Gå til innhold

I dag ringer jeg foreldrene.


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?

Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Du har selvsagt helt rett,alle med ADHD er helt like og alt handler om oppdragelse ...eller nei det var visst stikk motsatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

HIAnonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.Anonymous poster hash: 00aca...d93
Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?
Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

HIAnonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.Anonymous poster hash: 480ac...7af

Du har selvsagt helt rett,alle med ADHD er helt like og alt handler om oppdragelse ...eller nei det var visst stikk motsatt

Jeg er 100% med deg at barn med ADHD trenger oppfølging og de voksnes forståelse. Jeg har selv 2 fettere med ADHD (ikke k slekt med hverandre), de vokste opp på 80-tallet uten noe oppfølging annet enn mye kjeft. Den ene er i fengsel og den andre gjør en glimrende karriere i militæret, i begge tilfelle er det rimelig tilfeldig hvordan det ble som det ble.

 

Men du ser ut til å se bort fra to ting.

 

1) det er mange barn som er vanskelige uten å ha diagnoser. Stort sett er det fordi de har foreldre som er dårlig på grensesetting, men det er et faktum at noen barn er mer krevende enn andre, og havner disse tilfeldig hos foreldre som er av den myke sorten går det som det går. Akkurat som gutten som slo sønnen min i fjor (samt flere av kompisene ila skoleåret); en helt ok gutt, men absolutt uten styring fra foreldrenes side. Det disse barna trenger er tydelige voksne, og får de ikke det hjemme, må noen steppe inn og hjelpe.

 

2) på den andre siden av bordet står det barn som lider under terrorregimet. De har ingen diagnoser, men de fortjener vår oppmerksomhet for det. Min sønn ville ikke gå på skolen mer. Han gråt hver morgen og sa at han var lei av bråk, uro og vold, og han ville ikke lære noen ting mer. Vi endte opp med å bytte til en privatskole der vi følte at gruppedynamikken ble tatt på alvor.

 

Jeg spør deg, skal barna med diagnose få all omsorg og oppmerksomhet på bekosting av de andre? Og hva med barna som ikke har diagnoser men oppfører seg som bøller, skal de få vokse opp uten at noen tar seg tid til å rettlede dem? Skolen er for alle, og lærerne har en vanskelig jobb, men man sender ikke barnet sitt til skolen for å bli banket opp og plaget, uansett om den som slår og plager har diagnose eller ikke.

 

 

Anonymous poster hash: 7b507...4ee

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme. Jeg skrev brev til rektor der jeg ba om en skriftlig redegjørelse for hvilke tiltak de skulle sette i verk for at barnet mitt aldri noen gang skulle bli slått eller sparket på skolen (gikk ikke bare ut over mitt barn, men mitt barn var mitt fokus). Jeg skrev at dersom de ikke kunne garantere at de skulle holde det voldelige barnet under konstant oppsyn så kom jeg til å melde skolen for brudd på opplæringsloven som sier at alle elever har rett til et godt fysisk og psykososialt miljø som fremmer helse, trivsel og læring.

 

Etter dette har det ikke vært noen episoder :)

Skrevet

Et innlegg og et sitat er fjernet fra tråden grunnet fare for identifisering og spekulasjoner rundt en sak som skal opp i retten.

 

Kira

Brukermoderator

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?

Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Du har selvsagt helt rett,alle med ADHD er helt like og alt handler om oppdragelse ...eller nei det var visst stikk motsatt

Ja, det handler mye om oppdragelse! Hvorfor er det da ofte slik at de barne med ADHD som har foreldre som er strenge, konsekvente og følger opp barnet sitt som har minst problemer? Og de barna med ADHD som har foreldre som alltid unnskylder alt med"han har ADHD" som er de mest utagerende, voldelige og som er bråkmakeren i klassen.

Jeg vet at alle barn med ADHD ikke er like, noen er utagerende, noen har det u munnen, mens andre har konsentrasjonsvansker osv. Men kjære vene de er frisk i hodet, og fra man er 5-6 år så bør man vite at det ikke er lov til å slå! Stopp å skyld på diagnosen, men kommer nok ingen vei med deg. For utifra dine innlegg så er du en av disse mammaene som unnskylder alt med diagnosen.. Veldig synd for din sønn, for det kan ødelegge mye for han i fremtiden..

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?

Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Du har selvsagt helt rett,alle med ADHD er helt like og alt handler om oppdragelse ...eller nei det var visst stikk motsatt
Ja, det handler mye om oppdragelse! Hvorfor er det da ofte slik at de barne med ADHD som har foreldre som er strenge, konsekvente og følger opp barnet sitt som har minst problemer? Og de barna med ADHD som har foreldre som alltid unnskylder alt med"han har ADHD" som er de mest utagerende, voldelige og som er bråkmakeren i klassen.

Jeg vet at alle barn med ADHD ikke er like, noen er utagerende, noen har det u munnen, mens andre har konsentrasjonsvansker osv. Men kjære vene de er frisk i hodet, og fra man er 5-6 år så bør man vite at det ikke er lov til å slå! Stopp å skyld på diagnosen, men kommer nok ingen vei med deg. For utifra dine innlegg så er du en av disse mammaene som unnskylder alt med diagnosen.. Veldig synd for din sønn, for det kan ødelegge mye for han i fremtiden..

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Snakk som du har vett til og ha en flott dag😊
Skrevet (endret)

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?
Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!

Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

 

 

Gjør dere dere vanskelige med mening? Selvfølgelig kommer det an på foreldrene og støtteapparatet rundt, men det er støtteapparatet som ofte ikke fungerer, ikke foreldrene. Jeg skjønner at det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen med et krevende barn når man ikke har det selv. Men ofte jobber man allerede redusert, fordi det ikke er mulig å jobbe fulltid. Både fordi barnet trenger kortere dager, trenger mer oppfølging og man er mer sliten, rett og slett pga merarbeid hjemme. Veldig mange jobber allerede så lite de kan. De aller færreste har mulighet til å slutte i jobben, eller ta ulønnet permisjon da, som så fint foreslåes her. Foreldrene kan kjempe for barnet med nebb og klør, men når ingen ressurser tildeles er det dessverre lite å gjøre. Barna våre har det heller ikke bra. Vi vil ikke at de skal være slemme mot andre eller ha det dårlig med seg selv. Vi vil ikke at andre barn skal være redde for dem og at foreldre skyr dem og oss. Men vi har ingenting å stille opp med mot skolesystemet (eller ressurstildelingen, som det ofte gjelder). 

 

Just for the record, så har jeg ikke et utagerende barn. Det kunne ikke falle ham inn å gjøre en flue fortred. Men han har hatt panikk for å dra på skolen, hylt og skreket og hatt fullstendig angst for skolen. Jeg ringte bup, ppt, helsesøster, spesialisthelsetjenesten for hans diagnose, fastlegen, helsehuset som er lavterskeltilbud for foreldre som sliter i oppdragerrollen og til og med barnevernet! Fikk vi hjelp tror dere? Nei! Alle henviste oss videre og sa at det ikke var deres bord. Jeg måtte rive en hysterisk unge ut av bilen hver morgen, der han klamret seg fast i bilen og gjerne låste seg inne. Det var grusomt. Eneste løsningen vi så var å bytte til en privatskole, og det var virkelig redningen. For oss, men aller, aller mest for sønnen vår. Han ble rolig, trygg og hadde plutselig energi til å ta til seg og lære seg andre måter å håndtere egen frustrasjon. Han forvandlet seg til det mest empatiske, omtenksomme barnet jeg vet om! Hvorfor klarer ikke de kommunale skolene det de private veldig ofte får til? blant står det nok på viljen fra skolens side, uten tvil! Og jeg syns det er helt feil at foreldre skal klandres når systemene feiler! Vi kjemper allerede med nebb og klør for barna våre, vi skal vel ikke behøve å leve på sosialen i tillegg, fordi skolen ikke kan sette inn de ressurser som trengs? 

Endret av Mandala
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?
Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Gjør dere dere vanskelige med mening? Selvfølgelig kommer det an på foreldrene og støtteapparatet rundt, men det er støtteapparatet som ofte ikke fungerer, ikke foreldrene. Jeg skjønner at det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen med et krevende barn når man ikke har det selv. Men ofte jobber man allerede redusert, fordi det ikke er mulig å jobbe fulltid. Både fordi barnet trenger kortere dager, trenger mer oppfølging og man er mer sliten, rett og slett pga merarbeid hjemme. Veldig mange jobber allerede så lite de kan. De aller færreste har mulighet til å slutte i jobben, eller ta ulønnet permisjon da, som så fint foreslåes her. Foreldrene kan kjempe for barnet med nebb og klør, men når ingen ressurser tildeles er det dessverre lite å gjøre. Barna våre har det heller ikke bra. Vi vil ikke at de skal være slemme mot andre eller ha det dårlig med seg selv. Vi vil ikke at andre barn skal være redde for dem og at foreldre skyr dem og oss. Men vi har ingenting å stille opp med mot skolesystemet (eller ressurstildelingen, som det ofte gjelder).

 

Just for the record, så har jeg ikke et utagerende barn. Det kunne ikke falle ham inn å gjøre en flue fortred. Men han har hatt panikk for å dra på skolen, hylt og skreket og hatt fullstendig angst for skolen. Jeg ringte bup, ppt, helsesøster, spesialisthelsetjenesten for hans diagnose, fastlegen, helsehuset som er lavterskeltilbud for foreldre som sliter i oppdragerrollen og til og med barnevernet! Fikk vi hjelp tror dere? Nei! Alle henviste oss videre og sa at det ikke var deres bord. Jeg måtte rive en hysterisk unge ut av bilen hver morgen, der han klamret seg fast i bilen og gjerne låste seg inne. Det var grusomt. Eneste løsningen vi så var å bytte til en privatskole, og det var virkelig redningen. For oss, men aller, aller mest for sønnen vår. Han ble rolig, trygg og hadde plutselig energi til å ta til seg og lære seg andre måter å håndtere egen frustrasjon. Han forvandlet seg til det mest empatiske, omtenksomme barnet jeg vet om! Hvorfor klarer ikke de kommunale skolene det de private veldig ofte får til? blant står det nok på viljen fra skolens side, uten tvil! Og jeg syns det er helt feil at foreldre skal klandres når systemene feiler! Vi kjemper allerede med nebb og klør for barna våre, vi skal vel ikke behøve å leve på sosialen i tillegg, fordi skolen ikke kan sette inn de ressurser som trengs?

Joda, jeg vet akkurat hvordan det er å ha et barn som krever mye siden mitt barn på 8 år er psykisk utviklingshemmet og har ADHD. Så ikke noe problem for meg å sette meg inn i situasjonen med et krevende barn når jeg lever med det hver dag.

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Skrevet (endret)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort):

Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf.

 

Anonymous poster hash: 1949a...266

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Jeg er bare nødt til å svare en ting her. Jeg er mor til en slik gutt som du beskriver, dog ikke like ille. Det er helt rett av deg å ringe foreldrene, men fortell på en ordentlig måte og se hvordan de svarer deg.

Jeg har grått mang en kveld pga gutten min og det er ikke kun pga oppførselen hans, men fordi det skal være så umulig å få hjelp! Og ha både Bup og PPT er inne i bildet og vi "maser" om hjelp hele tiden, men det skjer svært lite. Vi kan faktisk ikke slutte i jobben for å være på skolen. Her er det en diagnose i bildet, vet ikke om det er tilfelle hos dere.

Men uansett, ting trenger ikke være svart hvitt. Det er faktisk ikke sikkert dette er pga dårlig oppdragelse.

 

Men uansett, ta tak i det, tror skolen trenger at flere foreldre reagerer for at de skal bruke penger på å ta tak i en sånn sak.

 

 

Anonymous poster hash: af777...bf9

Jo då synes jeg nesten du må ta fri fra jobb. Klassekameratene har rett på en skoledag fri fra vold.

 

 

Anonymous poster hash: 00aca...d93

Virkelig?? Litt snevert syn kanskje?
Vet du, adhd mamma, du fremstår som en kjær forkjemper for mobbere, og det virker som om du mener foreldre ikke har ansvar for det.

 

For noen mnd siden fikk du særdeles mye pepper (faktisk ikke av meg) fordi du til stadighet la ut tråder om ting ditt barn hadde sagt og gjort som du syntes var veldig søtt og morsomt, men som flertallet her inne syntes var rimelig uspiselig og veldig spesielt av deg som mor å synes var gøy. Jeg forstår at du har et vanskelig barn som sikkert får mye "klager" på skolen og av andre og at du derfor forsvarer slike barn med nebb og klør. Men det er ikke greit å skade andre uansett alder, og det er faktisk foreldres ansvar å ta tak i barnas problemer. Selv ville jeg absolutt søkt om permisjon for å kunne følge opp barnet mitt om det var nødvendig for at han ikke skulle skade andre. At du ikke gjør det er din sak, og heldigvis ikke mitt problem. Men kan du ikke heller starte en annen tråd her inne om at "adhd barn eller andre med atferdsvansker må få gjøre som de vil, og at det ikke er foreldrenes problem" for det er ganske usmakelig av deg å holde på å forvare foreldre og mobbere slik du gjør i en tråd hvor jeg fortvilet forklarer hvor jævlig det er for barnet mitt og andres barn å bli slått daglig uten grunn?

 

HI

 

Anonymous poster hash: e8922...2c5

Du er jammen ikke snau du!!! Selvsagt er jeg imot mobbing! Og slikt er ikke greit! Men og det er ett stort men! Alle er ikke like, og det er ikke nødvendigvis som man tror! Selv om foreldre etter beste evne og etter alle kunstens regler oppdrar barnA sine, er det barn som har så store utfordringer At de ikke klarer oppføre seg som andre bArn. Det dette handler om er å gjøre noe med ett åpenbart problem, på riktig måte! Uten å forhåndsdømme foreldre, barn og skole!!!
Et barn som har ADHD vil faktisk kunne klare å lære seg hva som er rett og galt, det kommer bare an på foreldrene og støtteapparatet rundt er.

Utifra dine mange!! innlegg om din sønn med ADHD og hans oppførsel, så virker det som om du er en av disse som foreldrene som unnskylder alt med at guttungen har ADHD.

 

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

Gjør dere dere vanskelige med mening? Selvfølgelig kommer det an på foreldrene og støtteapparatet rundt, men det er støtteapparatet som ofte ikke fungerer, ikke foreldrene. Jeg skjønner at det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen med et krevende barn når man ikke har det selv. Men ofte jobber man allerede redusert, fordi det ikke er mulig å jobbe fulltid. Både fordi barnet trenger kortere dager, trenger mer oppfølging og man er mer sliten, rett og slett pga merarbeid hjemme. Veldig mange jobber allerede så lite de kan. De aller færreste har mulighet til å slutte i jobben, eller ta ulønnet permisjon da, som så fint foreslåes her. Foreldrene kan kjempe for barnet med nebb og klør, men når ingen ressurser tildeles er det dessverre lite å gjøre. Barna våre har det heller ikke bra. Vi vil ikke at de skal være slemme mot andre eller ha det dårlig med seg selv. Vi vil ikke at andre barn skal være redde for dem og at foreldre skyr dem og oss. Men vi har ingenting å stille opp med mot skolesystemet (eller ressurstildelingen, som det ofte gjelder).

 

Just for the record, så har jeg ikke et utagerende barn. Det kunne ikke falle ham inn å gjøre en flue fortred. Men han har hatt panikk for å dra på skolen, hylt og skreket og hatt fullstendig angst for skolen. Jeg ringte bup, ppt, helsesøster, spesialisthelsetjenesten for hans diagnose, fastlegen, helsehuset som er lavterskeltilbud for foreldre som sliter i oppdragerrollen og til og med barnevernet! Fikk vi hjelp tror dere? Nei! Alle henviste oss videre og sa at det ikke var deres bord. Jeg måtte rive en hysterisk unge ut av bilen hver morgen, der han klamret seg fast i bilen og gjerne låste seg inne. Det var grusomt. Eneste løsningen vi så var å bytte til en privatskole, og det var virkelig redningen. For oss, men aller, aller mest for sønnen vår. Han ble rolig, trygg og hadde plutselig energi til å ta til seg og lære seg andre måter å håndtere egen frustrasjon. Han forvandlet seg til det mest empatiske, omtenksomme barnet jeg vet om! Hvorfor klarer ikke de kommunale skolene det de private veldig ofte får til? blant står det nok på viljen fra skolens side, uten tvil! Og jeg syns det er helt feil at foreldre skal klandres når systemene feiler! Vi kjemper allerede med nebb og klør for barna våre, vi skal vel ikke behøve å leve på sosialen i tillegg, fordi skolen ikke kan sette inn de ressurser som trengs?

Joda, jeg vet akkurat hvordan det er å ha et barn som krever mye siden mitt barn på 8 år er psykisk utviklingshemmet og har ADHD. Så ikke noe problem for meg å sette meg inn i situasjonen med et krevende barn når jeg lever med det hver dag.

 

Anonymous poster hash: 480ac...7af

 

 

Og likevel støtter du utsagn som at foreldre får bare ta seg fri fra jobb? Du frikjenner skolene helt, som har det faktiske ansvaret når barna er på skolen? Det er helt greit at de ikke føler seg pliktet til å ta tak i situasjonen, og at det heller er foreldrene som bør være med på skolen daglig og ha en ulønnet stilling som assistent? Det gagner det gjeldende barnet?

Endret av Mandala
Skrevet

I klassen til sønnen min har de to guttene med ADHD sluttet å slå de i klassen etter de andre barna begynte og slå igjen. Vi hadde i lang tid håpet at skolen skulle gjøre noe for å få ro i klassen, men det skjedde ikke. Vi var da flere foreldre som gav beskjed til at barna våre ikke trenger godta slag og spark, men at det da er lov til å ta igjen.

 

 



Anonymous poster hash: bc4fa...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...