Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #76 Skrevet 14. november 2014 Jeg skulle ønske at min samboer hadde tatt bittelitt mer hensyn til meg etter at vi fikk vårt første felles barn. Keisersnitt, utslitt og så bonusbarn i 7 dager i strekk pga ferie ( 4 åring) gjorde at jeg ble fullstendig gåen.Men jeg sa aldri noe fordi, jeg visste at han hadde barn fra før. Jeg ville ikke være den som skjøv det først barnet bort. Men bare det å dele opp den uken litt (Moren hadde faktisk dette som forslag fordi hun lurte på om det ikke ville bli litt tøft å ha en 4 åring med ADHD i en uke rett etter fødsel når det ikke var mitt barn) hadde hjulpet veldig.Men ble til at vi hadde barnet hele uken fordi far ikke ville skyve vekk. Jeg var jo enig i avgjørelsen, for barn skal alltid prioriteres. Men jeg var så sliten:-( Og det gikk utover den første dyrebare tiden med MITT barn. Og ja... bonusbarn er IKKE det samme som egne barn.Forstår faren her. Han dytter ikke bort egne barn bare fordi han ønsker å prioritere et nytt barn og samboer rett etter en stor omveltning som en fødsel. Anonymous poster hash: 305bd...bd9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #77 Skrevet 14. november 2014 Det jeg ikke forstår med deg er hvordan du setter en fest fremfor dine barn. At du velger å ikke ha barna hverken jul eller nyttår annethvert år er for meg uforståelig. Men når ting er som de er, er det litt dårlig gjort av far å "gi fra seg" barna pga familieforøkelse. Men av dere to, heia pappaen! Anonymous poster hash: 72712...743
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #78 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært HI hadde jeg ringt far og spurt om jeg kunne fått hatt barna denne julen og nyttår. Er avstanden ok ville jeg spurt om far kunne levert de til meg lille julaften kveld og så kunne jeg kjørt de tilbake et par dager i romjulen. Hva med å være fleksibel de få gangene det kommer ny baby? For mine barn ville det vært viktig å feire jul etter tradisjonene de er vant med. Tenk om de er hos far bare fordi du holder på dine prinsipp og så blir julen veldig anderledes pga kolikk, evt keisersnitt, slitne voksne og ny baby. Jeg hadde også gitt beskjed at far kunne ringe meg ved evt fødsel og at jeg kunne hatt barna mine ekstra. Anonymous poster hash: d9d44...1ea
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #79 Skrevet 14. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Eh.. Men det er greit at mødre skyver vekk sine egne barn?! Men altså... jeg skjønner ikke helt de sterke reaksjonene her. Ja, det er trist at verken mora eller faren har lyst til å ha barna på nyttårsaften. Faktisk er det helt tragisk. Men mener du at Hi "skyver vekk sine egne barn" når hun forventer at far har dem på nyttårsaften som han pleier? Er det slik at man alltid skal være beredt til å ta imot barna når den andre forelderen ikke kan? Skal både mor og far forandre planene sine, om det så er en fest, konsert eller annet sosialt, når det viser seg at far/mor ikke kan/vil ha ungen likevel? Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #80 Skrevet 14. november 2014 Ble stilt fra HI her gitt Regner med du leser svarene her og skjønner at du er helt på gjordet. Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen (og ikke minst har tatt ansvar for barna deres på nyttårsaften de siste 5 årene så du har fått dekket ditt behov for å feste på bursdagen din) Om du går i deg selv ser du at det far foreslår er helt rimelig. Akkurat i år trenger han at du stiller opp for han på nyttårsaften. Du får mulighet til to fine ting 1-Du får gjort gjengjeld for de siste fem nyttårsfestene han har gitt deg mulighet til å ha. 2-Du får mulighet til å feire nyttår med barna dine i år! Kanskje invitere venner med barn og ha et barnevennlig selskap, god mat, ballonger, serpentiner, stjerneskudd og lykkelige barn. Jeg lover deg at det blir bra, det blir den beste bursdagen ever (om du lar det bli det) Anonymous poster hash: 880c4...c4c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #81 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært HI hadde jeg ringt far og spurt om jeg kunne fått hatt barna denne julen og nyttår. Er avstanden ok ville jeg spurt om far kunne levert de til meg lille julaften kveld og så kunne jeg kjørt de tilbake et par dager i romjulen. Hva med å være fleksibel de få gangene det kommer ny baby? For mine barn ville det vært viktig å feire jul etter tradisjonene de er vant med. Tenk om de er hos far bare fordi du holder på dine prinsipp og så blir julen veldig anderledes pga kolikk, evt keisersnitt, slitne voksne og ny baby. Jeg hadde også gitt beskjed at far kunne ringe meg ved evt fødsel og at jeg kunne hatt barna mine ekstra. Anonymous poster hash: d9d44...1ea Ja dette er jeg enig i. Uansett synes jeg det er merkelig at far liksom kan ha barna hele jula, bare ikke akkurat nyttårsaften (den ene dagen hi har planer). Jeg tror faktisk ikke jeg hadde vært villig til å avlyse en stor fest fordi far ikke vil ha barnet EN dag i jula. Hvis det blir så vanskelig å kombinere de barna han har fra før med en nyfødt, så får han tilby Hi å ha dem hele jula da. Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #82 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #83 Skrevet 14. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Eh.. Men det er greit at mødre skyver vekk sine egne barn?! Men altså... jeg skjønner ikke helt de sterke reaksjonene her. Ja, det er trist at verken mora eller faren har lyst til å ha barna på nyttårsaften. Faktisk er det helt tragisk. Men mener du at Hi "skyver vekk sine egne barn" når hun forventer at far har dem på nyttårsaften som han pleier? Er det slik at man alltid skal være beredt til å ta imot barna når den andre forelderen ikke kan? Skal både mor og far forandre planene sine, om det så er en fest, konsert eller annet sosialt, når det viser seg at far/mor ikke kan/vil ha ungen likevel? Anonymous poster hash: 442de...d68 Det jeg og mange med meg (tror jeg) reagerer på er at HI ikke har barna sine på nyttårsaften noen gang. Hun fresmtår ikke akkurat som en mor som setter sine barn først. Hun skriver jo rett ut at hvert nyttår må barna være hos far fordi hun skal feire sin bursdag. Det er så egoistisk og navlebeskuende at jeg har ikke ord. Anonymous poster hash: c87e1...e86
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #84 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært HI hadde jeg ringt far og spurt om jeg kunne fått hatt barna denne julen og nyttår. Er avstanden ok ville jeg spurt om far kunne levert de til meg lille julaften kveld og så kunne jeg kjørt de tilbake et par dager i romjulen. Hva med å være fleksibel de få gangene det kommer ny baby? For mine barn ville det vært viktig å feire jul etter tradisjonene de er vant med. Tenk om de er hos far bare fordi du holder på dine prinsipp og så blir julen veldig anderledes pga kolikk, evt keisersnitt, slitne voksne og ny baby. Jeg hadde også gitt beskjed at far kunne ringe meg ved evt fødsel og at jeg kunne hatt barna mine ekstra. Anonymous poster hash: d9d44...1ea Ja dette er jeg enig i. Uansett synes jeg det er merkelig at far liksom kan ha barna hele jula, bare ikke akkurat nyttårsaften (den ene dagen hi har planer). Jeg tror faktisk ikke jeg hadde vært villig til å avlyse en stor fest fordi far ikke vil ha barnet EN dag i jula. Hvis det blir så vanskelig å kombinere de barna han har fra før med en nyfødt, så får han tilby Hi å ha dem hele jula da. Anonymous poster hash: 442de...d68 Men far har barna HVER nyttårsaften fordi mor alltid har planer! Hva hvis fødselen skjer på nyttårsaften da? Skal mora ligge der og føde alene fordi HI skal ha fest? HI vil jo ikke ha barna hele jula, og i hvert fall ikke på nyttårsaften for da skal hun drikke seg dritings! Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #85 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #86 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Utfra at han har hatt barna nyttårshelga de siste fem årene, annenhvert år julehelga og nyttårshelga, og de årene det er mammajul bare nyttårshelga sier jo at det er en mann som gjerne tar barna litt ekstra. At han i år når det er hans jul ber om at han slipper ta barna både julehelga og nyttårshelga pga en alt fra to uker til noen timer gammel baby gjør han ikke til noe udyr og dårlig far ihvertfall. At mor ikke er villig til å ta barna sine nyttårshelga det ene året eksmannen er i en slik situasjon sier derimot en del om henne. Men jeg er enig i at mannen skulle vært litt tidligere på banen med å avklare dette, 1,5 mnd før er kanskje litt sent siden de har hatt en stående avtale om at han har dem nyttårsaften hvert år. Til hans forsvar kan det jo sies at han kanskje ikke har tenkt på før nå at det blir litt lenge med 1,5 ukes samvær en uke etter fødselen, men som sagt han burde nok ha sagt det litt tidligere så mammaen fra starten av visste at hun måtte ha barna på nyttårsaften i år. Likevel er det mammaen som fremstår som vrang og vanskelig her, når hun visste at de hadde termin en uke før julaften kunne hun vært litt på hugget hun også og tilbudt seg å ha ungene noen dager i julen om den nybakte mammaen trengte litt ro... Anonymous poster hash: 880c4...c4c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #87 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ok. Men hadde det vært like ille om Hi alltid måtte ha barna den 28. august, for da var far ute og feiret SIN bursdag? Eller den 30. november, når far hvert år er på julebord? Eller den 1. juli, når guttegjengen tradisjonen tro drar på guttetur til Trysil? Jeg bare forstår ikke hvorfor far kan ha barna hele julen, bare ikke denne ENE DAGEN når hi, tradisjonen tro, har planer. Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #88 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ok. Men hadde det vært like ille om Hi alltid måtte ha barna den 28. august, for da var far ute og feiret SIN bursdag? Eller den 30. november, når far hvert år er på julebord? Eller den 1. juli, når guttegjengen tradisjonen tro drar på guttetur til Trysil? Jeg bare forstår ikke hvorfor far kan ha barna hele julen, bare ikke denne ENE DAGEN når hi, tradisjonen tro, har planer. Anonymous poster hash: 442de...d68 Fordi det er unntakstilstand. Vedder på at hvis fødselen skjer på nyttårsaften og barna havner hos besteforeldre, så vil Hi syte over at mannen ikke lot sin nye kone ligge der alene i smerter og føde mens han feiret og koste seg med barna. Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #89 Skrevet 14. november 2014 Fordi det er unntakstilstand. Vedder på at hvis fødselen skjer på nyttårsaften og barna havner hos besteforeldre, så vil Hi syte over at mannen ikke lot sin nye kone ligge der alene i smerter og føde mens han feiret og koste seg med barna. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ja jeg skjønner selvsagt at det er unntakstilstand, men hvorfor akkurat denne ene dagen? hvorfor kan han ha barna en, to og tre dager før, men ikke nyttårsaften? Anonymous poster hash: 442de...d68
Helene Harepus Skrevet 14. november 2014 #90 Skrevet 14. november 2014 Dette må jo være trolling?Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv.Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn!Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn.HIAnonymous poster hash: 616f1...a45 Eh.. Men det er greit at mødre skyver vekk sine egne barn?! Men altså... jeg skjønner ikke helt de sterke reaksjonene her. Ja, det er trist at verken mora eller faren har lyst til å ha barna på nyttårsaften. Faktisk er det helt tragisk. Men mener du at Hi "skyver vekk sine egne barn" når hun forventer at far har dem på nyttårsaften som han pleier? Er det slik at man alltid skal være beredt til å ta imot barna når den andre forelderen ikke kan?Skal både mor og far forandre planene sine, om det så er en fest, konsert eller annet sosialt, når det viser seg at far/mor ikke kan/vil ha ungen likevel? Anonymous poster hash: 442de...d68 Jeg tror det er dobbeltmoralen folk reagerer på. Jeg synes i hvertfall det er drøyt når en mor klager over at stemor som er i ferd med å føde sitt første (?) barn, "visste hva hun gikk til" samtidig som hun selv er i harnisk over å måtte ha sine egne barn på nyttårsaften for første gang på 5 år! Det er på tide at mor stiller opp for barna på nyttårsaften, bursdag eller ei.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #91 Skrevet 14. november 2014 Fordi det er unntakstilstand. Vedder på at hvis fødselen skjer på nyttårsaften og barna havner hos besteforeldre, så vil Hi syte over at mannen ikke lot sin nye kone ligge der alene i smerter og føde mens han feiret og koste seg med barna. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ja jeg skjønner selvsagt at det er unntakstilstand, men hvorfor akkurat denne ene dagen? hvorfor kan han ha barna en, to og tre dager før, men ikke nyttårsaften? Anonymous poster hash: 442de...d68 Kanskje fordi han ønsker at barna skal ha en fin nyttårsfeiring? Det har jo ikke så stor betydning om man er sliten og har en daff dag 30.12. Men det er kjipt for barna at faren og stemor kanskje ikke har lyst til å være oppe helt til midnatt 31.12. Jeg fikk barn noen dager før jul, og nyttårsaften besto av mest soving. Hadde jeg hatt eldre barn den dagen, så hadde jeg prøvd å legge kjekkere planer for dem dersom det hadde vært en mulighet. :-) Anonymous poster hash: 72468...97d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #92 Skrevet 14. november 2014 Fordi det er unntakstilstand. Vedder på at hvis fødselen skjer på nyttårsaften og barna havner hos besteforeldre, så vil Hi syte over at mannen ikke lot sin nye kone ligge der alene i smerter og føde mens han feiret og koste seg med barna. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ja jeg skjønner selvsagt at det er unntakstilstand, men hvorfor akkurat denne ene dagen? hvorfor kan han ha barna en, to og tre dager før, men ikke nyttårsaften? Anonymous poster hash: 442de...d68 Kanskje fordi han ønsker at barna skal ha en fin nyttårsfeiring? Det har jo ikke så stor betydning om man er sliten og har en daff dag 30.12. Men det er kjipt for barna at faren og stemor kanskje ikke har lyst til å være oppe helt til midnatt 31.12. Jeg fikk barn noen dager før jul, og nyttårsaften besto av mest soving. Hadde jeg hatt eldre barn den dagen, så hadde jeg prøvd å legge kjekkere planer for dem dersom det hadde vært en mulighet. :-) Anonymous poster hash: 72468...97d Signerer den. Sikkert "morsomt" for barna at far er opptatt av å avlaste mor de første dagene hjemme etter sykehuset i stedet for å feire. Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #93 Skrevet 14. november 2014 Dette må jo være trolling?Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv.Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn!Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn.HIAnonymous poster hash: 616f1...a45 Eh.. Men det er greit at mødre skyver vekk sine egne barn?!Men altså... jeg skjønner ikke helt de sterke reaksjonene her. Ja, det er trist at verken mora eller faren har lyst til å ha barna på nyttårsaften. Faktisk er det helt tragisk. Men mener du at Hi "skyver vekk sine egne barn" når hun forventer at far har dem på nyttårsaften som han pleier? Er det slik at man alltid skal være beredt til å ta imot barna når den andre forelderen ikke kan?Skal både mor og far forandre planene sine, om det så er en fest, konsert eller annet sosialt, når det viser seg at far/mor ikke kan/vil ha ungen likevel? Anonymous poster hash: 442de...d68 Jeg tror det er dobbeltmoralen folk reagerer på. Jeg synes i hvertfall det er drøyt når en mor klager over at stemor som er i ferd med å føde sitt første (?) barn, "visste hva hun gikk til" samtidig som hun selv er i harnisk over å måtte ha sine egne barn på nyttårsaften for første gang på 5 år! Det er på tide at mor stiller opp for barna på nyttårsaften, bursdag eller ei. Jo, jeg kan være enig i at mor i dette tilfellet bør ta barna. Men jeg synes også at far kunne ha sagt fra tidligere. Utover det så synes jeg faktisk ikke det skal gå automatikk i at far/mor stiller opp ekstra når den andre får et barn til. Det er da helt normalt å måtte ha sine andre barn hjemme selv om man får et nytt barn i hus. Vi sendte da ikke bort barna våre når det kom ny baby hjem, de syntes jo det var kjempestas å være sammen med babyen! Og i anstendighetens navn, så er det vel ikke stemor Hi har kritisert, men eksen sin. Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #94 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20 Folk får gjøre som de vil, jeg kjenner bare ingen som tar seg selv så fryktelig høytidelig lenger. Hos oss hadde du vært "unormal" uansett bakgrunn. Fikk aldri bursdager når jeg var barn jeg heller, så det må ikke være en grunn for å ta av nå! Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Så dere feirer aldri dere selv med middag, kake osv? Bare kjedelige grådager hele tiden? Da har vi to forskjellige vennekretser, i min vennekrets ser forresten ikke folk på andre som "unormale" bare fordi de gjør ting annerledes. Anonymous poster hash: e6537...c20 Jeg og mannen kan feire hverandre alene på middag ute feks og vi har stor ståhei for våre barn på deres bursdager. Våre bursdager forbigår i stillhet om ikke en av våre foreldre stikker innom. Slik er vanlig blant mine venner også. Uansett setter ingen seg selv forran barna på en slik dag og det er vel det vi diskuterer her? Jeg finner ingen respekt eller forståelse for det uansett unnskyldning, bakgrunn, forklaring etc Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Jeg har jo skrevet at jeg synes HI er egoistisk og burde feire bursdag en annen dag. Men å aldri ha kake, gave og gjester på bursdagen sin i løpet av et helt liv høres stusselig ut, rart at hele omgangskretsen din er så trist... Anonymous poster hash: e6537...c20 Ja, for å møtes og eta kake på en helt vanlig onsdag uten å feire noen er jo helt forferdelig. Nå skal du høre en hemmelighet: det hender vi sniker oss til litt champagne luncher, 5 retters middager og utrnlandsturer sammen med venner, men ingen har behov for å være midtpunktet og grunnene for at vi møtes. Triste greier Du er dagens! Anonymous poster hash: e95a7...9c9
Mamma_til_2 Skrevet 14. november 2014 #95 Skrevet 14. november 2014 Til dere som reagere på dobbeltmoral her så skjønner jeg ikke hvorfor, jeg hadde sagt det samme om situasjonen hadde vært omvendt, far ber om en jul og nyttår fri da hans nye kone skal føde, det er ikke noe som skjer hver jul så her skal hi være bøyelig og lage en fin jul og nyttår sette sin bursdag til en annen helg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. november 2014 #96 Skrevet 14. november 2014 Er det viktigere å ha rett enn å kunne feire nyttår med sine egne barn? Så trist for ungene som har to foreldre som krangler om å _slippe_ å ha sine egne barn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #97 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ok. Men hadde det vært like ille om Hi alltid måtte ha barna den 28. august, for da var far ute og feiret SIN bursdag? Eller den 30. november, når far hvert år er på julebord? Eller den 1. juli, når guttegjengen tradisjonen tro drar på guttetur til Trysil? Jeg bare forstår ikke hvorfor far kan ha barna hele julen, bare ikke denne ENE DAGEN når hi, tradisjonen tro, har planer. Anonymous poster hash: 442de...d68 Nyttårsaften er på en onsdag. Jeg regner da med far mener hun enten får de tirsdags ettermiddag eller onsdags morgen. Da må hun også ha barna torsdag, fredag, lørdag og søndag før hun kan sende de i bhg eller skolen på mandag. Ikke bare en dag, men 5 dager med mor. Anonymous poster hash: f8a94...68c
Luksusdyret Skrevet 14. november 2014 #98 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ok. Men hadde det vært like ille om Hi alltid måtte ha barna den 28. august, for da var far ute og feiret SIN bursdag? Eller den 30. november, når far hvert år er på julebord? Eller den 1. juli, når guttegjengen tradisjonen tro drar på guttetur til Trysil? Jeg bare forstår ikke hvorfor far kan ha barna hele julen, bare ikke denne ENE DAGEN når hi, tradisjonen tro, har planer. Anonymous poster hash: 442de...d68 Nyttårsaften er på en onsdag. Jeg regner da med far mener hun enten får de tirsdags ettermiddag eller onsdags morgen. Da må hun også ha barna torsdag, fredag, lørdag og søndag før hun kan sende de i bhg eller skolen på mandag. Ikke bare en dag, men 5 dager med mor. Anonymous poster hash: f8a94...68c Jepp, stakkars jævla mor som må se barna sine hele FEM dager etter at hun ikke har sett dem i over en uke i jula. Kondolerer!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #99 Skrevet 14. november 2014 Vær glad for at pappaen til barna dine er en tilstedeværende omsorgsfull mann som etter beste evne prøver å balansere behovene til både barna han har fra før, nye partneren og babyen Anonymous poster hash: 880c4...c4c Bare et spørsmål: hvordan klarer du å konkludere med at His mann er en "tilstedeværende omsorgsfull mann" kun utifra det lille Hi har skrevet (at han ikke ønsker å ha barna på nyttårsaften pga baby). Synes det er så merkelig her inne, hvordan far blir opphøyd ut i fra nesten null info, mens mor blir kritisert ut fra nesten null info. Ingen ønsker å ha barnet på nyttårsaften: Mor er en dritt som skyver vekk sitt eget barn, far er "tilstedeværende og omsorgsfull"... Herregud! Anonymous poster hash: 442de...d68 Les innlegget - far har hatt barna hver nyttårsaften og annenhver jul fordi mor skal ut og drikke på nyttårsaften. Selvfølgelig er hun mer egoistisk som aldri vil feire nyttår med barna sine på grunn av fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20 Ok. Men hadde det vært like ille om Hi alltid måtte ha barna den 28. august, for da var far ute og feiret SIN bursdag? Eller den 30. november, når far hvert år er på julebord? Eller den 1. juli, når guttegjengen tradisjonen tro drar på guttetur til Trysil? Jeg bare forstår ikke hvorfor far kan ha barna hele julen, bare ikke denne ENE DAGEN når hi, tradisjonen tro, har planer. Anonymous poster hash: 442de...d68 Nyttårsaften er på en onsdag. Jeg regner da med far mener hun enten får de tirsdags ettermiddag eller onsdags morgen. Da må hun også ha barna torsdag, fredag, lørdag og søndag før hun kan sende de i bhg eller skolen på mandag. Ikke bare en dag, men 5 dager med mor. Anonymous poster hash: f8a94...68c Jepp, stakkars jævla mor som må se barna sine hele FEM dager etter at hun ikke har sett dem i over en uke i jula. Kondolerer! He he ja stakkars mor. Hun vil jo ikke ha de hjemme i det hele tatt rundt nyttår. Hun burde heller takke fyren for at hun har kunnet holde på slik i hele 5 år. Anonymous poster hash: f8a94...68c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #100 Skrevet 14. november 2014 Siden HI har uteblitt fra sin egen tråd så er det fristende å si at hun er et troll - enten hun troller eller ikke Anonymous poster hash: 31714...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå