Gå til innhold

Mannen min eksploderte på meg i dag...! Jeg er helt... Målløs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år, gift i 7. Vi har tre barn sammen og vi har det i mine øyne bra. Vi har ett fint sexliv og krangler så og si aldri. Jeg er god på og ta vare på mine nærmeste, jeg tar dem aldri som en selvfølge. 

På kveldene etter barna er i seng, sitter vi somregel og prater, eller sånn delvis prater- delvis ser tv. Jeg er den som prater mest og jeg sladrer en del om venninner, vennepar osv, det har jeg alltid gjort og han har alltid virket til og finne det underholdene. 

I kveld begynte jeg og prate om ett vennepar av oss som vi har hatt noen år. Jeg kommenterte at jeg syns gnisten mellom dem har blitt synlig mindre og sa til mannen min at jeg lurte på om det gikk mot en slutt for dem. Sa det ikke på en stygg måte, jeg sa det bare sånn helt vanlig.

Istedenfor og respondere med sine tanker om dette så EKSPLODERER han!!! Jeg har aldri, aldri sett han så sint, noengang! Han brøler til meg noe sånt som : NÅ er det faen meg NOK! Hva faaaen tror du at du er, du skal alltid ha noe og si om alle! Du dømmer folk opp og ned og sitter og gnikker deg i henda av fryd når det ser ut til og gå ille for noen!!! Du eier ikke skam! Nå er det NOK!

Så tar han faen meg bilnøkkelen og kjører vekk. Noe han heller aldri har gjort!

Jeg sittet tilbake helt stum, Så begynner jeg og grine. Jeg er ikke ett fælt menneske, slik han sier. Jeg bryr meg om vennene våre og jeg blir lei meg når det går ille for noen. Jeg forstår ikke hvorfor han flippet ut. Prøvde å ringe han, men han tok ikke tlf, sendte en sms om at jeg elsker han og at jeg trenger og prate. Fikk ikke svar.

Han kom hjem for en time siden. Sier ikke hei eller noe, sier bare : ikke bli overrasket om VI er neste par ut!!!! 

Så går han og legger seg. :(:(

Jeg sitter her helt paff og tårene triller. Min gode mann som aldri har sagt noe vondt til meg. Forstår ikke hva som skjedde oppi hodet hans i dag....

Anonymous poster hash: e7ba1...124
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har en affære med damen i parforholdet?

Anonymous poster hash: 8427f...f50

Skrevet

Det var da voldsomt til overreaksjon! Om han ikke likte pratet ditt kunne han jo fint ha sagt det på en annen måte.

Du må ha truffet et ømt punkt eller noe, den reaksjonen var ikke normal.

Skrevet

Min første tanke er at HAN er utro. Kanskje han følte seg truffet?

Anonymous poster hash: 5cf5e...079
Skrevet

Oi, huff.

Kan du ikke gå og snakke med ham?

Når det er sagt, kan jeg jo forstå at han kan ha bygd opp irritasjon over dette hvis det er sånn at det liksom er dét du snakker om og er opptatt av.

Hørtes forferdelig utmattende ut.

Skrevet

Kanskje han har en affære med damen i parforholdet?Anonymous poster hash: 8427f...f50

Jeg lurte på det samme, men så tenkte jeg at jeg har blitt "ødelagt" og mistenksom av for mange år som dibber...

Har du noen slike mistanker, HI?

Hvis ikke, så er han vel lei av det du prater om. Da burde han sagt ifra for lenge siden.

Jeg ville krevd ei GOD forklaring på oppførselen hans og muligens bestilt time på familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 35028...1a1

Skrevet

Eller kanskje han bare rett og slett fikk NOK? Drittlei av hennes sladring og nedsnakking av andre?? Mulig!

Skrevet

Enten eller...

Enten har han svin på skogen selv, eller så er han nå, etter mange år, så inderlig, møkk hakke lei dette småpjattet ditt at i dag rant begeret så til de grader. Slutt med sånn sladring! Ikke mas så fælt, det er ikke farlig om dere (du) ikke snakker hele tiden.

Anonymous poster hash: 8460d...080

Skrevet

Oi oi... Ja, det var virkelig litt av en overreaksjon! 

Men altsåå... KAN det være at han rett og slett har hatt en drittdag uten like og er helt vanvittig sliten i hodet, og bare fikk NOK akkuat der og da? Jeg og mannen er som dere som par, og jeg vet at om jeg hadde en utrolig dårlig dag og ekstremt sliten, og mannen hadde begynt å jatte om og spekulere om at andre skulle gå fra hverandre - så kunne jeg og ha sagt ifra slik. Ville nok ikke ekspodert da, men begret kunne rent over. 

Eller kanskje han har noe kontakt med mannen/dama og vet det går mot slutten/holder på noen hemmelighet?

Evt. at han er utro, men det er virkelig DIB tenking. 

Viktigst er vel at du hverken over eller underreagerer på dette. La mannen roe seg ned litt og ta det opp med ham senere. 

Anonymous poster hash: 452c3...f37
Skrevet

Det var da en voldsom reaksjon.
Det første som slo meg er at han kanskje har et forhold til hun damen i det forholdet?
Det var i hvert fall det som slo meg :(

Anonymous poster hash: 9359e...949
Skrevet

Kjære deg, dette være HELT forferdelig!!!! Jeg tror du gjør best  å gå å legge deg, ikke gå på et annet rom o.l. legg deg i ektesengen selv om han ligger der. Om han sover, la han være i fred. Om han er våken, tror jeg at jeg ville forsøkt å spørre han hva som plager fyren.

Her er du interessert i å finne ut hva i hel(&/%te som skjer. Da tror jeg det er best å prøve å spille på lag med han. Det er åpenbart noe som plager fyren MYE når han kan reagere så uproposjonalt på en samtale, særlig siden dere tydeligvis har hatt slike kvelder som du beskriver jevnlig. Men han bør IKKE få bare unnskylde seg å gå videre. Her må kortene på bordet.

Lykke til, og oppdater HI, er veldig nyskjerrig på hva det er som gjør at han reagerte som han gjorde...

Anonymous poster hash: 0d184...7e6
Skrevet

Totalt uakseptabel oppførsel. En unnskyldning og forklaring på reaksjonen er absolutt på sin plass, det er på grensen til psykisk mishandling å komme med et slikt utbrudd for deretter å stikke av uten forklaring, bedrive silence treatment og komme med trusler om å splitte opp familien uten å ville snakke videre om det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Kanskje han har "lyttet høflig" på deg i alle de årene, men egentlig aldri trivdes med det...? Det er ikke så hyggelig å tenke den tanken, men jeg kjenner folk som ikke KLARER sånt snakk.

Skrevet

Greit nok at mannen ikke liker oppførselen og er lei av å høre på sladder, men han skylder deg da å si i fra på en ordentlig måte. Den eksplosjonen var helt uakseptabel og på ingen måte rettferdig overfor deg. Hvis man misliker noe i et forhold, så skal man si i fra og gi partneren en sjanse til å endre seg.

Skrevet

Mulig han har holdt det inne i 10 år at du sitter å slærver om de som tror du er deres venninne og at nå klarte han ikke å holde det inne mer

Anonymous poster hash: db8df...a57
Skrevet

Jeg tenker at du burde slutte å slarve! Jeg hadde også klikka på mannen om han hadde drevet å slarva sånn som deg

Skrevet

Jeg er en sånn person som kan irritere meg over ting. F.eks. når folk lager gjentatte lyder. Jeg vet de har rett til det, så jeg sier ingenting. Vil ikke være urimelig heller. Men PLUTSELIG får jeg nok, og da eksploderer jeg!

Det var det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt.

Men er det så fint å sladre om venninnene dine til mannen da? Jeg gjør aldri det. Holder tett om ting mine venninner forteller meg i fortrolighet, og forventer egentlig det samme av dem.

Anonymous poster hash: c74f0...599

Skrevet

Jeg leste et sitat fra "har du et tankevekkende sitat som du vil dele"-tråden. 

Great minds discuss ideas
Average minds discuss events
Small minds discuss people

Jeg forstår at han ble sint, jeg. Skjønner ikke at han har tolerert det så lenge - det er altså så innmari kjedelig å høre på snakk om andre, uansett om det er bra eller dårlig, med mindre det er for å fortelle at "Stina og jeg var på kafe og koste oss i dag", "Turid har eksamen til tirsdag, så hun er opptatt med lesing i helga", "Hilde gikk på trynet ned trappa på kjøpesenteret - beklager, men jeg holdt på å le meg i hjel! Det gikk heldigvis bra". 

Men å snakke om andre på den måten du forteller - usmakelig! Jeg har faktisk en slik venninne (hadde, mer riktig), og hun skulle alltid snakke om andre, både bra og dårlig. Vennskapet varte ikke lenge, for å si det sånn. Vi er bekjente, og snakkes om vi møtes, men det handler stort sett om det samme; alle andre.

Anonymous poster hash: 981ff...a00
Skrevet

Jeg tenker at han er som meg.nikker høflig og sier ingenting hrlt til en dag hvor nok er nok og begeret renner over.

Skjønner han godt.slitsomt med sånne som tror de er bedre enn alle andre

Skrevet

Godt mulig du ikke mener noe vondt men mannen din oppfatter det anderledes.

Du høres faktisk ut som en slarvete drittkjerring.

Jeg omgås ikke slike folk for jeg VET at de mest sannsynlig også prater om meg når jeg ikke er der.

Synes virkelig du skal lytte til hva mannen prøver å si.

Han er møkklei av å bo med en torgkjerring.

Anonymous poster hash: 23b0b...330

Skrevet

Skjønner at han kan ha bygget opp irritasjon, men det var nå uansett en dårlig grunn til å true med å splitte opp en familie, når han ikke en gang har prøvd å si fra tidligere. Han bør komme med både en forklaring og unnskyldning for oppførselen sin.

Anonymous poster hash: 71f0d...83c
Skrevet

Enig med mannen din jeg. Du burde slutte å sladre om vennene dine, det er ikke pent gjort. Er ikke du voksen da?

Anonymous poster hash: 8a003...a22

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år, gift i 7. Vi har tre barn sammen og vi har det i mine øyne bra. Vi har ett fint sexliv og krangler så og si aldri. Jeg er god på og ta vare på mine nærmeste, jeg tar dem aldri som en selvfølge. 

På kveldene etter barna er i seng, sitter vi somregel og prater, eller sånn delvis prater- delvis ser tv. Jeg er den som prater mest og jeg sladrer en del om venninner, vennepar osv, det har jeg alltid gjort og han har alltid virket til og finne det underholdene. 

I kveld begynte jeg og prate om ett vennepar av oss som vi har hatt noen år. Jeg kommenterte at jeg syns gnisten mellom dem har blitt synlig mindre og sa til mannen min at jeg lurte på om det gikk mot en slutt for dem. Sa det ikke på en stygg måte, jeg sa det bare sånn helt vanlig.

Istedenfor og respondere med sine tanker om dette så EKSPLODERER han!!! Jeg har aldri, aldri sett han så sint, noengang! Han brøler til meg noe sånt som : NÅ er det faen meg NOK! Hva faaaen tror du at du er, du skal alltid ha noe og si om alle! Du dømmer folk opp og ned og sitter og gnikker deg i henda av fryd når det ser ut til og gå ille for noen!!! Du eier ikke skam! Nå er det NOK!

Så tar han faen meg bilnøkkelen og kjører vekk. Noe han heller aldri har gjort!

Jeg sittet tilbake helt stum, Så begynner jeg og grine. Jeg er ikke ett fælt menneske, slik han sier. Jeg bryr meg om vennene våre og jeg blir lei meg når det går ille for noen. Jeg forstår ikke hvorfor han flippet ut. Prøvde å ringe han, men han tok ikke tlf, sendte en sms om at jeg elsker han og at jeg trenger og prate. Fikk ikke svar.

Han kom hjem for en time siden. Sier ikke hei eller noe, sier bare : ikke bli overrasket om VI er neste par ut!!!! 

Så går han og legger seg. :( :(

Jeg sitter her helt paff og tårene triller. Min gode mann som aldri har sagt noe vondt til meg. Forstår ikke hva som skjedde oppi hodet hans i dag....

Anonymous poster hash: e7ba1...124

Tvilsomt at han er utro med den aktuelle kvinnen. Tvilsomt at det har bygget seg opp over 10 år, og at han har latet som han fant det underholdende tidligere. 

Han er sannsynligvis i en livskrise, og revurderer ekteskapet sitt, og gav beskjed om dette. Han er kanskje lei av deg. Kanskje han er lei av livet han lever. Kanskje han vil ut av forholdet. 

Vel det er ikke et lurt valg av han. Gresset er ikke grønnere på andre siden, og han får ikke et bedre liv uten deg og barna. Han må bare komme over livskrisa si uten å brenne alle broer. 

Anonymous poster hash: ea2e4...7be

Skrevet

Jeg tenker at du burde slutte å slarve! Jeg hadde også klikka på mannen om han hadde drevet å slarva sånn som deg

Må si meg enig her. Og igår kom du kanskje inn på et tema som traff der skoen trykker. Jeg har forøvrig truffet på noen slike sladredamer og det forundrer meg virkelig at mennene holder ut. Jeg hadde hvertfall ikke gjort det. Det finnes ikke noe mer uinteressant (og ondskapsfullt) enn sladder.

Skrevet

7 års krisa?

Jeg ville latt han få litt pusterom. Kanskje det er noe som har gnagd en stund for han og han trengte å få utløp for det. Jenter har en tendens til å legge mye mer i ting enn det gutter gjør. Tipper han kommer krypende tilbake med halen mellom beina om du gir han litt tid.

Sikkert skikkelig kleint, men leste "menn er fra mars, kvinner er fra venus" for en god stund siden og der snakket de om at menn er som en strikk. De tøyer strikken lengre og lengre bort, for så å komme tilbake når de har nådd et visst punkt. Haha, synes faktisk det stemmer litt med virkeligheten også....

Håper det går bra med dere.

Anonymous poster hash: 164ff...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...