Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Er så sint nå!! Hvert eneste år etter at vi har gått fra hverandre (siste 5 åra) så har x min hatt barna på nyttårsaften. Jeg har bursdag da, og pleier å ha fest så da passer det best at han har de. Han har aldri klaget på det. Jeg regnet selvsagt med at han skulle ha de i år også, vi har jo til og med snakket om det og da om at han skal ha de over jul og nyttår i år (hans jul i år). Men nå plutselig sier han at de må være hos meg i stedet fordi han venter nytt barn med ny dame ca 15 desember..... han mener da at det vil være best om barna er hos meg.... Er det nye barnet viktigere nå da plutselig?? Han klarer ikke ha barna OG en baby på 2 uker??? Har masse folk som regner med det blir nyttårsfeiring hos meg også.... nå er jeg skikkelig sinna!! Anonymous poster hash: 616f1...a45
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Du er barnslig og far har rett Anonymous poster hash: 191ac...d9a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 OMFG!!! Anonymous poster hash: 62ebc...39a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 He he trollmor Anonymous poster hash: 42dc9...d7e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Riste på huet! Anonymous poster hash: b4c8a...65e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Overfladiske lille kvinnemenneske. ER DET MULIG? Håper du troller. Anonymous poster hash: b4cc4...9d7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Så det er helt ok at far driter i de barna han har fordi han får ny unge?? OK, da hadde det vel vært greit for dere også da om deres barnefar plutselig satte barna til side. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Jeg tror jeg kunne klare meg uten festen, eller finne en måte å feste på som barna kunne delta i, eller til og med la barna være hos mormor på nyttårsaften. Men du må kanskje se litt på hvordan det blir for dem å få et søsken, og om dette med jul oppi det hele kan bli negativt. Dumt hvis det skal bli sjalusi og en dårlig start for dem om lillesøster/bror; eller at de skal føle seg skjøvet ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Så det er helt ok at far driter i de barna han har fordi han får ny unge?? OK, da hadde det vel vært greit for dere også da om deres barnefar plutselig satte barna til side. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Det virker som det handler mer om at du vil ha festen din enn at far har fått ny baby Anonymous poster hash: 191ac...d9a
Astrum Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Jeg lurer litt på hva trådstarter ønsker å oppnå med slike spørsmål. Må forumet virkelig ta side med faren i saken for at trådstarter skal akseptere at hun ikke har rett? Eller må forumet ta side med trådstarter, slik at hun kan konfrontere faren med at tilfeldige folk på et foreldreforum var enig med henne, og at faren derfor må gi seg? Jeg har ikke noe imot folk som trenger råd, men emnet spør spesifikt etter hvem som "har rett", og posten stiller oss spørsmål som er umulig å svare på - av typen "er det nye barnet viktigere nå da plutselig". Ærlig talt, spør far.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 Like greit for han at du er en eks, kanskje? Jeg nekter å tro at dette er seriøst ment! Og om det mot all formodning måtte være det likevel, så er det kanskje på tide å tenke litt lenger enn din egen nese. Det burde si seg selv at det kanskje kunne bli endringer i år pga at din eks venter barn rett før jul. For alt du vet så kan det være at barnet blir født 1-2 uker på overtid også. Full støtte til din eks! Men du mener da ikke at dette er en reell problemstilling?? Hvor gammel blir du i så fall nyttårsaften? Anonymous poster hash: 31714...334
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Nei, men det betyr vel ikke at han driter i barna sine? Virker som du er mer sint på egne enn på barnas vegne forøvrig... Det er vel ikke helt urimelig at du tar barna dine en nyttårsaften også? Anonymous poster hash: fd55a...b0c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Men den ene dagen i året - akkurat det året babyen blir født - bør IKKE bli en kampsak. Da ødelegger du samarbeidet. Det er tilfeldigvis din bursdag, ja, men det er ikke grunn nok til å lage et problem. Du bør finne ut hvordan ungene har det med saken uten å påvirke dem med din egen mening, syns nå jeg. I alle fall før du flyr i taket.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Synes dere begge er helt ute og kjører. Selv med ny baby i hus er det likevel hans tur til ha de i jula, men hva med å bare ha de som året før, at han har de over nyttår? Dermed får du bursdagsfesten din, samt en fin jul med barna dine. Men sånn satt til side, du hadde vel klart et år uten bursdagsfest? Anonymous poster hash: fffc7...840
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #18 Skrevet 13. november 2014 Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Barna settes da virkelig ikke til sides. Far prøver å finne best mulig løsning i en situasjon som ellers kan være krevende nok. At du faktisk ikke ønsker å benytte deg av muligheten til å feire nyttårsaften med barna dine, det er langt merkeligere. At du bruker argumentet at "masse folk forventer at det blir nyttårsfeiring hos deg", virker bare som et fjortisargument. Du har ikke feiret én eneste nyttårsaften med barna dine siden forholdet ble slutt fordi du skal feire deg selv. Du sitter i glasshus og kaster stein når du beskylder far for ikke å prioritere barna. Og du virker ikke så rent lite bitter også. Anonymous poster hash: 31714...334
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #19 Skrevet 13. november 2014 Din blåste kvinne! Anonymous poster hash: c0515...6de
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #20 Skrevet 13. november 2014 Hvis dette er seriøst, så er du rett og slett en heks. Han venter et nytt barn. Barnet kan komme når som helst i juletiden, og da er det nok å tenke på. Klarer du ikke å vise noe som helst hensyn?? Det burde da bare være hyggelig å ha barna dine hos deg på nyttårsaften?? Anonymous poster hash: 45167...816
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #21 Skrevet 13. november 2014 Haha, du tuller?! Nekter å tro at noen mener dette seriøst. I såfall kan du ikke ha vært gamle jenta når du fikk barn, hvis han i tillegg har hatt de i 5 år på rad - og oppførselen din tilsier at du er ca 15 år...?! Anonymous poster hash: 2e80a...f88
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #22 Skrevet 13. november 2014 Forstår jeg det rett når han skal ha de i jula, men nå har bedt deg ta de på nyttårsaften fordi det blir litt lenge å ha de i over en uke når hans nye samboer nettopp har født? Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor du reagerer negativt på dette altså. Akkurat denne ene julen er det kanskje bedre for hans nye kone å ha kortere (men kanskje hyppigere) samvær med bonusbarna fordi hun nettopp har født? Det høres jo ikke ut som dette er en mann som skyver barna sine bort, og å gi den nybakte mammaen litt til til å venne seg til situasjonen trenger overhodet ikke bety at hans tidligere barn blir tilsidesatt. Når du vet at hun har termin 15. desember er du vel forberedt på at det kanskje blir forandringer denne julen uansett. Eller tenker du også at siden det er hans jul er det ikke ditt problem om de får barnet på overtid, det oppstår komplikasjoner e.l. så de blir liggende på sykehuset hele julen? Anonymous poster hash: 880c4...c4c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #23 Skrevet 13. november 2014 Haha! Jeg pleier å være naiv og godtroende, men DENNE går ikke en gang jeg på :D Anonymous poster hash: 42404...707
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #24 Skrevet 13. november 2014 Vi har 4 barn. Har aldri falt oss inn å sende eldre søsken bort når ny baby har kommet i hus. Gjør folk det?? Veldig spesielt av far at han vil sende bort søsken når de får baby. Anonymous poster hash: acf48...c73
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2014 #25 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå