vurdert om det skal avsluttes. Og da traff du en nerve ved å snakke negativt om andres forhold. Kanskje han tenkte at du bør ta en titt på deres forhold, som også har begynt å skrante? Men selvsagt bør han fortelle deg det, bakgrunnen for reaksjonen hans. 

Skrevet

Jeg tenker at du burde slutte å slarve! Jeg hadde også klikka på mannen om han hadde drevet å slarva sånn som deg

At du klikker jamt og trutt er vel noe de fleste her inne kan tro på, men jeg lurer på om det er NOEN konflikter i et ekteskap som ikke er kvinnens skyld?

Anonymous poster hash: 41061...a75

Skrevet

Nemlig. Og hvis sladringa hennes var så irriterende så burde han ha sagt fra før. Kommunikajson, heter det. Å gå og irritere seg over ting, forvente at andre skal lese tankene hans og ikke si noe før han virkelig eksploderer er da verken greit eller normalt.

Skrevet

Nemlig. Og hvis sladringa hennes var så irriterende så burde han ha sagt fra før. Kommunikajson, heter det. Å gå og irritere seg over ting, forvente at andre skal lese tankene hans og ikke si noe før han virkelig eksploderer er da verken greit eller normalt.

Ikke sikkert han har sluppet til...

Anonymous poster hash: a21a8...7b0

Skrevet

Men du klikker jo på alt og alle, og gir selvfølgelig igjen kvinnen skylden for mannens oppførsel. Slutt med det. Det er mannen som er ansvarlig for voldtekt, utroskap, sinnautbrudd, ikke kvinnen. Den personen som gjør disse tingene har ansvaret. Hvis man ikke liker temaet, kan man si ROLIG at man ikke ønsker å snakke om det, og forklare hvorfor. Hva er forresten så ille å snakke om at venneparet har det tøft, og kanskje komme på noen ideer om å hjelpe dem? Hvis han er så lei HI så får han gå fra henne da... ikke eksplodere, kjefte og smelle. Dette er ikke normal voksen oppførsel.

Herregud, begynner du(dere?) igjen? At dere gidder... *sukk* Ja jeg mener alt du skriver at jeg mener. Regner med du kan finne linker som bygger oppunder påstandene dine?

Trenger ikke å linke, bare for et par dager siden mente du at kvinner kan medvirke til voldtekt. Det tror jeg de fleste husker.

"De fleste" husker at Biltyven ordla seg feil og at hun spesifikt presiserte at kvinnen ikke hadde noe av skylden. At du har lagt Biltyven for hat og velger å overse dette sier mye om deg som person. Din personlige vendetta og trakassering av Biltyven får du uansett ta i en egen tråd istedenfor å ødelegge tråden til HI med hatet ditt.

Og nei, ingen fan av Biltyven, men rett skal være rett. Og her tar du skammelig feil. Du er et voksent menneske, oppfør deg som det!

Jeg har ikke lagt noen for hat. Men jeg har vært en av dem som biltyven tråkket på og beskyldte for ting som mannen var ansvarlig for. Som om jeg ikke følte meg dårlig nok fra før. Jeg ville bare poengtere for henne at vi kvinner ikke alltid har skyld for det som skjer i verden - slik at HI i denne tråden ikke har noen ansvar for at mannen eksploderte og oppførte seg som en baby. Man kan bli irritert, men man har selv ansvar for kontroll over egne ord og handlinger. Det ser ut som biltyven mener at alle menns handlinger skyldes kvinners forutgående oppførsel, om den er tilsiktet eller ikke, spiller ingen rolle.

At Biltyven mener at alle menns handlinger skyldes kvinners oppførsel er DIN tolkning av det hun har skrevet. Du skal være veldig forsiktig med å presentere din tolkning som en absolutt sannhet, spesielt når den det gjelder protesterer på din tolkning. Hva som har blitt sagt i andre tråder hører ikke hjemme i denne tråden. Det får du ta med Biltyven.

Skrevet

Jeg har ikke lagt noen for hat. Men jeg har vært en av dem som biltyven tråkket på og beskyldte for ting som mannen var ansvarlig for. 

Det har jeg også vært, men det hører ikke hjemme her. 

Skrevet

Høres ut som begeret randt over for ham... Kanskje han har vært snill og jattet med når du har snakket (sladret) om vennene dine - noe jeg forøvrig synes du skal kutte ned på. Han kan være i en krise.. Kan være desprimert? Kan være stresset for noe... Kan skjule noe? Du må snakke med han.. Umulig for oss å vite. Håper det ordner seg.. Lykke til.

Anonymous poster hash: 9f4cc...39c

Skrevet

Jeg er spent på utfallet jeg, hi må jo ha snakket med mannen nå etterhvert?

Anonymous poster hash: 7663a...cff
Skrevet

Greit han ble irritert, men å kjøre avgårde osv er så overreaksjon at det må ligge mer bak.

Anonymous poster hash: 8427f...f50
Skrevet

Høres ut som begeret randt over for ham... Kanskje han har vært snill og jattet med når du har snakket (sladret) om vennene dine - noe jeg forøvrig synes du skal kutte ned på. Han kan være i en krise.. Kan være desprimert? Kan være stresset for noe... Kan skjule noe? Du må snakke med han.. Umulig for oss å vite. Håper det ordner seg.. Lykke til.

Anonymous poster hash: 9f4cc...39c

Vedder på at om det hadde vært en dame som reagerte sånn og truet med brudd så ville hun ha fått helt andre tilbakemeldinger, nemlig at hun er bitchete drittkjerring som ikke fortjener mannen sin og at hun må roe ned hormonene sine. Mens mannfolk slipper visst unna med alt, det er alltid unnskyldning - de er deprimerte, stressa, trøtte, har fått for lite sex eller noe annet piss. Det at man er deprimert eller stressa er ens eget problem. Har du depresjon så oppsøker du hjelp, du utøver ikke psykisk terror mot din kjæreste med å leke stilleleken og true med brudd når dere har vært sammen i 10 år og har felles barn.

Skrevet

Det første som slår meg er at dere faktisk ikke snakker med hverandre, men til hverandre. Du har tydeligvis en helt annen oppfatning av hvordan du fremstår når du antallet om venner/ sladder enn hva han har. At dette er noe som sikkert har bygd seg opp over tid er tydelig! Dere må lære dere å snakke bedre sammen! Du høres ut som en real sladrekjærring, og mannen din høres feig ut. Det er normalt å kunne snakke om venner og familie, men det kan jo hende at måten du gjør det på ikke er så innmari hyggelig siden han reagerer slik!?? Når det er sagt synes jeg reaksjonen hans er langt utenfor saklig oppførsel! Kan virke som det er noe annet bak dette her! Dere burde snakke ut om forholdet deres, og han må finne ut av og forklare hvorfor han reagerte som han gjorde! Har dere snakket sammen siden i går? Spørr han hva som skjedde! At du ble usikker og trist. Så klandrer du ikke han for noe og åpner for dialog! Kanskje greit å få noe terapi?

Anonymous poster hash: b9bb3...6c9

Skrevet

Skjønner mannen godt. Slutt med sladringen.

Anonymous poster hash: 50088...643

Skrevet

Hvordan går det i dag HI, fått snakket med ham?

Anonymous poster hash: 8d606...67a

Skrevet

min første tanke er også at han føler seg veldig truffet. Ingen med følelsene i behold behandler partneren sin sånn, iallefall ikke etter så mange år. 

Og kanskje han delvis har rett også. Kanskje han faktisk er drittlei av og høre deg sladre (som du selv kaller det) om venninnene dine og deres forhold. Slikt er forkastelig og utrolig usjarmerende!? Kutt det ut!

Hvis mannen min og meg snakker om at et vennepar ser ut til og gå mot sitt siste, så diskuterer vi hva vi kan gjøre for og hjelpe. Kan vi f.eks tilby oss og ha barna dems mer så de får mer tid til hverandre? kan vi være flinkere til og invitere dem som familie og ha det litt koselig sosialt og oftere? Osv osv. Vi sitter da for fanken ikke og sladrer om vennene våre som åpenbart har det vondt.  

Ja han overreagerte likevel veldig. Jeg tror dette er hans måte og ta det på... manglende følelser, lettere og bryte ut i sinne over noe som <kan> skape sinne, enn og sette seg ned med deg og forklare at "jeg elsker deg ikke lengre.". 

Lykke til uansett hvordan det måtte gå.

Skrevet

Kan det være at mannen er lei av du er mer opptatt av alle andres forhold enn deres eget?

Anonymous poster hash: 57893...c48

Skrevet

Jeg kan godt forstå mannen din, han har vel gårr å holdt inne på det lenge men kommet til et punkt der det brister. Er det sånn så burde han selvfølgelig gi deg besked tidligere i en annen tone men lettere sagt enn gjort. Min mann er sånn, negative kommentarer om nabo, venninne, lærer osv osv..jeg sier ikke så mye men plutselig en dag så klikker jeg på han! Blir så sykt lei syting og klaging! Nå vet han hva sytinga hans kan føre til så nå holder han de fleste negtive kommentarer for seg selv:)

Anonymous poster hash: 0f82c...766
Skrevet

Kan det være at mannen er lei av du er mer opptatt av alle andres forhold enn deres eget?

Anonymous poster hash: 57893...c48

Men da må han si det på mer sivilisert måte uten å true med brudd?

Skrevet

Dagens lesning! Sikkert ingen her inne som baksnakker noen! Patetiske folk.. Håper det ordner seg for deg HI

Anonymous poster hash: bd2bc...945

Skrevet

Klarer du ikke gi deg? Jeg sier du kan sende pm, ikke ødelegg HI sin tråd. Og slutt å tillegg meg meninger jeg sier ikke har. Hvor mange ganger må jeg si at jeg ikke har de meningene du tillegger meg? Har du tungt for det?
Skrevet

Klarer du ikke gi deg? Jeg sier du kan sende pm, ikke ødelegg HI sin tråd. Og slutt å tillegg meg meninger jeg sier ikke har. Hvor mange ganger må jeg si at jeg ikke har de meningene du tillegger meg? Har du tungt for det?

Men du liker det litt? At så mange tråder ender med å handle om deg? Hvorfor svarer du ellers i dagesvis? Du MÅ ikke svare på alt, veit du. Ignorer, så dør kritikken ut av seg sjølv.

Anonymous poster hash: 41061...a75

Skrevet

Dagens lesning! Sikkert ingen her inne som baksnakker noen! Patetiske folk.. Håper det ordner seg for deg HI

Anonymous poster hash: bd2bc...945

Når jeg leser her på DiB i enkelte tråder så skapes det et inntrykk av at ingen spiser kjøtt, ingen går med pels, arvet eller nykjøpt, alle lager dyre pakkekalendere til barna, ingen baksnakker, alle har strøkent hus 24/7 og ingen spiser karbohydrater. Vedder på at 80% av dette er jug.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...