GÃ¥ til innhold

Frokost i dag; boller og julebrus😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres rart ut å ha ADHD på skolen men ikke hjemme.

Jeg vet ikke noe om disse medisinene, men bør han ikke bruke de fast? Siden du ikke bruker de hjemme i helger og ferier, kun på skolen?

Har kun erfaring fra astma og de medisinene er langtidsvirkende og man skal ikke stoppe selv på gode dager.

Anonymous poster hash: 21c82...9db

Han har selvsagt ADHD hele tiden, men utfordringene vises på skolen. Medisinene brukes for å hjelpe han med den indre uroen han sliter med, det trengs ikke hjemme
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om disse medisinene, men bør han ikke bruke de fast? Siden du ikke bruker de hjemme i helger og ferier, kun på skolen?

Har kun erfaring fra astma og de medisinene er langtidsvirkende og man skal ikke stoppe selv på gode dager.

Det er bare ren løgn at et barn med ADHD kun trenger medisiner på skolen! Da har han ikke ADHD men adferdsvansker. De kommer ofte grunnet at det er noe feil i omsorgssituasjonen i hjemmet.

Anonymous poster hash: 2c00f...429

Skrevet

Det er bare ren løgn at et barn med ADHD kun trenger medisiner på skolen! Da har han ikke ADHD men adferdsvansker. De kommer ofte grunnet at det er noe feil i omsorgssituasjonen i hjemmet.

Hvilke feil og mangler har egentlig du?
Skrevet

Det går fortere med påhengsmotor. ;) Men bare fortsett slik med barna dine du. Får bare håpe de har et annet godt nettverk rundt seg, som fanger opp barna dine når de trenger det. Ha en fortsatt fin dag. Gidder ikke diskutere med noen som bare lukke øynene sine mot sine egen feil når det gjelder oppdragelse og omsorg for sine barn.

Skrevet

Det går fortere med påhengsmotor. ;) Men bare fortsett slik med barna dine du. Får bare håpe de har et annet godt nettverk rundt seg, som fanger opp barna dine når de trenger det. Ha en fortsatt fin dag. Gidder ikke diskutere med noen som bare lukke øynene sine mot sine egen feil når det gjelder oppdragelse og omsorg for sine barn.

Skulle ønske slike som deg ble utestengt herfra
Skrevet

Ikke belønn eller bestikk barna med usunn mat og godterihttp://nhi.no/forside/motiver-barna-uten-bestikkelser-39737.html

Ser jo både på HI og mange av kommentarene her at det er stas å gjøre oppgjør mot der som oppfattes som et strengt og rigid mas om at barna aldri skal få koooose seg (for det er jo bare kos med ting som inneholder masse sukker og fett(?))

Mine barn koser seg masse når vi spiser sushi, som jo både er godt og sunt :) Likegodt kan det være med en fersk skive grovbrød med leverpostei, både de og vi synes der er helt nydelig!

Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking. Å lære seg å svømme er en belønning i seg selv :) Stoltheten når de viste oss det og vi tok bilder, de forventet ikke noen annen belønning :)Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Tusen takk for tipset. Må ringe min bror og tipse han om hvordan han kan kutte utgifter til 40 års-feiringen sin. Han kan bytte ut kakebordet med leverposteibrødskiver. For det er jo tydeligvis helt feil å servere noe usunt når man har noe man vil feire.

Får noen ufattelige stusselige liv dere må ha, dere som reagerer med vantro på en unge som får en bolle fordi han har lært å svømme. Jeg husker da jeg lærte å sykle og jeg fikk brus som belønning, selv om det var onsdag...gode minner.

Oi hjelp? Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg får sitere meg selv (det står jo over her også så da blir det dobbelt opp men la gå): "Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking." HVOR får du det til å bety at ikke broren din skal ha kakebord i førtiårsdagen sin? Og når ble kakebord i førtiårsdag det samme som at barn drikker brus til frokost dagen etter at de lærte å svømme?

Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Skrevet

Har kun erfaring fra astma og de medisinene er langtidsvirkende og man skal ikke stoppe selv på gode dager.Anonymous poster hash: 21c82...9db

Det er bare ren løgn at et barn med ADHD kun trenger medisiner på skolen! Da har han ikke ADHD men adferdsvansker. De kommer ofte grunnet at det er noe feil i omsorgssituasjonen i hjemmet. Anonymous poster hash: 2c00f...429
Det går fortere med påhengsmotor. ;) Men bare fortsett slik med barna dine du. Får bare håpe de har et annet godt nettverk rundt seg, som fanger opp barna dine når de trenger det. Ha en fortsatt fin dag. Gidder ikke diskutere med noen som bare lukke øynene sine mot sine egen feil når det gjelder oppdragelse og omsorg for sine barn. Anonymous poster hash: 2c00f...429

Ja for det er jo helt forferdelig å påpeke bekymring for innlegg her som tydeligvis er lagt ut for å provosere fram en reaksjon. Gjesp

Skrevet

Har kun erfaring fra astma og de medisinene er langtidsvirkende og man skal ikke stoppe selv på gode dager.Anonymous poster hash: 21c82...9db

Det er bare ren løgn at et barn med ADHD kun trenger medisiner på skolen! Da har han ikke ADHD men adferdsvansker. De kommer ofte grunnet at det er noe feil i omsorgssituasjonen i hjemmet. Anonymous poster hash: 2c00f...429
Det går fortere med påhengsmotor. ;) Men bare fortsett slik med barna dine du. Får bare håpe de har et annet godt nettverk rundt seg, som fanger opp barna dine når de trenger det. Ha en fortsatt fin dag. Gidder ikke diskutere med noen som bare lukke øynene sine mot sine egen feil når det gjelder oppdragelse og omsorg for sine barn. Anonymous poster hash: 2c00f...429
Ja for det er jo helt forferdelig å påpeke bekymring for innlegg her som tydeligvis er lagt ut for å provosere fram en reaksjon. Gjesp

Hvis du er så bekymret for mine barn , send meg en pm, så kan du jo melde din bekymring til myndigheter osv 😊
Skrevet

Ikke belønn eller bestikk barna med usunn mat og godterihttp://nhi.no/forside/motiver-barna-uten-bestikkelser-39737.html

Ser jo både på HI og mange av kommentarene her at det er stas å gjøre oppgjør mot der som oppfattes som et strengt og rigid mas om at barna aldri skal få koooose seg (for det er jo bare kos med ting som inneholder masse sukker og fett(?))

Mine barn koser seg masse når vi spiser sushi, som jo både er godt og sunt :) Likegodt kan det være med en fersk skive grovbrød med leverpostei, både de og vi synes der er helt nydelig!

Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking. Å lære seg å svømme er en belønning i seg selv :) Stoltheten når de viste oss det og vi tok bilder, de forventet ikke noen annen belønning :)Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Tusen takk for tipset. Må ringe min bror og tipse han om hvordan han kan kutte utgifter til 40 års-feiringen sin. Han kan bytte ut kakebordet med leverposteibrødskiver. For det er jo tydeligvis helt feil å servere noe usunt når man har noe man vil feire.

Får noen ufattelige stusselige liv dere må ha, dere som reagerer med vantro på en unge som får en bolle fordi han har lært å svømme. Jeg husker da jeg lærte å sykle og jeg fikk brus som belønning, selv om det var onsdag...gode minner.

snakk om sammenligning!!

Er du virkelig sååå enkel?

Anonymous poster hash: 62270...ada

Skrevet

Min bonussønn har adhd og tourettes han bruker og bare med på skolen!

Tror ikke så mange av dere som mener det er feil fra hjemmet vet hva dere sier, en bolle og en brus gjør ingenting så lenge kosten er rett ellers.

Skrevet

Med tanke på hvor redde folk er for hva barna spiser, så en supersunn mamma i dag, i turklær på kafé med to barn. Barna fikk et glass vann, og et halvt grovt rundstykke. Sunt ikke sant? Barna var trillrunde. Så er ikke alltid hva vi spiser, men hvordan vi er skapt... Om en så koser seg med brus og boller til frokost EN gang er virkelig ikke verdens ende.... Kanskje barna får et sunnere forhold til søtt av det, en om en har "søtsaker er fyyyyyh og kan bare inntas lørdag mellom kl. 18.00 og 18.30. Hva så om de spises tirsdag fem på halv tolv? Så lenge det ikke er bare det man spiser... Blir som i barnehagen, "nei, male, det kan vi bare gjøre torsdag kl 10 når vi har stortingsgruppe". Spelar ingen roll :-P :-D :-D

Anonymous poster hash: 2e979...8ac

Skrevet

Formingsgruppe... Tror ikke stortinget legger seg opp i dette :-P

Anonymous poster hash: 2e979...8ac

Skrevet

Oi hjelp? Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg får sitere meg selv (det står jo over her også så da blir det dobbelt opp men la gå): "Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking." HVOR får du det til å bety at ikke broren din skal ha kakebord i førtiårsdagen sin? Og når ble kakebord i førtiårsdag det samme som at barn drikker brus til frokost dagen etter at de lærte å svømme?

Jeg sliter litt med å se hvorfor en gutt ikke kan feire at han har lært å svømme med bolle når ingen ville reagert på at man feirer bursdag med kake. Og hva er så forfærdelig grusomt med at de spiste bolle dagen etterpå. Må man feire akkurat samme dagen? Hvorfor er det greit å feire ungenes fødselsdag noen dager etter selve dagen, men helt på trynet å feire at man har lært å svømme dagen etterpå?

Herregud, en liten gutt har lært å svømme og feirer med bolle neste morgen. Dere som synes dette er fælt: Ta dere en bolle...pun intended!

Skrevet

Er poenget her at han har lært å svømme eller at dere spise boller til frokost?!? Anonymous poster hash: 10579...9dd

Vi feiret småen med boller og brusthats it

Ã… det vil du ha applaus eller kjeft for?!?

Har ikke du venner eller familie du kan dele slike historier med?! Mååååå du utlevere alt du å dine barn gjør på nettet til vilt fremmede?! ( jada kan glatt la vær og lese innlegg, men blir fascinert av hva som får folk til og utlevere seg slik på nett, prøver og forstå hva som er ønsket bak)

Anonymous poster hash: 10579...9dd

Skrevet

Og nei, før noen sier "ta deg en bolle" eller noe annet festlig; jeg er ikke provosert eller opprørt, stiller meg bare uforstående til "humoren" i innlegg som dette, for jeg ser den virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 8fe75...cb9

Men det er jo helt greit! Ikke alle som deler humor.

Syns det var en koselig tråd jeg. Sånn små avvik fra normalen er ofte det barna husker best.

Skrevet

Er poenget her at han har lært å svømme eller at dere spise boller til frokost?!? Anonymous poster hash: 10579...9dd

Har ikke du venner eller familie du kan dele slike historier med?! Mååååå du utlevere alt du å dine barn gjør på nettet til vilt fremmede?! ( jada kan glatt la vær og lese innlegg, men blir fascinert av hva som får folk til og utlevere seg slik på nett, prøver og forstå hva som er ønsket bak)

Så trist det må være å vær deg! Syns jeg ser deg med snurpemunn og kritikk i blikket.

Anonymous poster hash: 770c4...7ae

Skrevet

Hehe... Her en gang fikk største gutten vår seigmann på brødskiva en gang som en fleip *sukker er sukker*, vi bruker ikke å ha sjokoladepålegg, å han maste litt om det etter han hadde vært på besøk til et søskenbarn der de fikk sjokade. Han var kanskje 3-4år. Enda 2-3år etter kommer det av og til "hehe, mamma husker du den gangen jeg fikk seigmenn på brødskiva!! Det var kult!"

Anonymous poster hash: 9c06a...d31

Skrevet

For noen snerpete damer det er her inne. Om guttene får normal kost 360 dager i året og noe usunt til frokost 5 dager i året er det neppe avgjørende for liv og helse. Det er heller ikke solide forskningsresultater som sier at adhd-barn trenger strengere kosthold enn vanlige barn, men mye religion og synsing rundt dette.

Gratulerer med svømmedyktig gutt!

Anonymous poster hash: 49795...3e7

Skrevet

Har ikke du venner eller familie du kan dele slike historier med?! Mååååå du utlevere alt du å dine barn gjør på nettet til vilt fremmede?! ( jada kan glatt la vær og lese innlegg, men blir fascinert av hva som får folk til og utlevere seg slik på nett, prøver og forstå hva som er ønsket bak) Anonymous poster hash: 10579...9dd

Så trist det må være å vær deg! Syns jeg ser deg med snurpemunn og kritikk i blikket. Anonymous poster hash: 770c4...7ae

Haha nei:)

Helt greit for meg at HI serverte boller og brus til frokost:)

Jeg sliter bare med og forstå innlegget, poenget!

Skrevet

Det er rett og slett morsomt å lese enkelte påstander om adhd :) Når man har så lite kunnskap om et emne er det lurt å ikke si noe om det,ellers fremstår man bare dum..

Hvorfor i alle dager er det så galt at en med adhd får bolle og brus?

Skrevet (endret)

Har ikke du venner eller familie du kan dele slike historier med?! Mååååå du utlevere alt du å dine barn gjør på nettet til vilt fremmede?! ( jada kan glatt la vær og lese innlegg, men blir fascinert av hva som får folk til og utlevere seg slik på nett, prøver og forstå hva som er ønsket bak) Anonymous poster hash: 10579...9dd

Så trist det må være å vær deg! Syns jeg ser deg med snurpemunn og kritikk i blikket. Anonymous poster hash: 770c4...7ae

Jeg sliter bare med og forstå innlegget, poenget! Anonymous poster hash: 10579...9dd

Poenget var kanskje å dele en koselig historie. Må alt på dette forumet være død og fordervelse, ender og galle, sorg og fortvilelse hele tiden? Er det ikke fint med små lyspunkt innimellom. Er du av typen som henger på forumet kun for å fråtse i andre mennesker ulykke, siden du ikke ser poenget med å poste et hyggelig hverdagsøyeblikk? Endret av Jezebel
Skrevet

Ganske tydelig at du ikke har barn med ADHD. Vi har nettopp blitt veiledet om nettopp det at veldig mange med ADHD sliter mest i skolesituasjon, og derfor er det mange som kun trenger medisin i skolen og ikke ettermiddag/helg/ferier.

Hvis man da skal følge dine tanker, så er det vel heller skolen og ikke oppdragelsen man bør se på?

Hold deg for god til å uttale deg om ting du ikke har peiling på.

Anonymous poster hash: 42f8f...dea

Skrevet

Jeg sliter bare med og forstå innlegget, poenget! Anonymous poster hash: 10579...9dd

Poenget var kanskje å dele en koselig historie. Må alt på dette forumet være død og fordervelse, ender og galle, sorg og fortvilelse hele tiden? Er det ikke fint med små lyspunkt innimellom. Er du av typen som henger på forumet kun for å fråtse i andre mennesker ulykke, siden du ikke ser poenget med å poste et hyggelig hverdagsøyeblikk?

Her blir alt personen legger ut negativt uansett ... Hadde noen andre skrevet det samme hadde ingen reagert

Anonymous poster hash: 41c79...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...