GÃ¥ til innhold

Frokost i dag; boller og julebrus😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange her med barn som aldri får ett sukkerkorn for mye, og skal man kose seg skal det foregå under ekstremt kontrollerte og nøye planlagte forhold, håper dere ikke får barn som går amok i sukkerskåla nåe de får tilgang uten at dere er tilstede!

Jeg har selv barn som får kose seg og de kan faktisk se at det står snop på bordet eller nugatti på benken uten at de henger over den, de har venner som lever med null sukker og kos regime de er ett mareritt og ha her må flytte alt som inneholder sukker ol.

Boller til frokost går neppe utover gutten til TS.

Hvordan får du 3 stykker som mener at sukker til frokost er dumt til å bli "mange med barn som aldri får et sukkerkorn for mye"?

Anonymous poster hash: 8175f...483

Vi har brus og godteri hver lørdag vi, og rester på søndagen. Men vi spiser ikke masse sukker til frokost og i uka ellers. Rart du synes det er så fælt....

Anonymous poster hash: c805b...f6a

Syns ikke det er fælt, men her inne blir man slaktet om man gjør noe ekstra for barna, og skulle dette ekstra inneholde litt sukker så er det BV sak og omsorgssvikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lørdag!! Og hvis guttene får boller til frokost er det bare kos😊 står til og med en skål med sjokolade på bordet vi har som helgekosen... De spurte om å få og fikk 2 biter hver.. Inger av de er veldig glad i søtsaker så ingen fare å ha slikt fremme. Han med ADHD blir heller ikke påvirket mer enn andre barn av godis og som skrevet tidligere, hjemme har vi lite utfordringer med ADHD problematikk. Og dessuten ikke på medisiner i helgene😊

Skrevet

Lærte han å svømme i natt? Hvorfor ikke få boller og brus rett etter han lærte å svømme?

Har ingenting imot boller og brus, men frokost er dagens viktigste måltid og med tanke på at du har en ADHD-gutt bør du vel tenke litt på kostholdet hans sluk at frokosten består av sunne ting og sukkeret kommer etterpå.

Anonymous poster hash: 21c82...9db

Ta deg en bolle ;)

Selv begynte datteren med ostepop i morges, snart er det eggerøre på polarbrød :P

Skrevet

Gratulerer til svømmeren :)

Sliter med å få minsten her til å ha noe som helst motivasjon for å lære det.. Håper det kommer :)

Skrevet

Vi hadde også julebrus til frokost i dag ;) Nå skal vi ut i skogen å grille, drikke mer julebrus og spise litt sjokolade.

Anonymous poster hash: 18171...84f

Skrevet

Usunn mat bør ikke brukes som belønning,

"Når foreldre kobler mat til følelsen barna har når de lykkes eller trenger trøst, legger vi til rette for at barna våre strekker seg etter mat når denne følelsen kommer igjen"

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article875834.ece

Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Skrevet

Ikke belønn eller bestikk barna med usunn mat og godteri

http://nhi.no/forside/motiver-barna-uten-bestikkelser-39737.html

Ser jo både på HI og mange av kommentarene her at det er stas å gjøre oppgjør mot der som oppfattes som et strengt og rigid mas om at barna aldri skal få koooose seg (for det er jo bare kos med ting som inneholder masse sukker og fett(?))

Mine barn koser seg masse når vi spiser sushi, som jo både er godt og sunt :) Likegodt kan det være med en fersk skive grovbrød med leverpostei, både de og vi synes der er helt nydelig!

Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking. Å lære seg å svømme er en belønning i seg selv :) Stoltheten når de viste oss det og vi tok bilder, de forventet ikke noen annen belønning :)

Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Skrevet

Dette blir vel noe krampaktig; etter all den kritikken duk fikk om at du ikke skrev noe om det minste barnet😉

Bortsett fra det har vi også skeiet ut. Ble risboller til dessert etter frokost. De ble laget sent igår kveld så vi måtte selvfølgelig smake;-))

Anonymous poster hash: 7b17d...8b8

Skrevet

Dette blir vel noe krampaktig; etter all den kritikken duk fikk om at du ikke skrev noe om det minste barnet😉

Bortsett fra det har vi også skeiet ut. Ble risboller til dessert etter frokost. De ble laget sent igår kveld så vi måtte selvfølgelig smake;-))

Anonymous poster hash: 7b17d...8b8

De siste innleggene mine har vært om minste faktisk😊
Skrevet

Skjønner ikke helt denne hyllesten til folk som skal gå mot normen og gjøre noe "galt". Å, så uansvarlige vi er liksom, boller og brus til frokost. Også kommer alle andre med "vi spiste kake!" "Vi hadde pepperkaker". Hva er galt med å ønske et normalt kosthold? Nei, jeg synes ikke det er kult og tøft å servere boller og brus til frokost. Og det er veldig spesielt og forsøke og være gærne og gal mor som serverer boller, skjønner ikke meningen med innlegget. I tillegg er kosthold utrolig viktig for en med ADHD, så jeg synes det er patetisk at du forsøker å fremstille deg som en morsom mamma på dine barns vegne. Litt sånn ungdomsskolen opplegg.

Anonymous poster hash: 8fe75...cb9

Skrevet

Og nei, før noen sier "ta deg en bolle" eller noe annet festlig; jeg er ikke provosert eller opprørt, stiller meg bare uforstående til "humoren" i innlegg som dette, for jeg ser den virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 8fe75...cb9

Skrevet

Viktig å kose seg og nyte de små gleder:) livet er noen ganger for kort til å gjøre noe annet .

Skrevet

Alle dere som skryter av hva dere koser dere med: jeg er bedre enn dere alle...til sammen. Jeg er den verste mammaen. Her startet ungene dagen med...hold dere fast...kjærlighet på pinne!!! Mens de så på barnetv og mora slumset på sofaen. Ai,ai,ai, er vel bare å hamstre metadon med det samme.

Skrevet (endret)

Ikke belønn eller bestikk barna med usunn mat og godterihttp://nhi.no/forside/motiver-barna-uten-bestikkelser-39737.html

Ser jo både på HI og mange av kommentarene her at det er stas å gjøre oppgjør mot der som oppfattes som et strengt og rigid mas om at barna aldri skal få koooose seg (for det er jo bare kos med ting som inneholder masse sukker og fett(?))

Mine barn koser seg masse når vi spiser sushi, som jo både er godt og sunt :) Likegodt kan det være med en fersk skive grovbrød med leverpostei, både de og vi synes der er helt nydelig!

Vi spiser sukker og fett noen ganger vi og, men aldri som belønning eller bestikking. Å lære seg å svømme er en belønning i seg selv :) Stoltheten når de viste oss det og vi tok bilder, de forventet ikke noen annen belønning :)Anonymous poster hash: 022e3...f7b

Tusen takk for tipset. Må ringe min bror og tipse han om hvordan han kan kutte utgifter til 40 års-feiringen sin. Han kan bytte ut kakebordet med leverposteibrødskiver. For det er jo tydeligvis helt feil å servere noe usunt når man har noe man vil feire.

Får noen ufattelige stusselige liv dere må ha, dere som reagerer med vantro på en unge som får en bolle fordi han har lært å svømme. Jeg husker da jeg lærte å sykle og jeg fikk brus som belønning, selv om det var onsdag...gode minner.

Endret av Jezebel
Skrevet

Tjaaa, jeg er nok den verste moren i hele verden, for min 5-åring lærte å svømme i sommer og fikk...absolutt ingenting!

Ellers hadde vi skiver med smør og brunost til frokost i dag, litt fast fordi brunost er vanskelig å finne her og jeg svidde av hele 50kr på en bitte liten bit i går.

Anonymous poster hash: 246fb...263

Skrevet

Tjaaa, jeg er nok den verste moren i hele verden, for min 5-åring lærte å svømme i sommer og fikk...absolutt ingenting!

Ellers hadde vi skiver med smør og brunost til frokost i dag, litt fast fordi brunost er vanskelig å finne her og jeg svidde av hele 50kr på en bitte liten bit i går.Anonymous poster hash: 246fb...263

Litt fest, ikke litt fast...

Skrevet

Ellers hadde vi skiver med smør og brunost til frokost i dag, litt fast fordi brunost er vanskelig å finne her og jeg svidde av hele 50kr på en bitte liten bit i går.

Her var boller og brus belønning for ett mål vi har jobbet lenge mot😊

Skrevet

Er poenget her at han har lært å svømme eller at dere spise boller til frokost?!?

Anonymous poster hash: 10579...9dd

Skrevet

Er poenget her at han har lært å svømme eller at dere spise boller til frokost?!?

Anonymous poster hash: 10579...9dd

Vi feiret småen med boller og brus😊thats it
Skrevet

Boller og julebrus til frokost, til en som har ADHD og som man må være streng i kostholdet til??? Jaja, du beviser jo gang på gang at jeg og mange andre her inne har rett! Kanskje du burde innse at du som mor og din oppdragelse, ditt kosthold og dine grenser er veldig feil for dine barn? Hjelpes!

Anonymous poster hash: 2c00f...429

Skrevet

Ellers hadde vi skiver med smør og brunost til frokost i dag, litt fast fordi brunost er vanskelig å finne her og jeg svidde av hele 50kr på en bitte liten bit i går.Anonymous poster hash: 246fb...263

Her var boller og brus belønning for ett mål vi har jobbet lenge mot

Målet er ofte selve belønningen for oss. Gutten var så glad for å slippe å bruke armringer, jeg kunne gitt han boller, is og sjokolade på én gang han uten at han merket det.

Men boller spiser vi gjerne uansett, trenger ikke noe å feire en gang!

Skrevet

Boller og julebrus til frokost, til en som har ADHD og som man må være streng i kostholdet til??? Jaja, du beviser jo gang på gang at jeg og mange andre her inne har rett! Kanskje du burde innse at du som mor og din oppdragelse, ditt kosthold og dine grenser er veldig feil for dine barn? Hjelpes!

Anonymous poster hash: 2c00f...429

min sønn med ADHD har ett helt vanlig kosthold som ikke avviker fra vanlige barn, og igjen er ikke medisinert hjemme da hans vansker er på skolen. Vi er ikke helt nazi på når bollene kommer på bordet, om det er klokka 8 eller klokka 17! Lunsj ble vanlig mat😊om jeg feiler i oppdragelsen pga en bolle og ett glass brus? Well, da får det så være;)
Skrevet

Høres rart ut å ha ADHD på skolen men ikke hjemme.

Jeg vet ikke noe om disse medisinene, men bør han ikke bruke de fast? Siden du ikke bruker de hjemme i helger og ferier, kun på skolen?

Har kun erfaring fra astma og de medisinene er langtidsvirkende og man skal ikke stoppe selv på gode dager.

Anonymous poster hash: 21c82...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...