soleia Skrevet 13. november 2014 #26 Skrevet 13. november 2014 Er det slik at han ikkje vil ha ungane hjå seg i det heile i jula og nyttåret, pga ny baby, så skjønar eg litt av frustrasjonen. Eg tenkjer at dei må få kjenne seg som ein del av familien sjølv om det har kome ein ny baby. Men forstår at far må ta litt omsyn til den nybakte mora, som nok vert meir stressa av å ha bonusbarna i tillegg. Det er no ein gong ikkje det same som eigne barn, og vi veit ikkje kor lenge ho har kjent desse barna. På den andre sida synes eg det er rimeleg sært å forvente at ungane skal vere både jul og nyttår hjå far, fordi du skal feste med venene dine kvart einaste nyttår. Eg synes det er koseleg å feire nyttår og bursdag saman med ungane mine, og kan anbefale å prøve dette.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #27 Skrevet 13. november 2014 Begge har rett og feil mener jeg. Ja, han kan ha dem til over nyttår, men ikke på grunnlag av ditt argument som er fest. Hvorfor bytter dere ikke på annenhvert år? Enten annenhver jul/nyttår eller hele pakken? Tror ikke du er sint pga han spør om de kan være med deg på nyttårsaften, men fordi du ikke kan feste. Det lyser gjennom lang vei. Hva tenker barna om at mamma aldri vil feire nyttår med dem? Anonymous poster hash: 17842...cb2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #28 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far? Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det. Anonymous poster hash: acf48...c73
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2014 #29 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far? Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det. Anonymous poster hash: acf48...c73 Det er vel derfor mor må se litt på sin egen motivasjon omkring dette. Hvis det handler om festen hennes, og ikke om ungene, så ville jeg ikke ha holdt fanen så høyt. Og hvis de er der i jula, men kommer hjem midt i helligdagene for å feire nyttår med mor, så overlever de sikkert det også. Det føles ikke som en avvisning hvis det presenteres på en god måte. Men hvia mor er snurt (som hun høres ut) så kan det fort bli en negativ greie. Bare at... det er ikke kun fars skyld hvis det blir negativt!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #30 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far? Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det.Anonymous poster hash: acf48...c73 Det er vel derfor mor må se litt på sin egen motivasjon omkring dette. Hvis det handler om festen hennes, og ikke om ungene, så ville jeg ikke ha holdt fanen så høyt. Og hvis de er der i jula, men kommer hjem midt i helligdagene for å feire nyttår med mor, så overlever de sikkert det også. Det føles ikke som en avvisning hvis det presenteres på en god måte. Men hvia mor er snurt (som hun høres ut) så kan det fort bli en negativ greie. Bare at... det er ikke kun fars skyld hvis det blir negativt! Spiller vel ingen rolle hva mor skal. Hun må gjerne sitte hjemme og klør seg i ræva, gå i operaen eller pleie gamle mennesker. Det har ingenting med saken å gjøre, mener jeg. Om man tar barnas perspektiv så handler ikke dette om hva mor gjør når barna er hos far, men at barna blir avvist hos far når han får ny baby. Ville forøvrig ment det samme dersom mor fikk ny baby og ville avlyst jul med ungene av den grunn. Anonymous poster hash: acf48...c73
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #31 Skrevet 13. november 2014 Far har rett. Det er jo best at barna er hos deg hvis de ikke helt vet når baby kommer. Han skal vel være med henne på sykehuset, så hjem etterpå og lære den lille å kjenne. Jeg ville hatt barna hos meg, og heller sørget for at far kan hente de, slik at de får besøke sitt nye søsken. De første ukene med ny baby er jo litt spesielle, spesiellt hvis det er første baby for ny mamman til babyen. Slik du ordlegger deg, så virker du enten svært bitter og sjalu evt svært ung, der festing er det viktigste. Du viser ihvertfall ingen forståelse for de som får en liten nyfødt baby. Anonymous poster hash: b06f7...b03
