Gå til innhold

IKM uke 1


Fru-IT

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn fra før, husker ikke når jeg testet positivt den gang. Fikk begge på pp1 så jeg hadde håpet det gikk kjapt denne gangen også. Serlig siden det muligens kun er ant siste baby 😊 jadeter for tidlig til åvære feste blødning ja, dessuten har jeg inntrykk av at det er såpass skjelden at det ser jeg ikke på som et alternativ. Særlig siden jeg ikke har hatt det med de to andre 😊 men jeg tar meg i 7-8-9 dpo å tro at alt er symptomer, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to barn fra før, husker ikke når jeg testet positivt den gang. Fikk begge på pp1 så jeg hadde håpet det gikk kjapt denne gangen også. Serlig siden det muligens kun er ant siste baby jadeter for tidlig til åvære feste blødning ja, dessuten har jeg inntrykk av at det er såpass skjelden at det ser jeg ikke på som et alternativ. Særlig siden jeg ikke har hatt det med de to andre men jeg tar meg i 7-8-9 dpo å tro at alt er symptomer, haha

Uff, ja begynner jo allerede å se symptomer i alt, litt tidlig, hehe. Men jeg også ble gravid kjapt med de to jeg har så regner liksom med det nå også. Men nå er jeg jo 38...

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nok innsett at dette tar litt lenger tid enn ventet men det er i grunnen logisk... Det er jo 5 år siden sist graviditet og ti kg siden også, hjelper ikke akkurat på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nok innsett at dette tar litt lenger tid enn ventet men det er i grunnen logisk... Det er jo 5 år siden sist graviditet og ti kg siden også, hjelper ikke akkurat på

Er 1,5 år siden sist bare for meg og 3,5 år igjen før der, men klokka tikker faretruende, så en må bare kjøre på... Det kommer til å bli lenge og vente til over jul kjenner jeg. Men kan ikke håpe på at jula og ferien går fort heller. Prøve å vente med test til nyttårsaften om ikke jeg allerede da vet at jeg ikke er blitt gravid.

 

Tar meg i å plutselig tenke, herregud hva driver jeg med?? 3 små på 4 år!?! Men det er jo så kos med barn:)

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Nå blir jeg smårar her. Var skikkelig kvalm når jeg stod opp i dag, helt slik morgenkvalme kvalm. Ble bra når jeg fikk spist. Men uansett kan man ikke få set 4 dpo!!?? Det tror jeg bare ikke på. Kvalmen kom i uke 6 begge forrige gangene (og ga seg når barna var født). Går det an å ha innbilt svangerskap slik hunder har? Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja jeg har nok innsett at dette tar litt lenger tid enn ventet men det er i grunnen logisk... Det er jo 5 år siden sist graviditet og ti kg siden også, hjelper ikke akkurat på

Er 1,5 år siden sist bare for meg og 3,5 år igjen før der, men klokka tikker faretruende, så en må bare kjøre på... Det kommer til å bli lenge og vente til over jul kjenner jeg. Men kan ikke håpe på at jula og ferien går fort heller. Prøve å vente med test til nyttårsaften om ikke jeg allerede da vet at jeg ikke er blitt gravid.

 

Tar meg i å plutselig tenke, herregud hva driver jeg med?? 3 små på 4 år!?! Men det er jo så kos med barn:)

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

 

hehe ja tanken har streifet meg også noen dager at det holder jammen med de to jeg har, men de fleste dagene vil jeg ha en til, og er veldig redd jeg kommer til å angre hvis jeg ikke får nr 3 nå. Det begynner jo å bli noen år mellom siste mann og den eventuelt nye :) Du er heldig som har dem så tett, sikkert travelt, men ser for meg de får mye glede av hverandre :) Ja nyttår er en fin dag å teste på, jeg tror jeg også får holde ut til da. Ja jeg er også dratt mot at jeg håper det går fort frem til testing samtidig som jeg håper ferien varer leeenge og kan nytes, haha skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nåharjeglystpåno3

 

 

Ja jeg har nok innsett at dette tar litt lenger tid enn ventet men det er i grunnen logisk... Det er jo 5 år siden sist graviditet og ti kg siden også, hjelper ikke akkurat på

 

Er 1,5 år siden sist bare for meg og 3,5 år igjen før der, men klokka tikker faretruende, så en må bare kjøre på... Det kommer til å bli lenge og vente til over jul kjenner jeg. Men kan ikke håpe på at jula og ferien går fort heller. Prøve å vente med test til nyttårsaften om ikke jeg allerede da vet at jeg ikke er blitt gravid.

Tar meg i å plutselig tenke, herregud hva driver jeg med?? 3 små på 4 år!?! Men det er jo så kos med barn:)Anonymous poster hash: ea495...0af

hehe ja tanken har streifet meg også noen dager at det holder jammen med de to jeg har, men de fleste dagene vil jeg ha en til, og er veldig redd jeg kommer til å angre hvis jeg ikke får nr 3 nå. Det begynner jo å bli noen år mellom siste mann og den eventuelt nye :) Du er heldig som har dem så tett, sikkert travelt, men ser for meg de får mye glede av hverandre :) Ja nyttår er en fin dag å teste på, jeg tror jeg også får holde ut til da. Ja jeg er også dratt mot at jeg håper det går fort frem til testing samtidig som jeg håper ferien varer leeenge og kan nytes, haha skal ikke være lett :)

Det blir nok travelt ja, 3 bhg barn på en gang, men det blir forhåpentligvis mest kos:) Åh.. dette er så spennende... Håper julen tar bort fokuset. Nå har tom mannen begynt å kommentere at jeg virker gravid, klager på lukter og er bitchy, haha! Er vel samme fenomenet som at man tror man er full om man tror man har drukket alkohol! Vi er 4 dager inne i pp1 og jeg er allerede helt på symptomjakt... Hjelpe meg (og mannen som skal leve med meg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe håper det er en spire som sitter da 😊 jeg tror kroppen min ikke er helt i laget etter SA i november fordi det er brunt og rødt på dopapiret for andre dagen på rad.. Men men .. Hvis ikke det klaffer denne mnd tror jeg vi satser på 2016 baby. Det sa jeg sist mnd også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Hehe håper det er en spire som sitter da jeg tror kroppen min ikke er helt i laget etter SA i november fordi det er brunt og rødt på dopapiret for andre dagen på rad.. Men men .. Hvis ikke det klaffer denne mnd tror jeg vi satser på 2016 baby. Det sa jeg sist mnd også

Blir flaut nå ja om det bare er i hodet mitt;) Kjedelig om kroppen er i ulage da og leit å høre om SAen. Men det brune trenger vel ikke bety noe negativt? Vi krysser fingra:) vet ikke om vi fortsetter prøving heller med en gang om det ikke klaffet nå, for dette var i overkant spontant, og vi trenger bhg plass... Termin i sept eller senere det året er ikke helt ideelt... En mnd før hadde vært perfekt:) Men da hadde vi ikke bestemt oss enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss også i seneste laget så da jeg mistet i november var vel barnehaen ute av sjikte.. Jeg tror nesten alle her inne kjenner symptomer. Ikke så rart siden symptomene på tr er nesten det samme. Kanskje lettere for deg som er i pp 1, å kjenne noe du ikke har kjent før 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss også i seneste laget så da jeg mistet i november var vel barnehaen ute av sjikte.. Jeg tror nesten alle her inne kjenner symptomer. Ikke så rart siden symptomene på tr er nesten det samme. Kanskje lettere for deg som er i pp 1, å kjenne noe du ikke har kjent før

Ja, alle kjenner nok symptomer, men ikke alle blir så maniske som meg ser det ut til heldigvis;)

 

Burde man unngå kunstig søtningsstoffer allerede nå for sikkerhetsskyld? Jeg elsker cola zero!

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi bestemte oss også i seneste laget så da jeg mistet i november var vel barnehaen ute av sjikte.. Jeg tror nesten alle her inne kjenner symptomer. Ikke så rart siden symptomene på tr er nesten det samme. Kanskje lettere for deg som er i pp 1, å kjenne noe du ikke har kjent før

Ja, alle kjenner nok symptomer, men ikke alle blir så maniske som meg ser det ut til heldigvis;)

 

Burde man unngå kunstig søtningsstoffer allerede nå for sikkerhetsskyld? Jeg elsker cola zero!

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

 

 

Jeg tror jeg er så redd for å overtolke symptomer, så jeg kjenner ingen ting :P eller det betyr kanskje bare at det ikke er skjedd noe denne gangen heller :P 

 

Jeg dropper ikke pepsi maxen foreløpig. Så lenge man holder seg unna alkohol og tobakk tenker hvertfall jeg at jeg skal leve så normalt som mulig. Føler jeg ville blitt sprø om jeg skulle oppført meg som gravid to uker hver mnd, hvertfall når det kan se ut som dette tar litt tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også alltid en haug med symptomer, men har sett på forumet her at de fleste gjør det så vi er nok innafor normalen 😊 oi skal man kutte kunstig søtning ved graviditet? Det har ikke jeg gjort de to andre gangene.. Er det noe spesiell grunn eller er det bare generelt sett uheldig? Jeg drikker så sjeldent fordi jeg liker ingentig.. Tobakk er heller ikke min greie så da er to av tre ute vertfall.. Får heller vurdere å kutte pepsimaxen hvis keg tester positivt 🎅🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Vil bare ønske alle her inne en riktig god ( og fruktbar) jul!! Jeg håper at vi alle får det vi ønsker oss mest

Takk i like måte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også alltid en haug med symptomer, men har sett på forumet her at de fleste gjør det så vi er nok innafor normalen oi skal man kutte kunstig søtning ved graviditet? Det har ikke jeg gjort de to andre gangene.. Er det noe spesiell grunn eller er det bare generelt sett uheldig? Jeg drikker så sjeldent fordi jeg liker ingentig.. Tobakk er heller ikke min greie så da er to av tre ute vertfall.. Får heller vurdere å kutte pepsimaxen hvis keg tester positivt

Kunstig søtning er viset ikke bra i svangerskap, jeg har holdt meg unna det i de tidligere, men hardt å droppe colaen før en vet at man må:/ Det er vel aspartam og diverse som kan være kreftframkallende eller mutagent eller noe, ble litt usikker nå... Barn under tre skal jo heller ikke ha det, så da er det helt sikkert ikke bra for babyer i magen heller.

 

Nå er jeg litt nede igjen, føler på meg at det ikke ble noe denne pp... fra å kjenne alle symptomer til å føle det ikke ble noe. Begge forrige gangene følte jeg at jeg kjente det veldig tidlig, og hadde rett. Nå håper jeg at jeg tar feil. Prøving tuller virkelig med hjernen;)

 

God jul!!

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Etter å ha puttet i meg en god del sushi kom jeg til å tenke på mat man ikke skal spise som gravid.. Tar dere hensyn til dette etter el? Nå i jula blir det ekstra mye av dette hvertfall hos oss fenelår, røkelaks, brie og andre oster...

Ja, jeg tar hensyn til dette, siden det er i begynnelse at embryo/foster er mest sensitivt. Men for meg er ikke det noe stort offer. Greier fint holde meg unna sånt siden jeg ikke spiser mye sånt uansett. Også har jeg vært så heldig de foregående gangene at jeg ble gravid på første forsøk så da ble det heller ikke lange perioden å ta hensyn til før testen var positiv. Kan skjønne at det blir vanskeligere om man har prøvd en stund, kan jo ikke legge livet helt på vent heller sånn i tilfelle.

 

Fram til man tester positivt, så er det vel ikke så mye kontakt embryo har med det som mor spiser uansett, jeg kan ikke det der godt nok jeg. Når blodomløpet er delt, slik at alt mor spiser kommer over til morkaka og embryo/foster, det er jo da man må være forsiktig, og det er kanskje ikke før etter man evt har testet positivt?

 

Herlighet så fort man glemmer, leste jo alt om det her de forrige gangene. :)

Har ikke vært inn her på en stund, har gått litt i ett i det siste;)

Er på pp 5 her og har egentlig bestemt meg for å kunne spise (ikke drikke) det meste i små mengder frem til evt positiv test 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen🎅

Hvordan går det med dere? Er 9 dpo i dag, føler meg ganske så normal mindre symptomer enn vanlig (pleier å finne mange 😜 ) Kun lite noe stikking og stølhet i magen 3/4 dpo men nå er det kun litt murring inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo her, har ikke trua. Men er mer uggen morgen og kveld og generelt når jeg er sulten, treg mage og veldig oppblåst! Men det skyldes nok jula og matinntaket vil jeg tro. Vondt i hodet og moody også, men sikkert ikke unormalt. Tenker jo ikke over hvordan man er til vanlig.

 

Fikk stikning langt nede i magen når jeg nøs i går da, kan ikke huske det har skjedd utenom når jeg har vært gravid. Men det er jo for tidlig for sånt vel. Tipper mensen kommer om en uke.. Vi får nå bare se...

 

Noen andre med symptomer eller mangel på det? Har lest at flere får positiv test allerede 8 dpo, noen som har tenkt å teste snart? Hadde vært gøy å høre om noen positive tester:)

 

Anonymous poster hash: ea495...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

7 dpo her, har ikke trua. Men er mer uggen morgen og kveld og generelt når jeg er sulten, treg mage og veldig oppblåst! Men det skyldes nok jula og matinntaket vil jeg tro. Vondt i hodet og moody også, men sikkert ikke unormalt. Tenker jo ikke over hvordan man er til vanlig.

Fikk stikning langt nede i magen når jeg nøs i går da, kan ikke huske det har skjedd utenom når jeg har vært gravid. Men det er jo for tidlig for sånt vel. Tipper mensen kommer om en uke.. Vi får nå bare se...

Noen andre med symptomer eller mangel på det? Har lest at flere får positiv test allerede 8 dpo, noen som har tenkt å teste snart? Hadde vært gøy å høre om noen positive tester:)Anonymous poster hash: ea495...0af

Æsj nå ble jeg anonym igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det stikker veldig inni der så jeg håper jo det er noe men jeg stoler ikke helt på det da jeg kjenner ganske godt etter når vi prøver mens de åra uten prøving har jeg jo ikke lagt merke til noe siden jeg ikke har kjent etter 😊 jeg har også lest her inne om folk som har testet tidlig positivt så da tar jo testelysten meg med en gang haha 😊 men enter til 10

Dpo vertfall tenkte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Jeg syns jo det stikker veldig inni der så jeg håper jo det er noe men jeg stoler ikke helt på det da jeg kjenner ganske godt etter når vi prøver mens de åra uten prøving har jeg jo ikke lagt merke til noe siden jeg ikke har kjent etter jeg har også lest her inne om folk som har testet tidlig positivt så da tar jo testelysten meg med en gang haha men enter til 10

Dpo vertfall tenkte jeg

Stikking høres lovende ut. Nytt symptom her på morgenkvisten i dag som jeg bare forbinder med graviditet, tannkjøttet mitt blødde veldig når jeg pussa tenner i dag... Hmmm.. Men føler ingenting for magen, har liksom "visst" det de forrige gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...