Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Skrev i går om en gutt i klassen til sønnen min som stadig plager de andre. Han sparker, slår, dytter og sier stygge ting. I dag når jeg leverte på skolen stod jeg å ventet til læreren skulle hente dem inn (de må vente utenfor). Min sønn stod rolig i rekken og snakket med en annen gutt. Plutselig kommer denne gutten og slår min sønn midt i ansiktet med knyttet neve. Uten å si noe, uten forvarsel og helt uten grunn. I tillegg gjør han det mens jeg og en annen forelder står ca 3 meter unna og han vet vi er der og ser på. Sa fra til læreren som jeg regner med tok tak i det, kommer til å snakke med han etter skolen i dag og jeg kommer også til å ringe foreldrene senere i dag. Dette er faktisk ikke greit! Men regner med mange kommer til å forsvare denne mobberen slik som i går. Har faktisk ikke lyst å sende barnet mitt på skolen når jeg vet at han antagelig kommer til å bli slått eller sparket i løpet av dagen. Dette er skikkelig sårt, og det MÅ ta slutt. Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Høres ut som en forferdelig situasjon! Jeg forstår godt at du, som mor, ikke klarer å stå stille og vente på at noen andre tar tak! Jeg hadde gjort det samme. Hva gjorde du når han slo sønnen din? Anonymous poster hash: 426f6...02a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Jeg støttet deg i går, HI, og gjør det igjen i dag. Slik skal det ikke være, og det er flott at du tar tak i det. Tenk selv om vi skulle vært i fare for å bli slått når som helst og uten forvarsel på jobben. Ingen ville vel godtatt det? Mulig gutten har problemer, men det er uansett ikke greit at de andre barna i klassen (og dem han omgås i aldre sammenhenger) skal lide og være redde. Anonymous poster hash: 0fac3...d9a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Jeg støttet deg i går, HI, og gjør det igjen i dag. Slik skal det ikke være, og det er flott at du tar tak i det. Tenk selv om vi skulle vært i fare for å bli slått når som helst og uten forvarsel på jobben. Ingen ville vel godtatt det? Mulig gutten har problemer, men det er uansett ikke greit at de andre barna i klassen (og dem han omgås i aldre sammenhenger) skal lide og være redde. Anonymous poster hash: 0fac3...d9a Tusen takk Godt med litt støtte. Blir så sint av å se barn plage andre på den måten. Selvsagt litt ekstra når det er mitt eget, men også når det går utover de andre barna. HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort): Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf. Anonymous poster hash: 1949a...266
håperpåvinterbarn Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Bra du tar tak. Slik skal ingen oppføre seg, uansett hvordan de har det hjemme. Han er en bølle og må få hjelp til å bli bedre.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Høres ut som en forferdelig situasjon! Jeg forstår godt at du, som mor, ikke klarer å stå stille og vente på at noen andre tar tak! Jeg hadde gjort det samme. Hva gjorde du når han slo sønnen din? Anonymous poster hash: 426f6...02a Jeg sa til han at han kunne holde opp med det der, og at dette kunne vi fortelle "siri" når hun kom (læreren). Har snakket til han før også, men han reagerer alltid med å lage grimaser til meg eller stønne eller slik. Null respekt. Han burde være SÅ glad han ikke er MITT barn, for om mitt barn hadde 1) gjort noe slikt og 2) svart voksne på den måten....... så kan jeg love deg han hadde fått høre det godt og tydelig!! Men kan liksom ikke "ta han skikkelig på det" føler jeg, siden jeg bare er en mor i klassen... HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
HvittHus Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Hvis ikke foreldrene responderer adekvat og er villige til å gjøre en forandring, mener jeg det er riktig å sende en bekymringsmelding til BV om denne gutten. Fortsetter denne adferden kan man trolig finne ham på gal statistikk om noen år.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Jeg opplevde en gang at mitt barn kom hjem fra skolen og fortalte at en gutt hadde oppfordret en jente til å ta livet av mitt barn dagen etter. Jeg ringte med en gang til skolen, de visste om det, men hadde sagt at de måtte skvære opp seg imellom. Jeg forlangte der og da at lærern skulle ringe foreldrene og ga grei beskjed om at dette var noe jeg ikke kom til å finne meg i. Moren til denne gutten ringte meg og sa "Beklager det altså, men alle som kjenner han vet jo at det ikke er noe han ville gjort. Han sier det jo bare for gøy"......... Så jeg håper virkelig du når frem til disse foreldrene HI, og virkelig tar det på alvor, for det ditt barn opplever er faktisk ikke greit! Anonymous poster hash: ceec7...72b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort): Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf. Anonymous poster hash: 1949a...266 Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe. HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Jeg synes du skal lage rabalder på skolen også, jeg. Det holder ikke bare å ringe foreldrene. Skolen bør sette inn vakt på denne gutten. Selv om han har vakt på seg kan det være vanskelig å avverge alt, men fast vakt er det minste du kan forlange. Anonymous poster hash: c72c8...f41
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Jeg jobbet på skole tidligere og der hadde vi to sånne gutter! De fikk egne vakter hvert eneste friminutt. Anonymous poster hash: 426f6...02a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Jeg synes du skal lage rabalder på skolen også, jeg. Det holder ikke bare å ringe foreldrene. Skolen bør sette inn vakt på denne gutten. Selv om han har vakt på seg kan det være vanskelig å avverge alt, men fast vakt er det minste du kan forlange. Anonymous poster hash: c72c8...f41 Jeg skal ta en prat med læreren etter skolen i dag også. Se hva som kommer ut av det. I tillegg har jeg fra i dag begynt å loggføre alle hendelsene som involverer mitt barn (har jo observert mange hendelser med andre barn også), slik at jeg har det nedskrevet om det ikke blir bedre. HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
LivetErEnLek Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Jeg tenker at dette absolutt må tas tak i, men at det er skolens ansvar å ringe foreldrene og ikke ditt. Jeg har opplevd lingnende selv og jeg skal love deg at det barnet det gjaldt fikk høre det. Jeg overlot mitt eget barn til en annen mamma som sto der og masjerte ungen inn på rektors kontor hvor jeg i klare ordlag fortalte hva som hadde skjedd og at jeg ikke på noen måte tollererte dette . Deretter overlot jeg ungen til rektor. Dette barnet hadde nok en diagnose, men det er uansett viktig å gi klare signaler om at dette IKKE er greit.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Ikke vær redd for å "ta denne gutten skikkelig" som du kaller det. Hvorfor skulle du ikke det? Du er en voksen som observerer et barn som utøver uprovosert vold mot et annet barn. Attpåtil ditt eget barn!<br />Du skal selvfølgelig gripe inn "skikkelig". Denne gutten fortsetter slik han gjør nettopp fordi han vet at konsekvensene og reaksjonene til nå har vært milde.<br />På høy tid at du tar denne saken ett nivå opp. Du avtaler møte med rektor. Blir det ikke gjort noe fra rektors side, så tar du saken videre til både barnevern og skolekontor i kommunen din.<br />Den adferden du beskriver at denne gutten har er ikke akseptabel uansett bakgrunn og hvilke problemer<br />gutten evt måtte ha.<br />Hilsen spesialpedagog med lang fartstid i arbeid med "adferdsbarn". Anonymous poster hash: 69f7c...9d1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Hvor gamle er barna? Anonymous poster hash: a7e7c...9ab
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Skrev i går om en gutt i klassen til sønnen min som stadig plager de andre. Han sparker, slår, dytter og sier stygge ting. I dag når jeg leverte på skolen stod jeg å ventet til læreren skulle hente dem inn (de må vente utenfor). Min sønn stod rolig i rekken og snakket med en annen gutt. Plutselig kommer denne gutten og slår min sønn midt i ansiktet med knyttet neve. Uten å si noe, uten forvarsel og helt uten grunn. I tillegg gjør han det mens jeg og en annen forelder står ca 3 meter unna og han vet vi er der og ser på. Sa fra til læreren som jeg regner med tok tak i det, kommer til å snakke med han etter skolen i dag og jeg kommer også til å ringe foreldrene senere i dag. Dette er faktisk ikke greit! Men regner med mange kommer til å forsvare denne mobberen slik som i går. Har faktisk ikke lyst å sende barnet mitt på skolen når jeg vet at han antagelig kommer til å bli slått eller sparket i løpet av dagen. Dette er skikkelig sårt, og det MÅ ta slutt. Anonymous poster hash: e8922...2c5 Nei, dette er ikke greit! Selvsagt skal det tas tak i. Har ikke lest noen annen tråd angående dette, men er det kun gutten din dette går utover eller er dere flere foreldre som opplever det samme fra denne gutten?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #18 Skrevet 20. november 2014 Nå svarer jeg anonymt,men på skolen til min datter ble en av mobberne utvist i 2 uker i høst. Den sanksjonsmuligheten burde blitt brukt ved flere skoler. Anonymous poster hash: d94b9...a96
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 20. november 2014 #19 Skrevet 20. november 2014 Jeg svarte deg i den andre tråden også! Og som jeg skrev der: En telefon til barnevernet kan være på sin plass, det virker som om foreldrene virkelig trenger veiledning! Slikt skal IKKE skje, uansett. Her må det flere inn for å sikre barna som går på skolen og for å få denne gutten på rett vei. Fikk med meg at de går på barneskolen, veldig lurt å ta tak i det nå. Tenk hvor mye det kan eskalere før ungdomsskolen!? Som jeg også skrev i det andre innlegget: Det kan være mye som skjer hjemme som gjør at gutten oppfører seg som han gjør, uten at det er ment som at jeg forsvarer handlingene. Det kan være vold, det kan være late foreldre, det kan være atferdsproblemer.. Uansett, poenget er at ingen kan VITE sikkert hvorfor denne gutten gjør som han gjør og en bekymringsmelding er på sin plass når skolen ikke får bukt med problemene alene. Tro meg, du er sikkert ikke den første forelderen som tar opp dette. Mine innlegg i din forrige tråd var ikke ment som en ren beskyttelse av denne guttens oppførsel, jeg er også enig i at uansett hva som er grunnen gir ikke det rett til å oppføre seg slik. Det eneste jeg prøvde å komme frem til der er at barn svært sjeldent blir "uspiselige drittunger" helt av seg selv. Håper dere kommer til bunns i det hele og at skoledagene blir tryggere for elevene i klassen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #20 Skrevet 20. november 2014 Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort): Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf. Anonymous poster hash: 1949a...266 Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe. HI Anonymous poster hash: e8922...2c5 Jeg mener ikke at du skal formulere deg "fornuftig" forbanna hensyn til de - det er mer for at de ikke skal gå i forsvar - dersom en forelder hadde ringt og begynte å hyle i røret til meg hadde min første tanke kanskje vært å forsvare mitt barn - derfor jeg jeg gir deg dette rådet 😃 jeg et helt enig med deg! Anonymous poster hash: 1949a...266
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #21 Skrevet 20. november 2014 Hvor gamle er barna? Anonymous poster hash: a7e7c...9ab De er 7 år gamle. Jeg har full forståelse for at barn en gang i blant kan gjøre ting som ikke er så greit fordi de ikke tenkte seg om, og noen ganger slåss barn. Jeg forstår det. Men denne gutten slår og sparker andre HVER DAG og helt uten grunn. Og han er fysisk stor i tillegg... han sier også mye stygt til ande barn. Rett og slett mobbe atferd.... HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #22 Skrevet 20. november 2014 Svarte også på tråden din i går og gjentar at du burde melde bekymring på barnet til barnevernet. Ikke ta barnet skikkelig fatt, som noen skriver, men meld fra og la fagfolk ta foreldrene fatt. Anonymous poster hash: 6d163...fa7
