Gå til innhold

Kveldskos til julekalender på tv *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og her i huset har vi dessert hver føkkings dag. Nå kan dere spekulere på vekta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen kom med kakene , pisket krem og rett før kremen var ferdig tok jeg oppi en kurv friske bringebær. Satte ett bringebær oppi kaka , krem oppå og Til slutt ett bringebær på toppen😊

Skrevet

Så skikkelig godt ut 😊 jeg elsker sandkaker 😊 og jeg serverer gjerne boller til ungene til lunsj, er ikke det lov?😳 blir ikke hver dag men ..

Kakao til månetoppen og en pepperkake måtte vi ha . 😊

Anonymous poster hash: 9465a...9a7

Skrevet

Så skikkelig godt ut 😊 jeg elsker sandkaker 😊 og jeg serverer gjerne boller til ungene til lunsj, er ikke det lov?😳 blir ikke hver dag men ..

Kakao til månetoppen og en pepperkake måtte vi ha . 😊

Anonymous poster hash: 9465a...9a7

I kveld blir det hjemmelagde rundstykker og te til barne tv😊 lillemann var så glad og sa at barne tv er best når man koser seg sammen😊

Skrevet

Det så jo godt ut, men jeg tror det er dumt å lære barna at de må ha noe godt å spise hver gang de skal gjøre noe hyggelig. Om det skjer av og til så er det nok ikke noe problem, men hvis det er en vane at dere må ha "noe godt" til adventskalenderen, til frokost når dere har god tid, til kinoen, til lørdagskvelden , til søndagskvelden, når ungene har lært noe nytt, når ungene har hatt en tøff dag osv, så tror jeg du gir barna dine noen veldig dårlige vaner. Det er dumt å forbinde alle typer kos og hygge med god (og usunn) mat.

De fleste av oss legger sjelden ut biler eller historier om utskeielsene våre, selv om vi har noen utskeielser. Det dreier seg ikke om at vi skammer oss over dem, bare at det ikke er så veldig interessant. Derfor regner jeg og sikkert noen andre også med at du også serverer kaker ol noen ganger uten å gi beskjed til oss. Derfor virker det som om det skjer ganske ofte hos dere.

Anonymous poster hash: fb8cd...cc4
Skrevet

Herrefred, her var det mange damer som hadde hatt godt av å ta seg en bolle! ;)

Hvis det er noen som tror at barn tar skade av boller til frokost en dag og kaker på en mandag, da lurer jeg på hva dere og barna deres spiser i løpet av en vanlig uke? Kun av ren nysgjerrighet, altså.

Anonymous poster hash: 39512...618

Skrevet

Herrefred, her var det mange damer som hadde hatt godt av å ta seg en bolle! ;)

Hvis det er noen som tror at barn tar skade av boller til frokost en dag og kaker på en mandag, da lurer jeg på hva dere og barna deres spiser i løpet av en vanlig uke? Kun av ren nysgjerrighet, altså.

Anonymous poster hash: 39512...618

Folk har bare bestemt seg for alt er galt uansett

Skrevet

Neida. Uansett skjønner jo alle at sånne kommentarer er å ta litt vel hardt i. Men å kommentere kostholdet deres når du legger det fram som du gjør burde du tåle!

Anonymous poster hash: 66866...5ab

Enig. Når man skriver på et forum må man tåle tilbakemeldinger, både positive og negative. Alle som skriver her inne får ofte både svar som er negative OG positive, eller som er enige eller uenige med HI. De fleste tar dette greit og tar også de som er uenige til seg. Jeg opplever at du legger ut ting, slik som boller til frokost og blir sur om noen ikke synes det er en god start på dagen for barna dine.

Anonymous poster hash: 51cb3...363

Jeg er enig med dere at uansett om barna har diagnose eller ikke så bør man etterstrebe et sunt kosthold det har mange fordeler både for store og små. Når man i tillegg føler man må utbrodere og dokumentere hver "utskeielse" uten å tåle at andre ikke står å jubler ser man jo hvor skoen egentlig trykker.

Anonymous poster hash: a8e54...c69

Skrevet

Du burde virkelig ikke hatt barn. Anonymous poster hash: 3592e...109

Ikke la dere provosere. Anonym her snakker selvfølgelig til seg selv...Gale mennesker gjør ofte det.

Ingen mener vel seriøst at kakeservering en gang iblant er grunn til omsorgsovertakelse?

Skrevet

Du burde virkelig ikke hatt barn.

Anonymous poster hash: 3592e...109

DU burde vært brent på et bål!

Anonymous poster hash: f437f...b07

Skrevet (endret)

Anchorman-well-that-escalated-quickly.jp

Fra kveldskos til å bli brent på bålet på 17 timer... 

Endret av Mother Gothel
Skrevet

Jeg mener bare at det er ikke rart nordmenn bare blir feitere og feitere. Det er faktisk ikke nødvendig å "kose" seg flere ganger i uken. Det hadde kanskje gått ann å spise bringebær med vaniljekesam? Er ikke det kos nok det? Man må jo ha med både kake og krem.. 

Jeg kommer fra Frankrike, vi har færre overvektige enn i Norge, regnet per befolkningsenhet. Men vi koser oss ofte med dessert. Forskjellen er at vi ikke spiser tredobbel porsjon med ribbe, poteter og saus til middag først. Jeg er forresten 1.70 høy og veier 55 kilo.

Anonymous poster hash: c25e0...270

Skrevet

Anchorman-well-that-escalated-quickly.jp

Fra kveldskos til å bli brent på bålet på 17 timer...

Haha! Nå lo jeg høyt!😂😂 jeg er nemlig for heksebrenning

Anonymous poster hash: f437f...b07

Skrevet

Hmm, kanskje mamma til adhd gutt får en mye roligere unge uten alt det sukkeret! Du burde vel kanskje bytte nick til mamma til høypåsukker??

Nyere forskning viser at det er en myte at barn blir hyper på sukker. Les deg opp!

Skrevet

Hmm, kanskje mamma til adhd gutt får en mye roligere unge uten alt det sukkeret! Du burde vel kanskje bytte nick til mamma til høypåsukker??

Nyere forskning viser at det er en myte at barn blir hyper på sukker. Les deg opp!

Men det er jo så kjeeeedelig. Hva skal anonym og hennes like kritisere da tro? Kanskje de må se litt på seg selv? Grøss og gru 😱

Skrevet

Her er linker for dem som fremdels tror på myten om unger og sukker:

http://psykologisk.no/2014/03/psykologlunsj26/

http://videnskab.dk/blog/sejlivede-myter-sukker-og-hyperaktive-born

http://tidsskriftet.no/Innhold/Nyheter/2014/September/Knuser-medisinske-myter

http://tjomlid.com/2013/11/25/sukker-gjor-ikke-barn-hyperaktive/

Og her er link til forskning som viser at den påståtte effekten av sukker heller ikke kan påvises hos barn som er antatt sensitive for sukker og barn med ADHD:

http://www.psykologibloggen.no/?p=1445

Kos dere med kake, mamma til adhd gutt.

Skrevet

Her er linker for dem som fremdels tror på myten om unger og sukker:

http://psykologisk.no/2014/03/psykologlunsj26/

http://videnskab.dk/blog/sejlivede-myter-sukker-og-hyperaktive-born

http://tidsskriftet.no/Innhold/Nyheter/2014/September/Knuser-medisinske-myter

http://tjomlid.com/2013/11/25/sukker-gjor-ikke-barn-hyperaktive/

Og her er link til forskning som viser at den påståtte effekten av sukker heller ikke kan påvises hos barn som er antatt sensitive for sukker og barn med ADHD:

http://www.psykologibloggen.no/?p=1445

Kos dere med kake, mamma til adhd gutt.

Takk takk😊
Skrevet

Men det er jo så kjeeeedelig. Hva skal anonym og hennes like kritisere da tro? Kanskje de må se litt på seg selv? Grøss og gru 😱

Myte og myte, da skulle dere sett mitt barn når hun får i seg sukker. Hun blir helt hyper...

Anonymous poster hash: fda57...15b

Skrevet

Men det er jo så kjeeeedelig. Hva skal anonym og hennes like kritisere da tro? Kanskje de må se litt på seg selv? Grøss og gru

Myte og myte, da skulle dere sett mitt barn når hun får i seg sukker. Hun blir helt hyper...

Noen barn blir det, det har jeg sett selv også, og det er så tydelig at det bare ikke kan bortforklares. Men de er nok så få at det ikke gir utslag på statistikken.

Uansett tror jeg nok trådstarter kjenner sine barn godt nok til å vite om de blir det eller ikke.

Anonymous poster hash: cc1b7...b88

Skrevet

Men det er jo så kjeeeedelig. Hva skal anonym og hennes like kritisere da tro? Kanskje de må se litt på seg selv? Grøss og gru

Da er ungen din bare rar. Normale unger blir ikke hyper av sukker. Det er en myte.

Men så klart, det er alltid folk som må ha noen knagger å henge ting på. Jeg er helt sikker på at om de hadde gått ut med at en bivirkning av paracet var at man hylet som en ulv om natten så hadde noen garantert fått den bivirkningen også.

Skrevet

Fylte sandkaker med bringebærkrem

Du vet at ADHD barn kan reagere på for mye karbohydrater?

Anonymous poster hash: 4a78e...b8b

Skrevet (endret)

Når det gjelder det å bli hyper på sukker så gjorde de et eksperiment. De fortalte foreldrene til barn i et bursdagsselskap at ungene hadde fått i seg masse sukker, og foreldrene sa etterpå at alle barna var helt hyper. Sannheten var at hele birsdagen var sukkerfri. De gjorde også motsatt, sa at barna ikke hadde fått noe sukker, og foreldrene sa de merket at barna var rolige. Disse barna hadde fått masse sukker.  :fnise:

Endret av Novemberdama
Skrevet

Fylte sandkaker med bringebærkrem

Du vet at ADHD barn kan reagere på for mye karbohydrater?

Anonymous poster hash: 4a78e...b8b

Vi kan alle reagere på ting i maten... Men kjenner mine barn og vet hva de tåler

Skrevet

Folk er overhysteriske i svarene sine her. 

Jeg vil påstå jeg er over middels opptatt av kosthold, spesielt for barna mine. Det er også en stor del av jobben min. 

Fra det til å påstå at HI er en dårlig mor fordi hun har gitt barna sine dessert på en mandag, av noen begrunnet med at hun hadde jo boller for 9 DAGER SIDEN??!! HI, du kan ikke diskutere med slike folk. 

Man må da gå ut fra at hun vet best selv, og dersom hun ikke hadde gjort det, så er det helt feil måte å forsøke å få henne til å endre kosthold på, med pekefingeren og overhysteri! 

Anonymous poster hash: 70f78...0f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...