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #32 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far?Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det.Anonymous poster hash: acf48...c73 Det er vel derfor mor må se litt på sin egen motivasjon omkring dette. Hvis det handler om festen hennes, og ikke om ungene, så ville jeg ikke ha holdt fanen så høyt. Og hvis de er der i jula, men kommer hjem midt i helligdagene for å feire nyttår med mor, så overlever de sikkert det også. Det føles ikke som en avvisning hvis det presenteres på en god måte. Men hvia mor er snurt (som hun høres ut) så kan det fort bli en negativ greie. Bare at... det er ikke kun fars skyld hvis det blir negativt! Spiller vel ingen rolle hva mor skal. Hun må gjerne sitte hjemme og klør seg i ræva, gå i operaen eller pleie gamle mennesker. Det har ingenting med saken å gjøre, mener jeg. Om man tar barnas perspektiv så handler ikke dette om hva mor gjør når barna er hos far, men at barna blir avvist hos far når han får ny baby. Ville forøvrig ment det samme dersom mor fikk ny baby og ville avlyst jul med ungene av den grunn. Anonymous poster hash: acf48...c73 En viktig detalj er likevel at barnet ikke er født. Termin er 15 desember, men barnet kan like godt komme på julaften. Kanskje far ønsker å være tilgjengelig i tilfelle komplikasjoner, i tilfelle barnet eller mor har en lang fødsel og sliter med å komme helt i rutine igjen? Jeg synes HI er meget urimelig. Man kan klare å ta hensyn! Anonymous poster hash: 45167...816
Superdolly Skrevet 13. november 2014 #33 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far? Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det.Anonymous poster hash: acf48...c73 Det er vel derfor mor må se litt på sin egen motivasjon omkring dette. Hvis det handler om festen hennes, og ikke om ungene, så ville jeg ikke ha holdt fanen så høyt. Og hvis de er der i jula, men kommer hjem midt i helligdagene for å feire nyttår med mor, så overlever de sikkert det også. Det føles ikke som en avvisning hvis det presenteres på en god måte. Men hvia mor er snurt (som hun høres ut) så kan det fort bli en negativ greie. Bare at... det er ikke kun fars skyld hvis det blir negativt! Spiller vel ingen rolle hva mor skal. Hun må gjerne sitte hjemme og klør seg i ræva, gå i operaen eller pleie gamle mennesker. Det har ingenting med saken å gjøre, mener jeg. Om man tar barnas perspektiv så handler ikke dette om hva mor gjør når barna er hos far, men at barna blir avvist hos far når han får ny baby. Ville forøvrig ment det samme dersom mor fikk ny baby og ville avlyst jul med ungene av den grunn. Anonymous poster hash: acf48...c73 Men å avlyse nyttårsaften med ungene fem år på rad fordi hun heller vil feste med vennene sine er ikke avvisende og sårende? Jeg tror mine barn hadde blitt lei seg om de aldri fikk komme i bursdagen min fordi det var viktigere å feste med venner altså... Og far skulle jo uansett ha ungene i jula.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #34 Skrevet 13. november 2014 Vil tro han ikke mener at barna ikke er viktige lenger pga babyen, men det KAAAN være han mener babyen er viktigere enn festen din Du hi, hvis du ikke troller med oss nå (noe jeg håper du gjør), jeg var alenemor da jeg fødte mitt 4.barn en uke før jul, de andre barna var 2, 4 og 10 år. Jeg forstår hva du tenker, at det ikke burde være et problem å ha barna der selv om det kommer en ny baby. Og nettopp siden jeg var alene med 3 barn og en baby og det gikk supert, så er jeg litt enig med deg i akkurat det. MEN!! Det dreier seg om jul/nyttår. Jeg hadde grepet sjansen til litt ekstra tid med barna i denne høytiden med begge hender!! Min eksmann ønsket å ha ungene litt i jula i fjor, var min jul, men når det nærmet seg så hadde han ikke tid. Og han avlyste samværet i romjula. Normalt sett ville jeg blitt irritert. Men det var jul. Hans tap, men til stor glede for meg Klarer ikke for mitt bare liv å se at det skal være negativt å ha barna på nyttårsaften. Du kan fint feire bursdag uten fest og fyll, eller du kan feire når barna drar til faren.. Anonymous poster hash: e08d0...042
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #35 Skrevet 13. november 2014 Nå var vel ikke dette avtalt heller. Står i HI at mor forventet at det var slik i år også. Nå har far gitt beskjed om dette i god tid, og mor bør kunne møte på halvveien. Anonymous poster hash: 17842...cb2
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2014 #36 Skrevet 13. november 2014 Han sender dem vel ikke akkurat bort. Da kan man liksågodt si at mor sender dem bort hver gang hun har bursdag. Og det skjer vel oftere enn far får barn? Å få søsken er langt mer spesielt for barn enn det at mor har bursdag. Hva tror du kan få barn til å føle seg tilsidesatt? At far ikke vil ha dem til nyttår, som vanlig, fordi han får ny baby eller at mor feirer bursdag, som vanlig, mens barna er hos far? Når tradisjonen er at far har barna til nyttår så er det han som sender dem bort. Det jeg reagerer på er at han vil sende bort søsken pga. nytt barn. Mor vil ikke sende dem bort. Hun vil holde far til avtalen de har og det er ikke urimelig verken sett fra mor eller barnas ståsted. Som barn tror jeg at jeg ville følt meg veldig tilsidesatt om mamma eller pappa fikk ny baby og jeg ble ekskludert fra det.Anonymous poster hash: acf48...c73 Det er vel derfor mor må se litt på sin egen motivasjon omkring dette. Hvis det handler om festen hennes, og ikke om ungene, så ville jeg ikke ha holdt fanen så høyt. Og hvis de er der i jula, men kommer hjem midt i helligdagene for å feire nyttår med mor, så overlever de sikkert det også. Det føles ikke som en avvisning hvis det presenteres på en god måte. Men hvia mor er snurt (som hun høres ut) så kan det fort bli en negativ greie. Bare at... det er ikke kun fars skyld hvis det blir negativt! Spiller vel ingen rolle hva mor skal. Hun må gjerne sitte hjemme og klør seg i ræva, gå i operaen eller pleie gamle mennesker. Det har ingenting med saken å gjøre, mener jeg. Om man tar barnas perspektiv så handler ikke dette om hva mor gjør når barna er hos far, men at barna blir avvist hos far når han får ny baby. Ville forøvrig ment det samme dersom mor fikk ny baby og ville avlyst jul med ungene av den grunn. Anonymous poster hash: acf48...c73 Men så er det ikke det han gjør, da, hvis du leser nøye etter. De er der i jula, den avlyses ikke. Det gjaldt nyttårsaften. Og det er vel ikke så merkelig, om ungene er ett sted i jula, et annet til nyttår. Jeg forstår mor dithen at det alltid har vært nyttår hos ham, men jul har alternert. Da har de opplevd mange ganger å flytte over midt i helligdagene. Og jo, jeg syns nok det er litt forskjell på hva mor gjør den dagen. Om han er vrang og sender dem hjem en gang han VET mor jobber, ville jeg si at det var han som burde vise litt hensyn. Jobb er viktig. Om hun er vrang og sender dem dit når hun VET han får baby, så er hun ikke veldig fleksibel.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #37 Skrevet 13. november 2014 Vet de at ungen kommer 15 desember da? Kan gå to uker over termin vettu!!! Rannveig, er det deg? Leste at Willem venter barn med en dame rundt juletider for å drikke seg full er viktigere enn at det er ro og fred rundt en nyfødt, sant? Anonymous poster hash: 159e4...cad
Preggie Skrevet 13. november 2014 #38 Skrevet 13. november 2014 Far har rett! Og du er svært urimelig og lite fleksibel som ikke forstår fars behov i år. Det vil jo ikke si at det blir sånn alle år, men akkurat dette første året. Det er jo ikke som om han avlyser julen også... det blir bare litt mye med begge deler i år. Det er dermed din jobb, som en god mor, å snakke med barna dine om dette på en god måte slik at de ikke føler seg skubbet til siden.!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #39 Skrevet 13. november 2014 Det jeg reagerer mest på er at du aldri vil ha barnet ditt på selveste nyttårsaften! Her hadde det vært uaktuelt at far har barnet hver nyttårsaften! Å være sammen med barnet mitt den dagen er mye viktigere enn å drikke meg full med venniner. Anonymous poster hash: 29159...095
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #40 Skrevet 13. november 2014 Så det er helt ok at far driter i de barna han har fordi han får ny unge?? OK, da hadde det vel vært greit for dere også da om deres barnefar plutselig satte barna til side. HI Anonymous poster hash: 616f1...a45 Det er nok du som driter i barna, ikke barnefar. Han har hatt barna de siste 5 årene på nyttårsaften, kanskje på tide de får gå inn i det nye året med sin mor for en gangs skyld? Anonymous poster hash: 3d224...b27
Nebbdyret Skrevet 13. november 2014 #41 Skrevet 13. november 2014 At grunnen til mor for å ikkje ha ungane kan virke litt .. spesiell? for oss andre kan så vere. Men etter å ha hengt her inne ei stund så ser eg for meg at svara hadde vorte ganske annleis om spørsmålet var: "Eg ventar barn med mann nr 2. Vi har mine born kvart år til nyttår og i år skal vi egentlig ha dei heile jul og nyttår. No har eg termin 15. Desember og ynskjer at bio far har borna nyttårshelga slik at eg og mannen kan få bli kjent med lille aleine. Eksen nektar dette for han har allereie lagt planar for nyttår" Seier ikkje eg er einig med Hi her og at eg ville gjort det same, men tør påstå at om scenarioet hadde vore som eg har skissert ovanfor hadde nok Hi fått ein drøss kommentarar ala " Barna dine er endel av familien!! Egoistisk å skulle leike familie med ny mann og barn uten dei" etc.. Men berre nokre tankar..
Mandala Skrevet 13. november 2014 #42 Skrevet 13. november 2014 (endret) Jeg mener at far har rett. Jeg tror ærlig talt ikke at barna ser på det som å bli tilsidesatt om de skal være sammen med mor på nyttårsaften. Kanskje heller tvert imot, siden dette tydeligvis er noe de aldri opplever. Og jeg vil si det er helt naturlig å ønske litt ro med en liten baby. Far avlyser ikke julen, men han lurer på om dere kan dele på juleferien istedetfor at de er der hele tiden. Helt fair og innenfor, og i utgangspunktet noe du burde vært positiv til. Endret 13. november 2014 av Mandala
Gjest gangstersquad Skrevet 13. november 2014 #43 Skrevet 13. november 2014 Herre G U D! Hva med å tenke på BARNA DINE sitt BESTE? Det at du og barnefaren helt tydelig ikke er venner skal da for fwjfawpoeøgkbsdkvnm, ikke gå utover barna dine!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #44 Skrevet 13. november 2014 Jeg vet ikke helt hva jeg mener.. Når eks-samboer og jeg fikk barn 30 desember kjente jeg litt på den å ha 2 barn ekstra når vi kom hjem 31.. Man er sliten etter fødsel, og har gjerne ikke så innmari mye overskudd.. i tillegg så fikk alle omgangssyken og. DA skulle jeg ønske at det var kun baby og meg i hus. Og ikke tilsammen 6 stk (med mitt barn fra før) som alle lå å spydde. Jeg tror i grunn jeg holder med far her altså.. Feste kan du gjøre 364 andre dager i året... Anonymous poster hash: dfd38...fc8
Villbringebringebær Skrevet 13. november 2014 #45 Skrevet 13. november 2014 Tenk at du ikke ønsker p se barna dine noenting hele julen.. Hadde jeg sittet med samme følelser og behov som du har hadde jeg non gitt far hovedomsorg. Slikt at du kan leve ditt liv og se barna i blant og se slipper å føle seg som byrde for deg. Far har rett han unner barna en nyttårsaften med deg uten mas og stress med baby og skal ellers ha de i julen. At du vil feste istedenfor å feire med dine barn er utrolig. Jeg får veldi vondt av dine barn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #46 Skrevet 14. november 2014 Så det er helt greit at festen er viktigere for deg enn barna dine? Skjønner ikke at folk sender barna sine bort på nyttårsaften! Den dagen vil jeg være sammen med de jeg elsker mest av alt, og det er jo mann og barn! Nyttårsfesten droppa jeg første året jeg hadde barn i hus! Bli voksen! For barna dine sin skyld! Er forferdelig at foreldrene krangler fordi ingen vi ha barna hos seg på en nyttårsaften! Skjønner faktisk pappaen til barna. De kommer sikkert ikke til å orke å gjøre noe ut av nyttårsaften med et nyfødt barn i huset! Og kanskje han er redd for å få dårlig samvittighet fordi barna kjeder seg? Så her har han faktisk rett! Anonymous poster hash: be728...c63
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #47 Skrevet 14. november 2014 stakkars unger....ingen vil ha de jul og nyttår..... Anonymous poster hash: 69de8...6f1
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #48 Skrevet 14. november 2014 Hun kan jo ende med å gå både to og tre uker over tiden, og når man kommer hjem fra sykehuset er man gjerne sliten. Jeg fødte for tre uker siden, og tro meg, jeg hadde IKKE orket å ha noe feiring disse tre ukene.. Har hatt mer enn nok med å amme, sove og prøve å få tid til å spise, hadde det ikke vært for faren hadde eldstemann nok følt seg sørgelig oversett. Så hvis du vil at barna skal få en god jul og nyttår uten en mulig stemor i halvsvime(man vet jo aldri), så bør du være fleksibel her. Den jævla festen tåler nok å bli utsatt til helga etter nyttårsaften f.eks. Anonymous poster hash: b9e24...8b7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #49 Skrevet 14. november 2014 Det er liksom litt vanskelig å svelge at grunnen til diskusjonen er at du synes far er lumpen som prakker dine egne barn på deg slik at du ikke får drikke. Dersom mine barn skulle feiret Jul OG Nyttår med mannen hadde jeg lagt hjemme og ult. Det er naturstridig å ikke være sammen med barna sine i julen. I julen skal man være sammen med de man elsket, har ikke du sett love actually eller?? Anonymous poster hash: 76885...1bd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #50 Skrevet 14. november 2014 Skjønner at du er sint. Når ting ikke går som planlagt blir man det.Men Far har rett.Hva om nydama går på overtid ? De første par ukene /måneden med nybaby er hellig.Så jeg skjønner godt at den nye dama vil ha fred og ro med babyen i den perioden.Og ikke styre med jul&nytttår.Tror nok far gjerne ville hatt dem om omstendighetene var annerledes.Finn en annen barnevakt for nyttårsaften.Han vil gjøre godt igjen for deg og barna senere. Anonymous poster hash: 23bfc...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå