Gå til innhold

Jeg vurderer å drikke vin på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan kanskje melde deg frivillig til forskning? Det er få andre kommende mødre som bevisst vil utsette barnet sitt for fare, selv om de ikke vet hva det innebærer...men du er kanskje unntaket?

Hvis det skjer en skade kan du alltids sitte og skrive om diagnosebarnet ditt på dib

Anonymous poster hash: 82690...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev i første innlegg at jeg Vurderte å drikke. Nå har jeg fått de argumentene jeg trengte i min vurdering, og jeg kommer ikke til å gjøre det.

Takk for hjelpen - takket være dere kommer barnet mitt til å overleve! :)

Anonymous poster hash: d272f...ff2

Skrevet

Åh!

Jeg må le av enkelte her inne.

Makan til hysteri!!

Skulle nesten tro jeg er alkis bare fordi jeg har lyst på bittelitt vin til ribba mi ;)

Jeg synes ikke det er hysteri å gjøre det beste for barna våre. Når man vet at det kan være en mulighet for skade så bør man avstå. Det er ikke hysteri. Det er sunn fornuft. 

Anonymous poster hash: 539fa...b48

Skrevet

Godt å høre at du tar til vettet. Du har mange år på å drikke vin senere. Kjøp en flaske alkoholfritt hvis du savner smaken til julemiddagen. Det er mye god vin uten alkohol også :)

Anonymous poster hash: f2a36...f31

Skrevet

Neitakk, da tar jeg heller er glass eplejuice.

Skrevet

Neitakk, da tar jeg heller er glass eplejuice.

Det er selvfølgelig ditt valg :) Kos deg med eplejuicen..

Skrevet

Åh!

Jeg må le av enkelte her inne.

Makan til hysteri!!

Skulle nesten tro jeg er alkis bare fordi jeg har lyst på bittelitt vin til ribba mi ;)

Men hvorfor kan du ikke drikke alkoholfri vin da?

Anonymous poster hash: 8f21f...61f

Skrevet

Snakk med jordmor og hør du. Vil tro hun anbefaler å holde seg unna. Hva med alkoholfritt?

Anonymous poster hash: 7270b...e6b

Skrevet

Er bedre å la vær enn å ta sjansen. Å drikke alkohol er da ikke så veldig viktig og i hvertfall ikke som gravid! Jeg hadde ikke hatt god samvittighet om jeg drakk som gravid.

Anonymous poster hash: de229...17c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mamma visste ikke hun var gravid med meg før det omtrent var for sent. Når hun fant ut av det trodde hun at hun var 10 uker på vei når hun egentlig var 6 mnd. Uansett. I de 6 mnd drakk hun seg full hver eneste helg, og jeg har ikke tatt noe skade av det, MEN, poenget her er jo at man ikke vet hvor mye som skal til. Er det et barn med spesielle skader du bærer?kan barnet tåle det? Hva om barnet har en hjertefeil du ikke vet om, og at det glasset du tar er avgjørende? Hvorfor ønsker du å ta sjansen? Det finnes sikkert andre alternativer, så kan du heller ta et glass neste jul.

Skrevet

Skjønner heller ikke viktigheten av å drikke litt vin en mnd før termin, julaften eller ei.

Skrevet

Jeg skrev i første innlegg at jeg Vurderte å drikke. Nå har jeg fått de argumentene jeg trengte i min vurdering, og jeg kommer ikke til å gjøre det.

Takk for hjelpen - takket være dere kommer barnet mitt til å overleve! :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe 😝 men jeg er litt sjokkert over at du faktisk lar en gjeng anonyme på et forum veilede deg i en såpass viktig sak.

Hvordan tar du ellers alvorlige valg i livet? Hva om majoriteten hadde sagt kjør på? Man vet jo at de som ikke syns et glass vin i svangerskapet er noen big deal. Om de hadde svart her hadde du tatt vinglasset ditt?

Skrevet

Så bra at du lar være :-)

Men ønsker bare å fortelle at det ikke er sikkert du hadde syns vinen var noe god, jeg var kjempegøad i godt øl og god vin før graviditet, og nå (junior er 16 mnd) sliter jeg fortsatt med å like, litt som å være 16 år igjen ;-) Når det er sagt syns jeg Munkholm juleøl/brygg har vært veldig god, så kjører den i år igjen. Alkofri vin smaker saft så styr unna.

Skrevet

Jeg fikk et barn med nyrer som ikke fungerte slik de skulle, dette så de ikke på noen ul, og ble ikke oppdaget før barnet var født.

Et kvart glass vin hadde tatt livet av babyen min.

Tør du ta sjansen.?

Anonymous poster hash: 92e34...8a9

Nå er det strengt tatt ikke nyrene som tar skade av alkohol. .. det er leveren. Dette er en fullboren baby, ikke en kritisk fase hvor organer dannes.

Og du som spør om en ville gitt rødvin på flaske.

Det kan ikke sammenlignes. Når mor inbtar et kvart glass vin så sent i svangerskapet vil ikke babyen påvirkes i noen grad. Den får samme "promille" som moren. Slik alkohol vil påvirke morsmelk. Samme promille som blodet.

Kos deg med ditt lille glass vin, HI

Anonymous poster hash: 75403...2d2

Skrevet

Godt å høre at du tar til vettet. Du har mange år på å drikke vin senere. Kjøp en flaske alkoholfritt hvis du savner smaken til julemiddagen. Det er mye god vin uten alkohol også :)Anonymous poster hash: f2a36...f31

Alkoholfri rødvin? Æsj! Da er faktisk mye bedre med billig rød saft. Skjønner godt at HI heller vil gå for eplejuice.

Anonymous poster hash: ecdfc...deb

Skrevet

Godt å høre at du tar til vettet. Du har mange år på å drikke vin senere. Kjøp en flaske alkoholfritt hvis du savner smaken til julemiddagen. Det er mye god vin uten alkohol også :)Anonymous poster hash: f2a36...f31

Alkoholfri rødvin? Æsj! Da er faktisk mye bedre med billig rød saft. Skjønner godt at HI heller vil gå for eplejuice.

Det er jo helt greit! Jeg koser meg med alkoholfri vin iblant, orker ikke tanken på alkohol etter litt for mange kjipe dagen derpå dager. Men koser meg med vin uten alkohol. At du ikke liker det, er helt greit for meg :)

Skrevet

Når babyen er ferdig utviklet er det ikke noe særlig sjanse for at den blir skadet av et halvt glass vin. Den får samme promille som deg, og jeg i alle fall blir ikke særlig beruset av et halvt glass vin. 

Da jeg var høygravid og over tiden brukte jeg alle triks i boken for å starte fødsel. Når alt annet var prøvd tok jeg litt under et halvt glass rødvin. Når ungen kom var den fin og frisk og OM den hadde hatt noen skader så hadde jeg ikke lagt det på det ene lille halve glasset, men heller andre ting i svangerskapet. 

Barn får eller ikke alkoholsyndrom av et halvt glass i 9 mnd. 

MEN, det er unødvendig, og jeg ville ikke gjort det før i alle fall termin.

Anonymous poster hash: 57e0f...e95
Skrevet

Alkoholfri rødvin? Æsj! Da er faktisk mye bedre med billig rød saft. Skjønner godt at HI heller vil gå for eplejuice.Anonymous poster hash: ecdfc...deb

Det er jo helt greit! Jeg koser meg med alkoholfri vin iblant, orker ikke tanken på alkohol etter litt for mange kjipe dagen derpå dager. Men koser meg med vin uten alkohol. At du ikke liker det, er helt greit for meg :)Anonymous poster hash: f2a36...f31

Jævlig dyr, og dårlig saft. Da ville jeg nok heller kjøpt ei dyr og god saft og faktisk drukket den av vinglass. Det blir en bedre smaksopplevelse.

Skrevet

Når babyen er ferdig utviklet er det ikke noe særlig sjanse for at den blir skadet av et halvt glass vin. Den får samme promille som deg, og jeg i alle fall blir ikke særlig beruset av et halvt glass vin.

Da jeg var høygravid og over tiden brukte jeg alle triks i boken for å starte fødsel. Når alt annet var prøvd tok jeg litt under et halvt glass rødvin. Når ungen kom var den fin og frisk og OM den hadde hatt noen skader så hadde jeg ikke lagt det på det ene lille halve glasset, men heller andre ting i svangerskapet.

"Ikke særlig beruset av et glass vin".

Så det er greit at babyen blir LITT beruset da? Får BITTELITT promille?

Tåpelig.

Anonymous poster hash: e0edc...f49

Skrevet

Alkoholfri rødvin? Æsj! Da er faktisk mye bedre med billig rød saft. Skjønner godt at HI heller vil gå for eplejuice.Anonymous poster hash: ecdfc...deb
Det er jo helt greit! Jeg koser meg med alkoholfri vin iblant, orker ikke tanken på alkohol etter litt for mange kjipe dagen derpå dager. Men koser meg med vin uten alkohol. At du ikke liker det, er helt greit for meg :)Anonymous poster hash: f2a36...f31
Jævlig dyr, og dårlig saft. Da ville jeg nok heller kjøpt ei dyr og god saft og faktisk drukket den av vinglass. Det blir en bedre smaksopplevelse.

Det er helt greit at DU synes det. Kan du akseptere at jeg liker alkoholfri vin? Eller må jeg være enig med deg?

Skrevet

Ett halv glass rødvin fra eller til har neppe noe å si.  

Når det først er sagt; Ringis Gravenstein eplejuice er himmelsk!! Den er å kjøpe på polet og i velassorterte butikker. 

Anonymous poster hash: 0cf52...126
Skrevet

Jævlig dyr, og dårlig saft. Da ville jeg nok heller kjøpt ei dyr og god saft og faktisk drukket den av vinglass. Det blir en bedre smaksopplevelse. Anonymous poster hash: ecdfc...deb

Det er helt greit at DU synes det. Kan du akseptere at jeg liker alkoholfri vin? Eller må jeg være enig med deg? Anonymous poster hash: f2a36...f31

Neida, du skal slippe å være enig med meg. Likevel vil jeg få lov til å faktisk anbefale deg å heller smake et glass med virkelig god saft.

Skrevet

"Ikke særlig beruset av et glass vin".

Så det er greit at babyen blir LITT beruset da? Får BITTELITT promille?

Tåpelig.

Anonymous poster hash: e0edc...f49

Jada. Man får bittelitt promille av å spise kneipbrød også. Og man kan slå ut på opiater om man spiser valmuefru. Det er selvsagt bare å la være om man ønsker det, men om man tar et lite halvt glass på slutten av svangerskapet skader det ikke fostret. Du forstod jo at det var poenget. 

Skrevet

Pussig at du spør om det 😃

Jeg har en baby på 8 uker på julaften.

Tenkte jeg skulle gi babyen litt vin, da sover han i allefall godt den natten! Er tross alt julaften 😜

Så et kvart glass blandet i melken hans gjør vel igenting???

Anonymous poster hash: 1b5f3...89d

Skrevet

Hvor mye promille får man av et kvart glass vin? Det er jammen ikke mye og om man sprer det glasset over en hel julemiddag så vil jeg tro man nesten ikke kan måle det. Et kvart glass vin én måned før termin (som eneste alkohol i hele svangerskapet) does not a FAS-baby make.

Og før alle slakter meg, nei jeg drakk ikke noe selv under mine tre svangerskap (ikke tungt å la vær, det var langt verre å holde seg unna brie, blåmuggoster og spekemat - men klarte det også)

Og du med baby uten nyrer, jeg skjønner ikke hvorfor et glass alkohol ville tatt livet babyen din? Uten nyrer lever man ikke, men morkaken renser jo opp under svangerskapet. Hvorfor renser den alt det andre, men ikke alkoholen? Dessuten trodde jeg det var leveren som brøt ned alkohol.... (Ikke ment som kritikk og mulig du har rett, men skjønner ikke mekanismen og skulle gjerne hatt en forklaring)

Anonymous poster hash: 623c5...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...