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #23 Skrevet 20. november 2014 Skrev i går om en gutt i klassen til sønnen min som stadig plager de andre. Han sparker, slår, dytter og sier stygge ting. I dag når jeg leverte på skolen stod jeg å ventet til læreren skulle hente dem inn (de må vente utenfor). Min sønn stod rolig i rekken og snakket med en annen gutt. Plutselig kommer denne gutten og slår min sønn midt i ansiktet med knyttet neve. Uten å si noe, uten forvarsel og helt uten grunn. I tillegg gjør han det mens jeg og en annen forelder står ca 3 meter unna og han vet vi er der og ser på. Sa fra til læreren som jeg regner med tok tak i det, kommer til å snakke med han etter skolen i dag og jeg kommer også til å ringe foreldrene senere i dag. Dette er faktisk ikke greit! Men regner med mange kommer til å forsvare denne mobberen slik som i går. Har faktisk ikke lyst å sende barnet mitt på skolen når jeg vet at han antagelig kommer til å bli slått eller sparket i løpet av dagen. Dette er skikkelig sårt, og det MÅ ta slutt. Anonymous poster hash: e8922...2c5 Nei, dette er ikke greit! Selvsagt skal det tas tak i. Har ikke lest noen annen tråd angående dette, men er det kun gutten din dette går utover eller er dere flere foreldre som opplever det samme fra denne gutten? Det er flere barn, så det er ikke bare mitt barn som er offer for gutten. I går stod jeg og observerte en lignende situasjon, men hvor gutten sparket ned en annen gutt i klassen. Så mange får gjennomgå.... :/ HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #24 Skrevet 20. november 2014 Jeg svarte deg i den andre tråden også! Og som jeg skrev der: En telefon til barnevernet kan være på sin plass, det virker som om foreldrene virkelig trenger veiledning! Slikt skal IKKE skje, uansett. Her må det flere inn for å sikre barna som går på skolen og for å få denne gutten på rett vei. Fikk med meg at de går på barneskolen, veldig lurt å ta tak i det nå. Tenk hvor mye det kan eskalere før ungdomsskolen!? Som jeg også skrev i det andre innlegget: Det kan være mye som skjer hjemme som gjør at gutten oppfører seg som han gjør, uten at det er ment som at jeg forsvarer handlingene. Det kan være vold, det kan være late foreldre, det kan være atferdsproblemer.. Uansett, poenget er at ingen kan VITE sikkert hvorfor denne gutten gjør som han gjør og en bekymringsmelding er på sin plass når skolen ikke får bukt med problemene alene. Tro meg, du er sikkert ikke den første forelderen som tar opp dette. Mine innlegg i din forrige tråd var ikke ment som en ren beskyttelse av denne guttens oppførsel, jeg er også enig i at uansett hva som er grunnen gir ikke det rett til å oppføre seg slik. Det eneste jeg prøvde å komme frem til der er at barn svært sjeldent blir "uspiselige drittunger" helt av seg selv. Håper dere kommer til bunns i det hele og at skoledagene blir tryggere for elevene i klassen. Ja, jeg tenker at jeg hører hva læreren sier i dag, og foreldrene på telefon, men en bekymringsmelding kommer til å henge løst hos meg de neste mnd fremover. Fortsetter den samme atferden uten endring så kommer jeg nok til å gjøre det. Eneste er at jeg tviler på at noe kommer til å skje, blir nok henlagt. Dette er en resurssterk familie som ser bra ut utad, og da blir ofte saken henlagt ganske fort dessverre (erfaring i bransjen). HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #25 Skrevet 20. november 2014 Bare et tips når du ringer (som jeg også hadde gjort): Husk at dette sannsynligvis er tungt for disse foreldrene også, så ordlegg deg forsiktig - tenk på hvordan du selv ville reagert om du fikk en slik tlf. Anonymous poster hash: 1949a...266 Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig for det..... det er deres sønn som holder på slik, det er deres sønn som gjør andres dag sur. Og det er deres ansvar å oppdra den sønnen..... bare vet ikke om jeg orker å ta i dem med silkehansker. De må forstå alvoret slik at det kan stoppe. HI Anonymous poster hash: e8922...2c5 Jeg mener ikke at du skal formulere deg "fornuftig" forbanna hensyn til de - det er mer for at de ikke skal gå i forsvar - dersom en forelder hadde ringt og begynte å hyle i røret til meg hadde min første tanke kanskje vært å forsvare mitt barn - derfor jeg jeg gir deg dette rådet jeg et helt enig med deg! Anonymous poster hash: 1949a...266 Jaja, jeg oppfører meg alltid saklig og ordentlig mot andre jeg, uansett (nesten ) så det blir slett ikke noe utskjelling. Men jeg kommer til å forklare at deres barn i dag har slått mitt i ansiktet uten forvarsel, at det har vært mange lignende episoder, at han sier stygge ting, og at dette er helt uakseptabelt og må stoppe. Jeg kommer ikke til å pakke inn noe liksom... HI Anonymous poster hash: e8922...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå