Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #51 Skrevet 14. november 2014 Jeg synes det er langt mer bekymringsfullt at du siden bruddet ikke har feiret en nyttårsaften med barna dine. Det er ikke far som velger bort barna sine, det et du som har gjort det de 5 siste nyttår. Ser du ikke at barna kan synes det er merkelig at de feirer annenhver jul med mor og far, men aldri nyttår med mor? Nei, her er det virkelig far som er stjernen, og du som er den egoistiske. Anonymous poster hash: c87e1...e86
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #52 Skrevet 14. november 2014 Har ikke lest alt, mulig det er bare trolleinnlegg, men altså; Er selv et kontrollmenneske uten like og har planlagt jula for lengst. Hater når ting skjærer seg, men samtidig så er jeg fleksibel og ordner det meste om jeg får nok tid på meg. Et varsel nå om nødvendig endringer i jula hadde til og med jeg klart, uten og stresse. Nå sier det ikke dere så mye, men de rundt meg masse. Selv om lokale er leid, musikk bestilt og hva ellers du har "fastlåst" på nyttårsaften, så er det meste mulig og avbestille evt gjøre om fra en "voksenfest" til en barnevennlig fest. Vil tro de fleste vennen/flere venner har barn. Vi finner det fryktelig vanskelig og dra andre steder på nyttårsaften så lenge vi har barn som vil og bør være sammen med voksen en slik kveld/natt. Hadde sett på det som upraktisk og være "låst" til en venns fest den dagen.....Nok om det! Eller man får mormor/morfar til og ta barna nyttårsaften. Resten av jula må da bare være et pluss plutselig blir "okkupert" av barna samme hva som skal skje. Anonymous poster hash: 1dd89...f71
Mamma_til_2 Skrevet 14. november 2014 #53 Skrevet 14. november 2014 Dette er teit, om det hadde vært meg så hadde jeg gladelig avlyst festen min for og tilbringe jul og nyttår med barna mine! Det går ann og forklare barna hvorfor de ikke kan Være hos pappa da trenger de ikke føler at ny baby tar all plassen, de kan sikkert dra på dagsbesøk en dag i julen og hilse på, det er slitsomt med ny baby og kanskje nettopp derfor ønsker far og stemor at barna ikke er der, de vet ikke viljen type baby som kommer, ikke sikkert de tenker og feire jul noe særlig. Hi tenk på barna dine og bli voksen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #54 Skrevet 14. november 2014 Forstår at faren reagerer, men han har bare seg selv å takke når han har fått barn med en alkoholiker. For ja, jeg mener at man har alkoholproblem når man MÅ drikke seg dritings hver nyttårsaften i stedet for å feire med barna sine. Mange førstegangsfødende går 2 uker over, så det er ikke usannsynlig at barnet til far kommer akkurat på nyttårsaften, mener du da at far må være med barna mens mor føder alene, eller at barna er hos barnevakt på nyttårsaften i stedet for å være med mor? Du er egoistisk og bør virkelig jobbe med ditt forhold til fest og alkohol. Du er ikke lenger fri og frank 17-åring, du er mor. Anonymous poster hash: e6537...c20
Chl85 Skrevet 14. november 2014 #55 Skrevet 14. november 2014 Her må jeg si du er ganske urimelig... Vil du ikke være med barna dine en gang i blant på nyttårsaften? Og det kan hende at dama til din x går over termindato og trenger ekstra hvile etter fødselen. Det er tross alt dine og xn sine barn, så det er deres ansvar. Syns du burde gått litt inn i deg selv og tenk om det var deg? Her er du faktisk så egosentrisk at jeg nesten tror du er et lite nett troll Men klart er du ikke det, så er svaret mitt at far har rett.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #56 Skrevet 14. november 2014 Dette er teit, om det hadde vært meg så hadde jeg gladelig avlyst festen min for og tilbringe jul og nyttår med barna mine! Det går ann og forklare barna hvorfor de ikke kan Være hos pappa da trenger de ikke føler at ny baby tar all plassen, de kan sikkert dra på dagsbesøk en dag i julen og hilse på, det er slitsomt med ny baby og kanskje nettopp derfor ønsker far og stemor at barna ikke er der, de vet ikke viljen type baby som kommer, ikke sikkert de tenker og feire jul noe særlig. Hi tenk på barna dine og bli voksen. Men han har jo ikke avlyst julen med barna, det er hans jul og det er greit, men han har spurt om hun kan ha dem nyttårshelga... Han vil altså feire jul med barna han har fra før OG den nyfødte, men ber om at de reiser til henne i romjula og ber henne ta dem nyttårshelgen fordi det antagelig blir litt lenge for en nybakt førstegangsmor å ha to bonusbarn der i 1,5 uke i strekk. Da er det virkelig helt urimelig av denne mammaen å hisse seg opp altså. Anonymous poster hash: 880c4...c4c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #57 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #58 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #59 Skrevet 14. november 2014 Du har ingen grunn til å være sint. Han har vært snill som har vært barnevakt for deg slik at du kan være ego på nyttårsaften, for du tenker ikke på at barna kansje vil feire den dagen med deg? Anonymous poster hash: 5cc30...d16
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #60 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20 Folk får gjøre som de vil, jeg kjenner bare ingen som tar seg selv så fryktelig høytidelig lenger. Hos oss hadde du vært "unormal" uansett bakgrunn. Fikk aldri bursdager når jeg var barn jeg heller, så det må ikke være en grunn for å ta av nå! Anonymous poster hash: e95a7...9c9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #61 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20 Folk får gjøre som de vil, jeg kjenner bare ingen som tar seg selv så fryktelig høytidelig lenger. Hos oss hadde du vært "unormal" uansett bakgrunn. Fikk aldri bursdager når jeg var barn jeg heller, så det må ikke være en grunn for å ta av nå! Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Så dere feirer aldri dere selv med middag, kake osv? Bare kjedelige grådager hele tiden? Da har vi to forskjellige vennekretser, i min vennekrets ser forresten ikke folk på andre som "unormale" bare fordi de gjør ting annerledes. Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #62 Skrevet 14. november 2014 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvordan svarene hadde vært om situasjonen var omvendt. Om Hi vanligvis hadde barnet på nyttårsaften, ventet barn og far ikke ville gi slipp på sine planer for å ha barna likevel. Tipper svarene hadde vært noe a la: "Herregud, du kan jo ikke forvente at far skal gjøre om på sine planer fordi DU har valgt å få et barn til! Kan du ikke håndtere en baby samtidig med de barna du har fra før, så skulle du ikke blitt gravid! IKKE far sin skyld at du har tatt deg vann over hue!" Anonymous poster hash: 442de...d68
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #63 Skrevet 14. november 2014 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvordan svarene hadde vært om situasjonen var omvendt. Om Hi vanligvis hadde barnet på nyttårsaften, ventet barn og far ikke ville gi slipp på sine planer for å ha barna likevel. Tipper svarene hadde vært noe a la: "Herregud, du kan jo ikke forvente at far skal gjøre om på sine planer fordi DU har valgt å få et barn til! Kan du ikke håndtere en baby samtidig med de barna du har fra før, så skulle du ikke blitt gravid! IKKE far sin skyld at du har tatt deg vann over hue!" Anonymous poster hash: 442de...d68 Jeg hadde reagert på samme måte om det var far som aldri ville feire nyttårsaften med barna sine, men heller ville gå på fylla. Voksne mennesker skal sette barn foran fyll og fest. Anonymous poster hash: e6537...c20
*SommerFrisk* Skrevet 14. november 2014 #64 Skrevet 14. november 2014 For det FØRSTE!: Så lurer jeg på hvorfor du anser deg selv som så viktig at du setter deg selv foran barna på nyttårsaften ? - de vanene og faste festene du hadde FØR du ble mor, må naturligvis vike Avogtil ETTER du fikk barn. Nyttårsaften er BARNAS dag/natt og du virker helt forbanna blåst som ikke ønsker og ha ungene dine denne dagen!-er det mulig?? Nyttårsaften der man koser seg med barna, spiser deilig middag og ser på spente små barnefjes som gleder seg og maser om når rakettene begynner. -at du har valgt bort det, frivillig, for og feire deg selv på nyttårsaften synes jeg er sjokkerende. Det er normalt og måtte feire bursdagen sin en annen dag en selve dagen. Men det er vel så kult med bursdagsfest med raketter og alle vennene dine som er der og feirer deg, og resten av landet som skyter opp fyrverkeri for kun deg!? Få hodet ut av ræva di,og omstilling hjernen din til og VILLE ha ungene dine Far har rett!-og selv om han ønsker en rolig nyttårsfeiring med et spedbarn, så betyr ikke det at det nye barnet er viktigere. Han er åpenbart mer moden enn deg og ser at akkurat i år, så kan det nye barnet legge en demper på f.eks deres barns feiring! Herre Gud. Det er jo sånne dager en frykter man ikke skal få med barna sine ved et evt brudd. Du høres ut som en sutrete, selvsentrert dame.
Helene Harepus Skrevet 14. november 2014 #65 Skrevet 14. november 2014 Dette må jo være trolling? Far driter da ikke i sin egne unger når han har hatt de på nyttårsaften i 5(!) for at du skal få festet, men akkurat i år ønsker at du skal ta dem siden han har en nyfødt i hus og ikke minst en kone/samboer som kanskje synes det blir lett lenge å ha bonusbarna hele julen når hun er helt fersk mamma selv. Høres med ut som du setter en fest foran dine egne barn! Anonymous poster hash: 880c4...c4c Så NÅ er det plutselig greit at stemødre skyver vekk bonusbarna?? Hmm...... Og nei, jeg synes ikke det greit. De visste at det var flere barn i bildet, og hun visste at hun skulle få barn med en mann som hadde barn fra før. Da er det IKKE ok å plutselig sette de i andre rekke. De har like mye rett selvom hun har fått barn. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Eh.. Men det er greit at mødre skyver vekk sine egne barn?!
håperpåvinterbarn Skrevet 14. november 2014 #66 Skrevet 14. november 2014 HI. Du vinner ikke prisen for årets mor. Slik jeg leser innlegget ditt, er du forbanna fordi du ikke får feste på nyttårsaften. Det har ingenting med bArna dine, ex mannen din, det nye barnet eller stemor å gjøre. Hva med å være ærlig å si " er jævlig forbanna fordi ex ødelegger bursdagen min ved at jeg må ha mine egne barn hjemme på denne dagen for første gang på 5 år". Stakkars hi, det er trist du må feire dagen din med dine aller nærmeste, nemlig ungene dine. Tror forresten du er et troll, ingen er så blåst i toppen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #67 Skrevet 14. november 2014 Synes ikke det er urimelig av far å høre om du kan ha barna nyttårsaften, så lenge han har dem hele jula. Han og stemor har jo allerede ungene mye mer enn hva som er vanlig om man har delt samvær. Venninner, flotte fester, menn osv. er nok moro, men det er vel på tide å vokse opp snart? Anonymous poster hash: 0f27f...60b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #68 Skrevet 14. november 2014 Her er det DU som DRITER i barna dine vært nyttår! Anonymous poster hash: 438d9...4d0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #69 Skrevet 14. november 2014 Du kødder? Vanskelig å ta deg seriøst da du fremstår særdeles egoistisk! Du har ikke hatt barna nyttårsaften på 5 år!!! Det synes jeg er sært- samma om du har bursdag da! Er du veldig ung? Du setter jo bursdagsfeiring foran barna hvert år! At far venter barn da kommer faktisk før en bursdagsfeiring!! Du er smålig! Han driter ikke i deres barn av den grunn! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 1e52d...e6d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #70 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20 Folk får gjøre som de vil, jeg kjenner bare ingen som tar seg selv så fryktelig høytidelig lenger. Hos oss hadde du vært "unormal" uansett bakgrunn. Fikk aldri bursdager når jeg var barn jeg heller, så det må ikke være en grunn for å ta av nå! Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Så dere feirer aldri dere selv med middag, kake osv? Bare kjedelige grådager hele tiden? Da har vi to forskjellige vennekretser, i min vennekrets ser forresten ikke folk på andre som "unormale" bare fordi de gjør ting annerledes. Anonymous poster hash: e6537...c20 Jeg og mannen kan feire hverandre alene på middag ute feks og vi har stor ståhei for våre barn på deres bursdager. Våre bursdager forbigår i stillhet om ikke en av våre foreldre stikker innom. Slik er vanlig blant mine venner også. Uansett setter ingen seg selv forran barna på en slik dag og det er vel det vi diskuterer her? Jeg finner ingen respekt eller forståelse for det uansett unnskyldning, bakgrunn, forklaring etc Anonymous poster hash: e95a7...9c9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #71 Skrevet 14. november 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gått med på at fra skulle hatt hver eneste nyttårsaften, bursdag eller ikke! Er du kongelig eller noe? De fleste voksene mennesker tilpasser eventuelle bursdagsslskaper til en helg som passer eller tar barna med i beregningen. Kjenner ingen som gidder feire seg selv lengre, om de ikke blir et rundt tall. Styr skuffelsen din av hensyn til barna i det minste Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Akkurat det at man skal slutte å kose seg og feire bursdag bare fordi man er voksen er bare tull. Jeg fikk for eksempel aldri feiret barnebursdag, skal jeg aldri i livet får feiret dagen min da, siden jeg kun fikk mulighet til bursdagsfeiring etter jeg ble voksen? Helt urimelig. MEN! Man tilpasser bursdagsfeiringen til livssituasjonen. Hvis man har barn og er født på nyttårsaften, så bør man feire nyttårsaften med barna annethvert år når man er skilt, og enten ha barnevennlig selskap på nyttårsaften annethvert år, eller feire bursdag en annen dag annethvert år. Anonymous poster hash: e6537...c20 Folk får gjøre som de vil, jeg kjenner bare ingen som tar seg selv så fryktelig høytidelig lenger. Hos oss hadde du vært "unormal" uansett bakgrunn. Fikk aldri bursdager når jeg var barn jeg heller, så det må ikke være en grunn for å ta av nå! Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Så dere feirer aldri dere selv med middag, kake osv? Bare kjedelige grådager hele tiden? Da har vi to forskjellige vennekretser, i min vennekrets ser forresten ikke folk på andre som "unormale" bare fordi de gjør ting annerledes. Anonymous poster hash: e6537...c20 Jeg og mannen kan feire hverandre alene på middag ute feks og vi har stor ståhei for våre barn på deres bursdager. Våre bursdager forbigår i stillhet om ikke en av våre foreldre stikker innom. Slik er vanlig blant mine venner også. Uansett setter ingen seg selv forran barna på en slik dag og det er vel det vi diskuterer her? Jeg finner ingen respekt eller forståelse for det uansett unnskyldning, bakgrunn, forklaring etc Anonymous poster hash: e95a7...9c9 Jeg har jo skrevet at jeg synes HI er egoistisk og burde feire bursdag en annen dag. Men å aldri ha kake, gave og gjester på bursdagen sin i løpet av et helt liv høres stusselig ut, rart at hele omgangskretsen din er så trist... Anonymous poster hash: e6537...c20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #72 Skrevet 14. november 2014 Jeg bare håper dette er trolling. Stakkars unger. Hverken mor eller far vil ha de. Anonymous poster hash: 1690e...714
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #73 Skrevet 14. november 2014 Her har du feil. Heldige mann som ikke er sammen deg lenger! Noen ganger må mødre innse at de er noen dritt kjærringer og at de stakkars mennene dere har vært involvert med kanskje har det bedre uten dere. Anonymous poster hash: 8037d...0eb
ms.Pond Skrevet 14. november 2014 #74 Skrevet 14. november 2014 Måten du fremstiller dette på er ekstremt navlefokusert. Håper ikke det er sånn du virkelig tenker på dette! Prøv å sette deg i eksens nye kone sin situasjon, selv om det er vanskelig. Du er høygravid, kanskje i dårlig form, og har termin rett før jul. Du aner ikke hvordan fødselen går og hvilken form du er i etterpå, kanskje du revner og mister blod, kanskje du ender med keisersnitt, dette aner du ikke på forhånd. Men det du vet er at du sannsynligvis er utslitt, og å arrangere en stor julefeiring og nyttårsfeiring for bonusbarna er ikke det som står høyest på lista i det samme tidsrommet som du skal bli kjent med den nye babyen, lære ammeteknikker og prøve å omstille deg til å ha en nyfødt i hus med et høyst uregelmessig søvnmønster. Når bonusbarna har en mamma, så kan vel du også tenke deg at for en gangs skyld så kan kanskje bonusbarna være hos mammaen denne nyttårsaften, og evt julaften? Og så kan de få komme på dagsbesøk og hilse på babyen og dere i jula. Jeg synes ikke dette høres urimelig ut i det hele tatt, og så lenge både du, pappaen og stemoren er nøye på å forklare dette på en ordentlig måte for barna, så vil de heller ikke føle seg utenfor. Det høres jo ikke ut som om de ikke vil se barna eller utelukke dem fra noe. Men det ER en omveltning å få barn,og det regner jeg med du vet ettersom du har flere. Kan du ikke engang forstå litt av hva denne blivende mammaen tenker akkurat i de første dagene etter at babyen har kommet? Og helt ærlig, en bursdagsfest kan du fint ha en annen helg. Når man er voksen er man litt forbi det punktet at man på død og liv MÅ feire på dagen, selv om dagen er nyttårsaften. Hva med å arrangere fest en helg eller to senere, når du har barnefri? Så kan du ha en koselig nyttårsfeiring i år med barna, dere kan se på raketter sammen og kose dere med god mat og inngangen til et nytt år.
Luksusdyret Skrevet 14. november 2014 #75 Skrevet 14. november 2014 Jeg tenker også på hva hvis kona til HIs eks ender med hasteKS på overtid og blir liggende over nyttår? Skal mannen være hjemme med sine "private barn" og arrangere feiring mens kona ligger alene på sykehuset, ikke kan løfte og har store smerter? Hvilken feiring vil barna få hvis det nye barnet kommer rett før nyttårsaften og de kommer hjem fra sykehuset på nyttårsaften? Blir jo amputert feiring for barna uansett. Synes det står skrevet med store bokstaver at HI er sjalu på den nye kona til eksen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå